DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> revin, probleme mari cu nova, "a murit"

tavi_ok
post 9 Feb 2009, 19:32
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 8 February 09
From: Mangalia




Am o dacia nova T(asa scrie in talon) din 1998 cu instalatie de gpl de circa un an jumate, si de cateva luni tot ma sacaie motorul ca nu toarce constant.Am pus si aprindere electronica ca sa ajut platina ca imi impusca repede platinile. La un drum de 100 km acu cateva zile, pe dus merge masina numai in hopuri maiface poc pe la teava de esapament, mai murea motorul pe o lungime de vreo 200m, la intors nu a mai facut nimc.Dupa alte cateva zile adica sambata am vrut sa plec, am pornit masina si dupa vreo 300m a facut un poc tare pe teva si a murit motorul.Si mort a ramas pana acu ca masina nici trasa nu mai vrea sa plece m,nici pe gaz nici pe benzina. Am fost pe la diferiti meseriasi sa regleze avansul ca imi mananca mult la oras cam 13 -14, iar la drum intins vreo 7-max 8 daca o calc tare( am mers o data 70 km in oras cu 20 litri), diferiti mesriasi au tot reglat avansul dar tot nu merge constant, zic eu , si asa cum am mai spus a murit de tot, si un alt meserias care sper sa fie bun a zis ca ar trbuii sa schimb segmentii si poate setul motor(are la bord 75.000 km)ca nu mai are compresie si de aceea nu mai porneste nici tractata. De aceea as dorii sa stiu cam cat costa o segmentare si o schimbare de set motor. Mi-a mai dat o varianta meseriasul ,adica mai bine cumpar un alt motor, dar eu ma gandesc daca merg vreo cateva luni si patesc la fel nu ajung de unde am plecat dar cu banii dati?,plus mi-a mai spus ca sa schimb carburatorul dublu cu unul simplu, si nu stiu ce sa fac ca nu prea ma pricep. De aceea astept sfaturi de la dumneavoastra ca sunt in impas mare acum.


--------------------
Dacia Nova T alba 1998 - CT 94 VOE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 9 Feb 2009, 21:11
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Motorul cel mai utilizat pe Nova (inainte de super) a fost cel de 1557cmc (zis de 1,6 litri, cod incepand cu 106) La acesta se poate efectua resegmentare, dar daca exista uzura mare in camasi, mai bine un set complet. Sigur, abia dupa demontarea motorului se va vedea pana unde e necesara interventia; poate fi nevoie de inlocuit cuzineti, rectificat arborele la cota R1 (sau R2 sau chiar inlocuit daca nu mai iese nici R2), rectificat scaune supape, chiulasa (daca e cazul), schimbare lant distributie + pinioane, pompa ulei. Un set cu curatare supape ar trebui sa se incadreze in 1000 ron (Acu 2 ani am dat vreo 650, set + curatat supape+manopera schimbare, fara inlocuire la cuzineti sau alte accesorii)
Important e sa ti-o faca un meserias bun, sa nu te trezesti ca se buleste dupa cateva mii de km.
Bafta! (avem nevoie toti de ea, ca meseriasii adevarati, cam rari!!)

PS Iti ancrasa bujiile? Asta e simptomul premergator al scaderii compresiei (uleiul ajunge in camera de ardere)
Daca spui ca-ti impusca repede platina, condensator intrerupt sau bobina cu scurtcircuit in bobinajul primar; e posibil sa fi crapat bobina (ai verificat aprinderea?) Un motor de 75000 nu prea se "termina" la capitolul compresie, si mai ales nu "cade" de pe o zi pe alta, compresia slaba e un defect progresiv.
Spor!

This post has been edited by gti98: 9 Feb 2009, 21:16


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan solenza
post 9 Feb 2009, 23:10
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 288
Joined: 6 April 08




tu ai ceva probleme de aprindere sau alimentare in nici un caz compresie eu am o masina cu motor dacie 1400 si motorul are compresie la pistonul 1 are 8 la 2 are 6 la e are 5 si la 4 are 7,9 si inca mai merge dar nu sta la relantii daca nu ai compresie tre sa scoata gaze de de numa bujiilee sa tile ancrasesze consum de ulei mare etc in primul rand verfica aprinderea si alimentarea ca sigur una din 2 e buba la km care ii ai tu numa daca a mers motorul fara ulei sau cu pedala nonstop la fund numa asa e gata


--------------------
ARO dacia 10,4 solenza 1,4 mpi scala 2004 - bh o4 frb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 19 Feb 2009, 15:47
Post #4


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




las ca sunt motoare mai proaste decat ce ai enumerat mai sus...era unu la care sufla cu putere fum pe furtunu de recirculare..si pornea din prima...ala da motor praf....

inchideti topicu asta, se discuta pe ala de mai sus


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 22:25
Forum Renault