Cat consuma Dacia mea in oras?, l/100 km in oras?
![]() ![]() ![]() |
Cat consuma Dacia mea in oras?, l/100 km in oras?
bam13sept |
![]() ![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 241 Joined: 28 November 07 From: Brasov ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio
2004 - 1.5 dci
- Bv-42-BAM
|
|||
bylexus |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 538 Joined: 2 January 09 From: Oradea ![]() |
Facand o medie intre ce vad eu pe aici... Dacia 1310 ar arde mediu in oras intre 9 litri si 11l.
Deocamdata un consum rezonabil.Sa vedem ce va fi peste 2 3 ani cand tot mai multi tineri au permise auto si tara-i plina de masini. |
--------------------
Renault
Symbol
2012 Start 1.2 16v
- BH 90 DBA
|
|
ZTV |
![]()
Post
#33
|
![]() fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 ![]() |
o chestie interesanta este ca de unde iei benzina si ce fel de benzina iei. D e exemplu cu super euroluk 98 merg la fel de mult cat cu Mol 95, dar cu euroluk 95 merg mai putin. Cel mai mult mananca cu petrom/petromV 95.
|
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|
Sc0rpi0N |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 20 October 08 From: Oradea ![]() |
io habar nu am cat imi mananca dacia:D
|
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureate 1.5DCI
|
|
nils_holgherson |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 14 February 09 From: Bucuresti ![]() |
Dacia Break 1310 Cli, 2002, motor 1398 cm cubi, injectie+GPL.
Consum GPL: Consum maxim in Bucuresti 14,7 l/100 km in decembrie 2007 cand circulatia era infernala, caldura pornita in treapta 2, faza scurta aprinsa, dezaburire luneta, muzica in surdina, singur in masina, fara bagaj suplimentar in afara de un rucsac finut; stam in coloana in fiecare zi cel putin 2 ore. Record absolut: am prins in decembrie 2007 de cateva ori coloana din Tei (Fac. de Constructii) pana in Prelungirea Ghencea !!! Consum stabilit cu metoda plin cu plin si urmarit indicatorul de km parcursi din bord, cu reset la fiecare plin. Consum extern 9,3 l/100 km (tot metoda plin cu plin)pe traseul Bucuresti (domiciliu) - 2 Mai (cazare) - Bucuresti (home), vara 2008, trei persoane in masina si bagaje la greu (bagaj de femeie ![]() ![]() ![]() Mentionez ca pornesc motorul intotdeauna pe benzina si dupa aprox 3-5 min. iarna (in functie de cat de frig este) si dupa cel mult 1 min. in perioada calda, comut instalatia pe GPL si o iau din loc. La capitolul consum extern nu prea am alte exemple intrucat nu prea l-am monitorizat. Consum BENZINA. Consum nedeterminat intrucat folosesc benzina numai ca sa pornesc motorul si sa-l incalzesc cat de cat; in rest pentru deplasarea de la A la B folosesc exclusiv GPL. Daca facem un mic calcul si consideram ca GPL determina un consum sporit cu aproximativ 10% fata de benzina (aproximatia mea!) ar insemna ca iarna in Bucuresti am un consum de aproximativ 13,4 l/100 km de benzina, unul corect zic eu. Aplicand acelasi rationament la consumul extern rezulta o cifra de aproximativ 8,5 litri de benzina 100 km, iarasi corect spun eu date fiind conditiile enumerate mai sus. (Nu tin cont de faptul ca am mers prin Bucuresti, Constanta, Eforie, Mangalia intrucat ca nr. de km parcursi, distanta este mica, aprox. 40-60 km, dar timpul necesar parcurgerii lor, e adevarat, a fost mare). Un consum exclusiv extern nu pot sa comunic intrucat nu am fost interesat expres in acest sens...ca o extrapolare putin fortata consumul comunicat de mine ca extern poate fi considerat ca fiind unul mixt dar nu este foarte corect intrucat din totalul de 560 km doar aproximativ 60 km sunt parcursi in localitati (Bucuresti, Constanta, Eforie, Mangalia) restul de aproximativ 500 km fiind realizati in afara localitatilor, de unde si incadrarea mea ca fiind consum extern. PS. rezervorul de GPL are o capacitate de 52,2 litri. Sper ca postarea mea sa va ofere o idee destul de clara asupra consumului break-ului meu. Bafta. ![]() This post has been edited by nils_holgherson: 16 Feb 2009, 13:23 |
--------------------
Dacia
Break
2002 1310 Cli
|
|
Hacker |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
Consumul in oras, cel mai mic l-am scos de Craciun, cand nu prea erau masini prin Bucuresti 9 % . Intr-o zi normala am un consum de 12-13%, iar vitezele le schimb de multe ori peste 3000 rpm, avand in vedere traseul : Crangasi - Plevnei - Izvor - Uniri - Timpuri Noi.
Consumul extraurban, mers 110 si in depasiri 120 ajung la un consum de 8 % ( asta cu o cutie in 4 trepte ), acum ca am schimbat cutia cu una in 5 trepte cu pinion de nova, la un mers de 110-120 consumul a scazut in jur de 7% . Mie mi se pare un consum rezonabil, avand in vedere ca nu menajez de loc acceleratia. Consumul cel mai mic pe care l-am scos a fost de 6l % cu o viteza de 80-90 ( dar sincer ma plictiseste rau viteza asta ). |
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
jews |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 83 Joined: 23 June 07 ![]() |
cand prind si de 3 ori un semafor ajung pe la 12-13%
|
--------------------
Dacia
1310L
1998
- PH-09-BVD
|
|
Mircea Zahan |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 14 April 12 From: Timisoara ![]() |
Conteaza mult si stiulu de condus... Consumul poate sa difere mult , la aceias masina , atunci cand este condusa de alt sofer.
|
--------------------
Dacia
1310
1998
- TM07WWB
|
|
maru |
![]()
Post
#39
|
![]() Rromania..da leand uof cios Group: Members Posts: 672 Joined: 1 September 13 ![]() |
Totusi intrebarea trebuia sa sune cam asa : cat consuma dacia ta model clasic (1100,1300,1400,1600), asta chiar daca suntem in spatiul "Probleme tehnice - Dacia Clasic" am observat si pareri ale unor baietasi cu alte modele (logan,SN) sau chiar diesel.Sunt atat de multi factori care pot influienta consumul ca ar trebui sa stam cel putin cateva ore pentru a dezbate fiecare subcategorie in parte.Iata cateva pareri personale:
1. atitudinea conducatorului auto - daca plecarile de pe loc sunt line,schimbarile de trepta de viteza se fac la turatii recomandate de producator,anticiparea traficului si utilizarea cat mai putin a franei (pentru a evita o noua accelerare) si viteza in limitele consumului optim ( 80 - 100 km/h in functie de model ) 2. incarcatura autovehiculului - fiecare kilogram conteaza ! fie el persoana sau bagaj 3. tipul fluidelor folosite - cu cat bagi ceva mai calitativ este normal sa ai si performante deoarece sunt eliminate frecarile (aditivii fac ca frecarea sa fie minima) si aici as putea enumera doar cateva: ulei (motor+cutie),combusibil, vaselina 4. tipul anvelopelor folosite - aici pot spune ca daca ai o anvelopa uzata este clar ca acel consum va creste (pata de contact cu asfaltul este mai mare), marimea (latime+raza) anvelopei folosite (cele late avand o pata de contact mai mare vor consuma mai mult), dar si presiunea (o presiune mica -> pata de contact mare cu calea de rulare) 5. portbagaj pe masina,geamuri deschise,cosumatori multi (radio,faruri,aeroterma,dezaburire etc) - si aceste elemente influienteaza consumul intr`o anumita masura,chiar citeam zilele trecute un articol si ziceau ca niste specialisti au ajuns la concluzia ca vara daca mergi cu aerul conditionat pornit ai acelasi consum ca si cum ai merge cu geamurile deschise (aerodinamica scazuta).Referitor la consumul de combusibil din cauza consumatorilor electrici din cate am inteles se adreseaza mai mult motoarelor pe benzina (atunci cand porniti farurile scade putin turatia deci e clar ca a intervenit o anumita forta pe acolo dar nu este ca cea cand porniti aerul) 6. uzura motorului - o uzura accentuata a motorului face ca acest consum sa creasca deoarece are nevoie de mai mult timp ca acel motor sa dezvolte puterea ceruta de sofer si fiind intr`o acceleratie continua implicit va consuma 7. reglaj necorespunzator sau piese de proasta calitate al urmatoarelor componente: culbutori,avans,platina,carburator,buji etc 8. altele - aici putem enumera si alti factori care pot influienta intr`o oarecare masura consumul: a. filtru de aer - cat mai des schimbat sau suflat b. ambreiaj patineaza sau nu este nereglat corespunzator - plecarea de pe loc se va mari cu cateva secunde c. aspiratia aerului - sa fie cat mai aproape de o sursa calda (la cele vechi era un "burlan" care venea pe galeria de evacuare) d. termostatul - daca este blocat pe deschis (mai ales iarna) consumul va creste deoarece motorul va avea nevoie de mai mult carburant pentru a ajunge temperatura de lucru e. inertia - trebuie sa va asigurati ca rotile nu intampina vreun impediment (la o ridicare pe rampa trebuie sa invarta usor) f. drumul si anotimpul - este si acesta un factor destul de important si anume: consumul difera de la un drum national (unde esti obligat sa reduci in localitati sau sa franezi pentru diferite obstacole de pe sosea) la o autostrada dar si de la un anotimp insorit la unul ploios sau cu ninsoare aici incluzand si categoriile traficului urban vs extra-urban sau al oraselor ( fiecare oras are un anumit grad de dificultate al traficului reprezentat prin numarul de treceri de pietoni,semafoare,masini etc) g. distantele scurte si pornile dese la rece au cel mai mare consum de combustibil Acum dupa ce mi`am stors creierii si mi`am spus si eu oful sa va zic cam ce consum am la cazanu` meu, o dacia 1310 break injectie 2003 pe GPL: 1. urban: vara 9-10 / iarna 11-12 (Bucuresti) 2 extra-urban: vara 8-9 / iarna 9-10 (de obicei Bucuresti-Zimnicea, drum national si judetean cu multe comune) Va doresc sanatate si aveti grija de voi ! P.s: din cele enumerate mai sus puneti doar 50 ml la fiecare si o sa vedeti ca obtineti cel putin 1-2 l / 100 km |
--------------------
Dacia
1310 Break
2003 Zambeste, maine poate fi mai rau !
|
|
Babaq139QMB2 |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 27 November 12 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310
din 1900 Toamna spre vara-sa
|
|
Iantela |
![]()
Post
#41
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 11 September 10 ![]() |
Dacia 1.4 injectie GPL+benzina 76000km Constanta
oras 9%( mers normal) afara 7% mers 90/110 km/h am scos si consum de 6% constanta-bucuresti si retur This post has been edited by Iantela: 30 May 2014, 13:48 |
--------------------
Dacia
1310 Li
2000 Li CT-62-GDP
|
|
1310FE |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 93 Joined: 10 December 12 From: Bucuresti ![]() |
~10% in Bucuresti, benzina.
|
--------------------
Dacia
1310
FE 1997
|
|
maru |
![]()
Post
#43
|
![]() Rromania..da leand uof cios Group: Members Posts: 672 Joined: 1 September 13 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 Break
2003 Zambeste, maine poate fi mai rau !
|
|
maru |
![]()
Post
#44
|
![]() Rromania..da leand uof cios Group: Members Posts: 672 Joined: 1 September 13 ![]() |
dacia break 1310 injectie cu GPL
bucuresti (militari)-eforie nord-bucuresti(militari) - alimentat de la plin la plin la aceiasi statie lukoil si am efectuat 484 km cu 34 l GPL rezultand un consum de 7.02 % de km la o viteza constanta de 90 km/h pe autostrada soarelui cu autoturismul incarcat cam la 80% din capacitate (3 persoane + bagaje) cost gpl tur-retur la mare -> 100 lei VIVA GPL ! ![]() ![]() *autoturismul nu a mai fost folosit pentru alte deplasari prin statiune *taxa autostrada fetesti -> 0 (a fost suspendata de guvern pentru toata luna august ![]() |
--------------------
Dacia
1310 Break
2003 Zambeste, maine poate fi mai rau !
|
|
daniel93 |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru cu serie mare Group: Members Posts: 456 Joined: 21 October 08 From: Vatra Dornei ![]() |
De al meu TLX stiu doar ca ia sub 6% extraurban, cu ceva 'balast' in el (3-4 persoane, bagaje).
Urban m-a secat iarna trecuta la naveta (nici macar nu era urban, ca ieseam din oras, dar stateam in coloana) cu 12-13%, dar drumurile erau de cate 3 km, incepand cu o panta lunga, iar pana la destinatie abia ajungea apa pe la 70 de grade, cand o parcam realizam ca s-a dezghetat geamul (dupa ce l-am raschetat tot drumul ![]() In rest nu pot zice un consum anume mixt, in mod normal nu sare de 10, si depinde cum "se trezeste", cum conduc eu... Un mixt calculat a fost de 6.6%, dar in general cred ca ia un 7-8, chiar 9%, la fataiala. 1.4 puturos, fara GPL. |
--------------------
Dacia
1300/1310 TLX
1976/1988 Opel Astra F C20LET cu cheaturi
Ford Focus 1.8 TDCI Logan 1.4 mpi Gunoaie romanesti, si plastice fara valoare |
|
renaultlover |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 1 September 14 ![]() |
1310 an fabricatie 1993 mot 1.4 benzina.
exterior 7% oras craiova 9.5% oras bucuresti 11%. carburator solex disa 35 luat de pe un r16. |
--------------------
Dacia
1310
1993 S
|
|
giuscam |
![]()
Post
#47
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 4 January 14 ![]() |
am o dacie din 99 pe carb. cu GPL si am plecat din Hunedoara cu plinu facut la gaz [butelie de 55 plin de 44litri] am prins autostrada am trecut Oituzu si am parcurs 470km.pana sa terminat gazu. Eram 5 persoane 1n masina plus bagajesi am scos un consum de 9,5la suta. Nu e cam mult?
|
--------------------
dacia
berlina
1999
- vs 03 vlk
|
|
address |
![]()
Post
#48
|
![]() ..... Dacia 13OO (1972) ..... Group: Members Posts: 595 Joined: 19 May 12 ![]() |
Cat consuma Dacia mea in oras...?
Dacia 1300, 1972, doua carburatoare Solex dublu corp cu registre. Cotoiul..., pardon, motoiul..., pardon, motorul (am nimerit...!) reglat "la fix", arcuri de supape intarite, aprindere electronica, 15W40. Consuma intre 10-12l/100km in trafic lejer, intre 12-15l/100km in trafic de weekend (bara la bara, cu demaraje nervoase din 50 in 50 de metri). In afara localitatilor, la viteza constanta 60km/h, intre 8 si 10l/100km, in functie de temperatura si conditii meteo. Deci, nu foarte mult, dar nici foarte putin... Cu Solex-ul original, 32 EISA3, "bibilit " atent, consuma cam 8l/100km in oras, 6,5-7l/100km in afara localitatilor. This post has been edited by address: 24 Jun 2015, 04:00 |
--------------------
Dacia
1300
1972
- B01XYZ
|
|
catalin.alexandru.184 |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 14 July 15 ![]() |
Dacia mea 1310 TX cu motor de 1.3 consuma cam 5% in afara orasului si nu mai mult de 7 la oras cand o calc. Cu motor de 1.4 pe ea nu am scazut sub 7 la drum intins
This post has been edited by catalin.alexandru.184: 20 Jul 2015, 10:34 |
--------------------
Dacia
1310
1990 TX Mercedes Benz 190
|
|
daniel93 |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru cu serie mare Group: Members Posts: 456 Joined: 21 October 08 From: Vatra Dornei ![]() |
Nu stiu in ce oras scoti tu 7% urban, daca eu in Vatra Dornei scot cam 9%, cu piciorul foarte fin, 1.4 bine reglat, cu 5 viteze si masina mai mereu goala (prin "goala" se intelege si portbagajul pe jumatate plin cu truse de scule, piese, uniforma de mecanic, statie si subwoofer).
Cand conduc masini cu BC vad doar valori pana in 5%, in oras. La ultima aveam si AC-u pornit ![]() Multi, dupa ce le-am condus masinile, mi-au spus ca am scos consum mai mic decat au reusit ei. |
--------------------
Dacia
1300/1310 TLX
1976/1988 Opel Astra F C20LET cu cheaturi
Ford Focus 1.8 TDCI Logan 1.4 mpi Gunoaie romanesti, si plastice fara valoare |
|
catalin.alexandru.184 |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 14 July 15 ![]() |
In Piatra Neamt scot consumul asta
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1990 TX Mercedes Benz 190
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th May 2025 - 21:57 |