DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Tabla Logan, Ce aveti mah cu golanu' ?

cosmin_m
post 23 Feb 2005, 14:39
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 407
Joined: 27 October 04
From: Bucuresti




Sunt o multime de posturi in care lumea se leaga de tabla de pe masina : ca nu e groasa , ca se misca prea usor , ca x , ca y , ca z .
Din cate stiu eu la masinile moderne rezistenta la impact a masinii nu e data de tabla , ci de structurile special proiectate in acest scop .
Am un vecin cu Megan 2 . L-a pupat de curand cu un stalp , si am observat cu stupoare ca aripa fata e din fibra de sticla , sau ceva de genul . Probabil ca in viitor toata masina va fi din fibra de sticla ( ca Lotus-ul)
Ca atare , sigura problema legata de tabla ar mai fi rezistenta la coroziune . Dar iarasi , din cate stiu conteaza mai mult cum a fost tratata tabla ( la vopsire ) decat grosimea ei .

Deci , ce relevanta mai are grosimea tablei atunci ?

Cosmin


--------------------
Lada / Logan 1200 / 1.6 8v ABS - B-NN-MMM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 23 Feb 2005, 14:44
Post #2


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Mai conteaza la unele insonorizari...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maxx
post 23 Feb 2005, 14:48
Post #3


Megane Renault Sport 2.0 Turbo 225hp, 6 speed, 0 - 100 6,5s


Group: Members
Posts: 401
Joined: 26 September 04
From: Bucuresti - Tei




e foarte buna tabla pt o dacie la inceput biggrin.gif
aveti rabdare mah oameni buni ca nici skoda nu avea pe felicia tabla GALVANIZATA smile.gif


--------------------
DACIA Logan Ambition Perla - B 62 DRB
---- RENAULT -- NISSAN -- DACIA ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_m
post 23 Feb 2005, 14:49
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 407
Joined: 27 October 04
From: Bucuresti




Pei si nu e mai rentabil sa insonorizezi cu solutii speciale date pe interior ? Sau cu izopren ca dsign ?
Tabla asta daca e prea grea se vede la performantele masinii si la consum , nu ?

Cosmin


--------------------
Lada / Logan 1200 / 1.6 8v ABS - B-NN-MMM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 23 Feb 2005, 14:53
Post #5


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




QUOTE(maxx @ 23 Feb 2005, 14:48)
aveti rabdare mah oameni buni ca nici skoda nu avea pe felicia tabla GALVANIZATA smile.gif
*


Asa este, dar pe urma si costul a crescut. Sa nu-ti inchipui ca Dacia nu putea s-o cumpere sau s-o foloseasca pe Logan sau oricare alta masina.


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maxx
post 23 Feb 2005, 14:59
Post #6


Megane Renault Sport 2.0 Turbo 225hp, 6 speed, 0 - 100 6,5s


Group: Members
Posts: 401
Joined: 26 September 04
From: Bucuresti - Tei




poate cu timpu vom avea si noi o tagie facuta dupa LAGUNA la fel ca cehii biggrin.gif


--------------------
DACIA Logan Ambition Perla - B 62 DRB
---- RENAULT -- NISSAN -- DACIA ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kostika
post 23 Feb 2005, 16:01
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 10 February 05




Tot ce nu e e structura de rezistenta pe o caroserie moderna este facut din tabla subtire (0,7-0,8 mm). Restu', din oteluri speciale, cu grosimi mari (vezi 3,5 mm la lonjeron fata Megane II) si sudate cu laser.

Daca tabla asta subtire are suprafata mare si exista riscul sa vibreze, se lipeste pe interior o folie insonorizanta (vezi fete de usi si pavilion logan).

Iar aripile alea fata din plastic sunt prea scumpe pentru Logan... sad.gif


--------------------
Skoda Octavia II 1.9 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
musicall
post 25 Feb 2005, 21:50
Post #8


musicall


Group: Members
Posts: 547
Joined: 6 February 05
From: Braila




cat costa o aripa ?

This post has been edited by musicall: 25 Feb 2005, 21:51

Attached thumbnail(s)
logan_meu_1.jpg ( Size: 2.54k ) Number of downloads: 1990


--------------------
Fiat Punto Classic | Blogu personal - delfinul.com
Va salut dintr-o clinica de dezintoxicare pentru dependentii de webdesign!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
St
post 25 Feb 2005, 22:21
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 4.436
Joined: 18 July 04
From: Bucuresti




Dar pana la uma de unde e tabla asta?


--------------------
Mazda/ BMW MX-5/ 650GS 2012/ 2004
Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 25 Feb 2005, 22:31
Post #10


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




Din Slovacia.


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maxx
post 25 Feb 2005, 23:13
Post #11


Megane Renault Sport 2.0 Turbo 225hp, 6 speed, 0 - 100 6,5s


Group: Members
Posts: 401
Joined: 26 September 04
From: Bucuresti - Tei




nu POLONIA ???


--------------------
DACIA Logan Ambition Perla - B 62 DRB
---- RENAULT -- NISSAN -- DACIA ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvanescu
post 26 Feb 2005, 10:04
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 90
Joined: 6 January 05




Nici din Slovacia, nici din Polonia - din Cehia. Oricum de undeva din zona aia ca astia 3 sunt cam inruditi... biggrin.gif


--------------------
Logan Preference 1,6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentin V
post 26 Feb 2005, 10:15
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 28 January 05
From: Bucuresti




cat de groasa e tabla


--------------------
DACIA by Renault Logan 1.4 Preference - B 63 AIV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 26 Feb 2005, 10:26
Post #14


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 4.781
Joined: 11 February 04




Tabla subtire flambeaza si vibreaza.
Tabla groasa e grea si scumpa.
Asa ca se foloseste tabla groasa la structura si usoara la umpluturi.
Antivibratii se folosesc forme tip bombat care au proprietatea de a vibra la frecvente mai mari decat echivalentul plan.
Umpluturile cu spuma sunt destul de scumpe si cresc pretul.
Calitatea tablei e data de tratamentele la care a fost supusa si nu de grosimea ei.
Oricum garantia la tabla logan e de 6 ani asa ca va tine sigur 10


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xhermesx
post 26 Feb 2005, 10:46
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 71
Joined: 8 April 04
From: Bucuresti




Calitatea tablei si rezistenta ei la coroziune este data intai de compozitia otelului din care este realizata, de modul in care au fost indeplinite criteriile tehnologice in modul ei de realizare (laminare, ambutisare etc), de tipul tratamentelor termochimice (daca au existat) aplicate ulterior, de tipul "bailor" anticorozive din fabrica si in ultima instanta conteaza (foarte putin e adevarat) si calitatea vopselei/lacului aplicate pe ea. Nu stim exact istoricul acestei table si nu cred ca Dacia sau firma producatoare il va face cunoscut. La pretul masinii as fi mirat sa se fi aplicat cele mai bune tratamente anticorozive si sa se fi utilizat un otel bun si o vopsea de calitate. Faptul ca tabla este subtire este clar mai mult un dezavantaj decat un avantaj (cu exceptia masinilor sport). Iar aripile din material "plastic" (nu cunosc exact din ce sunt realizate) de pe Renault (Megane, Clio etc) si de pe alte masini constituie clar un avantaj. Au o elasticitate mai mare la impacturi usoare si nu se corodeaza, in principal. In nici un caz nu sunt din fibra de sticla sau kevlar!
Prin urmare putem vorbi de cat de buna este aceasta tabla peste 4-5 ani la masini care nu stau in garaj. Pana atunci laudele exagerate stil placebo ale Loganistilor sau criticile nejustificate ale celorlalti sunt complet nefondate. Iar pronosticul rezistentei tablei in timp e o loterie.
Si nu uitati ca la Dacia din cate am inteles cei 6 ani de garantie la tabla se refera la coroziunea prin perforare (de la interior spre exterior). Daca masina e rosie de rugina la suprafata dar nu are "gauri", nu iti rezolva nimic pe garantie. Asa ca atentie si bafta!


--------------------
Nissan Qashqai 2009 2.0 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
collinro2
post 26 Feb 2005, 12:22
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 457
Joined: 22 August 04
From: Iasi




Cine stie exact cit e de bine tratata anticoroziv podeaua? Adica partea dinspre exterior a podelei, ca sa fiu exact!


--------------------
renault megane 2.2 2006 1,5dCi 80CP - IS-05-GP?
We are what we repeatedly do; al naibii de adevarat...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maxx
post 26 Feb 2005, 22:39
Post #17


Megane Renault Sport 2.0 Turbo 225hp, 6 speed, 0 - 100 6,5s


Group: Members
Posts: 401
Joined: 26 September 04
From: Bucuresti - Tei




nimeni nu stie cat de buna e tabla !!! decat cei care-au facut-o biggrin.gif
dar haieti totusi sa dam un vot pozitiv acestei "incercari de masina" pe nume LOGAN biggrin.gif


--------------------
DACIA Logan Ambition Perla - B 62 DRB
---- RENAULT -- NISSAN -- DACIA ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
n.vasiliu
post 27 Feb 2005, 23:48
Post #18


Membru


Group: Banned
Posts: 119
Joined: 12 February 05
From: Bucuresti




Eu la opel-urile astra problemele cu rugina incat sa se faca gaura au aparut din interior spre exterior... deci toate aveau o mica gaurica si cand te uitai pe partea cealalta era... dezastru... totul mancat. Deci garantia Dacia cred eu ca nu e asa rea, sau doar o manevra de marketing.


--------------------
DACIA/Renault LOGAN Ambition 1.6 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kramer
post 28 Feb 2005, 07:56
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 367
Joined: 26 May 04
From: Brasov




QUOTE(bomicabomic @ 23 Feb 2005, 16:53)
Asa este, dar pe urma si costul a crescut. Sa nu-ti inchipui ca Dacia nu putea s-o cumpere sau s-o foloseasca pe Logan sau oricare alta masina.
*



Pretul Skodei Fabia la aparitie nu era mai mare decat al Feliciei cu acelasi nivel de echipare.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B_99_HIG
post 3 Mar 2005, 01:28
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 20 January 05
From: Bucuresti




Sa punem o tarica punctul pe "i" in ceea ce priveste tabla avem cateva aspecte de lamurit.....
1. Tabla bruta suporta cateva tratamente chimice de dinaintea punerii in presa ce da forma ei...nu de alta dar altfel in presa s-ar sparge ca geamul...asta daca nu stiati..
2. Orice tabla care se pune pe un vehicul are niste tolerante de tensionare..
3. Tabla de pe autovehicule conform unor norme internationale privind straturile ce se aplica pe tabla, pana la vopsea(asta in cazul in care acel vehicul de se cheama si masina vrea sa circule pe drumurile publice) trebuie sa aiba intre 4 si 7 straturi...printre care minim 2 de vopse 1 de grund anticoroziv si 1 strat pt insonorizare (asta ca sa stie si Klaus)
4. Inclusiv pe LGN stratul de lac se aplica dupa ce a fost aplicata vopsea...nu ca pana acum cu vopsea in amestec cu lac care formau vopsea metalizata
5. Nu in tabla consta securitatea unui autovehicul...cat de groasa cate de dura etc...din contra cu cat e tabla mai dura cu atat se sifoneaza mai tare la un accident....so...daca e flexibila la accidente usoare se poate deforma dar culmea nu sare vopseaua de pe tabla...de ce ?..e simplu..pentru ca printre acele 7 straturi unul dintre ele la anumite autovehicule are un strat special aplicat inaintea vopselei ce confera o elasticitate a vopselei pe tabla iar vopsea logic nu crapa...bai mai mult tabla revine printr-o simpla lovitura aplicata cu mana sau cu ciocan de cauciuc....
In fine sunt cam multe de spus vis-a-vis de materialul "tabla"
Si inca ceva deformarea tablei pe profilele de securitate ale unui autovehicul sunt controlate prin (din) compozitia tablei, la fel cum si materialul folosit pentru elementele de securitate are marja de deformare controlabila.
P.S. - am mai spus eu....geometria Romaniei si si geografia in spatiu sunt grele ca si materii "prime" wink.gif ;D


--------------------
Dacia Logan Ambition - B 99 HIG
F F IMPORTANT: DECAT CU MERCEDENZA MAI BINE LOGAN...LOGANISTII STIU DE CE.....TATA IAR AI TRECUT DE SCOALA...HMMM BA BOULE NU VEZI CA NU TIN FRANELE HEHE :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 3 Mar 2005, 14:47
Post #21


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




QUOTE(B_99_HIG @ 3 Mar 2005, 01:28)
Sa punem o tarica punctul pe "i" in ceea ce priveste tabla avem cateva aspecte de lamurit.....
1. Tabla bruta suporta cateva tratamente chimice de dinaintea punerii in presa ce da forma ei...nu de alta dar altfel in presa s-ar sparge ca geamul...asta daca nu stiati..
*


Da exemplu de un astfel de tratament chimic? care face ca tabla sa nu se sparga ca geamul. Pe MP.
Deci producatorul de tabla o da cu un anumit grad de dezoxidare care este specificat prin niste simboluri : calmat, necalmat, semicalmat.
Tratamentul chimic, protejeaza tabla la coroziune si poate fi : galvanizare, zincare, eloxare, etc.
In limbaj de uzina, la tabla care urmeaza a fi vopsita i se spune decapata.
A propos, tabla nu e casanta si nu se pune in presa ci in matrita de ambutisat. tongue.gif
Presa este utilajul care actioneaza o parte a matritei. In functie de marimea piesei si de grosimea tablei se alege si forta din ciocanul presei. Si asta ca sa nu fie forta prea mare si la racordari (indoiri) sa se subtieze grosimea materialului iar daca forta e mica, nu va avea efect, piesa nu va fi conform desenului.
Ce spui tu e eronat.


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
osirus
post 3 Mar 2005, 23:28
Post #22


Milionar de week-end


Group: Banned
Posts: 501
Joined: 17 November 04
From: Salajan





Corect!Ai dreptate la partea cu presa!Tabla nu se sparge ca geamul in matrita! radmasa.gif Ce aberatie.........in cel mai rau caz daca este groasa crapa la margini si asta in cazuri in care materialul e mai dur si indoitura este aproape egala sau mai mare de 90 grade!Iar vopseaua care are lac in ea e cea nemetalizata!Cea metalizata are lacul dat separat peste ea!Un lucru pot sa spun despre tabla de la lgn:este bunicica!Si vopseaua la fel!


--------------------
Dacia/Skoda Logan ambition - Octavia L&K
vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"...............
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B_99_HIG
post 3 Mar 2005, 23:42
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 20 January 05
From: Bucuresti




Stimati colegi de forum se pare ca nu prea sa ma bine spus nu a-ti intrat niciodata intr-o fabrica constructoare de automobile....si nici nu a-ti vazut probabil ca de fapt matrita aia de vb voi este de fapt actionata de o presa...da de hai sa vb ca de aceea se cheama forum si nu carte de specialitate....nu cu compusi chimici luati din carti ma impresionez.. smile.gif mai mult ma inpresionam daca imi spuneati ceva legat de tehnologia de fabricatie dara nu aveti de unde sa stiti..ca de in fabrica nu intra decat cei care lucreaza acolo...hehe wink.gif


--------------------
Dacia Logan Ambition - B 99 HIG
F F IMPORTANT: DECAT CU MERCEDENZA MAI BINE LOGAN...LOGANISTII STIU DE CE.....TATA IAR AI TRECUT DE SCOALA...HMMM BA BOULE NU VEZI CA NU TIN FRANELE HEHE :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
osirus
post 4 Mar 2005, 00:15
Post #24


Milionar de week-end


Group: Banned
Posts: 501
Joined: 17 November 04
From: Salajan





In primul rind invata si tu sa scrii ca ne scutesti si pe noi de durerile de ochi si chinuiala cu care incercam sa descifram ce scrii!In al doilea rind nu te baga in seama si vorbi aiurea ca vad ca nu prea ai tangente cu lacatuseria sau matriteria biggrin.gif !Habar nu ai cum functioneaza o matrita si cum se ambutiseaza o tabla.........upss....scuzati off topic-ul dar nu m-am putut abtine!


--------------------
Dacia/Skoda Logan ambition - Octavia L&K
vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"...............
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stm21st
post 5 Mar 2006, 22:03
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 5 March 06




Sunt la prima intrare pe forum si am si eu o intrebare legata de partea de caroserie care nu stiu daca se potriveste pe acest topic...dar incerc.
Cred ca de la un bulgare de zapada am tabla pe usa spate dreapta putin infundata, fara sa fi sarit vopseaua. Stie cineva daca se poate indrepta pe dinafara, insa fara sa fie nevoie de revopsire ulterioara a usii? Eu am intrebat la un singur service, ce-i drept, si au zis ca e nevoie neaparat de revopsirea usii.
Va multumesc anticipat daca ma puteti ajuta cu un raspuns!


--------------------
dacia logan - b 46 xol
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 5 Mar 2006, 22:11
Post #26


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




O poza ar fi utila.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 5 Mar 2006, 22:39
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Tabla poate fi trasa cu un aparat cu ventuze. E posibil sa nu sara vopseaua.


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Como
post 6 Mar 2006, 09:43
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 679
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




Exista si ceva numit "indreptare la rece", fara vopsire. De exemplu, mie mi-au fortat butucul de la usa, iar tabla din jurul lui a fost impinsa in interior cativa milimetri. Solutia data de inspectorul de asigurari si confirmata de service: indreptare la rece.


--------------------
Ford Focus 1.6 Ti-VCT, Ex-Logan
“In a gentle way, we can shake the world.” – M. Gandhi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedrovl
post 6 Mar 2006, 11:48
Post #29


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.007
Joined: 12 October 04




Nu ma pricep foarte bine dar din ce am citit prin diverse reviste, se spune ca tabla de pe Logan este aceeasi ca cea de pe Octavia. Nu am auzit sa fie luata la mishto Octavia.....iar suntem prosti si ne batem joc de orice ajutor primim. Logan a primit 3 stele la Euroncap pentru ca nu a avut ABS si ESP....deci nu au existat discutii despre calitatea sau rezistenta tablei. Octavia abia la a II a generatie cu toate draciile pe ea (si cu ce pret !!) abia se bucura de 4 stele.


--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 6 Mar 2006, 13:29
Post #30


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




Dupa ce o sa pocniti un Logan de un zid (cum am facut eu) si dupa aproape 4 saptamani aripa dreapta care-i zdrelita si polizata bine inca n-a ruginit... atunci o sa va convingeti de calitatea tablei.
In rest... da! daca te sprijini de masina risti sa o infunzi da asta pentru ca probabil e mai subtire sau poate si din cauza suprafetelor mari si nu prea curbe care sa actioneze ca o structura de rezistenta sa distribuie forta aplicata suprafetei catre marginile suprafetei.


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe D-Max 2022 - n/a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2024 - 00:54
Forum Renault