gaze grele in habitaclu, de unde sa fie?!?
![]() ![]() ![]() |
gaze grele in habitaclu, de unde sa fie?!?
tatuci |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 206 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 TLX, SupeRNova, Logan MCV (2014)
1991/ 2001/ 2014
- B 84 TCI, B 47 BWU Nu-i nimic mai frumos pe lumea asta decat puritatea conceptiei inventatorului.
|
|||
krapcarasu |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
daca simti o scadere de putere sunt gaze de carter, daca nu garnitura de la evacuare , poate atinge ceva pe fierbinte, poate fi si electric(contacte,fire etc incinse)
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#3
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
Eu cred ca nu sunt etansate bine tobele si aici ma refer la saxofon si toba detenta ...........gazele scapate patrund in habitaclu pe la schimbator cel mai probabil ..............verifica uitandu-te sub masina cand cineva o tureaza ........bafta
|
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
tatuci |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 206 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Am uitat sa mentionez ca dupa drumul de 5 km cu probleme din cauza gazelor amparcat-o vreo 3 ore si la intoarcere nu a mai avut nicio problema....o voi urca pe rampa sa vad daca scapa din tubulatura esapamentului ca in rest am ramas fara idei.
nu pierdea din putere, si nu s-a simtit nicio modificare daca am mers cu motorul mai turat sau mai putin turat in legatura cu faza cu bateria...credeti ca este posibil sa fie de acolo? (capacele bateriei erau la locul lor |
--------------------
Dacia
1310 TLX, SupeRNova, Logan MCV (2014)
1991/ 2001/ 2014
- B 84 TCI, B 47 BWU Nu-i nimic mai frumos pe lumea asta decat puritatea conceptiei inventatorului.
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
da nu ne spui si noua a ce duhneste in habitaclu?
A gaze arse, benzina, sau a acid sulfuric. Ameteala de la acid sulfuric am simtit-o si eu cand ma jucam cu bateriile. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
nils_holgherson |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 14 February 09 From: Bucuresti ![]() |
Ca surse de mirosuri ciudate putem mentiona:
-Discul de ambreiaj; -Vreun conductor electric suprasolicitat; -Vreun furtun sau cablu care atinge de blocul motor sau galeria de evacuare sau alta componenta fierbinte a sistemului motor (de obicei furtunele de apa sau aer sau cablul de acceleratie ori ambreiaj sau cablul de reglare faruri sunt bine fixate cu cleme asa incat sa nu intre in contact cu parti ferbinti ale motorului); -Tabloul de sigurante si alte carcase electrice confectionate din ebonita care in contact cu surse de caldura (conductori suprasolicitati sau sigurante de amperaj mare montate in locul sigurantelor de amperaj mic) degaja mirosuri groaznice insotite de emanari de gaze toxice (amintiti-va de manerele de ebonita de la vechile tigai pe care probabil le-ati mai uitat pe foc pe aragaz sau de intrerupatoarele sau prizele de acasa care au fost suprasolicitate); -Acumulatorul. ( Bateria este un element galvanic; este un dispozitiv ce transforma energia chimica in electricitate. Strict vorbind, o baterie este formata din doua sau mai multe celule conectate in serie sau in paralel, dar termenul este de asemenea folosit si pentru celule singulare. Toate celulele sunt alcatuite dintr-un lichid numit electrolit - acidul sulfuric- si doi electrozi, unul pozitiv si celalalt negativ. Electrolitul -acidul sulfuric- este un conductor ionic adica prin intermediul lui are loc transferul de electroni intre electrozi; unul din electrozi va reactiona, eliberand electroni, pe cand celalalt va accepta electroni. În interiorul acumulatorului în urma proceselor electro-chimice la descărcare sulfatul de Pb se transformă în plumb metal și oxid de plumb. La încărcare acest proces decurge în sens invers. Prezența sulfatului de plumb se datorează funcționării acumulatorului. Sulfat de plumb rezultă în urma unei reacții chimice, dar acest produs se depune pe plăcile acumulatorului și reduce randamentul transformării energiei. Acest proces de depunere a sulfatului pe plăcile acumulatorului este foarte lent, dar cu creșterea temperaturii (vara) și în condiții de funcționare necorespunzătoare procesul se accelerează. In cazuri extreme in care acumulatorul nu este intretinut corespunzator sau este suprasolicitat - incarcat peste masura, scurtcircuit, descarcare foarte rapida si intensa - pot aparea emanari de gaze toxice cu miros de oua clocite. Acesta este dioxidul de sulf, gaz incolor, amarui, neinflamabil, cu un miros patrunzator care irita ochii si caile respiratorii (mirosul de oua clocite este caracteristic sulfului si il mai intalniti si la gazul de consum domestic - aragaz- si la gpl, datorita faptului ca aceste gaze nu au miros si eventualele emanatii deosebit de periculoase nu pot fi sesizate. Acest lucru -sesizarea emanatiilor- se poate face pentru ca in compozitia gazelor fara miros -metan,gpl,...e.t.c. se adauga mercaptani - compusi organici ai sulfului, folositi tocmai din cauza mirosului respingator de oua clocite-); -Vreo vietate moarta in compartimentul motor sau ascunsa pe undeva pe la aripi prin interior (in cazul in care aveti protectii de plastic pe interiorul aripilor); -Vreo mizerie de natura organica cazuta in spatiul grilei de la parbriz si care este in descompunere (resturi alimentare aruncate de vecini binevoitori, urina de pisici sau de caini, gainat de la pasari...e.t.c.); -Daca sistemul de evacuare a gazelor arse este fisurat sau gaurit si gazele arse patrund in habitaclu ai mare grija si verifica-l urgent. (Gazele arse contin monxid de carbon care este un gaz foarte toxic si deosebit de periculos intrucat se ataseaza de celulele rosii din sange de 250 de ori mai puternic decat oxigenul si in timp ce oxigenul din sange este inlocuit de monoxidul de carbon, tesuturile si organele din organism care depind de acest oxigen, nu mai pot functiona normal si astfel survine moartea foarte rapid); -Ceva care freaca dar in acelasi timp nu produce un zgomot distinct si mai puternic decat al motorului ca sa permita identificarea si care in momentul in care ai facut pauza s-a nimerit intr-o pozitie care nu mai permite frecarea si deci nici aparitia de mirosuri ciudate. Cam astea pot fi cauzele de generare de mirosuri ciudate in habitaclu in viziunea mea, dar cum se intampla mereu in realitate sursa mirosului poate fi undeva unde nici nu te gandesti. Pentru Mr_Devil83: "Ameteala de la acid sulfuric" pe care ai simtit-o a fost de la vaporii de acid sulfuric pe care i-ai inhalat si care ti-au iritat caile aeriene superioare (miros acrisor-intepator asemanator cu oteul), mucoasa nazala (innecaciune), mucoasa bucala (gust acru), ochii (usturime), si sinusurile dand un efect narcotic insotit de ameteala, durere de cap si pierdere temporara a sensibilitatii mirosului si orientarii in spatiu. Din fericire se pare ca nu ai avut probleme, dar trebuie tinut minte ca putem sa ne intoxicam foarte usor daca suntem in apropierea unor surse de vapori (cunoscuti sau nu) potential toxici si pe care ai inhalam direct. ![]() Sper sa fie de folos tuturor sfatul meu. |
--------------------
Dacia
Break
2002 1310 Cli
|
|
TheGhost |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 13 January 09 ![]() |
o problema asemanatoare am si eu cu mirosul
miroase a mortaciune ![]() dacia 1310 1997 mirosul patrunde in habitaclu prin zona volanului am deschis capota si provenienta mirosului e din zona pompei de frina mentionez ca mi se aude un huruit din zona tamburului de frana spate stanga masina nu merge infranata e posibil sa se incinga uleiul de produce un miros asa de ingrozitor? |
--------------------
Dacia
1310
1997 L
- IS-00-MID
|
|
badboy_marius |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 1 June 08 From: Brasov ![]() |
un vecin de al meu a parcat odata in locul altuia, si tipul care a ramas fara loc de parcare ia bagat la grila, rahat...asa a trebuit omu sa isi dea seama ce naiba mirosea in halu ala in masina, pana a primit un pont si sa uitat si a vazut ce are el acolo...
|
--------------------
Audi
80
1990 PM, 1.8S, 90CP Dacia 1310 TX.
|
|
tatuci |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 206 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
s-a identificat problema...un sobolan mort pe scutul de sub motor....am gasit catepa bucati de blana la o inspectie riguroasa pe rampa
![]() un idiot le da de mancare (teoretic otrava) langa masina, si astia o cara si mananca pe scutul meu ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX, SupeRNova, Logan MCV (2014)
1991/ 2001/ 2014
- B 84 TCI, B 47 BWU Nu-i nimic mai frumos pe lumea asta decat puritatea conceptiei inventatorului.
|
|
TheGhost |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 13 January 09 ![]() |
am rezolvat si eu
era de la baterie releul meu de incarcare baga cica 30 de volti ![]() mi-a omorat bateria |
--------------------
Dacia
1310
1997 L
- IS-00-MID
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 19th May 2025 - 11:38 |