Vibratii directie in frana motor, la peste 130 km/h
![]() ![]() ![]() |
Vibratii directie in frana motor, la peste 130 km/h
Tudor B |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.639 Joined: 7 August 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
GOLAN
Laureate 1.4 MPI
- CJ 00 TUD "Wellcome to the desert of the real"
|
|||
i96nds |
![]()
Post
#2
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Sigur nu ai luat vreo groapa ??? Eu am patit asa - am scris intr-un topic patania cu groapa. Ideea e ca vibra masina in mod tampit si era chiar enervant. La 110 era cel mai rau. Dupa aia, la 120 deja nu mai facea atat de rau. Culmea, nu?
Cand acceleram eu nu mai simteam chiar asa tare vibratia in volan. Cand lasam pe liber incepea sa faca urat. Bine, eu am servodirectie... Oricum, ideea e ca aveam o galma pe cauciuc si janta indoita. Mentionez ca totusi nu imi tragea stanga/dreapta !!! Dupa ce am schimbat cauciucul respectiv pe spate s-a mai diminuat. Dupa ce am pus rezerva s-a rezolvat de tot ![]() Eu cred ca explicatia ar fi: Cand esti in acceleratie atunci planetara determina invartirea rotii si prin frecare cu asfaltul cauciucul e in tensiune. Daca ridici piciorul de pe acceleratie atunci dispare tensiunea asta si se simte prezenta galmei respective. Stiu ca nu e prea stiintifica explicatia asta. Corectati-ma (sariti pe mine, fratilor !!!) insa asta e parerea mea. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Tudor B |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.639 Joined: 7 August 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
Acum am verificat masina, nu am dat rotile jos dar le-am pipait, cauciucurile, janta nu prezinta nici o urma de lovitura, nu tin minte sa ii fi dat vreun gropan, doar cele obisnuite din oras. Deci cred ca pica ipoteza ta. Daca ar fi dezechilibrate eu stiu ca ar trebui sa se simta si la accelerare, nici nu se poate vorbi de o bruscare a masinii in momentul luarii piciorului de pe acceleratie pentru ca viteza scade uniform.
|
--------------------
DACIA
GOLAN
Laureate 1.4 MPI
- CJ 00 TUD "Wellcome to the desert of the real"
|
|
i96nds |
![]()
Post
#4
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Imi pare rau ca nu am putut ajuta mai mult. Daca totusi nu ii dai de cap cu o explicatie plauzibila, ramane totusi sa dai toate rotile jos (una cate una, evident....
![]() |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Tudor B |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.639 Joined: 7 August 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
O duc in service la mama ei nu-i problema, doar nu o las asa, ii in garantie. Acum cand am verificat-o am pipait cauciucurile pe interior, jantele, nimic, le-am virat m-am bagat cat am putut sub ea, le-am privit, arata in regula, nu le dau jos ca am rupt cheia cruce si nu am cu ce.
|
--------------------
DACIA
GOLAN
Laureate 1.4 MPI
- CJ 00 TUD "Wellcome to the desert of the real"
|
|
bursuck |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 16 May 03 ![]() |
Problemă asemănătoare apărută cam pe la 28.000 Km. S-a rezolvat 100% prin echilibrarea roților.
|
--------------------
Dacia
Solenza (In)Confort
|
|
pedrovl |
![]()
Post
#7
|
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
QUOTE(bursuck @ 27 Jun 2005, 07:58) Asta in primul rand. In al doilea rand se poate verifica prin metoda anilor `80 cand se cumparau cauciucurile cu cantarul. Daca unul e mai greu decat celalalt poti sa le echilibrezi cat vrei. Deobicei chestia asta ar trebui sa se vada in primii km ai masinii . Daca ai ceva km la bord si abia acum a inceput sa faca, odata cu echilibrarea rotilor trebuie verificata si directia si cantarite si cauciucurile pentru a vedea daca unul dintre ele este mai greu. Eu am patit-o pe la 10k si in afara de vibratiile respective, mai tragea si dreapta dupa ce le-am echilibrat si dupa ce am facut si directia. Le-am cantarit si....surpriza. unul dintre ele era cu 420g mai greu. L-am trecut pe spate si de atunci nu am mai echilibrat cauciucurile decat odata iar directia doar o verific la fiecare revizie. Am 37.000km. |
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|
Tudor B |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.639 Joined: 7 August 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
Update: problema persista in continuare. Rotile au fost echilibrate (defapt nu a fost nevoie ca erau echilibrate), in service nu s-a observat nici un joc, nimic. Chestia cu diferenta de greutate o scot din calcul ca nu trage in stg/dr, problema a aparut dupa 13 k km nu de noua.
|
--------------------
DACIA
GOLAN
Laureate 1.4 MPI
- CJ 00 TUD "Wellcome to the desert of the real"
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 22:06 |