DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> rotor alternator

burtik4u
post 10 Feb 2009, 16:25
Post #1


membru cu valoare


Group: Members
Posts: 542
Joined: 3 July 08
From: Piatra Neamt




am un alternator de 50A, de pe nova mea si este rupt un fir de la rotor, as avea cum sa il mai lipesc?, am si poze sa va faceti o idee.. firul este rupt din interior, nu se mai vede nici un varf nimic...

sau, daca ii pun un rotor de la un alternaotor de 36A, atunci cati amperi voi avea?..


Attached thumbnail(s)
P1140946.JPG ( Size: 311.44k ) Number of downloads: 340
P1140953.JPG ( Size: 293.88k ) Number of downloads: 360


--------------------
OPEL Opel VECTRA B - NT 90 BRT 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 10 Feb 2009, 20:52
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Va incarca la fel, dupa ce reglezi releul (daca se regleaza), sau cel putin nu vei observa diferenta.


--------------------
Dacia 1310 - ph-99-aob 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burtik4u
post 10 Feb 2009, 22:49
Post #3


membru cu valoare


Group: Members
Posts: 542
Joined: 3 July 08
From: Piatra Neamt




deci sa inteleg ca amperii sunt dati de stator? ca rotoarele nu sunt la fel


--------------------
OPEL Opel VECTRA B - NT 90 BRT 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 10 Feb 2009, 23:33
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




vad ca ai deschis alt topic degeaba , puteai sa continui tot acolo raspunsul (care nu este la misto) , ESTE

daca vrei sa inveti ceva despre alternator si releu este un topic dedicat , sint foarte multe informatii acolo si nu le poti asimila decit citindu-l , il gasesti AICI

This post has been edited by bygy007: 10 Feb 2009, 23:38


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 - B 07 BGY 2024
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 16 Feb 2009, 22:25
Post #5


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




In seara asta m-a lasat si pe mine incarcarea sad.gif , cand dau sa plec pana la benzinarie ( am mai circulat azi cu ea , totul bine si okey ) observ pe drum ca , indicatorul dela baterie , ii mult inclinat spre stanga , trag pe dreapta ,sub un stalp , verific cu aparatul de masura ,12.4 V pe baterie, cu poztiile aprinse, fara fara nimic aprins , 12,6 .... dry.gif

Turez un pic motorul , degeaba, 12.7 , nimic , masor tensiunea pe bornele alternatorului, identice cu cele de pe baterie , masor plusul de la bobina cu cel de releul de incarcare , la fel 12.4 ... scot firul de excitatie de la alternator , nimic ,tot 12,6 V pe baterie .

Am grabit drumul spre casa si gata , asa am lasat-o pana maine , pana vad ce si cum .... sad.gif

Precizez ca releul este electronic cu fir de referinta galben (am dat 13 lei de el ) si incarca perfect , 14.4 fara consumatori si 14.2 cu farurile aprinse .

La ce pot sa ma astept maine ..(sper sa nu fie alternatorul ) ..... rugaciune.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat - CS-01-TMS 1995/1397cmc
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 16 Feb 2009, 22:34
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




masoara statorul sa vezi daca nu te-au lasat periile.

Si eventual puntea.

Deci zici ca pe excitatia alternatorului ai aia 12v? Atunci clar periile.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 17 Feb 2009, 08:44
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Adica sa masoare ROTORUL, nu-i asa? ca statorul nu are legatura cu periile smile.gif


--------------------
Opel Corsa - xx 2001
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 17 Feb 2009, 13:15
Post #8


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Azi am fost, am dat cheie si mirare mi-a fost , ca am incarcare ca si inainte wacko.gif adica , 14.2 .... ph34r.gif

Si aseara am tras de toate firele si am verificat toate legaturile (nimic ruginit sau vreo masa imperfecta ) si azi , pac-pac , am incarcare din nou ...
Scoteam si bagam la loc excitatia de la alternator, nimic ,nu se simtea nimic , in schimb , azi am scos si bagat la loc excitatia si se simtea si se vedea pe aparatul de masura ca incarca ... huh.gif
Trebe sa verific neaparat periile nedumerire.gif , ca tot am amanat inlocuierea lor ...

Rotorul este okey, l-am strunjit anul trecut , nu are santuri , nu are nimic , revin cu mai multe detalii in seara asta dupa ce iau azi la bani marunti instalatia de incarcare !

This post has been edited by Minel: 17 Feb 2009, 13:16


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat - CS-01-TMS 1995/1397cmc
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 17 Feb 2009, 13:26
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Posibil ca periile sa fi ramas blocate in canale, mai ales la contact slab cu inelele (efect Joule-Lenz, incalzire la rezistenta de contact si sa se fi dilatat). Peste noapte s-a racit, au "cazut" pe inele si ai incarcare. Aproape 100% din perii. Sau, poate undeva contact slab la lipiturile dintre bobina rotor si inelele colectoare. Ne spui tu diseara...

This post has been edited by diaconuliviu: 17 Feb 2009, 13:28


--------------------
Opel Corsa - xx 2001
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 17 Feb 2009, 18:52
Post #10


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Dupa demontarea ansamblului periilor colectoare , am gasit un rest metalic mic ( de la ce oare , nu stiu nedumerire.gif ) dar destul incat sa imi dea la masa aseara .

Acum fac legatura de ce am avut incarcare okey, azi cand am pornit-o de proba .... dry.gif

Cu ocazia asta am curatat si port-periile (periile nu le-am schimbat deoarece aveau 11 mm , iar cele originale 15 mm ) poate pe viitor , inelele colectoare, curatate , toate masele refacute din nou , cu vaselina un pic dat pe suruburi

Valorile care le-am scos in urma acestor operatii (la fel ca si inainte pe care le-am avut, fara sa fac nimic )

14,25 V cu pozitii
14,06 V faza scurta (becuri de 55 W )
13,70 V faza lunga
13,90 V aeroterma pozitia 4 (bord CN )
13,20 V faza scurta + proiectoare ceata

Precizez ca toate valorile au fost masurate doar la ralanti , turata urca pana in 14,1-14,2 , in functie de consumatori !

Eu mi-s foarte multumit ,de valorile astea ! smile.gif

This post has been edited by Minel: 18 Feb 2009, 07:52


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat - CS-01-TMS 1995/1397cmc
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 17 Feb 2009, 20:15
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




pai asa trebuie sa fie wink.gif


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 - B 07 BGY 2024
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 20 Feb 2009, 08:10
Post #12


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Se pare ca aseara iar m-a lovit "problema" cu incarcare sad.gif , adica ,incarcare ciu-ciu ... dry.gif

Am inlocuit releul de incarcare (il suspectam , deoarece alternatorul a trecut revizia cu brio ... ) cu unul de IPee cu fir de referinta si sincer sa fiu am fost socat sa observ cat de bine stabilizeaza tensiunea cu consumatorii porniti.

Incarcare 14,25 V cu pozitiile aprinse
14,12 faza scurta
14,04 faza lunga
14,06 faza scurta si aeroterma ( pozitia III )
13,60 faza scurta+proiectoare

Am observat ca atunci cand se incalzeste motorul incarca 13,97 V cu pozitiile aprinse (mai mult ca sigur are pastila termica ) chiar si cu farurile aprinse tensiunea ii stabilizata tot la 13,95 , spre surprinderea mea ... blink.gif

Toate valorile au fost masurate doar la ralanti , turata ,urca pana in 14,2-14,3 , in functie de consumatori cu motor rece si cu motor cald 14,06 ... smile.gif

Foarte multumit de releul acesta, sa vedem cat o tine ..... dry.gif

This post has been edited by Minel: 20 Feb 2009, 17:15


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat - CS-01-TMS 1995/1397cmc
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 21 Feb 2009, 00:42
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




trebuie sa masori si turat , la cele care au releu fara fir de referinta datorita caderilor de pe contact cu cit baga mai multi conumatori cu atit creste tensiunea , nu sint mari diferente fata de masuratorile de mai sus 0,4V , mai putin de o jumatate de volt , daca vrei sa ai si la relanti 14 pune fulie mica

This post has been edited by bygy007: 21 Feb 2009, 00:43


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 - B 07 BGY 2024
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 21 Feb 2009, 09:33
Post #14


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Fulie mica de oltcit am montata ,turat nu creste mai mult de 14,25 cu consumatorii porniti , cu motor rece iar cu motor cald cu consumatorii porniti , 14,10


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat - CS-01-TMS 1995/1397cmc
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th July 2025 - 17:36
Forum Renault