DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cutie de viteze fantoma

tase
post 23 Feb 2005, 10:34
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 23 August 04
From: Timisoara




M-am plimbat si eu ieri cu un seria 5 vechi, hirb, din ala de are esapamentul pe mijloc.

La un moment dat, ca nu era masina mea, am zis sa ma apuc sa schimb vitezele fara ambreiaj.

Uimit de cit de bine imi iese figura studiez mai atent si constat urmatorul fenomen:

Sa zicem ca-s in a 3a la 3000 de ture in acceleratie. Las acceleratia ca sa merg constant, nu
in frina de motor si scot din viteza. Las acceleratia de tot si motorul scade la turatia de relanti
iar masina merge din inertie. O las sa incetineasca putin si fara sa apas ambreiajul incerc sa o
vir in a 2a. Evident nu intra. Incapatinat, mentin presiunea pe schimbator fara sa apas pe acceleratie
si TURATIA LA MOTOR INCEPE SA CREASCA si pe la 4000 intra in a 2a (evident).

Faza merge din orice viteza in orice viteza (inclusiv din 5 in 1, da sint un sadic).

A mai vazut careva asa ceva? Ce minune de sincroane are bamveu' ala bre?

Disclaimer: experiment desfasurat pe lumina pe drum pustiu intre Cheveres si Bacova cu masina
destinata casarii. Proprietarul a zis explicit "ia-o si da-i la buci cit te tine ca oricum topitoria
o maninca in curind".

Disclaimer 2: stiu cum se schimba vitezele fara ambreiaj in mod normal.

Disclaimer 3: "[...]esapament pe mijloc[...]", "[...]da-i la buci[...]": fara interpretari!

This post has been edited by tase: 23 Feb 2005, 10:41


--------------------
dacia 1310 tx
Cisco IOS uses BGP to find out how much it sucks.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 23 Feb 2005, 13:17
Post #2


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




1. Chestia asta merge cam la orice masina, cu conditia sa nimeresti bine turatiile. Pe vremuri soferii de la autobuze foloseau sistematic aceasta metoda ca sa schimbe vitezele (le era lene sa calce ambreiajul), mai putin la viteza I si la mers inapoi (ambele din stationare). Ei cautau turatia din accelartie.

2. Nu numai sincroanele intervin in joc, ci toata cutia de viteze si timoneria. Timoneria este mai precisa (fiind la BMW mai simpla decit la Dacia datorita solutiei constructive cu tractiune pe spate). Cutiile de viteze montate pe BMW sunt in general de la firma ZF, care produce printre altele elemente de transmisie de inalta calitate. Cresterea turatiei fara acceleratie... hmmm... poate daca masina era cu carburator...

This post has been edited by os: 23 Feb 2005, 13:19


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tase
post 23 Feb 2005, 14:14
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 23 August 04
From: Timisoara




QUOTE(os @ 23 Feb 2005, 14:17)
1. Chestia asta merge cam la orice masina, cu conditia sa nimeresti bine turatiile. Pe vremuri soferii de la autobuze foloseau sistematic aceasta metoda ca sa schimbe vitezele (le era lene sa calce ambreiajul), mai putin la viteza I si la mers inapoi (ambele din stationare). Ei cautau turatia din accelartie.


poi tomnai ce zisei ca n-am "cautat" turatia din acceleratie. pur si simplu am tras de schimbator sa intre intr-a doua si a crescut turatia pina a intrat fara sa apas io pe acceleratie. ca si cum sincronul ala de a doua s-a comportat ca un ambreiaj.

QUOTE
2. Nu numai sincroanele intervin in joc, ci toata cutia de viteze si timoneria. Timoneria este mai precisa (fiind la BMW mai simpla decit la Dacia datorita solutiei constructive cu tractiune pe spate). Cutiile de viteze montate pe BMW sunt in general de la firma ZF, care produce printre altele elemente de transmisie de inalta calitate. Cresterea turatiei fara acceleratie... hmmm... poate daca masina era cu carburator...
*



e diesel.


--------------------
dacia 1310 tx
Cisco IOS uses BGP to find out how much it sucks.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 23 Feb 2005, 16:25
Post #4


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Pai, sincronul chiar *este* un (mic) ambreiaj. Dar sa ridice turatia de la relanti (pedala de acceleratie libera) pina (pe) la 4000RPM - mai ales la un diesel - e cam greu. Poate n-ai vazut bine turatia? Sau poate masina are ceva CV semiautomata (in genul celor care s-au montat de exemplu pe Citroen- ori pe Trabant)?

This post has been edited by os: 23 Feb 2005, 16:25


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tase
post 23 Feb 2005, 17:11
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 23 August 04
From: Timisoara




QUOTE(os @ 23 Feb 2005, 17:25)
Pai, sincronul chiar *este* un (mic) ambreiaj. Dar sa ridice turatia de la relanti (pedala de acceleratie libera) pina (pe) la 4000RPM - mai ales la un diesel - e cam greu. Poate n-ai vazut bine turatia? Sau poate masina are ceva CV semiautomata (in genul celor care s-au montat de exemplu pe Citroen- ori pe Trabant)?
*



pai un mic ambreiaj cu diferenta ca ala adevaratu' apasa cu vreo 110 kilograme forta la dacie (parca) iar la CV ori fi eu musculos si facut dar in nici un caz nu trag cu 100 de kile de schimbator.

turatia am vazut-o, auzit-o si simtit-o bine, totusi 4000 de ture la 524d si surd sa fi si tot le sesizezi. cutia e clar manuala. ca de aia si intreb ca m-a guracascat si pe mine treaba asta. o fi avind avind altfel de mecanism cutia, tre sa ma uit pe net ca acum chiar ma roade.


--------------------
dacia 1310 tx
Cisco IOS uses BGP to find out how much it sucks.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st September 2024 - 17:21
Forum Renault