DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> se tureaza, nu se accelereaza

lopi
post 4 Mar 2009, 14:19
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 22 April 08




Am dacia din '92 cu carburatie. In viteza a 2-a, a 3-a si a 4-a "patineaza", la o accelerare mai ferma, motorul se tureaza (nu trepideaza, merge ok), pot ajunge si de la 1.600 de ture la 3.200 de ture si rotile de abia se duc. Daca accelerez foarte lent, prinde mai bine. Problema apare uneori, nu mereu !

Am citit ca ar putea fi de la disc de ambreiaj, pompa de presiune, cutie, lipsa ulei cutie (desi picura putin), cablu de ambreiaj etc. Poate fi si de la soc ?
- eu am schimbat disc ambreiaj, pompa de presiune, cutia de viteze - schimabat uleiul, curgea uleiul din ea, acum tot la fel curge sad.gif (cutie cu 5 viteze)
- cutia de viteza a fost montata stramb, vine spre sofer, am inteles ca ar duce la uzura rapida a discului de ambreiaj ?!
- toate au fost facute, la mecanic, in urma cu 7luni, am cam 15.000 km cu ele schimbate.


--------------------
dacia 1410 1992
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CandyMan13
post 4 Mar 2009, 16:23
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 473
Joined: 1 July 07
From: Roman-Iasi




smile.gif)se vede ca esti incepator:P(fara suparare)
problema apare din cauza patinarii ambreiajului:
1.verifica cursa cablului de ambreiaj
2.daca nu apare mereu,sunt sigur ca la RECE merge bine,iar dupa ce se incalzeste,abia atunci incepe sa patineze(ferodou slefuit)
3.daca ai schimbat doar ferodourile,e cam nasol,pt ca in majoritatea cazurilor nu prea obtii efectul scontat(sunt patit)
4.nu prea iti poti da seama 100%decat dand jos partea de ambreaij(+cutia)
Imi pare rau pt vestile proaste,dar asta e,se mai intampla
Spor!


--------------------
DACIA 1410 1996E - NT-01-BSZ
cea mai buna masina e masina pe care o ai
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tiberiu-Andrei
post 4 Mar 2009, 17:22
Post #3


Om al muntelui


Group: Members
Posts: 721
Joined: 25 September 07
From: Sfantu Gheorghe




Corect,regleaza intai cursa ambreiajului.Pedala unde "tine"?Daca tine jos si patineaza te apuci de demontat!Daca tine sus si patineaza refaci cursa cablului,cu alte cuvinte unde e furca ambreiajului acolo mai desfaci din piulite,slabind cablul(desfaci putin,testezi,iara desfaci,etc).
NU slabi prea mult pentru ca atunci va exista riscul ca debreierea sa nu se faca complet.
Cum adica sta cutia a fost montata stramb?Asa ceva nu exista,cutia trebuie sa se aseze pe traversa si sa se nimereasca si cu gaurile de care vine prinsa de motor.Ai vreun tampon rupt?

This post has been edited by Tiberiu-Andrei: 4 Mar 2009, 17:23


--------------------
Dacia 1410 1988 toamna1397 cmc - CV 03 MBO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 5 Mar 2009, 01:02
Post #4


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




Imi aduc aminte de bancul ala cu "2% din politisti sunt destepti, restul de 98% puternici si foarte puternici". Andrei, daca mecanicul e suficient de puternic sunt convins ca ii monta cutia si longitudinal daca voia, romanul e inventiv la nevoie.
Acuma serios, pentru initiatorul topicului, sa iti stea cutia stramba e o problema. Si da, uzeaza puternic din disc (si planetarele, la o adica). Logic si simplist daca e s-o gandim: discul de ambreiaj sta pe motor. Placa de presiune sta pe cutie. Prin constructie, placa trebe sa calce direct pe ambreiaj, fara unghiuri de atac. Daca cutia-i stramba placa probabil calca stramb pe disc-----suprafata mai mica de contact----uzura prematura, patinari. Acuma, daca ai facut 15.000 km cu ea, probabil ca unghiul ala nu o fi el mare, ca daca era de mult ramaneai cu masina in drum. Dar orisicat...
Verifica si cablul, sa nu fie prea strans, trebuie sa ai un mic joc al cablului la furca de ambreiaj.
Nu are nici absolut nici o treaba socul cu problema asta.

This post has been edited by ATM: 5 Mar 2009, 01:03


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
edymutu
post 5 Mar 2009, 08:48
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 5 December 08
From: campina




are reptate candyman. verifica ambreiajul daca nu trebuie sa-l schimbi. am avut si eu cava probleme asemanatoare si dupa ce am schimbat discul, rulmentul si placa de presiune a fost rezolvata problema


--------------------
dacia 1300 1980 berlina - PH05UKC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TM 03 MUY
post 5 Mar 2009, 20:59
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 4 March 07




QUOTE
Logic si simplist daca e s-o gandim: discul de ambreiaj sta pe motor. Placa de presiune sta pe cutie. Prin constructie, placa trebe sa calce direct pe ambreiaj, fara unghiuri de atac. Daca cutia-i stramba placa probabil calca stramb pe disc-----suprafata mai mica de contact----uzura prematura, patinari. Acuma, daca ai facut 15.000 km cu ea, probabil ca unghiul ala nu o fi el mare, ca daca era de mult ramaneai cu masina in drum. Dar orisicat...


Nu ma prea pricem eu la mecanica dar din cate stiu eu, placa de presiune sta pe volanta.
Cutia nu are cum sa stea stramba fata de motor, poate sta stramb si motorul impreuna cu cutia, si atunci is afectate numai planetarele. Poate ii rupt vreun tampon la motor.


--------------------
Dacia 1310 1988 - TM 03 MUY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lopi
post 8 Mar 2009, 12:20
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 22 April 08




Am mai mers cu masina:
- in viteza 1-a, a 4-a si a 5-a nu patineaza niciodata, oricum as merge turat, normal, foarte lejer. Pot sa pornesc brusc cu 1-a de pe loc, prinde foarte bine !
- viteza a 2-a si a 3-a - patineaza cam in 75% din situatii. De exemplu, de abia am schimbat viteza a 3-a, am ridicat piciorul complet de pe ambreiaj, initial prinde, dupa care scapa, patineaza si isi revine mai tarziu.
- nu conteaza daca motorul e cald sau rece, la fel face !
- nu miroase a ferodou !
- pedala de ambreiaj tine la mijloc, nu se aude nici un zgomot, huruit sau altceva.

- eventual sa incerc sa schimb cablul de ambreiaj (nu am schimbat niciodata), dar in rest, ma cam depasesc problemele. Cred ca ajung la mecanic sad.gif . Speram poate e mai simplu.
Revin cu ce a avut.


--------------------
dacia 1410 1992
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 8 Mar 2009, 20:35
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Mamaaaa, e bine p-acolo ? P-aici nu se mai poate!
De ce spui prostii, cu placa pe cutie ? Da' ce, tu esti maistru , sa sti?

Urca-te - manca-la-r mama - in masina, porneste motorul, baga a 4-a, tureaza la vreo 3000 si da drumul la ambreiaj, ca si cum ai vrea sa pleci cu a patra de pe loc. daca se opreste motorul, e bine. Daca se tureaza si nu pleaca, e ambreiajul. Nu o tine mult, ca arzi semeringul de la priza.
Verifica intai cablul.

8 Mar 2009, 20:36:
Vezi ca si Tiberiu a zis ceva bun mai sus, cu pozitia pedalei.

This post has been edited by PH-06-BOA: 8 Mar 2009, 20:36


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulica89
post 8 Mar 2009, 21:13
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.269
Joined: 6 August 08




Salut!Sursa mea la o defectiune de acelasi fel au fost semeringurile adica cel de palier si cel de la priza cutiei...le-am inlocuit, desigur si discul de ambreiaj ca se imbibase in ulei si nu prea mai ai ce face cu el...Asa a fost la mine....oricum tu verifica cele spuse de colegii de pe forum si daca nu ai gasit buba o sa cam ai de munca ...adica jos cutia si inlocuirea semeringurilor...oricum bafta! biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310 1989 MLS - PH 10 SIA
Iulian
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SSilent
post 9 Mar 2009, 02:59
Post #10


Membru Vitezoman


Group: Members
Posts: 1.235
Joined: 23 July 07
From: ...I'm everywhere... nowhere




daca era discu imbibat in ulei patina in toate vitezele... ceva nu e in ordine aici... nu imi dau seama cum poate sa patineze numai in vitezele 2 si 3 unsure.gif


--------------------
Dacia 1210 1986 - N/A
dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^

cu planuri de viitor (adica vise):
-Yamaha Fazer 600 cm3
-Ford Escord 2000RS
-Mercedes Benz W201
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 9 Mar 2009, 07:38
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




simplu, cu a 2-a pleaca de pe loc, da repede a 2-a unde accelereaza putin si motorul devine foarte zgomotos si el are impresia ca patineaza.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lopi
post 11 Mar 2009, 01:57
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 22 April 08




S-a rezolvat problema.

Cum s-a scris - era doar cablul de ambreiaj (spre norocul meu). Eu m-am obisnuit cu ambreiajul asa si nu mi-am dat seama cum trebuie sa fie normal. Pedala de ambreiaj cu cablul vechi era foarte dura si scartia mereu.
Erau rupte niste fire la ambele capete ale cablului. Acum merge excelent, nu patineaza deloc. Pedala este foarte moala, nu mai scartie.
La cutia de viteze - poate nu m-am exprimat corect - este mai spre sofer cutia. A fost mai dificil cand a trebuit montata pe masina. Totusi a fost facuta la mecanic, despre care stiu ca lucreaza bine, cred ca stie ce a facut acolo.
@ Mr_Devil83 - pornesc cu a 1-a de pe loc si masina chiar patina. Asa am vazut eu lucrurile, ca ar patina doar a 2-a si a 3-a. Cunosc destul de bine masina. In fine, nu asta conteaza.

Multumesc pentru raspunsuri !


--------------------
dacia 1410 1992
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 11 Mar 2009, 06:03
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Asta inseamna ca nu cunosti masina. Pedala de ambreaj la dacie este destul de moale, la fel si pedala franei. Daca se apasa greu inseamna ca ai probleme serioase acolo.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hyena
post 11 Mar 2009, 20:59
Post #14


Old School Fan


Group: Members
Posts: 2.556
Joined: 25 September 08
From: B. Ghencea




La mine pedala de ambreaj este destul de tare (fata de ce am vazut la alte masini) cat despre cea de frana e moale atat timp cat iti merge servofrana

ma bucur ca ai rezolvat si ca nu a fost cine stie ce


--------------------
Dacia/Dacia/Suzuki 1310MLS/750s BIG 1986/1989 - B986ZBY
Dacia mea 1310 '86 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f=126&t=223323&st=0#entry3169331

EX Dacia 1310 '98 /index.php?showtopic=160866&st=330
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CandyMan13
post 12 Mar 2009, 11:17
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 473
Joined: 1 July 07
From: Roman-Iasi




daca e prea tare chiar daca ai si cablul bun si reglat bine ma gandesc ca acel "soare" si'a pierdut din elasticitate(debraiaza brusc,cand pleci oricat de usor de pe loc la un mom cupleaza deodata?)


--------------------
DACIA 1410 1996E - NT-01-BSZ
cea mai buna masina e masina pe care o ai
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 12 Mar 2009, 14:29
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




Bun, vin si eu cu o intrebare. Acum aproximativ 3 luni am schimbat chitul de ambreiaj datorita faptului ca la plecarea de pe loc tremura. Schimbat chit intradevar nu cu unu de origine Dacia. Faza e ca am acelasi tremurat si acum, si se agraveaza parca din ce in ce mai mult. Mai adaug si ca datorita tremuratului mi sa dus si planetara dreapta. Singurul lucru din chitul actual original dacia este rulmentul presiune.


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova 1985 / 2001 - B-21-VZK / B-85-LTJ
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th July 2025 - 10:00
Forum Renault