continuare "volanul merge greu si nu revine..."
![]() ![]() ![]() |
continuare "volanul merge greu si nu revine..."
doru_bbb |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 29 July 04 ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
MAKRON |
![]()
Post
#2
|
![]() simply clever Group: Members Posts: 236 Joined: 18 June 04 From: silistea gumesti ![]() |
Acel zgomot emis in urma manevrarii sistemului de directie despre care vorbesti, l-am avut si eu la DSN cand bracam dreapta la viteza mica. Desi mi-au schimbat integral caseta de directie, zgomotul nu a disparut. Problema nu este frecventa dar , s-au intalnit suficiente cazuri si din cate stiu eu nici unul nu a fost rezolvat.
In ce priveste revenirea volanului, aceasta este asigurata de prezenta unghiului de fuga. Unghiul de fuga este o forta potentiala, pereche (adica si pe stanga si pe dreapta) si in mers, se opune virajului. Aceasta forta este proportionala cu viteza de deplasare (cu alte cuvinte cu cat te deplasezi mai repede cu atat va creste forta cu care revine volanul). Deasemeni, unghiul de fuga creste proportional cu valoarea unghiului de virare (sau invers proportional cu raza virajului daca vrei). La vechea dacia unghiul de fuga este asigurat de tirantii de fuga care realizeaza o inclinare a pivotilor (cel superior si cel inferior) in plan transversal. La DSN nu mai exista aceasta geometrie complicata ci s-a adoptat o solutie simpla si anume "tensionarea" portfuzetei cu ajutorul bieletelor de directie. In consecinta mergi la un service cu personal calificat care sa cunoasca fenomenul care stie cum lucreaza un sistem de directie si care nu se rezuma doar la a face niste masuratori. |
--------------------
SKODA
OCTAVIA II
AMBIENTE MY 2007
- WSP
|
|
Mr.T |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 5 February 05 From: De peste tot ![]() |
Acelasi huruit il am si eu la viraj. si mie mi-au schimbat banditii de la cobalcescu caseta + ax si m-au mai pus sa schimb planetare, rulmenti, etc. (nici nu mai tin minte ce...). bineinteles ca huruitul e tot acolo. Treaba e ca am mers deja aproape 5000 km asa dar acu m-am oprit. pana nu rezolv problema merg cu metroul ca n-am chef sa crape directia in mijlocul traficului.
Cum ati rezolvat problema pana la urma ? |
--------------------
DSN
Pe gri
- B-42-QUAE
|
|
Mr.T |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 5 February 05 From: De peste tot ![]() |
ps. plus ca mi-au gasit ca are joc bieleta de directie (chiar linga caseta) de pe stinga si trebuie si aia schimbata...adica +1,5 mil... ![]() [/quote] Bieleta costa vreo 600.000 (de fapt, eu am luat de nova ca e identica si e mai ieftina). operatiunea de schimbare nu e complicata, o face orice garajist asa ca nu te duce la service. |
--------------------
DSN
Pe gri
- B-42-QUAE
|
|
cristidb |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dweep @ 19 Aug 2005, 10:49) La vechea dacia unghiul de fuga este asigurat de tirantii de fuga care realizeaza o inclinare a pivotilor (cel superior si cel inferior) in plan transversal. La DSN nu mai exista aceasta geometrie complicata ci s-a adoptat o solutie simpla si anume "tensionarea" portfuzetei cu ajutorul bieletelor de directie. Care-i faza cu tensionarea bieletelor? ![]() Rulmentii de la amortizoare se pot inlocui si fara amortizoare. E posibil sa se rezolve problema si doar prin curatarea si ungerea lor. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
M@NU |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 12 April 05 ![]() |
ia vedeti voi ca si eu am problema asta si mai mult la viraje se infraneaza volanul la o anumita tura si stanga si dreapta si am impresia ca ar putea fi de la rulmentul prin care trece axul volan (este plasat sus la volan)!
daca e asa ma intereseaza si pe mine cum se schimba? |
--------------------
dacia
supernova clima
- b 05 rec
|
|
chz |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 26 September 05 ![]() |
Problema cu infranatul volanului am avut-o si eu. Am schimbat ax volan si acum nu mai am acesta problema, acum trosneste la viraje!!!
|
--------------------
dacia
super nova clima
- CHZ Cine se scoala de dimineata, ii vede pe ceilalti dormind.............
|
|
alex1980 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 10 April 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Super Nova
- B-30-PVO
|
|
Dinu |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 17 November 03 From: Timisoara ![]() |
Am citit topicul asta si am ametit. La aceleasi simptome la 100 de masini 100 de diagnosticuri diferite. Si totusi am sa intreb. Eu mi-am schimbat acum 2 luni axul volan, mergea cu hopuri, dar acum cand virez stanga sau dreapta peste o anumita limita (viraje mai stranse, parcari, etc) se aude o trosnitura si volanul nu mai revine singur. Ce sa fie oare?
|
-------------------- Cine nu mai poate, un picior la spate...
|
|
alix_0_2 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 5 April 07 ![]() |
Salutare ! Si mie imi mergea volanul foarte greu la viraje si nu mai revenea singur (cum ar fi fost normal) la pozitia de mers drept. La mine a fost din cauza planetarelor. cu 300 Ron am rezolvat treaba la Recoplanet din Tunari, luand-mi o pereche de planetare rectificate. numai bine !
P.S. este vorba de SuperNova |
--------------------
DACIA
Break full / ex SuperNova Europa cheala
2001
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 11:00 |