Vitezometru electronic
![]() ![]() ![]() |
Vitezometru electronic
ianacosti |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 6 August 07 From: Brasov-Campulung AG ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
SOLENZA
2005
- BV 78 EDM SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005 |
|||
adi_stezar |
![]()
Post
#32
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 30 April 08 From: Cluj-Napoca/Romania ![]() |
Si varianta cu 4 digits. schema_v2.JPG ( Size: 90.85k )
Number of downloads: 1880
![]() Codul insa aici e putin mai complex si fiind netestat, mai mule lucrui pot sa nu mearga cum trebuie asa ca pentru un novice in d'ale programarii recomand prima varianta, daca aia reuseste se poate incerca si varianta 2. Prin Brasov nu cred ca trec curand, mersi de invitatie. Oricum mie imi place programarea pe microcontrolere si asta a fost o mica relaxare pentru mine ![]() ![]() Legat de gasirea DM9374, orice decodor pt display cu 7 segmente cred ca e bun, aproape toate functioneaza la fel. This post has been edited by adi_stezar: 19 Feb 2009, 17:00 |
--------------------
BMW
Seria 3
2006 e90 320d 163cp Dacia Logan 2005 Laureate 1.4MPI 75cp
|
|
FRATELLO |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 923 Joined: 7 November 06 From: PLOIESTI ![]() |
QUOTE(FRATELLO @ 13 Feb 2009, 15:33) Voi construi frecventmetrul de aici : http://www.nuxie1.com/guides/funcount-freq...-counter-2.html. Valoarea masurata o impart la 1.385 (din fericire autorul da si codul sursa !) , astfel incit pe display sa-mi afiseze viteza corecta ( V = f/1.385 ; de ex. pentru f=13.85 -> V=13.85/1.385= 10 km/h ; f = 27.75 -> V=27.75/1.385 = 20.0 km/h). Daca aveti alte sugestii, le primesc cu multumiri. Numai bine ! Codul modificat pentru frecventmetru. D.nul Adi a folosit constanta 1.39, eu 1.385. Proiect in lucru ; am construit programatorul, sper sa reusesc sa programez corect ATTINY, sambata sper sa pot testa 'jucaria'. Multumiri pentru ajutoare !!!! This post has been edited by FRATELLO: 19 Feb 2009, 20:22 Attached File(s) ![]() |
--------------------
DACIA
LOGAN
old 1.5 dCi-E4 ; now 1.2 @ 16V
|
|
OldMan |
![]()
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
QUOTE(costin_bad @ 16 Feb 2009, 16:24) ti-am raspuns la intrebarile tale. probabil ca nu ti-am raspuns cum ai vrea tu sa auzi. Attached thumbnail(s) PIC_0036.JPG ( Size: 150.79k ) Number of downloads: 2119 |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
ianacosti |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 6 August 07 From: Brasov-Campulung AG ![]() |
Oldman, imi place cablajul cum ti-a iesit!
Adi_stezar, am bagat codul in avr studio si la GIMSK = _BV(INT0) imi dadea 3 erori. Am introdus la inceput #define GIMSK 59 (pe care am luat-o din tny2313def.inc .equ gimsk=0x3b , 59 e 3b in hexa) si mai am doar o eroare, de care nu pot sa scap. Eroarea nu pot sa o zic acum ca acasa nu am avr studio Ce face chestia asta GIMSK = _BV(INT0) ? Am vazut ca e legat de intreruperi. |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2005
- BV 78 EDM SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005 |
|
adi_stezar |
![]()
Post
#36
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 30 April 08 From: Cluj-Napoca/Romania ![]() |
@FRATELLO: Am vazut mai multa lume pe aici zicand ca semnalul de viteza da 5 impulsuri pentru fiecare metru parcurs, de aici rezulta constanta 1.3888888. Am zis ca o precizie cu 2 zecimale e suficenta (procesorul nu e chiar ff performant si nu am vrut sa am surprize ca e prea incet) si de aceea am ales 1.39.
@ianacosti: Nu mi-e foarte clar ce vrei sa faci in AVR Studio, eu foloseam AVR Studio doar pentru programare pentru care aveam nevoie doar de fisierul .hex GIMSK e un registru unde se seteaza ce intreruperi externe e nevoie. In cazul asta a fost setat pe INT0 deoarece acolo e conectat semnalul de viteza, astfel de fiecare data cand se va schimba intrarea de pe 1 -> 0 sau de pe 0 -> 1 se va executa intreruperea SIGNAL(SIG_INTERRUPT0). Cred ca eroarea ta e legat de _BV() care e un MACRO definit in WinAVR si nu in AVR Studio. |
--------------------
BMW
Seria 3
2006 e90 320d 163cp Dacia Logan 2005 Laureate 1.4MPI 75cp
|
|
Jack Daniel's |
![]()
Post
#37
|
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
Cel mai usor e sa puneti un GPS la treaba si va arata viteza in timp real si cu o precizie destul de mare, foarte mare.
|
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
OldMan |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
si varianta finala a multimetrului
Attached thumbnail(s) PIC_0037.JPG ( Size: 137.66k ) Number of downloads: 2020 PIC_0038.JPG ( Size: 138.36k ) Number of downloads: 1851 |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
ianacosti |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 6 August 07 From: Brasov-Campulung AG ![]() |
fratello, ai mai facut ceva cu vitezometrul?
daca te intereseaza am pus osciloscopul si pe firul de consum. constanta e 3,5 adica la 10l/h --- 35.08 Hz 11l/h --- 38.46 Hz 12l/h ---42,55 Hz 13l/h ---45.45 Hz 14----50 15---52.63 16---55.55 etc. poate il faci sa afiseze si consumul |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2005
- BV 78 EDM SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005 |
|
FRATELLO |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 923 Joined: 7 November 06 From: PLOIESTI ![]() |
Multumesc frumos pentru informatii ! Da, vitezometrul este gata, sper ca in acest week-end sa reusesc sa-l probez pe masina; nu prea am avut timp, m-am 'omorit' sa fac un senzor de soc pentru alarma. Voi posta aici rezultatele. Numai bine !
|
--------------------
DACIA
LOGAN
old 1.5 dCi-E4 ; now 1.2 @ 16V
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Off topic...
Uite schema de la senzorul alarmei mele ("am scos-o" eu...). Are 2 praguri si functioneaza foarte bine. Linga bobina este "montat" un magnet, prins de capacul carcasei cu 2 articulatii flexibile (de cauciuc). Poate iti da idei... [attachmentid=1627514463] |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
FRATELLO |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 923 Joined: 7 November 06 From: PLOIESTI ![]() |
Multumesc si tie Marius ! Da, aproximativ aceeasi schema am facut-o si eu ; bobina are 13,5 mH (cca.650 spire CuEm 0.1 mm/ferita !). Intr-adevar este foarte sensibil ; eu l-am facut doar cu 'o zona' pentru alarma din UCH.
|
--------------------
DACIA
LOGAN
old 1.5 dCi-E4 ; now 1.2 @ 16V
|
|
FRATELLO |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 923 Joined: 7 November 06 From: PLOIESTI ![]() |
Am testat vitezometrul ; merge bine, totusi cred ca trebuie sa modific un pic acea constanta, fiindca este o diferenta de cca. 5 km/h fata de bord. GPS n-am avut pentru comparatie !
Attached thumbnail(s) v_005_1.jpg ( Size: 142.35k ) Number of downloads: 1203 v_006_1.jpg ( Size: 118.01k ) Number of downloads: 718 |
--------------------
DACIA
LOGAN
old 1.5 dCi-E4 ; now 1.2 @ 16V
|
|
ianacosti |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 6 August 07 From: Brasov-Campulung AG ![]() |
Pune si schema finala si softul, ca poate imi fac timp si ma apuc si eu.
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
2005
- BV 78 EDM SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005 |
|
IRONICK |
![]()
Post
#45
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Diferenta in minus este normala, in bord se calculeaza cu formula.
Daca ai ddt o sa vezi ca in mers viteza reala este mai mica decat in bord. Din aceeasi cauza viteza medie calculta de cb este mai mica decat cea afisata de ac ... This post has been edited by IRONICK: 12 Apr 2009, 23:17 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
la mine este diferenta de 10Km/h intre GPS si bord, bordul indicind in plus, masina are 300km
This post has been edited by bygy007: 13 Apr 2009, 00:17 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#47
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
diferenta este variabila si creste in functie de viteza
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
FRATELLO |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 923 Joined: 7 November 06 From: PLOIESTI ![]() |
Schema si softul sunt in linkul prezentat anterior ; in plus in program am adaugat o linie :
Temp = Ovf1 * 65536 'Calc frequency Freq = Temp + Counter1 Freq = Freq / 1.388 Cls 'Clear display Locate 1 , 1 Freq1 = Str(freq) Si pentru intrare am folosit divizor rezistiv 10K/100k si un Zenner de 5V1, ca in schema D-lui Adi_stezar. Numai bine ! This post has been edited by FRATELLO: 13 Apr 2009, 14:06 |
--------------------
DACIA
LOGAN
old 1.5 dCi-E4 ; now 1.2 @ 16V
|
|
TAM |
![]()
Post
#49
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 26 June 06 ![]() |
QUOTE(b64chr @ 10 Feb 2009, 10:10) Semnalul de la traductorul de viteza este sub forma de impulsuri. La fiecare metru parcurs emite 5 impulsuri. Semnalul merge la UCE injectie, la tabloul de bord si la radio (il captezi de unde ti-e mai usor). Hi, I looking informations about speed sensor of my logan (for improving cruise controle). I see here 5 puls/m but how is the signal ? Square ? How much peak to peak 0-12V? 0-5V? Thanks and sorry for speaking english I'cannot write Romanian. |
--------------------
Dacia
Logan
1.5L
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
0-12V
|
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
OldMan |
![]()
Post
#51
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
QUOTE(FRATELLO @ 13 Apr 2009, 14:05) Schema si softul sunt in linkul prezentat anterior ; in plus in program am adaugat o linie : Temp = Ovf1 * 65536 'Calc frequency Freq = Temp + Counter1 Freq = Freq / 1.388 Cls 'Clear display Locate 1 , 1 Freq1 = Str(freq) Si pentru intrare am folosit divizor rezistiv 10K/100k si un Zenner de 5V1, ca in schema D-lui Adi_stezar. Numai bine ! scuza-ma ca intreb, da mie nu-mi iese ceva... 1. cum ai facut cu o singura linie de program, un soft specializat pentru a face cu totul altceva, sa-ti afiseze Km/h si Logan by Renault? 2. de ce executa prima data directiva impusa de tine si nu cea impusa prin cele doua linii de program anterioare? 3. cum faci interpretarea semnalului de intrare, ca din cele citite din link-ul pe care-l dai, schema initiala nu citeste decat amplitudine fixa? 4. cum ai facut cu o singura linie de program ca indiferent de nivelul semnalului de pe intrare si implicit a frecventei( ca din cate am vazut semnalul respectiv isi modifica si frontul si palierul) sa-l faci divizibil prin constanta impusa de tine si mai apoi sa-l suprapui peste algoritmul de divizare al clocului de 20Mhz? Multumesc. |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
TAM |
![]()
Post
#52
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 26 June 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
1.5L
|
|
Marian66 |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.524 Joined: 27 January 09 From: Bucuresti, Pantelimon ![]() |
si pe masina efectiv cum vreti sa-l puneti, atasat de bord, sau il "sobitzi" in ceasuri
![]() |
--------------------
Dacia / Smart
Logan VAN / ForTwo
2009
|
|
FRATELLO |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 923 Joined: 7 November 06 From: PLOIESTI ![]() |
@Oldman :
Temp = Ovf1 * 65536 'Calc frequency Freq = Temp + Counter1 Freq = Freq / 1.388 Cls 'Clear display Locate 1 , 1 Freq1 = Str(freq) Select Case Freq 'Choose Frequency Range Case Is >= 1000000 : Goto Mhz Case Is >= 100000 : Goto Khzxxx Case Is >= 10000 : Goto Khzxx Case Is > 1000 : Goto Khzx End Select Position = 7 - Len(freq1) Locate 1 , Position Lcd Freq ; " Km/h" Lowerline Lcd "LOGAN by RENAULT" Goto Outputdisplay 's.a.m.d. Asta este ce-am facut eu; rezultatele le-am spus.Nu a fost decat un exercitiu; electronica este un hobby. Nu intentionez sa vand acest montaj si dupa cateva luni sa mi se reproseze ca nu mai functioneaza sau nu mai functioneaza corect ! Poate este gresit in esenta...poate datele de pe display nu erau decat aberatii...care coincideau -din intimplare- cu viteza autovehicolului ... Cine stie mai multe sa faca sau sa ii puna pe altii sa faca, eventual spunindu-le cum. Din punctul meu de vedere, subiectul este inchis; nu va fi montat niciodata pe masina, cu softul original montajul va fi folosit ca frecventmetru. La nivelul meu de amator este mai mult decat suficient ca performante ... Cine doreste poate continua proiectul ; inclin sa cred ca cel al D.lui Adi este mai bun, folosind un cod dedicat. Numai bine, tuturor ! |
--------------------
DACIA
LOGAN
old 1.5 dCi-E4 ; now 1.2 @ 16V
|
|
soulraven |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
aveti idee cum pot lua informatie dupa cablu de vitezometru de pe o dacia 1310?
Puterile consumate cum le pot masura cu un PIC16f887 |
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
FRATELLO |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 923 Joined: 7 November 06 From: PLOIESTI ![]() |
Cand am avut D1310, am 'dezafectat' partea de kilometraj jurnalier, montand in loc un disc cu o fanta, care se invartea printr-un optocuplor. Semnalul de la optocuplor l-am amplificat, l-am divizat cu 10 si apoi l-am bagat intr-un vitezometru de bicicleta.Mergea brici ! Arata viteza, kilometrajul partial si total, viteza medie...Asa am si vandut masina...
|
--------------------
DACIA
LOGAN
old 1.5 dCi-E4 ; now 1.2 @ 16V
|
|
soulraven |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
si in caz ca vrem sa pastram si cele din bord?cum putem face?ce solutii avem?
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
OldMan |
![]()
Post
#58
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
QUOTE(FRATELLO @ 4 May 2009, 16:01) ... l-am divizat cu 10 si apoi l-am bagat intr-un vitezometru de bicicleta.Mergea brici ! Arata viteza, kilometrajul partial si total, viteza medie...Asa am si vandut masina... ![]() Si cand rulai cu 100Km/h al treilea digit pe ce-l afisai? Vitezometru de bicicleta are numai doi digiti pentru afisarea vitezei. Sau poate Dacia aia nu mergea mai tare de 99km/h. 4 May 2009, 16:27: QUOTE(soulraven @ 4 May 2009, 16:03) De fapt, tu vrei sa-ti montezi si unul electronic si sa ramana si cel mecanic...Aha, vrei sa faci media intre cele doua ![]() This post has been edited by OldMan: 4 May 2009, 16:27 |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
soulraven |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
nu, nu vreau sa stric functionalitatea celui existent
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
FRATELLO |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 923 Joined: 7 November 06 From: PLOIESTI ![]() |
Pentru carcotasi : speedometrul de bicicleta afisa viteza cu 1 zecimala.Tocmai de aceea facusem divizarea cu 10 ; ignoram virgula de pe display ! Mai sunt si alte remarci inteligente ? Ca eu, unul, m-am c-am saturat...Numai bine !
|
--------------------
DACIA
LOGAN
old 1.5 dCi-E4 ; now 1.2 @ 16V
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 08:13 |