DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cat ulei trebuie pus in SuperNova?!

Cib
post 24 Feb 2005, 12:27
Post #31


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




adica a umplut motorul pana sus. A trebuit desfacut motorul, schimbat simeringuri, curatat, spalat si pus la loc. Norocul lui ca nu a rupt ceva cand a dat la cheie...


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BasIc
post 28 Feb 2005, 04:45
Post #32


Membru


Group: Members
Posts: 144
Joined: 21 November 03
From: BRASOV




Exista si asemenea oameni?Pai fara suparare aia numai soferi nu se pot numi...Asta e un lucru valabil si la motoarele alea capsulate,de numa joja se vede,si ma gandesc...ca sa pui pana "in buza" cred ca iti trebuie ceva ulei(pe puti 6-7 litri)


--------------------
"Bas|c Rulzz!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 28 Feb 2005, 13:53
Post #33


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Hai ca ma bag si eu dupa ce s-au linistit spiritele....

Aproape ca confirm ce a zis CIB:
In cartea de SLZ scrie ca capacitatea baii de ulei de la SLZ (1.4MPI) este de 2.9 litri !!!! Din cate imi aduc aminte, acolo scrie ca acest 2.9 include ( !!! ) si capacitatea filtrului de ulei.

Asadar se scurge bine uleiul si se pun cei 3 litri. In mod normal vei avea nivelul pe joja la maxim. Daca pui doar 2.5 litri nu e rau tare, nivelul de pe joja va fi cam la jumatate.

Cel mai bine e sa pui doar 2.5 litri si abia apoi completezi pana se apropie de maxim uleiul pe joja.

Sa stiti ca un motor de 1.4 MPI de SLZ/DSN merge chiar si cu 2 litri de ulei, caz in care nivelul e la minim !!! Insa merge !!! Asta nu inseamna ca recomand cuiva sa faca asa ceva !

Oricum, pentru masina e mai bine sa mergi cu 2 litri de ulei (adica un pic peste minimul acceptat) decat sa pui 4 litri, caz in care daunele provocate masinii pot fi foarte mari !!!

Concluzie: bagati 3 litri si e sfant !


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sir_Alex
post 3 Mar 2005, 20:44
Post #34


Mem Brew fara alcool


Group: Members
Posts: 443
Joined: 2 January 05
From: Bucuresti




Vara-mea are o SLZ si i-am bagat eu cu mana mea 3 litri "nescursi". Cam asta e capacitatea clasica... happy.gif


--------------------
BMW / Dacia 320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v 2003/2007 - B-XX-TDI
Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dintisor
post 5 Mar 2005, 00:41
Post #35


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 17 November 04




Bai frate cum sa il lasi acolo pina la 20000Km? Maxim 10000Km ca la carte. Practic schimba-l la 8000.Cel romanesc, nu este de fapt romanesc este Texaco dar care il fac ptr Dacia.nu este un ulei foarte prost dar nici un ulei foarte bun.Personal iti recomand Elf Competition.Se gaseste peste tot si urca mai repede in rampa la pornire.Parerea mea(vorba cintecului)


--------------------
Dacia Supernova - B-xx-WTZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dic
post 5 Mar 2005, 02:18
Post #36


Membru


Group: Members
Posts: 185
Joined: 4 January 04
From: Bucuresti




Pe scurt capacitatea de ulei pentru DSN este de 2.9 litri atunci cand se schimba si filtrul. Se completeaza pana pe la 2.5 litri fara probleme, apoi se priveste gradatia de pe ultimul bidon de 1L. Tot timpul am pastrat cca 100-200ml in ultimul bidon pentru completari ulteriore. Nu a fost nevoie niciodata.
Cand am folosit uleiul de la Dacia, l-am schimbat la 4500-5000km; uleiul Elf Competition 10W40 l-am schimbat pe la 5000-6000km. Acum folosesc Valvoline Durablend 10W40, am cu el aproape 4000km si deja s-a inchis la culoare. Il voi schimba si pe el peste 2000-3000km.

Poate suna aberant, dar iata un calcul. Pornim de la premiza ca motorul nu stie de km. Practic motorul genereaza turatii intr-un anumit interval de timp. In functie de treapta de viteza masina circula cu X km/h. Astfel ca cei 10.000km recomandati pentru schimbarea uleiului pot fi efectuati intr-un numar de ore.

Iata cateva cazuri (primul si ultimul sunt cazuri cam extreme):
1. Viteza medie de mers pe autostrada ar fi de cca 100Km/h
2. Viteza medie de mers prin tara (ca sunt si localitati, bariere, etc) ar fi de cca 70 km/h
3. Viteza medie de mers prin oras (ca sunt si semafoare) ar fi de cca 40 km/h
4. Viteza medie de mers prin centrul Bucurestiului intr-o zi aglomerata ar fi de cca 20km/h

De aici ar rezulta niste ore de functionare motor:
- mers numai pe autostrada: 100 de ore
- mers numai prin tara: 142 de ore
- mers numai in oras: 250 de ore
- mers numai prin aglomeratie: 500 de ore

Ei si acum se pune intrebarea: la cati kilometri se face schimbul de ulei? Pentru ca nimeni nu a spus ca uleiul se schimba dupa 150 de ore de functionare (la mers foarte mult prin afara) sau dupa 300 de ore de functionare (mers numai prin oras).

Personal circul numai prin Bucuresti. Ultimul ulei folosit a fost Elf Competion 10W40. L-am schimbat pe la 5.500km si arata uzat rau (un maroniu foarte inchis).

Acum, cine schimba uleiul la 20.000km intelg ca foloseste masina strict doar pentru Bucuresti-Pitesti dus-intors. Sau ca nu este masina lui...

This post has been edited by Dic: 5 Mar 2005, 02:28


--------------------
Dacia DSN Rapsodie x 2 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 7 Mar 2005, 12:38
Post #37


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Foarte buna observatia. Si eu am remarcat ca la 10.000 Km uleiul meu era aproape ca nou. Insa folosisem masina numai la drumuri lungi in afara localitatii. Alta data am folosit mai mult masina in oras si uleiul arata la fel de uzat la numai 5000 Km. Asa ca l-am schimbat !!!

Deci schimbul de ulei se face si in functie de modul de utilizare a masinii. Adica daca mergi numai la turatie rezonabila 3 drumuri pana in Franta si inapoi, poti sa nu schimbi uleiul 15.000 Km. Insa prin Bucuresti e cu totul alta treaba. De aceea trebuie schimbat mai des daca folosesti masina doar prin oras.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Altis
post 18 Mar 2005, 14:10
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 754
Joined: 24 December 04
From: Bucuresti




QUOTE(Cib @ 24 Feb 2005, 10:46)
Am zis ok, hai sa vedem. Dau sa misc palele de la ventilator nema... Ups zic e groasa. Hai sa dau uleiul jos.. Iau vasul in care puneam uleiul din motoare, il curat frumos(deh ulei nou) slabesc busonul la baie si incepe si curge. Vasul in care curgea uleiul avea cam 10 litri. si curge se umple galeata, pun busonul (sa nu fac mizerie, iau alt vas, dau drumul din nou si mai curge inca aproape 3/4 din celalalt vas (care nu stiu cati litri avea.) Zic baaaaaaai de ce atat ulei. Verific Antigelul era ok, si il intreb pe propietar: cati litri de ulei ati pus in motor? el spune: pai nu stiu, ca am pus 3 litri si dupa ce am pus era gol motorul, asa ca am pus pana am vazut ca a ajuns uleiul la buza smile.gif))). Ce ziceti de asta?

apropos sa nu va impinga pacatele sa piuneti mai mult de 3 litri in motor...
*



gun3.gif Stiu si eu pe unul...doar ca astuia nu i s-a blocat, dat i-a sarit capacul si a facut tot motorul , botul masinii si strada pe 10 metri patrati varza LolLolLo.gif LolLolLo.gif


--------------------
Tucson JM 2007 - .
Luati saitu' de cultura si bagati-l in duba sa-i acordam "primul ajutor"!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marius81
post 8 Apr 2005, 14:03
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 244
Joined: 30 June 04
From: -




QUOTE
Personal circul numai prin Bucuresti. Ultimul ulei folosit a fost Elf Competion 10W40. L-am schimbat pe la 5.500km si arata uzat rau (un maroniu foarte inchis).


Daca pui Elf Competition St sau STI intr-o sticla transparenta inainte de folosire ai sa observi ca este oricum foarte inchis la culoare.


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 8 Apr 2005, 15:25
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




in afara culorii initiale care poate fi mai inchisa este absolut normal ca uleiul sa-si schimbe culoare in timp, din cauza caracteristicilor lui detergente;


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
robertt
post 18 May 2005, 13:09
Post #41


bilutze


Group: Members
Posts: 62
Joined: 19 March 05
From: lat44° 26' lon26° 6'




ca la carte, la 10.000 km, 3l. eu zic ca aia de la renault au luat in calcul toate variantele si 10.000 km e ok.

azi 25.000 km am renuntat la elf 10w40 si am pus Castrol Magnatec 10w-40. vorbim peste 10.000 km.


--------------------
Opel Vectra 1800 16v 2001 - b xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th June 2024 - 10:47
Forum Renault