DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> franele, ceva de care ai nevoie tot timpul

cristigalos
post 14 Jan 2009, 21:11
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 16 October 08




Am si eu o problema cu franele....de 2 zile nu am pornit masina , iar knd am pornit`o am sesizat k nu mai prind franele decat la a doua pedala....imi poate zice cineva care ii problema? k sunt cam ingrijorat,si nu imi vine sa plec la drum asa....daca sa mai discutat problema asta si eu nu am gasit-o imi cer scuze


--------------------
dacia nova gt 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 14 Jan 2009, 22:25
Post #2


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 26 April 08
From: Brasov




A intrat aer pe instalatie , vezi poate ai pierderi de lichid pe undeva ,in specia pe la rotile din spate (au am avut necazuri mari cu acei cilindrii si stiu ce vorbesc)


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_18
post 14 Jan 2009, 22:50
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.370
Joined: 26 November 07




inainte de a o aerisi verifica toate garniturile,daca a prins aer sigur sa dus o garnitura


--------------------
dacia 1310 1998 - B 29 AVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cucu_mih
post 15 Jan 2009, 15:59
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 15 January 09




vezi sa nu ai scurgeri de lihid.se poate sa fi luat aer sau supapele la pompa


--------------------
dacia 1310 1984 - bz 02 pmn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristigalos
post 15 Jan 2009, 17:54
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 16 October 08




o sa verific.ce nu inteleg e ca a stat nepornita 2 zile si s-au f.... franele,e cam aiurea


--------------------
dacia nova gt 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 15 Jan 2009, 21:18
Post #6


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 26 April 08
From: Brasov




Nu esti singurul...asa am patit si eu prin noiembrie anul trecut!


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristigalos
post 16 Jan 2009, 18:59
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 16 October 08




ionut pot sa aerisesc franele pe acolo pe la pompa?chiar unde is conductele?k eu nu am aerisitoare


--------------------
dacia nova gt 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 16 Jan 2009, 19:08
Post #8


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 26 April 08
From: Brasov




Nu merge , dar de ce nu ai aerisitoare?


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristigalos
post 16 Jan 2009, 19:25
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 16 October 08




pt k is rupte,atunci cum as putea sa le aerisesc?


--------------------
dacia nova gt 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 16 Jan 2009, 22:54
Post #10


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 26 April 08
From: Brasov




Toate 4??? blink.gif
Se poate aerisi (desi nu recomand ),dar mai greu ,este mult de munca ,trebuie facuta prin cadere libera si in felul urmator :
PE FATA: dai roata jos ,slabesti cu o cheie de 17 din cate imi aduc aminte racorul care intra in etrier ,apoi desfaci etrierul de pe suport,il desfiletezi,lasi racordul in jos sa curga lichid (eventual faci rost de un furtunas dala de perfuzie ,ii bagi un cap in racord iar celalalt cap intr-un borcan cu apa sa vezi daca ies bule sau nu),in timpul asta umplii interiorul etrierului cu lichid pana sus (poti folosi o siringa mai mare) ;cand vezi ca iese numai lichid fara bule infiletezi cu grija racorul in etrier si il stangi cu mana cat merge. Il montezi in suport si apoi il strangi definitiv (vezi ca nu pierzi saiba de cupru din capatul racordului).Montezi roata la loc si faci la fel si la roata de pe cealalta parte.
PE SPATE : este mai complicat deoarece nu poti umple cilindru cu lichid de frana pentru ca orificiul in care este infiletata conducta este jos iar aerisitorul este sus dar rupt in cazul tau.Singura varianta este sa dai tamburul jos ,desfaci conducta de frana si cilindrul de pe suport (este prins in 2 suruburi cu hexagon de 10 ) , iar in timpul asta lichidul o sa curga de pe conducta (faci la fel ca pe fata cu un furtun transparent sa vezi cand nu mai ies bule) il umplii si pe acesta cu siringa si apoi ti degetul pe gaura sa nu pierzi lichid deloc ;cu griaj il bagi in locasul sau ,iar cu cealalta mana libera strangi suruburile (pe care le ai pregatite langa tine, iei degetul si bagi repede conducta fara sa pierzi lichid si o strangi ( mare grija la filet ca se strica foarte repede ).

ATENTIE!!!!
Inainte de aerisirea rotilor se face o aerisire a pompei (pe la purja pompei)
Aerisirea se face in urmatoarea ordine : stanga spate ,dreapta spate, dreapta fata si stanga fata.
RECOMAND INLOCUIREA CILINDRILOR SI ETRIERELOR SAU O ALTA VARIANTA AR FI SA LE DUCI LA UN ATELIER SPECIALIZAT PENTRU A SCOATE BUCATILE RAMASE ACOLO, REFACEREA FILETELOR SI MONTAREA UNOR NOI AERISITOARE.
NU RECOMAND varianta descrisa de mine deoarece nu asigura siguranta,aceasta putand fi pusa in practica in cel mai rau caz atunci cand nu ai posibilitate de a cumpara / repara piesele defecte si ai mare nevoie de masina sau pentru a ajunge cu ea pana la remat .
SISTEMUL DE FRANARE TREBUIE SA FIE IN PERFECTA STARE DE FUNCTIONARE!!!

This post has been edited by Neagu Ionut: 16 Jan 2009, 22:57


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristigalos
post 17 Jan 2009, 08:13
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 16 October 08




wowwwwwwwww............multumesc mult pentru informatie.nu o sa ma apuc de facut nimik pt k si de citit ii mult biggrin.gif ii foarte complicat pt mine. o sa ma duc cu ea la un service sa o faca..raman dator


--------------------
dacia nova gt 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MIHAI8888
post 17 Jan 2009, 10:51
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 1 September 07






--------------------
vw golf fost nova 1998 gti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristigalos
post 5 Feb 2009, 11:44
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 16 October 08




nu am fost sa le repar deoarece prind destul de bn la a-2-a pedala dar ce am observat de cateva zile e ca la prima pedala prinde numa pe o roata(dreapta fata) imi spunea cineva ca e posibil sa fie din cauza de la placute.se poate sa se fi uzat asa de repede?le-am inlocuit vara trecuta.


--------------------
dacia nova gt 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 5 Feb 2009, 13:22
Post #14


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 26 April 08
From: Brasov




Mai mult ca sigur nu,asta numai daca nu ai mers cu rotile infranate, lucru putin probabil , sau depinde cati km ai facut de vara trecuta biggrin.gif .Aceeasi problema a avut-o un prieten de-al meu la berlina,tinea la a 2 pedala si i-am zis sa isi remedieze problema si nu m-a ascultat ca el s-a obisnuit asa ca las-o ba ca merge asa ,si acum o sapt s-a tamponat usor cu unu la semafor si i-am schimbat pe fata tot ,garnituri,placute,pistonase si e foarte multumit .Asa ca mai bine remediezi problema


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Anonim5
post 6 Feb 2009, 14:51
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 171
Joined: 21 October 07
From: Ploiesti




salutare..

am si eu ceva probleme cu frana si am preferat sa o explun aici decat sa deschid alt topic..smile.gif

masina a stat ceva timp in parcare dar frana mergea normal.. acum cateva zile am scos masina si am observat ca la o franare brusca rotile fata nu se blocheaza dar franeaza iar rotile din spate se blocheaza imediat cea ce nu e bine deloc pentru ca imediat pierd stabilitatea masinii.. banuiesc ca pe spate s-a blocat repartitorul si pe fata a prins aer..
pe fata se rezolva repede dar intrebarea mea ar fi:

-cum as putea verifica daca repartitorul este blocat?..
-si daca intr-adevar e blocat ce-mi recomandati sa fac?
-se potrivesc repartitoare de la alte masini?..


--------------------
Volkswagen Polo 6n2, Opel Astra F
Doar prostii au noroc in viata...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 6 Feb 2009, 20:56
Post #16


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 26 April 08
From: Brasov




Eu cred altceva...pompa a depistat pierderi de presiune pe fata,asa ca a intrat in avarie si toate presiunea iti este trimisa pe spate. Fa o aerisire cu ICP demontat si vezi cum se prezinta.


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b77csd
post 6 Feb 2009, 21:00
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 24 November 03




QUOTE
pe fata a prins aer.

Din câte înțeleg eu mecanica fluidelor, nu contează pe ce roată a prins aer, comportamentul e identic pe roțile de pe același circuit.
Cheers!


--------------------
Dacia Nova GTi/Logan Laureat dci 1999/2006 - B77CSD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MIHAI8888
post 6 Feb 2009, 21:20
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 1 September 07




QUOTE(Neagu Ionut @ 6 Feb 2009, 20:56)
Eu cred altceva...pompa a depistat pierderi de presiune pe fata,asa ca a intrat in avarie si toate presiunea iti este trimisa pe spate. Fa o aerisire cu ICP demontat si vezi cum se prezinta.
*


din ce stiu eu circuitul acestui tip de pompa e de tip bypass ceea ce inseamna ca atunci cand circuitul primar nu mai are presiune circuitul secundar preia toata sarcina franand toate rotile la fel ,in acelasi timp se aprinde si martorul din bord
simptomele explicate duc catre o singura concluzie : repartitor blocat
solutia este inlocuirea ,nu prea inteleg insa de ce cauti de la alte masini cand se gasesc repartitoare pt masina ta (sunt aproape sigur ca cele de sn sunt identice)

This post has been edited by MIHAI8888: 6 Feb 2009, 21:21


--------------------
vw golf fost nova 1998 gti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 6 Feb 2009, 22:24
Post #19


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 26 April 08
From: Brasov




MIHAI8888 eu zic sa te mai documentezi...in momentul defectiunii presiunea nu are cum sa fie impartita la toate rotile in mod egal.Eficienta franelor fata scade foarte mult ,crescand eficienta franelor spate,asta pentru a nu ramane fara frane.
Atasez si o poza

Colegu Anonim5 eu zic ca te incadrezi perfect la aceasta problema.

This post has been edited by Neagu Ionut: 6 Feb 2009, 22:41

Attached thumbnail(s)
K08.jpg ( Size: 216.73k ) Number of downloads: 248


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MIHAI8888
post 7 Feb 2009, 08:02
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 1 September 07




fix de acolo am citit si eu
si intradevar eficienta scade insa datorita circuitul bypass se franeaza egal, pt ca daca AR FRANA NUMAI SPATELE AI FI IN PERICOL MAREEEEE

This post has been edited by MIHAI8888: 7 Feb 2009, 08:03


--------------------
vw golf fost nova 1998 gti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 7 Feb 2009, 12:19
Post #21


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 26 April 08
From: Brasov




Pai sa o luam logic...Pompa intra in avartie atunci cand sunt pierderi de presiune ,adica garnitura de la etrier etrier dusa, racord spart,etc. Cum mai pot frana rotile fata daca ai o asemenea defectiune? Ai dreptate ca esti in pericol daca iti tine numai spatele mai ales pe zapada,apa cand masiana este goala ,dar daca ramai de tot fara frane ce mai faci? De aceea este si icp ala pus sa te anunte ca ai probleme grave la sistemul de franare ,acum daca esti nepasator si nu il bagi in seama este altceva biggrin.gif


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_andy52
post 28 Feb 2009, 09:35
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 24 February 09




am si eu cam aceasi problema la o nova din 96 di aia cu luneta bombata,adica cu franele care merg foarte rost spre deloc.au fost probleme cu cilindri de la rotile din spate,am schimbat cilindri,placute,garnituri si le-am aerisit(la service).au mers cateva zile dupe care nu maiprindea decat la a doua peda,am aerisito dinnou si la fel a mers cateva zile,a 3a ara cand am fost cu ea au constatat <oameni de stiinta>ca ,conducta spre etrieruldin stanga e infundata,a rezolvato si pe asta iar acum imi prinde la a3a a4a peda si atunci foarte jos.ce sa fac acum sa o duc la cimitir? wub.gif


--------------------
dacia nova 1996 - b-14-pdg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 20th July 2025 - 07:21
Forum Renault