DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> probleme sistem racire?

laur82
post 18 Jan 2009, 22:19
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 18 January 09




Incep prin a saluta pe totii membri acestui forum..Sunt si eu posesor al unei solentze (nu de mult timp).Vreau sa stiu daca e normal ca dupa un drum, (oarecare), la oprirea motorului, aeroterma sa functioneze inca cca 5-10 min...cred ca o sa spuneti ca da ,e normal, dar mie mi se intampla si iarna si nu o turez prea tare...schimb vitezele cam la 3000rot/min..ca majoritatea.sper sa nu fie vreo problema


--------------------
Dacia Solenza - DB-82 Scala/2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BoomPunk
post 18 Jan 2009, 22:24
Post #2


Membru fara respect ptr lege si ``organ``!


Group: Members
Posts: 637
Joined: 20 March 06
From: Bucharest




Nu cred ca ai vreo problema,mie mi-a facut mereu asa,indiferent ca era noua sau acum ca are deja aproape 5 ani.Intre timp am inlocuit pentru ca trebuia sa inlocuiesc termostat si GMV.Sonda e inca buna.Antigelul il schimb an de an.
Cred ca e normal sa se incinga destul de tare,mai ales daca mergi in circulatie de bucuresti...bara la bara.Nu stiu tu pe unde mergi cu ea,dar eu chiar daca ies din bucuresti si merg in alte parti,chiar daca-i dau talpa pe dum intins,chiar daca merg in orase mici cu circulatie aerisita...tot asa face.
Asa ca nu cred ca trebuie sa te ingrijorezi prea tare.


Ah...uitasem.Bun venit printre noi! smile.gif


--------------------
Dacia de calcat Zepter
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mikemaniack
post 19 Jan 2009, 08:19
Post #3


Membru Maniac


Group: Members
Posts: 357
Joined: 8 April 08
From: Bucuresti




cum sa se nu se opreasca aeroterma cand ai luat contactul s-a oprit tot mai putin farurile/pozitiile daca le aprinse in rest se opreste aeroterma tot.
poate gmv iti mai merge 5-10 minute dupa daca masina e incinsa dar pe frigurl asta inseamna ca ai forjat-o rau de ajunge sa iti intre gmv-ul.


--------------------
BMW 320D TOURING
EX SOLENZA CLIMA 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CIPTUNING
post 19 Jan 2009, 10:30
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 891
Joined: 22 November 05




GMV a vrut sa zica, nu aeroterma...
Mie doar vara imi mai face cateodata asa, iarna niciodata.


--------------------
SLZ SCALA - BZ 04 XLZ
"Religia-o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug"
Eminescu- Imparat si proletar ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lupulescualin
post 19 Jan 2009, 12:50
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 17 January 09
From: hd




este posibil doar daca ai pus in fata radiatorului o bucata de carton sa se incalzeasca mai repede altfel nu vad cum ar ajunge la temperatura sa cupleze ventilatoru si sa schimbi la 3000 ii cam turezi motoru ca doar nu ai motor de 1.9D la motor de 1.4 cam la 2000-2500 eu asa le schimb


--------------------
dacia solenza - HD-85-PPP 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romanvs
post 19 Jan 2009, 18:18
Post #6


membru autentic


Group: Members
Posts: 1.248
Joined: 14 January 08
From: CRAIOVA




QUOTE(lupulescualin @ 19 Jan 2009, 12:50)
este posibil doar daca ai pus in fata radiatorului o bucata de carton sa se incalzeasca mai repede altfel nu vad cum ar ajunge la temperatura sa cupleze ventilatoru si sa schimbi la 3000 ii cam turezi motoru ca doar nu ai motor de 1.9D la motor de 1.4 cam la 2000-2500 eu asa le schimb
*



biggrin.gif
La diesel se schimba la turatii mai mici decat la benzina deoarece are cuplu la turatii mici.La motorul asta de 1.4, eu schimb in oras pe la 2200-2500 rpm iar in afara la 3000 rpm.
In oras GMV imi porneste pe timp de iarna doar daca temperatura exterioara este pozitiva(cam peste 5-7'C )si este aglomeratie in oras.


--------------------
Hyundai Elantra 2021
D A C I A S O L E N Z A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
laur82
post 19 Jan 2009, 18:43
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 18 January 09




mda, incep sa-mi fac o idee despre cum sta treaba.asa e..despre gmv era vorba nu de aeroterma..m-am exprimat gresit scuze


--------------------
Dacia Solenza - DB-82 Scala/2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 19 Jan 2009, 19:05
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Termostatul l-ai schimbat vreodata?
Poate nu deschide suficient si de aceea se incinge asa tare.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mikemaniack
post 20 Jan 2009, 12:17
Post #9


Membru Maniac


Group: Members
Posts: 357
Joined: 8 April 08
From: Bucuresti




mie niciodata nu mi-a intrat gmv iarna si am juma de scala la temperatura cat e si normal. si nu prea merg economic media de schimbat cred ca e in jurde 3000-3200.dar stiu ca ,cand e mai cald afara imi intra si mie daca merg mult in oras si o si mai forjez.


--------------------
BMW 320D TOURING
EX SOLENZA CLIMA 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
laur82
post 20 Jan 2009, 12:21
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 18 January 09




nu am schimbat nimic la ea...cand am luat-o i se facuse de o luna revizia de 40 k. si o am de aprox 4 luni


20 Jan 2009, 12:43:
vreau sa zic ca nici mie nu imi face de fiecare data..mai ales ca eu stau la tara si ca sa ajung aks urc o panta de vre-o 300 m si doar cand ajung aks face asa..dar daca o pornesc din nou si opresc motorul NU mai imi porneste gmv-ul...e normal?

This post has been edited by laur82: 20 Jan 2009, 12:43


--------------------
Dacia Solenza - DB-82 Scala/2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lupulescualin
post 20 Jan 2009, 15:02
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 17 January 09
From: hd




am patito si eu dar nu au aparut probleme deloc.Dar iarna mai mult de prima linie groasa nu urca oricat as forjao si am forjato la sfarsitul anului cand an avut de mers de colo colo la o inmormantare in oras.


--------------------
dacia solenza - HD-85-PPP 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AleXuTzU_Tau
post 21 Jan 2009, 20:52
Post #12


ReCharGe


Group: Members
Posts: 321
Joined: 18 January 08
From: HoNoLuLu




salut.....la mine e ceva mai grav...mi s-a intamplat de 2 ori..... asta toamna.......a mers aeroterma aproape 20 30 min.....si cand am vrut sa o pornesc pauza...nu mai aveam baterie....:|:|:|:|..a doua oara...mi-a mers vreo 30 40 min...si la fel baterie cangi.....:||:|:|:....si in prezent.....la fel cand opresc motoru ea tot mai merge.....si astept 5 min...si pun contacu si se opreste....daca nu pun contactu nu se opreste....si treb sa astept mereu 5 min dupa ce opresc motoru..:|:|:|nush de la ce e.....


--------------------
Monster TrucK Solenza Clima - B-03-FGO 2222
Ma Dau In Barci Si Tu Nu Vezi Asta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BoomPunk
post 21 Jan 2009, 22:54
Post #13


Membru fara respect ptr lege si ``organ``!


Group: Members
Posts: 637
Joined: 20 March 06
From: Bucharest




@AleXuTzU_Tau
Banuiesc ca ai probleme cu senzorul de temperatura.Incearca sa-l schimbi,nu costa mare lucru si chiar se merita altul nou.Cred ca el e de vina si da valori gresite ale temperaturii catre UCE/UCH si acesta mentine GMV-ul in functiune,incercand sa raceasca ceea ce de fapt nu prea trebuie racit.

This post has been edited by BoomPunk: 21 Jan 2009, 22:55


--------------------
Dacia de calcat Zepter
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
psychoo
post 22 Jan 2009, 12:37
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 3.753
Joined: 23 August 07
From: Timisoara




eu am observat la nova/ supernova chestia asta, dar la solenza nu am avut treaba niciodata. cand opresc motorul se opreste si gmv. am verificat sa vad daca merge pe ambele trepte de viteza si e totul ok. nici macar vara nu imi ramane cuplat dupa oprire...


--------------------
Ford Focus Titanium, 2.0 TDCI, 2013
You deserve what you tolerate!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CIPTUNING
post 22 Jan 2009, 15:12
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 891
Joined: 22 November 05




Senzorul de temperatura ii spune GMV-ului ca trebuie sa raceasca, chiar daca motorul este oprit. Daca in timpul functionarii GMV-ului de dupa oprirea motorului, acesta din urma se reporneste, lichidul din radiator, racit de GMV, ii scade temperatura senzorului de temp, ce acum intrerupe ventilatorul. Cam asta cred eu ca este misterul opririi GMV-ului dupa ce motorul a fost repornit cateva secunde.

Cate masini, atatea modalitati de functionare... radmasa.gif

This post has been edited by CIPTUNING: 22 Jan 2009, 15:13


--------------------
SLZ SCALA - BZ 04 XLZ
"Religia-o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug"
Eminescu- Imparat si proletar ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
psychoo
post 23 Jan 2009, 09:49
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 3.753
Joined: 23 August 07
From: Timisoara




pai eu ma gandesc la o chestie...senzorul de temperatura este pe blocul motor. dupa oprirea motorului pompa de apa nu mai functioneaza, deci apa nu mai circula prin instalatie (motor+radiator). daca GMV ramane pornit dupa oprire, el raceste apa din radiator fara cea din blocul motor, deci senzorul de temperatura tot nu se raceste ca sa opreasca comanda. nu cred ca aerul tras prin radiatorul incins raceste motorul prea eficient. dupa repornire, apa din radiator este rece, porneste pompa de apa, apa rece se amesteca cu cea calda din blocul motor deci temperatura acestuia scade si opreste GMV. parerea mea este ca senzorul de temperatura indica peste 96*C (sau cat o fi pragul pentru treapta 2 la GMV) si atunci lasa ventilatorul pornit si dupa oprirea motorului. e doar o banuiala dar asa s`ar explica "anomaliile" smile.gif
o sa testez sa vad daca imi porneste GMV cu motorul oprit. voi scoate mufa din senzorul de temperatura cu motorul oprit. daca nu porneste GMV teoria de mai sus pica biggrin.gif


--------------------
Ford Focus Titanium, 2.0 TDCI, 2013
You deserve what you tolerate!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romanvs
post 23 Jan 2009, 17:33
Post #17


membru autentic


Group: Members
Posts: 1.248
Joined: 14 January 08
From: CRAIOVA




Eu o vad destul de logica teoria ta.


--------------------
Hyundai Elantra 2021
D A C I A S O L E N Z A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BoomPunk
post 24 Jan 2009, 22:31
Post #18


Membru fara respect ptr lege si ``organ``!


Group: Members
Posts: 637
Joined: 20 March 06
From: Bucharest




Dar cred ca desi nu prea m-am omorat eu cu fizica in scoala,stiu totusi ca un lichid intr-un circuit,daca este racit intr-o parte a circuitului incepe sa curga incet-incet,lichidul rece impingandu-l pe cel cald....Sau invers.Cert e ca incepe sa se plimbe prin circuit.Si am sa va rog sa scuzati modul in care am explicat,dar desi nu-mi iese,stiu din practica cum se intampla.Pompa de apa nu e musai sa functioneze,nu e musai sa mearga motorul,odata racit lichidul intr-o parte a instalatiei,acesta incepe sa circule.


--------------------
Dacia de calcat Zepter
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
psychoo
post 26 Jan 2009, 10:23
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 3.753
Joined: 23 August 07
From: Timisoara




drept este ca lichidul rece sta jos, cel cald sus. cum motorul este mai sus decat radiatorul...
oricum nu imi explic de ce mie nu mi`a functionat niciodata GMV dupa luarea contactului...masina mea este din ianuarie sau februarie 2004. sa fi prins alt lot? ca am si ambreiajul original dupa 119000 km smile.gif


--------------------
Ford Focus Titanium, 2.0 TDCI, 2013
You deserve what you tolerate!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BoomPunk
post 26 Jan 2009, 14:01
Post #20


Membru fara respect ptr lege si ``organ``!


Group: Members
Posts: 637
Joined: 20 March 06
From: Bucharest




Se mai poate intampla sa plece GMV-ul abia peste cateva minute de la coborarea din masina,nu neaparat imediat ce-ai luat contactul.In alta ordine de idei,depinde acum si de tipul lichidului de racire,de felul in care mergi tu cu ea,de forja pe care-o mananca masina,de conditiile de trafic,de cat de bine isi fac treaba piesele de la si din motor,de cat de bine lucreaza...Sunt multi factori care influenteaza functionarea sistemului.
Referitor la ambreiaj,nu cred ca e vorba sa fie din cine stie ce lot,au fost Solenza cu probleme de ambreiaj pana in primii 10.000 km,altele undeva peste 30.000,altele mai tarziu sau cazul tau,cazul meu....ambreiaj original la 110.000-115.000 care inca n-a cazut si mai merge.Dar si in cazul acestuia sunt destui factori care-i influenteaza durata de viata.

This post has been edited by BoomPunk: 26 Jan 2009, 14:03


--------------------
Dacia de calcat Zepter
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th July 2025 - 16:21
Forum Renault