revin, probleme mari cu nova, "a murit"
![]() ![]() ![]() |
revin, probleme mari cu nova, "a murit"
tavi_ok |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 8 February 09 From: Mangalia ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Nova T alba
1998
- CT 94 VOE
|
|||
gti98 |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Motorul cel mai utilizat pe Nova (inainte de super) a fost cel de 1557cmc (zis de 1,6 litri, cod incepand cu 106) La acesta se poate efectua resegmentare, dar daca exista uzura mare in camasi, mai bine un set complet. Sigur, abia dupa demontarea motorului se va vedea pana unde e necesara interventia; poate fi nevoie de inlocuit cuzineti, rectificat arborele la cota R1 (sau R2 sau chiar inlocuit daca nu mai iese nici R2), rectificat scaune supape, chiulasa (daca e cazul), schimbare lant distributie + pinioane, pompa ulei. Un set cu curatare supape ar trebui sa se incadreze in 1000 ron (Acu 2 ani am dat vreo 650, set + curatat supape+manopera schimbare, fara inlocuire la cuzineti sau alte accesorii)
Important e sa ti-o faca un meserias bun, sa nu te trezesti ca se buleste dupa cateva mii de km. Bafta! (avem nevoie toti de ea, ca meseriasii adevarati, cam rari!!) PS Iti ancrasa bujiile? Asta e simptomul premergator al scaderii compresiei (uleiul ajunge in camera de ardere) Daca spui ca-ti impusca repede platina, condensator intrerupt sau bobina cu scurtcircuit in bobinajul primar; e posibil sa fi crapat bobina (ai verificat aprinderea?) Un motor de 75000 nu prea se "termina" la capitolul compresie, si mai ales nu "cade" de pe o zi pe alta, compresia slaba e un defect progresiv. Spor! This post has been edited by gti98: 9 Feb 2009, 21:16 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
razvan solenza |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 6 April 08 ![]() |
tu ai ceva probleme de aprindere sau alimentare in nici un caz compresie eu am o masina cu motor dacie 1400 si motorul are compresie la pistonul 1 are 8 la 2 are 6 la e are 5 si la 4 are 7,9 si inca mai merge dar nu sta la relantii daca nu ai compresie tre sa scoata gaze de de numa bujiilee sa tile ancrasesze consum de ulei mare etc in primul rand verfica aprinderea si alimentarea ca sigur una din 2 e buba la km care ii ai tu numa daca a mers motorul fara ulei sau cu pedala nonstop la fund numa asa e gata
|
--------------------
ARO dacia
10,4 solenza 1,4 mpi scala
2004
- bh o4 frb
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#4
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
las ca sunt motoare mai proaste decat ce ai enumerat mai sus...era unu la care sufla cu putere fum pe furtunu de recirculare..si pornea din prima...ala da motor praf....
inchideti topicu asta, se discuta pe ala de mai sus |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 22:25 |