reglare aprindere, In sfarsit !!!
reglare aprindere, In sfarsit !!!
cristicipaian |
23 Feb 2009, 20:12
Post
#31
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 304 Joined: 9 January 09 From: Tg. Mures |
|
||
--------------------
Dacia
1310 L
1999
- MS 04 NWC
|
|||
gangara |
23 Feb 2009, 23:54
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 876 Joined: 30 October 07 |
salutare baieti,
tocmai am terminat si eu minunatul stroboscop si am 2 nelamuriri: 1) am folosit un singur led alb ( de 5 mm tip cel de bricheta) si am inseriat o rezistenta de cca 600 ohmi. este suficient, sau caderea de tens la led este alta decat 12V (sau 14 cat o fi la baterie...) ? 2) am dezizolat capatul central al cablului ecranat, iar daca lovesc cu acesta sau "racai" cu el orice metal, gen un cutit, ledul palpaie...este normal? merci mult |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
ovidius max |
1 Mar 2009, 19:18
Post
#33
|
Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 21 December 07 From: Iasi |
Gata, l-am reglat.
Inca o intrebare, totusi. L-am reglat ca dunga sa se mentina in partea de sus a ferestrei. Acolo este un semn pe carcasa. E bine asa sau trebuie sa vina la mijlocul ferestrei? Daca-l pun la mijlocul ferestrei, motorul merge mai rotund dar turatia creste semnificativ (cu vreo 250 ture). |
--------------------
Dacia
1300
1980
|
|
djasu82 |
1 Mar 2009, 19:46
Post
#34
|
MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... |
ovidiu cum vine chestia asta cum ai spus tu ca vezi doamne 10 leduri o sa lumineze cat unul ? Pai din cauza acesta am folosit 10 leduri si ma rog am cumparat lanterna respectiva si am modificat in asa fel in cat fiecare led e inseriat cu o rezistenta de valoare mica 30 ohmi ... si dupa aceea sunt prinse la un loc si alimentate de catre un tranzistor ma rog unu care asigura un curent de 500mA. Tranzistorul care comanda ledurile joaca rol de generator de curent si deci cu creste numarul de leduri creste si curentul dar tensiunea pe fiecare led ramane la aceeasi valoare doar o sa difere intensitatea luminoasa.
Eu nu am dorit sa fac reglajul noaptea la licurici ci ziua in amiaza mare. Am optat pentru lanterna fiindca nu am mai dorit sa mai pun o lampa cu convrtor loata de la un aparat foto Vedeti daca mariti turatia din reglajele carburatorului se modifica si avansul o sa observati. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
ovidius max |
1 Mar 2009, 20:11
Post
#35
|
Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 21 December 07 From: Iasi |
da, mi s-a explicat anterior ca va creste intensitatea prin tranzistor de 10 ori. Asta e, nu am mai pus mana pe pistolul de lipit de vreo 20 de ani dar daca mi se explica, inteleg pana la urma.
Eu am facut reglajul noaptea, a functionat cu un singur led dar nu stiu unde sa pun dunga aia. sus sau la mijloc? |
--------------------
Dacia
1300
1980
|
|
brigada_diverse |
1 Mar 2009, 20:33
Post
#36
|
Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta |
aliniata cu semnul de pe carcasa(si carcasa are o dunga
1 Mar 2009, 20:42: apropo...voi va chinuiti cu stroboscopul sa faceti ce se poate si fara el pui volanta la semn, pui contactul dai de delco in stanga mai mult apoi usor in dreapta pana da scantee(tii fisa centrala spre un surub de la caroserie)...poftim avansul static(initial) pt ce folosesti chestia cu led? e inutil pt avans static stroboul facut de djasu e extrem de util: poti defaza lumina, astfel vezi daca corectul de avans vacumatic lucreaza la ralanti(nu pot vedea la aia cu led, ca vacumaticu mareste avansu), daca in sarcina se intrerupe functionarea lui si lucreaza bine corectorul de avans cenrifugal.... asta cu ledu...te poti lipsi de ea deci, merita facut un stroboscop cu defazaj.....nu unu cu led.... This post has been edited by cristitranca: 1 Mar 2009, 20:42 |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
djasu82 |
2 Mar 2009, 18:33
Post
#37
|
MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... |
cel facut de mine lucreaza direct cu avansul vacumatic in functiune de aceea se poate trage frumos la ata avansul si se poate verifica pe toata plaja de turati daca lucreaza corect delcoul .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
shakaluxxxx |
2 Mar 2009, 20:19
Post
#38
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 10 August 08 From: Arad |
Si o schema va rog pentru un stroboscop cu defazaj sau unul cum este cel facut de djasu82 daca spuneti ca`i bun
|
--------------------
Dacia
1310 TL
1986
|
|
gangara |
3 Mar 2009, 00:48
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 876 Joined: 30 October 07 |
am reglat si eu avansul cu stroboscopul asta...cu furtunul de la vacum scos, sa se alinieze semnele etc..si surpriza , imi tzacanea motorul ca naiba...pana la urma tot la ureche l-am facut, iar ca motorul sa mearga fara tzacanit de avans a trebuit sa dau avansul din delco mult inapoi
|
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
diaconuliviu |
3 Mar 2009, 08:17
Post
#40
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere |
QUOTE(shakaluxxxx @ 2 Mar 2009, 20:19) Si o schema va rog pentru un stroboscop cu defazaj sau unul cum este cel facut de djasu82 daca spuneti ca`i bun E asta de aici: http://a110.free.fr/SPIP172a110/article.php3?id_article=24 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
niq_ro |
3 Mar 2009, 11:46
Post
#41
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 16 February 04 From: Craiova |
pentru gangara: nu pui rezistenta de 600 ohmi pentru ca nu lucreaza in curent continuu, ci sunt impulsuro, daca te uiti in schema originala nu e nici o rezistent ain serie cu ledul, daca vrei totusi una pui de 33-47 ohmi, nu mai mult!!!
pentru cristitranca: amaratul asta de montaj inlocuieste "clasicul" stroboscop cu lampa, atat, in rest face aceasi functie... daca te uiti la http://www.tehnic.go.ro/strobo.htm observi ca unul cu lampa stroboscopica e mult mai complicat de facut PS: modul de reglaj e(ra) descris in paginile scanate Attached thumbnail(s) stroboLED_1.jpg ( Size: 63.26k ) Number of downloads: 1804 stroboLED_2.jpg ( Size: 100.73k ) Number of downloads: 1823 stroboLED_3.jpg ( Size: 95.43k ) Number of downloads: 1883 stroboLED_4.jpg ( Size: 100.61k ) Number of downloads: 1824 stroboLED_5.jpg ( Size: 17.92k ) Number of downloads: 1664 |
-------------------- |
|
Tiberiu-Andrei |
3 Mar 2009, 12:32
Post
#42
|
Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe |
Baieti am nevoie de putin ajutor......am terminat de facut stroboscopul dupa schema lui niq_ro.Toate bune si frumoase numai ca nu stiu unde lipesc ledul .Mentionez ca sunt incepator in ceea ce priveste elecronica(m-am apucat serios sa studiez ce e aia o dioda,un tranzistor etc),in schimb de lipit componente pe o placa ma descurc daca mi se da mura-n gura.
31724764.th.png In care parte vin legate firul care merge la bujie precum si ledul? Multumesc anticipat! This post has been edited by Tiberiu-Andrei: 3 Mar 2009, 20:33 |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
ovidius max |
3 Mar 2009, 21:16
Post
#43
|
Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 21 December 07 From: Iasi |
Pai apare destul de clar din schema atasata:
anodul ledului (partea rotunda) pe plus 12 V catodul ledului (partea tesita, dreapta) la colectorul tranzistorului BD (confom schemei din carte - daca foloseti alta, pune schema nu poza montajului). Intrarea e pe masa - ecranul cablului si in punctul in care se uneste C1, R1, D1. This post has been edited by ovidius max: 3 Mar 2009, 21:23 |
--------------------
Dacia
1300
1980
|
|
Tiberiu-Andrei |
3 Mar 2009, 21:25
Post
#44
|
Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe |
Schema asta am folosit-o:http://img5.imageshack.us/my.php?image=untitled2wg8.bmp
Mersi! This post has been edited by Tiberiu-Andrei: 3 Mar 2009, 21:28 |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
ovidius max |
3 Mar 2009, 22:08
Post
#45
|
Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 21 December 07 From: Iasi |
Am incercat sa-ti explic si nu i-am dat de capat. Ori e gresit cablajul ori sunt prea obosit la ora asta Eu am luat de la magazin o placuta de textolit gata gaurita si pe aia mi-am facut propriul cablaj. Si a mers.
Mai incerc sa descifrez cablajul si maine revin. |
--------------------
Dacia
1300
1980
|
|
Tiberiu-Andrei |
3 Mar 2009, 22:24
Post
#46
|
Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe |
Si eu de la magazin am luat placuta de textolit dar e fara gauri.Alea le-am dat eu.Ca fapt divers 6,5 ron o placa cam 20*25....ceva de genu.
|
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
AdyTirla |
3 Mar 2009, 22:46
Post
#47
|
Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 12 February 08 From: Pitesti |
Am facut si eu stroboscopul cu 3 leduri albe.
lam reglat cu furtunul de avans scos sa fie fanta de pe volanta aliniat cu semnul de pe carcasa cutie. Masina intrerupe si nu avea putere deloc, lam reglat tot dupa ureche si merge mult mai bine. Ce am gresit de ce nu merge reglat cu lampa? |
--------------------
Nova 1,6(1998)/
Solenza 1,4MPI(2004)
Scala
- AG-XX-XXX
|
|
krapcarasu |
4 Mar 2009, 07:37
Post
#48
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava |
ai reglat in turatie avansul corespunzator pt static
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
brigada_diverse |
23 Mar 2009, 21:07
Post
#49
|
Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta |
ai scos vacumaticul din functiune?
motoru tau mai e in parametrii? e dacie?(atunci normal ca asa o sa patesti ) ) |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Muratu |
24 Jun 2009, 16:15
Post
#50
|
Membru autentic Group: Members Posts: 505 Joined: 25 June 06 |
Dar voi unde ati gasit tranzistorul asta Darlington (tip132)? Ca eu l-am cautat pe toata strada Maica Domnului si nu l-am gasit nici nu-l aveau in bazele de date.
Poate ca nu-i asta denumirea sau poate ca nu se mai fabrica, zic si eu. This post has been edited by Muratu: 24 Jun 2009, 16:24 |
--------------------
Daewoo Hyundai
Tico Accent
0.8SX 1998 2007 1.5 CRDI
- B-##-JSP B-##-SAK
|
|
Muratu |
7 Jul 2009, 11:14
Post
#51
|
Membru autentic Group: Members Posts: 505 Joined: 25 June 06 |
Daca mai citeste cineva din intamplare acest post si se afla in aceeasi situatie ca mine, in locul tranzistorului TIP 132 poate folosii un BD901.
|
--------------------
Daewoo Hyundai
Tico Accent
0.8SX 1998 2007 1.5 CRDI
- B-##-JSP B-##-SAK
|
|
kondordv |
13 Sep 2009, 14:17
Post
#52
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 17 June 07 |
QUOTE(ovidius max @ 22 Feb 2009, 21:36) Mai da niste amanunte despre modul in care preiei semnal de pe fisa. Vad un miez toroidal pe acolo. Despre ce-i vorba? Si inca ceva. Nu inteleg cum intensitatea luminoasa va fi mai mare la 10 leduri decat la unul singur. Nu se imparte intensitatea (curentul) la 10 in cazul in care ledurile sunt puse in paralel, ca in schema? (conform Legii lui Kirkhoff) Daca ar fi precum spui tu, atunci sa presupunem ca stai la bloc, deci la un bloc intreg avand toate becurile legate in paralel ar trebui sa observi tot timpul cum scade sau creste intesitatea de lumina in incapere cu fiecare stingere sau aprindere a altor becuri de catre vecinii tai. Variatiile intensitatii curentilor printr-o sursa de lumina sunt mai putin sesizabile decat variatiile de tensiune. Incearca sa pui un led la o baterie, cand il vei pune pe al doilea in paralel nu ai sa observi deloc o scadere a intensitatii. Mie mi-e ciuda ca mai sus este o insiruire de reglaje doar numite, nu si explicate. Nu stiu sa reglez deloc un carburator care l-am demontat pentru curatare cu carburol. Stie cineva care sunt reglajele de care are nevoie carburatorul ca sa mearga foarte bine? Cum reglez surubul de aer, cum reglez plutitorul? |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1999 L
|
|
oanadenisa |
23 Sep 2009, 21:05
Post
#53
|
RENAULT Group: Members Posts: 939 Joined: 19 April 09 From: Focsani |
sal daca tot te pricepi cand pot veni sa mi reglezi si mie motorul sa mearga bine ca eu am schimbat tot in el si tot mai balbaie si pe benzina si pe gpl.astept raspuns
|
--------------------
Renault
Clio 1.4 8v /GPL
expresion 2003
- VN RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
vladut88 |
23 Sep 2009, 21:48
Post
#54
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor |
poate sa se balbaie si din cauza servofranei (daca e fisurata)
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
oanadenisa |
25 Sep 2009, 22:03
Post
#55
|
RENAULT Group: Members Posts: 939 Joined: 19 April 09 From: Focsani |
nu am servofrana masina e din 83 astept raspuns
|
--------------------
Renault
Clio 1.4 8v /GPL
expresion 2003
- VN RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
Adrian_Boy |
3 Dec 2009, 12:55
Post
#56
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 |
Gata la mine montajul, sa vedem si pe la altii
Attached thumbnail(s) HPIM0426.JPG ( Size: 450.8k ) Number of downloads: 449 HPIM0427.JPG ( Size: 494.93k ) Number of downloads: 515 HPIM0428.JPG ( Size: 454.14k ) Number of downloads: 452 Attached File(s) a_buna.MPG ( 5.82mb ) Number of downloads: 238 |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
djasu82 |
3 Dec 2009, 15:49
Post
#57
|
MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... |
misto , pentru alte montaje vezi ca au aia de la connex placi gata gaurite tu doar montezi piesle si faci traseele pe exterior cu picioaruse la la celalate piese pare mai usor decat sa te mai complici cu clorura .
Mere ??? ai vezut semnul pe volanta ? Daca nul vezi dai cu o scobitoare imuiata in vopsea de argint in interiorul scobituri din volanta. De obicei trebuia ca semul sa fie pus pe capacul discului de ambreaj pe placa de aluminiu asta pentru cine are discul de 200 . La mine era decalat fiindca in loc sa l puie la semnul de pe volanta la pus decalat cu 5 dinti . This post has been edited by djasu82: 3 Dec 2009, 15:51 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Adrian_Boy |
3 Dec 2009, 17:42
Post
#58
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 |
Acuma vin de la masina, si pot sa va zic ca mere, adica e chiar frumos, wheelers dealers
Am luat o teava ceva mai subtira pe care am sectionat-o in lung si-n lat sa fac ca si o clema, pe care am fixat cele doua fire. Nu pot sa zic ca acel cablu de la bujia nr. 1, pana la montaj era ecranat, arata destul de ciudat, avea in el si un fir textil si nu prea era tesalat asa cum sunt cele ecranate, pana am sa fac rost de unul bun, pot zice ca a dat rezultate si cu asta. vopseaua alba am aplicat-o cu doua zile inainte, destul de groasa, inclusiv si pe semnul de pe cutie, decalat nu era cu mult, dar se muta semnul cand misti si 2 mm de delcou Pentru inceput zic ca e bine Bun sfat asule - dar prefer sa ma chnui mai mult, sa desenez, sa dau gauri etc. e si mai frumos asa This post has been edited by Adrian_Boy: 3 Dec 2009, 17:44 |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
Adrian_Boy |
5 Dec 2009, 10:33
Post
#59
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 |
Am o nelamurire.
Cand vizualizez alinierea semnelor la relanty si cu capsula de la vacuum scoasa, cu acest montaj electronic, in momentul cand motorul da acel tremurici de parca ar pierde scantei, atunci semnele nu se mai alinieaza ! Ce sa deduc de aici ? - lipsa scanteie pe la vro bujie ??? |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
PH-06-BOA |
6 Dec 2009, 12:04
Post
#60
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 |
Da, si e normal, pentru ca se reduce si din turatie la acele ezitari, ori semnele sunt aliniate numai la turatia de relanti. La alte turatii, se decaleaza cu un unghi corespunzator.
De ce nu ai facut montajul pe o placa mai ingusta, piesele mai concentrate, si incapea intr-o lanterna mica ? Tranzistorul final putea sa fie unul mai mic- BD135... |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd June 2024 - 00:08 |