DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> pornire nova gti, dc nu porneste la cheie??:(

Ovi.
post 12 Feb 2009, 21:46
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 12 February 09




salutare posesorilor de nova!:D am o nova gti din 2000 interior de supernova.prima masina.am o singura problema cu ea...si anume pornirea.nu porneste singura la cheie(rareori se intampla sa porneasca) si nu stiu ce sa-i mai fac sa rectific acest lucru.bujiile sunt Bosh cumparate din praktiker...dar tin sa zic k dupa ce le-am montat la fel facea masina nu pornea.eu mereu cand o pornesc tin picioru pe acceleratie si porneste fara probleme.cand am vazut k nu porneste nici cu bujii noi, le-am desfacut si am constatat k erau negre.:|.in rest sunt super multumit de masina..merge f bn..,pornirea ma omoara(as vrea sa porneasca la sfert de cheie k batranelele din '76 wub.gif ..).spuneti-mi ce sa-i fac...am auzit vag de o apindere electrica cu senzor(da-ti si voi un link daca asta ar fi solutia sau idei..biggrin.gif

This post has been edited by Ovi.: 12 Feb 2009, 21:57


--------------------
:: dacia nova gti :: 2000 - BR-02-XMY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 12 Feb 2009, 22:14
Post #2


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 26 April 08
From: Brasov




Nu ai nevoie de aprindere electronica ca tu ai injectie (aprinderea aia electronica cu senzor de care ai auzit este numai pentru motoare cu carburatie, pe delcou) .

This post has been edited by Neagu Ionut: 12 Feb 2009, 22:19


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
accxdru
post 13 Feb 2009, 11:46
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 78
Joined: 26 November 08
From: Bucuresti




Daca nu scoate nici un sunet cand dai la cheie,poate fi electromotorul care da impuls motorului sa porneasca sau in caz ca ai alarma cu "stopmotor"(o siguranta care iti blocheaza curentul cand dai la cheie) poate fi de asemenea si ea de vina.


--------------------
Dacia-a fost o data Nova GTi-a fost o data 1999 - B 02 REJ
E un bat numit "frana de mana".Trebuie sa-l culcati inainte de plecare.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ovi.
post 13 Feb 2009, 12:25
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 12 February 09




nu e din cauza electromotorului.a fost umblat si la el.scoate zgomot cand dau sa porneasca..nu e treaba de asta.sunt momente cand porneste fara sa apas eu pe acceleratie.la faza cu alarma m-ai pus pe ganduri(eu cand am cumparat masina in vara,fostul proprietar mi-a zis k are montata alarma dar nu functioneaza...nu stia de ce sad.gif )acum zi cum rezolv sa vad daca e din cauza sigurantei de la alarma biggrin.gif .firele de la alarma trebuie sa fie sub volan nu??.numai bn


--------------------
:: dacia nova gti :: 2000 - BR-02-XMY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MIHAI8888
post 13 Feb 2009, 19:29
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 1 September 07




deci.....
cand pornesti nu mai tine piciorul pe acceleratie ,exista un motoras de relanti ,care face treaba asta
probabil ca e mort si de asta nu porneste
cat despre bujii ,nu mai cumparati piese si acesorii auto din supermarket-uri sunt extrem de scumpe
eu am cumparat 4 seturi bosch WR8DC parca pana sa gasesc unul bun ,cu care sa functioneze ca lumea celelate erau falsuri


--------------------
vw golf fost nova 1998 gti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ovi.
post 13 Feb 2009, 19:49
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 12 February 09




ms mihai de sfat....eu totusi cred k nu e de la acel motoral de relanti..pt k masina nu se tureaza aiurea chestii de astea(cand o pornesc sta in 1100 rpm apoi scade in 800rpm,de oprit masina nu s-a oprit niciodata singura,adica merge la relanti fara probleme).pornirea ma omora.o sa tin cont de sfatul tau si ma interesez,eventulat o sa schimb acel motoras mellow.gif


--------------------
:: dacia nova gti :: 2000 - BR-02-XMY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 13 Feb 2009, 19:57
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




@Ovi: Poti sa incerci sa cureti senzorul de turatie.
Pentru mai multe detalii despre senzorul de turatie, foloseste cu incredere functia SEARCH! wink.gif

Numai bine.

This post has been edited by variable_dynamics: 13 Feb 2009, 19:58


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ovi.
post 13 Feb 2009, 20:46
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 12 February 09




@variable_dynamics : am consultat post-ul tau mai devreme cu reparatie motorasului de relanti...si cred in continuare k nu e din cauza aceasta totusi.o sa tin cont de sfatul tau si o sa curat acel senzor de turatie.mai ales k motorasul de relanti e cam scump biggrin.gif .maine o sa umblu la senzor.daca umblu ce-i fac la senzor?il curat cu carpa cu ce anume? totusi sa-ti explic mai bine ce se intampla cand vreau sa o pornesc: dupa ce se stinge avertizorul de la bujii din bord,dau cheie so pornesc si se aude demarorul ca invarte dar nu porneste ,apoi dupa mai multe incercari da un rateu in toba.s-ar putea sa fie simptoma de innecare a motorului sau nu este amestecul benzina-aer bun?ms .numai bine.

This post has been edited by Ovi.: 13 Feb 2009, 21:10


--------------------
:: dacia nova gti :: 2000 - BR-02-XMY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 13 Feb 2009, 21:52
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




QUOTE
daca umblu ce-i fac la senzor?il curat cu carpa

Exact. Il cureti de pulbere cu o carpa uscata si il pui la loc. N-ar strica si un jet de spray de contacte electrice in mufa senzorului. wink.gif
QUOTE
apoi dupa mai multe incercari da un rateu in toba

Mihai8888 ti-a dat un sfat util:
QUOTE
cand pornesti nu mai tine piciorul pe acceleratie

Daca totusi da rateu si daca incerci sa pornesti CORECT(adica FARA acceleratie apasata) pot fi mai multe posibilitati: amestec necorespunzator, probleme la distributie(decalaj, supape care nu inchid bine,etc)
Curata senzorul de turatie si revino cu detalii.

Numai bine.


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ovi.
post 14 Feb 2009, 16:44
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 12 February 09




am demontat senzorul de turatie ,l-am sters exterior cu o carpa cu alcool dar am observat ca miezul de fier este la nivel cu carcasa.asa ar trebui sa fie sau este uzat miezul metalic?am pornit dar tot nu vrea sa o ia la cheie fara acceleratie.inca ceva:clapeta de la intrare filtru aer este inchisa.asa trebuie sa fie?adica ea nu ar trebui sa se deschida cand accelerez pt patrunderea aerului?

This post has been edited by Ovi.: 14 Feb 2009, 16:45


--------------------
:: dacia nova gti :: 2000 - BR-02-XMY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MIHAI8888
post 14 Feb 2009, 20:58
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 1 September 07




clapeta aia e pt aer cald
ea dirijeaza fluxul de aer dinspre galerie -cu motorul rece sau de afara cu motorul cald
ea este comandata de un element termosensibil care prin dilatarea lui deschide clapeta
deci clapeta trebuie sa fie inchisa la pornire
daca spui ca da rateu este posibil sa fie aprinderea de vina ,curata cu un spray de contacte toate mufele cablajului de injectie , si schimba si fisele ,nu are cum sa ii faca rau


--------------------
vw golf fost nova 1998 gti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 16 Feb 2009, 13:35
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Din cate stiam eu, rateurile au drept cauza probleme de etansare la supape, aprindere excesiv intarziata, amestec sarac Din descriere, eu as elimina primele doua, daca spui ca merge stabil si trage. Mult mai probabil e ca, deschizand clapeta prin apasarea acceleratiei, amestecul e saracit tare - si eu am obiceiul spriturilor de la carburator si ma stapanesc cu greu sa o pornesc fara!
(am inteles ca rateurile apar doar la pornire )
Incearca sa-i pui contactul - fara demaror - de mai multe ori. La fiecare punere, pompa de benzina functioneaza vreo 2 secunde si in felul asta sigur se umple cu benzina si injectorul. (eu asa fac)
Referitor la curatarea senzorului de turatie; acesta e in esenta o bobina pe un magnet; trecerea dintilor de pe volanta prin fata ei, produce impulsuri electrice prin variatia campului (reluctantei dependente de marimea intrefierului). La turatie joasa (pornire), impulsurile au amplitudine mica; daca pe magnet se lipeste pilitura - rezultata din frecarea rulmentului de presiune si a discului de ambreiaj - se reduce si mai mult amplitudinea acelor impulsuri, ceea ce ingreuneaza detectia lor, de unde pornire mai greoaie.
Desi nu ai fost foarte clar, am dedus ca electromotorul invarte bine.
Succes!!

This post has been edited by gti98: 16 Feb 2009, 13:37


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ovi.
post 16 Feb 2009, 14:12
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 12 February 09




Am revenit cu detalii...dimineata pe la 7 ma duc sa o pornesc.tot cu acceleratia apasata a mers.Ieri i-am schimbat filtru de aer pt ca era aproape negru ala.Pe la 10 fac un drum Braila-Galati.Tin sa zic ca acuma merge mai bn,e mai linistita la relanti si trage si mai bn(..loganu nu are sansa cu mine biggrin.gif ).Dupa ce vin din galati cand ajung acasa ridic capota sa vad daca intr-adevar clapeta aceea de la fitru de aer se deschide.Si se deschide smile.gif .O las jumate de ora apoi incerc sa o pornesc numai din cheie,si a pornit.Nu vam zis k eu nu am cheia originala(fostul a pierdut-o).Asta e cheia de rezerva si are joc in contact.Cheile originale ale voastre au joc in contact??Eu azi cand am pornit-o am dat cheia pana la capat si apoi am revenit eu cu cheia un pic de tot pana se opreste ea singura..si masina a pornit smile.gif .Dar nu stiu daca dimineata cand e frig merge smecheria asta pe care am sesizat-o eu ,fiind motorul rece.Azi mi-a placut mult cum a mers masina:mergea super motoru de abia se auzea..si trage mai bn(cred k de la filtru nou).Eu acuma va intreb daca cheile voastre originale au joc in contact si daca credeti si voi daca e din cauza contactului.Eu am cheia de rezerva.
Va astept cu pareri. rolleyes.gif

This post has been edited by Ovi.: 16 Feb 2009, 14:16


--------------------
:: dacia nova gti :: 2000 - BR-02-XMY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ovi.
post 1 Mar 2009, 16:52
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 12 February 09




gata am rezolvat cu pornirea masinii.am luat un contact nou(pret 69ron)si acuma masina porneste la prima cheie.azi am avut un accident usor si trebuie sa schimb bara fata si semnalizatorul stanga fata.bara fata de supernova se potriveste pe nova?
asa ca daca aveti cheie de rezerva si nu va porneste din prima schimbati contactul! mellow.gif
ms numai bine.

This post has been edited by Ovi.: 1 Mar 2009, 16:53


--------------------
:: dacia nova gti :: 2000 - BR-02-XMY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 20th July 2025 - 15:06
Forum Renault