DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme pinion delco, Probleme Delcou Dacia 1300

alexxnolimit
post 6 Mar 2009, 23:21
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 5 March 09




Buna Seara sunt cam nou pe aici si rog moderatorii sa nu imi stearga topicul !!! Deci am o problema : am vrut sa schimb delcoul dar cand l-am scos dupa blocul motor mi-a iesit cu tot cu acel pinion care se afla in motor , acum am inteles de la cineva ca daca iti iese ala tre sa pui motorul la "punct" .., sa pui fulia dupa semn nush exact cum ca pe fulie parca nu e nici un semn ! Va rog sa ma ajutati voi !

PS Moderatori : Multumesc ca nu imi stergeti Topicul !! unsure.gif


--------------------
Dacia1300 berlina 81 - b07wzv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 7 Mar 2009, 10:54
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




Reglarea avansului static :
Se poziþioneazã volanta motorului cu însemnul de pe ea în dreptul însemnului de pe caracasa motorului, dupã care se intruduce cheia în contact (poziþia
motor pornit) ºi se roteºte delcoul pânã când dispozitivul LED CONTROL se stinge, moment ce indicã producerea scânteii.
copy paste din prospect at011 rotirea se face antiorar adica dai max orar (capsula vac spre raditor) apoi incet in sens antiorar


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 7 Mar 2009, 15:29
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




krapcarasul el a scos pinionul care antreneaza delcoul si pompa de ulei. Nu de reglat avansul se pune in prima faza problema ci de pozitionarea corecta a acestui pinion.

alex nu cunosc o procedura standard care s-ar face ca sa se monteze pinionul ala dar uite o idee:

Dai capacul culbutorilor jos si pui volanta la semn. Te uiti care cilindru este in compresie, cilindrul 1 sau 4. Daca este cilindrul 1 foarte bine, daca insa este cilindrul 4 mai invarti o tura motorul pana ajunge din nou volanta la semn si cilindrul 1 este in compresie.

Daca nu stii cand este in compresie cilindrul iti da seama pt ca supapele trebuie sa fie inchise complet, deci daca misti de culbutorii de pe supapele cilindrului respectiv trebuie sa ai putin joc.

Deci cu cilindrul 1 in cmpresie, iei delcoul, ii dai jos capacul si pui luleaua in dreptul capsulei vacumatice. Apoi cu niste vaselina daca poti sau strangi putin cu un patent de partea aia a pinionului care tine delcoul, ideea este sa stea pinionul pe delcou ca sa il poti baga la locul lui. Il bagi cu capsula paralela cu motorul. Invarti putin spre dreapta pana intra bine. Si apoi pui capacul si reglezi avansul static.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 7 Mar 2009, 19:44
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




cat de bun e topicul acela cu cartile puse de vlad si nu numai, acolo gasesti multe lamuriri.

- acel pinion trebuie pus perpendicular pe axa motorului, cu jumatatea mare spre habitaclu.
- se jongleaza cu el, cu ajutorul unui prezon de chiuloasa wink.gif
- neaparat cu pistonul 1 in compresie, altfel o sa ai aprinderea total dereglata
- cu volanta la semn

Cracul delcoului are doua jumati inegale, atentie la introducere smile.gif


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Altli
post 7 Mar 2009, 22:06
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 5 October 08




ce am gasit intr-un manual

Attached thumbnail(s)
pinion.GIF ( Size: 18.41k ) Number of downloads: 1415


--------------------
dacia 1310 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexxnolimit
post 8 Mar 2009, 08:38
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 5 March 09




Multzam tuturor ptr sfaturi sper sa reusesc azi incerc prima ca nu am avut timp ! Bafya tuturor ! blink.gif


--------------------
Dacia1300 berlina 81 - b07wzv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 8 Mar 2009, 13:30
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




E bine cum e in poza, numai ca tu nu sti nici ce inseamna sa pui 1 in compresie. A zis cineva mai sus, semnul de pe volanta, sa il vezi prin fereastra de la carcasa ambreiajului. Asta e nr. 1 in compresie. Nu dai niciun capac jos.
Surub de chiulasa? Pai iti mai trebuie o masina?
Cu o surubelnita mai lata, sucesti de el in sens antiorar, dupa ce l-ai bagat, pana il asezi cu partea mica in stanga si slitul in care ai bagat surubelnita pentru a-l roti, perpendicular, pe bloc. Cang bagi delcoul (fara capac) sa fie cu luleaua orientata catre tine (partea metalica a distribuitorului).

8 Mar 2009, 13:32:
Cand sucesti cu surubelnita, si salti putin, sau dai voie sa se ridice pinionul, pentru a trece de pe un dinte pe altul.

This post has been edited by PH-06-BOA: 8 Mar 2009, 13:32


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 8 Mar 2009, 19:39
Post #8


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(PH-06-BOA @ 8 Mar 2009, 14:30)
semnul de pe volanta, sa il vezi prin fereastra de la carcasa ambreiajului. Asta e nr. 1 in compresie. Nu dai niciun capac jos.
*




o fi 1 in compresie, sau nu o fi..ai 50 % sanse. Cel mai sigur cu o tija sau surubelnbita pe gaura de la bujie.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 8 Mar 2009, 19:54
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Asa e , ai dreptate cu sansa de 50%, dar cu surubelnita nu, pentru ca pistonul 1, poate sa fie sus, si atunci cand e 4 in compresie.


Asa ca , sa dea capacul jos, daca nu se descurca fara, si sa puna pistonul 1 sus, culbutorii lui, liberi, si semnul de pe volanta vizibil.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 8 Mar 2009, 20:58
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




deci dumneavoastra acuma rescrieti ce am scris eu in postul nr3.

Domnu argon cu volanta la semn si cilndrul 1 si cilindrul 4 sunt la punctul mort superior, mancal-ar devilu de liceu energetic pe care il facusi si atelierele de mecanica a lu' peste prajit =))


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 8 Mar 2009, 21:31
Post #11


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




cel mai simplu ca sa stii daca cilindrul 1 e in compresie(sus);cand e sus poate sa fie si in evacuare; scoti bujia nr1 si bagi un dop facut din hartie igienica pe filetul bujiei;invarti de arbore pana arunca dopul afara(se aude si un pufff! specific);
de aici mai ajustezi pozitia volantei sa vina FIX la semn;
ai grija cu pinionul ca are la baza 2 jumatati INEGALE;vezi in poza atasata de colegi mai sus cum il bagi;daca il bagi gresit masina va da niste rateuri puternice,ori nu va porni deloc sau delcoul capata o miscare de rotatie(ca si cum ai invarti un pai intr-un pahar de suc....nu-mi gasesc cuvintele....)

P.S. daca tot ai scos pinionul,te uiti la canelurile care le are la INTERIOR;daca sunt sterse schimbi pinionul cu unul nou(poate fi o cauza la presiunea de ulei scazuta)

Mult succes;nu te descuraja

AI grija sa nu scapi ceva in gaura unde intra delcoul;nu stai cu piulite,saibi,nimic in mana(sunt patit)!!


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 8 Mar 2009, 21:38
Post #12


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Mr_Devil83 @ 8 Mar 2009, 21:58)
deci dumneavoastra acuma rescrieti ce am scris eu in postul nr3.

Domnu argon cu volanta la semn si cilndrul 1 si cilindrul 4 sunt la punctul mort superior, mancal-ar devilu de liceu energetic pe care il facusi si atelierele de mecanica a lu' peste prajit =))
*




si eu am zis altceva? iar ai baut? radmasa.gif stiu ca ai program duminica seara.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 8 Mar 2009, 21:53
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Cand mai spune inca unu' la fel, ar trebui sa te bucuri, ca ai avut dreptate.Si eu am uitat de la o zi la alta, ce s-a scris la primul post. Repetitia e mama...


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 22:28
Forum Renault