DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> pinioane a 5 de nova in cutie de berlina, are cineva?

panter1
post 19 Mar 2009, 02:49
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




nu ai spus nimic de curatat filtru de benzina si sita aceia de la pompa de benzina capacelul rotund cu cheie de 10, am explicat cum se face intr-un post anterior, pari a fi mai incepator in ale mecanicii si de aceia dau mai multe detalii:) acolo se poate aduna mizerie iar carburatorul poate primi benzina cu intreruperi sau mai putina decat in mod normal si pot aparea slabiri de putere, ralanti oscilant sau smucituri...
Un alt mic sfat pe care pot sa ti-l dau e sa reglezi avansul din delcou prin miscarea delcoului stanga dreapta pana obtii un mers cat mai rotund. Reglajul
se face cu motorul cald la un ralanti de 1000-1100 de ture ralantiul inainte reglaj il modifici din reglajul simplu al clapetei de acceleratie rotind acel surub care limiteaza relantiul sau il mareste.. dupa care mare atentie trebuie sa il reglezi sa mearga ROTUND fara oscilatii sa fie nici mic pentru ca pierzi putere dar nici prea mare caci apar oscilatii, deci la limita in punctul cel mai de sus care se pate obtine de la turatie cat sa mearga cel mai bine si cat mai rotund posibil. Dupa reglare revii si cu relantiul la 850-900 rotatii.
Mai poti da o jumatate de tura la aer il desurubezi putin, e surubul acela cu arc pe el de la carburator, il mai desurubezi putin nu mult.. ca pare ca nu ai suficient aer in pb descrisa de tine. Reglajul de aer si delcou le faci pe benzina.. trebuie sa faci motorul sa mearga intai bine pe benzina caci pe benzina pornesti si mergi pana se incalzeste motorul(asa ar trebui, deci nu imediat pe gaz dimineata cand e rece ci dupa 4-5 minute)

Daca vrei sa vezi ce am la filtrul de aer cauta aici.. dar sa nu mergi mai mult de 80-90 cu el in caz ca vrei sa incerci si tu, deocamdata merg asa in oras si simte o imbunatatire.. cum e pus in pozele alea, eu nu m-am riscat decat pana la 100 maxim sa merg cu el asa si am ajuns destul de repede.. vezi aici pozele din ultimul post jos si retine ca inca e inca in testare, daca vrei sa incerci si tu ai acolo detaliile

http://www.daciaclub.ro/Turbina-electrica-...101386-s90.html

masina mea in oras daca tot m-ai intrebat imi consuma cam 9 de GPL iar afara intre 7 si 7,5 in functie de cum o alerg, iar pe benzina cam 6,5 - 6,8 cam asa..motorul meu fiind bine pus la punct, am sange de "DAC" laugh.gif asa ca.. sunt foarte pretentios cu motorasul de dacie si caluti putere dati de el:D acum am o berlina pe injectie dar am avut cativa ani buni si pe carburatie si tot eu o reglam asa ca ai incredere in ce ti-am zis.. mergea bine si aceia.. desi avea doar 4 trepte, de asta am si scapat de ea pana la urma ca la 90 cu a 4-a avea 3100 de ture.. iar acum am 115-116 cu a 5-a la 3000 cutia e ca a ta se spune ca noi cu raportul asta avem pinioane de nova deja. Cele din generatie 92 au 3000 la 100 intr-a 5-a, deci pinioane mai mici din cate stiu, iar a ta daca e din 99 clar ca ai de nova asa ca sa stai linistit in privinta asta smile.gif nici logan 1,4 mpi nu are reprizele noastre in trepte, la ei la 120 au 3500 iar noi avem 3200, numai ca ei merg lejer in 4500 de rotatii iar noi nu biggrin.gif de asta ne si intrec

This post has been edited by panter1: 19 Mar 2009, 14:02


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claudiu_iosip
post 19 Mar 2009, 19:51
Post #32


Laguna


Group: Members
Posts: 179
Joined: 5 March 09
From: barlad





panter1 treaba aia cu burlanul chiar e interesanta, dar pe gaz ce ne facem ca ala e facut sa traga doar putin aer, daca are prea mult moare, daca prea putin nu trage...se poate regla de la plamanul ala ca sa il lasi deschis la filtru? eu unu cand mi-am pus gpl aia la service-ul ala daca se poate chema asa la filtrul de aer mi-au pus banda adeziva pe o intrare de aia de aer si pe una au acoperit-o jumate ceea ce eu nu am vazut acolo, dar m-am trezit cu surpriza dupa vreo 3 luni cand masina nu mai mergea si banda aia parca se topise. tu ai altcv la filtru sau nu ai de loc?
in legatura cu filtru de benzina il curatasem si pe ala da am uitat sa precizez biggrin.gif oricum merge bine masina acum da totusi are scaparile alea si de aia maine dimineata am sa ii pun un burlan de ala, dar nu stiu ce sa fac cu ea cand o pun pe gaz... luand in considerare ca merg mai mult pe gaz... respectele mele.


--------------------
Renault Laguna 2 2001
Nu sufar de nebunie, doar savurez fiecare moment al acesteia!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 19 Mar 2009, 19:57
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Eu am gpl pe berlina si nu am obturat nimic din admisia de aer.A mers intotdeauna perfect,inclusiv in perioada in care am avut filtru sport(cam 1,5 ani...).Trage foarte bine,merge fara probleme cu 120-130km/h pe autostrada...Nu vad rostul acoperirii unei parti a admisiei.


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claudiu_iosip
post 19 Mar 2009, 20:05
Post #34


Laguna


Group: Members
Posts: 179
Joined: 5 March 09
From: barlad




eu daca o lasda libera nu sta nici macar la relante. ce e de facut?


--------------------
Renault Laguna 2 2001
Nu sufar de nebunie, doar savurez fiecare moment al acesteia!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 19 Mar 2009, 20:19
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Cred ca ar trebui reglata corespunzator.


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 19 Mar 2009, 23:18
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




Claudiu eu cred ca la tine ceva nu e in regula cu plamanul tau si mai precis cu reglajul lui. Nu e normal sa mergi cu obturari pentru ca pe benzina iti joaca sigur feste si te necajeste mai ales la viteza, ((el trebuie sa mearga aproximativ la fel si pe gaz si pe benzina, dar toate reglajele carburatorului si de avans se fac pe benzina, apoi se vede ce e cu gazul, in cazul in care nu merge bine se umbla la gas), chiar cat prinzi maxim cu ea? Motorul cu cat apesi acceleratia cu atat vrea sa traga mai mult aer si sa il amestece in carburator cu carburantul,iar daca il ai strangulat si mai e si cald aerul care il trage.. vai de calutii aia 55 sau cat are. E ca si cum ai pune la nas o batista unui alergator, deci incearca sa renunti la obturaturile alea si regleazati calumea biggrin.gif

E adevarat ca la gas daca primeste prea mult aer poate fi o mica problema dar nu atat cat sa t-i se opreasca motorul la ralanti stand pe loc,nu e normal ca pe benzina sa stea ralanti iar pe gas nu cu atat mai putin obturaturile alea care nu ar trebui sa existe, in mod sigur ai o problema.
Daca te "risti" sa umbli la gas ai asa:

1.-surub lung este mai mare sau iesit din plaman de obicei de culoare galbena sau neagra: acela este de aer se regleaza cat aer combinat cu gas sa prepare plamanul (concentratia lui).Deci cat aer sa amestece cu gazul la iesirea din plaman spre carburator.

2.-surub scurt la nivelul plamanului sau bagat in interior: acela e de forta, cu cat sa se opuna plamanul la absorbtia motorului(stim ca motorul aspira), daca se da mult motorul il va scoate pe esapament si deci va consuma mult, daca se da prea putin motorul nu va avea vlaga deci trebuie moderat

3.-robinet pe furtunul care intra in carburator: acela este cel mai simplu reglaj de regula(de debit) se poate face si cu mana bineinteles prin rotirea lui inceata, de acolo se determina cantitatea totala de gas si aer care vine de la plaman gata preparat si reglat din cele 2 puncte de mai sus. Acest robinet poate influienta consumul si puterea. Daca se deschide mai mult masina va avea putere mai multa dar va consuma mai mult. asa ca.. moderat in functie si de acceleratie.
Toate reglajele se fac cu motorul pornit si sa fie in functiune GPL.

O alta cauza la tine ar fi ca plamanul tau nu stie sa combine amestecurile si de aceia ar fi nevoie de obturatura care oricum fiind improvizatie.. el doar scoate gazul din presiune si il da mai departe nu il prepara il baga cu tot cu aer la intamplare,sau e reglat prost.. incearca sa ii mai dai debit(mai mult gaz) de pe furtunul ce intra in carburator(ai robinetul acela) si vezi ce se intampla daca tine ralantiul, misca de el..iar daca face urat revii la reglajul initial. Oricum asa cum e acum clar ca pierzi ceva putere.

Eu am filtru de aer normal, in carcasa in care se vede. Ca imbunatatiri am pus burlanul acela care face destul de mult. Acum trage aer doar de pe el si cand e pe gaz si cand e pe benzina.

Si scuze pentru postul lung

This post has been edited by panter1: 20 Mar 2009, 17:35


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claudiu_iosip
post 20 Mar 2009, 22:06
Post #37


Laguna


Group: Members
Posts: 179
Joined: 5 March 09
From: barlad




azi am umblat la plamanul de la gpl. sta la relanti fara sa acopar gaura de la filtru de aer, dar cand ii dau sa traga , moare motorul. am incercat tot, am mai desfacut aerul, am desfacut si de la putere, rand pe rand, ambele la fel, le-am srans la maxim si le-am desfacut cate putin, degeaba, cand o turez moare. cum ii astup gaurile pe unde trage aer si ii las doar putin, cum fac treaba cu ea. nu stiu ce sa ii mai fac si pana la urma cred ca nu ii mai fac nimic. nu am montat burlanul ala ca m-am chinuit juma de zi cu ea asa si jumate de zi am facut curatenie de primavara, am scos scaunele si mocheta si am maturat si aspirat tot ce era de anu trecut acolo biggrin.gif. si asa a trecut ziua si am primit o oferta sa o dau la schimb pe un citroen xantia din 97 neinmatriculata.


--------------------
Renault Laguna 2 2001
Nu sufar de nebunie, doar savurez fiecare moment al acesteia!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 20 Mar 2009, 23:30
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Panter 1--Surubul mai lung regleaza sensibililate membranei(care da debit de gaz in functie de vacuum-ul din admisie).Acest surub practic apasa un arc.Cu cat e mai strans membrana e mai putin sensibila,iar cu cat este mai desfacut,cu atat membrana e mai "libera" si se debiteaza mai mult gaz in sarcina.
Surubul mai scurt nu are nici o legatura cu puterea.Acela regleaza un debit constant de gaz.In mod normal relanti-ul ar trebui sa il reglezi din el,cu surubul lung strans(adica membrana cat mai putin sensibila).In plaman NU se face nici un amestec de gaz cu aer.Se debiteaza doar gaz.Amestecul se formeaza incepand cu momentul in care fluxul de aer se intalneste cu gazul:in admisie..

This post has been edited by PaulT: 20 Mar 2009, 23:36


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 21 Mar 2009, 06:14
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




QUOTE(claudiu_iosip @ 20 Mar 2009, 22:06)
azi am umblat la plamanul de la gpl.  sta la relanti fara sa acopar gaura de la filtru de aer, dar cand ii dau sa traga , moare motorul. am incercat tot, am mai desfacut aerul, am desfacut si de la putere, rand pe rand, ambele la fel, le-am srans la maxim si le-am desfacut cate putin, degeaba, cand o turez moare. cum ii astup gaurile pe unde trage aer si ii las doar putin, cum fac treaba cu ea. nu stiu ce sa ii mai fac si pana la urma cred ca nu ii mai fac nimic. nu am montat burlanul ala ca m-am chinuit juma de zi cu ea asa si jumate de zi am facut curatenie de primavara, am scos scaunele si mocheta si am maturat si aspirat tot ce era de anu trecut acolo biggrin.gif. si asa a trecut ziua si am primit o oferta sa o dau la schimb pe un citroen xantia din 97 neinmatriculata.
*



dry.gif deci inseamna ca asa e instalatia ta, daca zici ca te-ai "jucat" la toate suruburile si nici o diferenta.. eu pe cati ii stiu nu au problema asta, la tine e o instalatie mai speciala se pare rolleyes.gif se poate sa fie printre primele aparute la noi.. chiar nu stiu, mai bine las-o asa daca zici ca iti merge bine si mai ales ca mergi doar pe gaz.

Daca e neinmatriculata mare grija sa nu fie luata de printr-o "parcare", trebuie sa fie in regula cu actele.. etc, apoi alculeaza-ti taxa de poluare vezi pe sit-ul www.autovit.ro ai acolo calculator de taxa sa nu ramai socat cand va trebui sa o inscrii;) Sa te gandesti daca merita in primul rand, e cam vechiuta, strainii le alearga mult ca au si sosele.. ei le schimba rapid asa ca nu prea au grija sa schimbe tot ce trebuie la timp.. e plina romania de cazane aduse din afara, am un cunoscut mecanic si schimba in fiecare saptamana motoare la masini straine, asa ca mare grija. Sa mai ai in vedere cat consuma,acum mergi pe Gas care costa 1.75 lei/L cu citroen vei merge benzina care costa 3,4 lei/L si nu stiu daca are gas si costa si mult sa ii pui ca deh.. e citroen. La Dacie piesele si intretinerea sunt ieftine, asigurare si alte cele.. acum msinuta ta merge bine si vad ca o ingrijesti. Piesele si intretinerea Citroenului nu costa cat la Dacie si are cativa ani buni deci e risc a te lase una alta..smile.gif La achizitionarea unei masini in mare cam asta trebuie sa ai in vedere cele spuse mai sus, succes si sper sa iei decizia cea mai potrivita pentru tine, eventual daca cunosti un mecanic sa o vada si el inainte de cumparare(sau schimb ce o fi) wink.gif

QUOTE(PaulT @ 20 Mar 2009, 23:30)
Panter 1--Surubul mai lung regleaza sensibililate membranei(care da debit de gaz in functie de vacuum-ul din admisie).Acest surub practic apasa un arc.Cu cat e mai strans membrana e mai putin sensibila,iar cu cat este mai desfacut,cu atat membrana e mai "libera" si se debiteaza mai mult gaz in sarcina.
Surubul mai scurt nu are nici o legatura cu puterea.Acela regleaza un debit constant de gaz.In mod normal relanti-ul ar trebui sa il reglezi din el,cu surubul lung strans(adica membrana cat mai putin sensibila).In plaman NU se face nici un amestec de gaz cu aer.Se debiteaza doar gaz.Amestecul se formeaza incepand cu momentul in care fluxul de aer se intalneste cu gazul:in admisie..
*



Paul cred ca l-e confunzi putin dry.gif surubul care regleaza sensibilitatea membranei la absorbtie se numeste "surub de forta" nu are legatura cu debitul el doar raspunde la "apel" cand motorul trage, iar cel de debit este cel de pe furtunul care duce in carburator(robinetul acela). Iar la mine spre exemplu am o gaura in plaman care pe acolo daca o astup se balbaie, deci trage aer si el.. face un amestec.. altfel nu ar avea gaura aceia sau nu s-ar balbai daca o astup

Numa bine

This post has been edited by panter1: 21 Mar 2009, 06:35


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 21 Mar 2009, 09:26
Post #40


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




1. Discutia despre instalatia GPL/GNL este complet off-topic, rog sa inceteze dupa aceasta postare a mea.
2. Totusi vreau sa raspund - pe scurt - lui panter1 - orificiul de care spui ar trebui sa serveasca la prelevarea presiunii exterioare (regulator diferential).


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 21 Mar 2009, 10:17
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Os-Ai perfecta dreptate(ca de obicei)-orificioul acela pentru acel scop este acolo.
Panter 1 -Plamanul functioneaza exact asa cum ti-am descris.Daca ai dubii,poti oricand sa il desfaci pe al tau si te vei convinge singur(e cea mai buna metoda de a invata).

Case closed din partea mea. biggrin.gif


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claudiu_iosip
post 21 Mar 2009, 10:43
Post #42


Laguna


Group: Members
Posts: 179
Joined: 5 March 09
From: barlad




da, intr-adevar chestia cu gazul e offtopic dar nu am vrut sa deschid alt topic. am vazut aseara citroenul, arata super,dar nu la-m luat ca scoate fum mai mult decat a mea radmasa.gif si am calculat si taxa de inmatriculare si la euro 2 e doar 1000 euro si la euro 1 nici nu mai zic, asa ca raman cu baba mea. sa aveti parte de tot ce va doriti.


--------------------
Renault Laguna 2 2001
Nu sufar de nebunie, doar savurez fiecare moment al acesteia!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 22 Mar 2009, 05:42
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




Paul IT si OS spuneti ca "ar trebui sa fie?" hmm "o fi" cum spuneti voi,doar ca la mine se comporta un pic altfel decat spuneti, treaba e cu dus intors pentru ca mie mi-a spus un mcecanic treburile astea si a zis ca sunt cateva timpuri de instalatii si plamane de astea,acum nu stiu ce instalatii aveti voi. Am sa revin pe un alt topic, cert este ca la revizie m-au obligat sa schimb plamanul pentru ca era pentru carburator cel pe care il aveam. si a trebuit sa imi iau unul pentru injectie, deci daca erau la fel de ce m-ar fi pus sa il schimb? diferente exista.. acesta este mult mai mare si s-a simtit diferenta imediat, reglajele sunt cele cum am spus mai sus,si nu am mintit cu nimic, acela este rolul lor, voi oti avea alte tipuri, motorul merge cu acesta mult mai finut smile.gif dar nu mai vorbim aici despre gaz ca sntem off-topic

Ma miram eu de ce cineva da la schimb citroen cu dacia.. nu era o afacere, trebuie multi bani sa intretii o masina straina la mana a 2-a din afara, fie ea chiar noua, si eu m-am gandit sa imi iau straine dar am vorbit cu ceva mecanici si au spus ca si alea stau prin service-uri iar de multe ori proprietarii le lauda ca sunt foarte bune doar sa nu se faca de rusine pentru banii dati.
Sa auzim de bine.. asa cum spui si tu smile.gif Si de acum.. on-topic, deoarece.. suparam moderatorii

This post has been edited by panter1: 22 Mar 2009, 05:46


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st May 2024 - 18:35
Forum Renault