DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> problema, scala 2004,inganfata

EfendyDSN
post 20 Feb 2013, 09:26
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 9 February 12




Salut.am o solenza scala 2004 pe care am cumparat.o de la o firma acum cateva luni de zile.masina are 200 de mii km.am mers cu mai multe solenze si am constatat ca a mea este "puturoasa".am schimbat corp clapeta,bujii,bobina si fise,toti senzorii care exista,injectoare,pompa benzina si calculator...problema este urmatoarea..cand masina este rece,trage foarte bine..cum imi urca apa la sfert nu mai trage asa de bine pana la 4000rot/min..dupa rotatiilea astea trage putin mai bine...pana acum nu am facut un test de presiune..mentionez ca nu papa ulei.astept parerile voastre.multumesc !

P.s.consumul este destul de ridicat..am pus ceasuri de logan cu consum...in afra la 80km/h consuma 7.5% iar in oras ajunge si la 10%-11%.depindevcat de aglomerat e...mi se pare cam mult oricum..la drum intins..mergand cu 80km/h,constant..nu cred k ar trebui sa sara de 5.5%...

This post has been edited by EfendyDSN: 20 Feb 2013, 09:31


--------------------
Dacia Solenza 2004 Scala
Efendy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danut 88
post 20 Feb 2013, 12:23
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 26 February 11
From: Popesti-Leordeni




Acum depinde si de benzina pe care o bagi si in legatura cu consumul, nu fi foarte sigur de ce iti indica CB, pentru ca indica eronat pe Logan dar adaptat la Solenza... Numai bine


--------------------
Dacia Logan /exSolenza /ex1310 2007 /2003 Scala/1999 L - IF __ PTR/IF 05 SYZ/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dannygambino
post 20 Feb 2013, 12:38
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 401
Joined: 28 January 10
From: Bucuresti




mie nu imi sare de 9 in buc, si am 185.000, iar de tras trage foarte bine indiferent de turatii, mi-a facut probleme de gen cand am avut sonda lambda defecta. consum 14 si lene mare la temperatura apei peste sfert.... pune-i un tester si tu si verifica, e mai ieftin decat sa schimbi piesele


--------------------
dacia solenza 2003 confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosstti
post 20 Feb 2013, 12:48
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 487
Joined: 26 April 11




Adopta metoda plin la plin, de preferat aceeasi statie si aceeasi pompa, nu te lua dupa niste ceasuri la care valorile afisate sunt pur orientative.
Fa un drum cunoscut afara la care sa cunosti bine nr de km, verifica km. de la bord cu cei parcursi
La timpul asta mie imi consuma max. 6% la drum intins.
Pana una-alta curata conducta (furtunul) pentru recuperarea vaporilor de ulei, schimba filtrul de aer, bujiile, verifica presiunea din cauciucuri.
Succes!


--------------------
dacia sandero stepway 1.6, 8V, 62Kw. 2o11 - is xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EfendyDSN
post 22 Feb 2013, 10:24
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 9 February 12




Benzina bag numai de la omv.inteleg ca cifrele sunt orientative..dar am vazut la cel care mi.a pus ceasurile..lui in oras in aglomeratie nu sare de 8%..bujiile sunt noi-noute,filtru de aer nou..ba chiar l.am dat jos sa.i fac o proba si nu se simte nicio difereta...daca am schimbat toate astea iti dai seama ca am curatat totul cu atentie.am uitat sa specific..cand am luat.o catalizatorul..nu.l mai avea...l.am dat jos si l.am taiat in dorinta de al scoate si surpriza..nu era nmk acolo..asa ca am pus un catalizator bun de pe alta solenza...acasa am un motor de dsn la 80 mii km...stie cineva daca se potriveste la cutia de solenza..sau trebuie s.i Adaptez ambreiajul hidraulic?.am inteles ca intre mktorul de dns si solenza e o mica diferenta..cel de dsn e pe nu stiu ce camasi..ma rog..nu ma pricep foarte bine...si spuneti.mi cum e cu omologarea...e o chestie scumpa si costisitoare?


--------------------
Dacia Solenza 2004 Scala
Efendy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kratos
post 22 Feb 2013, 10:40
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 20 February 13




Salut , ambreiajul cand a fost schimbat ultima oara ? Aceasta ar putea fii una din cauzele in care masina este puturoasa.


--------------------
Dacia Solenza 1.4 Scala - B 20 FCD
Stim ceea ce suntem , dar nu stim ce putem deveni !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EfendyDSN
post 22 Feb 2013, 11:12
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 9 February 12




Ambreiajul nu l.am schimbat si cam tacane la relatiu rulmentul..dar nu cred ca este de la ambreiaj ptr ca si scoasa din viteza cand o accelerez se simte inganfata ca si cum nu ar avea aer de ajuns si se aude si motorul greu,nu stiu cum sa ma exprim..si stand pe loc..o calc la maxim si urca greu..si dupa 4000rot/min isi revine..si dintr.o data sare la 6500...


--------------------
Dacia Solenza 2004 Scala
Efendy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kratos
post 22 Feb 2013, 11:19
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 20 February 13




Uitate si la senzorul de turatie ( il poti curata ) , motorasul pas cu pas ( acela este cam murdar de obicei ) , verifica si filtrul de aer , vezi cat este de murdar ... si daca persista si dupa curatarea acestora parerea mea este sa o pui pe tester , te-ar costa cam 50-70 de lei maxim


--------------------
Dacia Solenza 1.4 Scala - B 20 FCD
Stim ceea ce suntem , dar nu stim ce putem deveni !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EfendyDSN
post 22 Feb 2013, 14:49
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 9 February 12




Am schimbat toti senzorii...am si zis mai sus..filtrul este nou-nout..doar atat un tester?toata lumea zice ca e cam 150 roni...

P.s.corpul l.am demontat din toate oasele..l.am curatat foarte bine..si mototasul pas cu pas...si din greseala...am tras de el si nu isi mai tinea relantiul bine asa ca am pus altul...

This post has been edited by EfendyDSN: 22 Feb 2013, 14:51


--------------------
Dacia Solenza 2004 Scala
Efendy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
by_pilu
post 22 Feb 2013, 16:09
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 956
Joined: 5 January 12
From: Bucuresti - Tg'Jiu




incearca sa dai evacuarea jos .. sa nu cumva sa ai catalizatoru infundat .nu stiu exact daca poti da toata evacuarea din spate in fata totul pana inainte de catalizator ( si catalizatoru ) si apoi sa vezi cum trage . la tine problema e si de tras si normal si de consum, vad ca omenasii iti dau sfaturi sa faci plinu radmasa.gif da ei nu inteleg ca masina nu trage . ambreiaju daca nu patineaza nu are nici o treaba wink.gif . si curata injectori . si dupa pusa pe tester si reglat si motorasu pas cu pas pe tester . solenza nu e o masina incat sa faca figuri si hop cu ea pe tester ca mare lucru nu-ti poate spune testeru ..


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 Mpi 2003 - GJ 77 P I L

http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f=126&t=250485&st=0#entry3731185

frantzuzoaicele 70' / 72' ..70 GON / 07 GON
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EfendyDSN
post 22 Feb 2013, 18:24
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 9 February 12




l-am dat jos...si l-am inlocuit...de la catalizator pana la finala n-am umblat

injectoarele le-am de pe o supernova...fosta mea masina cu care am avut accident...am avut-o troznita rau in spate...si iti dai seama,cand am luat solenza si am vazut ca nu trage..am luat tot ce s-a putut de pe dsn si am pus pe solenza

la asta m-am gandit si eu ca in afara de sonda,ceva de pe la clapeta si inca cativa senzori..nu ai ce vedea pe tester...

This post has been edited by EfendyDSN: 22 Feb 2013, 18:26


--------------------
Dacia Solenza 2004 Scala
Efendy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosstti
post 22 Feb 2013, 22:00
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 487
Joined: 26 April 11




Primele semne de oboseala la ambreiaj le simti la viteze mari, cand tu accelerezi si masina nu raspunde.
Motoarele de slz. dsn si logan benzinare sunt identice, ambreiajul de dsn are diam. de 200 mm. (slz si loganul au discurile de 180) iar cuplarea se face cu un dispozitiv hidraulic la care lichidul de lucru este lichidul de frana. Sant de parere ca sa ramai cu motorul pe care-l ai pe masina si asa cum au spus si colegii du-o la tester sau la un mecanic mai aerisit la minte.
Pana la urma trebuie sa-i dai de capat. Succes!


--------------------
dacia sandero stepway 1.6, 8V, 62Kw. 2o11 - is xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EfendyDSN
post 24 Feb 2013, 20:49
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 9 February 12




identice la exterior...la interior sunt diferite...de fapt cel de solenza e si pe logan...cel de dsn,e doar pe dsn...de aceea motorul de dsn e putin mai zgomotos decat cel de solenza/logan,pentru ca este pe camasi din cate stiu eu...
Nici vorba de ambreiaj dus...stiu cum e sa ai ambreiajul nasol..se tureaza in"gol"...

Ms costi


--------------------
Dacia Solenza 2004 Scala
Efendy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 25 Feb 2013, 10:17
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Poti detalia putin mai coerent ce ai dorit sa spui in postul anterior ? rolleyes.gif


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_scala_2004
post 25 Feb 2013, 10:22
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.580
Joined: 16 April 09




simptome de pompa...presiune in rampa e suficienta? sa nu care cumva cei de la firma unde a fost masinuta sa fi montat filtru pe traseul de alimentare ca astfel ii scade presiunea...la slz filtrul este in rezervor, atasat de pompa...


--------------------
... ... ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EfendyDSN
post 25 Feb 2013, 16:35
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 9 February 12




am zis ca : motorul de solenza este diferit de cel de dsn...cel de dsn e pe nu stiu ce camasi..asta mi-a spus-o si mie un mecanic de la dacia mai de mult..si ca de aceea e putin mai zgomotos fata de asta de solenza si...din cate am inteles atunci de la el...asta de solenza e pus si pe primele loganuri.ma rog...

This post has been edited by EfendyDSN: 25 Feb 2013, 16:39


--------------------
Dacia Solenza 2004 Scala
Efendy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
l@u
post 25 Feb 2013, 16:45
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.057
Joined: 31 July 06




QUOTE(EfendyDSN @ 22 Feb 2013, 11:12)
Ambreiajul nu l.am schimbat si cam tacane la relatiu rulmentul.
*



Este prima data cand aud ca rulmentul de la ambreiaj tacane la relanti.Rulmentul ala se invarte doar cat tii pedala de ambreiaj actionata !


--------------------
Land Rover Freelander Td4, HSE -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 25 Feb 2013, 21:14
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Oarecum , la o uzura mare si acel rulment face zgomot , dar este un fel de zdranganeala si nu tacaneala . De tacanit tacane arculetele de la placa . Si la primul kit schimbat tot alea faceau galagie si nu rulmentul.
Sa nu uitam ca mult nu regleaza cablul periodic si din fabrica sau de la service este posibil sa plece cu el cam strans si de asta se uzeaza mai repede , mai ales la cei care tin pedala apasata mai mult decat trebuie.
Efendy eu te-as sfatui sa nu mai spui orice auzi la mecanici . Propozitia adevarata este ca Loganul 1.6 nu are camasi , iar cel 1.4 are camasi , marimea blocului motor fiind aceeasi , DAR zgomotul nu de aici se trage , ci de la tachetii hidraulici de la LGN , fata de cei mecanici , adica de tehnologie veche de la SLZ si DSN.
Eu iti mai spun inca o data sa pui intrebarile necesare pe topicul de DSN si sa ne lasi sa ne vedem de topicurile noastre de la SLZ .

This post has been edited by marius80_eugen: 25 Feb 2013, 21:15


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EfendyDSN
post 25 Feb 2013, 23:06
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 9 February 12




bai frate...am SOLENZA ! nu stiu de ce nu iti intra in cap asta !!!!! nu am pus intrebari despre dsn..am o solenza din 2004 cu probleme...mai lasa-ma si nu ma mai sacai la cap sa ma duc la dsn sau unde vrei tu.daca vrei sa ma ajuti bine daca nu,nu te baga si e ok.am deschis topicul,pentru ca am o problema..si scrie destul de clar in descriere solenza scala 2004 sau ceva de genul...e inganfata,nu trage bine.daca nu intelegi nu te baga in discutie si atat..vrei sa ma ajuti..ok..nu...iarasi ok.

25 Feb 2013, 23:34:
si acum stiu ce o sa vina de la tine...avertismente si la,la,la.ma rog..o sa deschid topic in sectiunea probleme tehnice dsn..despre ce?despre solenza,ca solenza am !!!!sa vedem..de acolo unde ma gonesti :|

This post has been edited by EfendyDSN: 25 Feb 2013, 23:34


--------------------
Dacia Solenza 2004 Scala
Efendy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 26 Feb 2013, 13:23
Post #20


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




marius80_eugen esti asa de sigur ca motoru de 1,4 are camasi?

This post has been edited by nikuniku: 26 Feb 2013, 13:23


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EfendyDSN
post 26 Feb 2013, 13:55
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 9 February 12




QUOTE(nikuniku @ 26 Feb 2013, 13:23)
marius80_eugen esti asa de sigur ca motoru de 1,4 are camasi?
*



Eu am zis chestia asta ptr ca asa mi.a spus un sef de service de la dacia..acolo reparam masinile de la firma...dar nu despre asta era vorba..ma rog..si eu am deviat putin de la subiect..stiti pe cineva cu un tester ptr solenza in Bucuresti,mai ieftin?cei de la dacia mi.au cerut 150 de lei..


--------------------
Dacia Solenza 2004 Scala
Efendy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 26 Feb 2013, 14:56
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




EfendyDSn da un telefon la Dacoserv si intreaba de un pret ( 150 ron e ENORM , cu 200 ron iti cumperi tu interfata Clip) . Un Clip la mine a fost pana in 50 ron acum vre-o 2 ani si 60 ron m-a costat reglatul tachetilor si sunt F multumit si acum . Eu am fost la cel din Militari .

QUOTE(nikuniku @ 26 Feb 2013, 13:23)
marius80_eugen esti asa de sigur ca motoru de 1,4 are camasi?
*


Am meu are sigur camasi , cel de DSN are sigur camasi , cel de Logan 1.4 are camasi . Sunt sigur ca am vazut unul desfacut acum cativa ani cand mi-au facut kitul de ambreiaj , pentru ca l-a lasat pe taximetrist deoparte sa ma rezolve pe mine . Ala avea vreo 180.000 si scotea fum la greu si nu mai trecea de ITP . Discutia despre camasi si fara camasi e veche , mai verifica si pe la LGN . La aparitie multi au ramas socati ca aratau aproape identic motoarele si faceau misto ca schimbau doar cutia filtrului de aer.

This post has been edited by marius80_eugen: 26 Feb 2013, 14:56


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andri1940
post 26 Feb 2013, 17:50
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.741
Joined: 23 March 08
From: Pitesti




EfendyDSN, un coleg ti-a si spus o posibila cauza a problemelor: sonda lambda. Incearca sa o desfaci de pe galeria de evacuare si daca e neagra, alta!


--------------------
Renault Laguna 2 1.8 16v Dynamique 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EfendyDSN
post 27 Feb 2013, 08:58
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 9 February 12




Andri1940..mersi ptr sfat..dar o sa mai pun odata lista cu ce am schimbat la ea sa fie mai clar
-sonda lambda
-i njectoare
-bobina sj fise
-bujii noi
-filtru aer nou
-pompa benzina bosch
-corp clapeta
-senzorul de pe cutie
- catalizator
-senzor temperatura
-calculator+UCH.
In afara dr filtru . Bujii.calculator si uch,toate piesele au fost luate de pe o dsn care mergea "brici".calculatorul l.am luat de pe alta solenza..la cateva ore dupa cre l.am pus,mi.a fat o eroare si mi s.a aprins martorul acela de la sonda...cel galben...pe urma le.am schimbat intre ele..eroare n.am mai avut.o,insa cand am pus calvulatorul inapoi de pe solenza de pe care il luasem..eroarea a ramas si martorul s.a stins dupa vreo 2 zile...


--------------------
Dacia Solenza 2004 Scala
Efendy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 27 Feb 2013, 10:00
Post #25


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Eu stiam ca motorul de solenza este la fel cu cel de dsn. Cel de logan difera, fiind pe camasi...


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 27 Feb 2013, 10:19
Post #26


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Parca am citit pe undeva ca Solenzele au avut motoare si cu camasi, si fara. Al meu e cu camasi.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanelkva
post 27 Feb 2013, 13:00
Post #27


/\____/\____/\____/\


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 4 November 09
From: reghin




Despre camasile descrise e vorba?
[attachmentid=1627871904]


--------------------
ford focus facelift tot cu benzina 2009 - MS**---
In goana dupa posturi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EfendyDSN
post 27 Feb 2013, 22:23
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 9 February 12




in caz ca nu-i dau de cap...vreau sa fac un "transplant" de "inima" . am un motor de supernova,complet..mergea foarte bine cand aveam supernova...intrebarea este...merge motorul de supernova pe solenza ? dar as vrea sa las cutia de solenza si ambreiajul asta cu cablu..ca cel hidraulic de la dsn e putin cam pacatos...si daca merge sa fac chestia asta..stie cineva cum e cu omologarea..sau nu mai trebuie omologat...se considera piesa de schimb sau cum? eu inca mai am talonul si cartea de la acea supernova...si ma gadeam ca daca schimb motorul si ma opreste rar-ul...daca le arata cartea si talonul de la supernova...sa dovedesc ca am fost proprietar pe masina aia,au ce sa-mi faca?e legal?...

P.S. Are cineva idee..problema mea ar putea fi cumva de la chiuloasa???nu are urme de ulei pe langa ea..dar asta mi-a zis si mie cineva..nu prea-mi vine a crede dar am zis sa va intreb si pe voi... biggrin.gif multumesc.

This post has been edited by EfendyDSN: 27 Feb 2013, 23:18


--------------------
Dacia Solenza 2004 Scala
Efendy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 28 Feb 2013, 15:46
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Cand faci transferul trebuie sa mergi la RAR sa omologhezi motorul pe masina ta , se schimba in talon si in cartea masinii informatiile .
Daca eu am 10 masini , asta nu inseamna ca pot sa le schimb motoarele cum vreau , ca toate sunt ale mele . Au ce sa-ti faca , NU trebuie sa afli !

De la DSN exact ambreiajul merita sa-l schimbi si nu motorul . E ciudat ca nu ai reusit sa-i dai de cap cu toate ca mai ai aproape inca o masina la dispozitie .
Mergi si baga un test clip si vezi ce probleme iti gasesc . Diferentele nu sunt neparat mecanice , ci la soft . Softul este diferit la SLZ fata de DSN , dar vezi ca SLZ au doua feluri de ECU , unul de tip vechi si unul de tip nou . Cel de tip nou suporta flash , cel de tip vechi , numai cu rescrierea memoriei separat.


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Leo0608
post 28 Feb 2013, 17:54
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.108
Joined: 13 September 08




a zis cineva mai sus sa verifici sa nu fie vreun filtru pus suplimentar de catre cei de la firma. Verifica asta
Incearca si cu alte bujii, vezi ca sunt ngk ieftine bp6es, ia 4 bucati, e 8 ron bucata la unix trade


--------------------
logan pentru? 200x - X XX XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th June 2025 - 16:21
Forum Renault