DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Blocul motor schimbat, de catre fostul proprietar

chichi
post 3 Aug 2009, 11:24
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 152
Joined: 28 December 04
From: Braila




Salut!

Am o masina Dacia 1310, fabricata in 1996, care am cumparat-o la mana a doua prin 2004... La fiecare ITP pe care l-am facut in acesti ani, s-a constatat ca blocul motor al masinii a fost schimbat de catre fostul proprietar... Desi placuta cu seria motorului este in regula, se pare ca este stantat pe blocul motor 1997, ceea ce nu se potriveste cu anul de fabricatie al masinii. De fiecare data a trebuit sa fiu atent cu persoana care-mi examina masina, pentru a putea trece de inspectia auto chiar daca era in regula din punct de vedere tehnic.

In concluzie... m-am cam saturat sa dau mereu spaga din cauza asta si as vrea sa rezolv problema intr-un fel sau altul. Intrebarile mele sunt:

1. Ce pot face ca sa intru in legalitate cu blocul motor (trebuie sa umblu la RAR sau unde si ce ar trebui sa fac)?

2. Daca ma hotarasc sa o bag in programul "RABLA" si sa-mi iau un Logan, credeti ca as putea avea probleme, din cauza blocului motor?

Concluzii?... Sugestii?... Pareri?...


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.2V 2012 - BR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 3 Aug 2009, 11:26
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




unde ai anul stantat? eu nu aveam asa ceva, tot din 1996, doar placuta nituita cu seria si tipul..


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chichi
post 3 Aug 2009, 12:20
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 152
Joined: 28 December 04
From: Braila




Undeva in dreapta jos...

O sa incerc sa ma mai uit azi la ea, poate reusesc sa fac si o poza...

Sincer sa fiu, eu nu am vazut stantat nimic, dar nici nu m-am uitat cu atentie...


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.2V 2012 - BR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
77sky
post 3 Aug 2009, 12:48
Post #4


Membru ocazional


Group: Members
Posts: 182
Joined: 22 March 08




Am avut o problema oarecum similara.
Un batran break, din 1989, la un moment dat unul dintre nituri a cazut (ori s-a rupt, nu are importanta...). In momentul in care am ajuns cu masina la RAR, pentru preschimbarea documentelor, belea. Nu puteam face operatiunile firesti datorita prezentei acelui nit ad-hoc (desi unul din cele doua originale era la locul sau).
In acel moment nu era stantata seria blocului motor.

Sfatul ce ni s-a dat a fost sa mergem la un notar, sa incheiem o declaratie pe proprie raspundere. Asa am facut, ni s-a stantat si nituit corect de catre ei si am terminat balciul.

In cazul tau sunt niste particularitati, dar cred ca tot cu o declaratie pe proprie raspundere de unicitate a motorului poti rezolva definitiv problema.
Cere si sfatul celor de la RAR, ei sunt autorizati cu asemenea cazuri.


--------------------
_ _ _______________
Logan Ambâț 1.5 DCi, 70HP (dopat la 95), JR5 AH, vara lu' 2007 nasterea & "Taz" 1.6 dCi 160 CP, Ints EDC, tot vara, dar lu' 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
misu78
post 3 Aug 2009, 21:43
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.392
Joined: 19 May 08
From: voluntari




Vechea Dacie: productie 1975, schimbat motor in 1984, recarosata in 1992, cumparata de mine in 2000. Motorul fusese cumparat de proprietar direct din magazin si NU avea serie stantata. Din 1984 pana in 2000 proprietarul mergea (si la ITP) cu o hartie de la politie in care se preciza ca ,,masina cu nr. de inmatriculare......., serie caroserie....... poseda un motor fara serie". Serie pe acest motor a fost pansonata in 2000 la RAR, la cumpararea de catre mine(pe vremea aceea la schimbare de proprietar se facea RAR-ul).
ON TOPIC: blocul motor este considerat piesa de schimb(ca si motorul din cate stiu eu) si nu ar trebui sa se ia nimeni de chestia asta la ITP. ITP-urile le-ai facut in acelasi loc? Poate te-au vazut mai ,,slab" si au marjat pe chestia asta.
Oricum, cele mai clare lamuriri ti le pot da cei de la RAR cu un simplu telefon.

This post has been edited by misu78: 3 Aug 2009, 21:44


--------------------
Ford Focus 2015 - IF-44-VOI
Membru cu armă!
Sunt inofensiv dar gandul meu e criminal!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ag02cws
post 3 Aug 2009, 21:48
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.443
Joined: 2 December 06
From: Bucuresti / Pitesti




Nu stiu daca blocul motor e considerat piesa de schimb, dar placuta cu seria sta pe el... E normal ca la ITP sa se uite si acolo.


--------------------
Dacia 1310 L 1994 / Dacia Sandero 1.4 MPI 2008 / Kia Cee'd 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 3 Aug 2009, 22:41
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Am avut si eu o problema asemanatoare acum ceva ani in urma.
Unul dintre niturile care tine placuta respectiva a sarit, probabil in urma unei spalari cu jetul. Ma duc sa fac ITP-ul si ce de acolo (o cunostinta la care am facut tot timpul) imi zice ca nu poate sa-mi faca, daca este furata masina, mai ales ca si seria de pe caroserie era poansonata ulterior (oala amortizorului fusese schimbata, nu stiu de ce, semiaripile fiind originale).
I-am spus ca nu are cum sa fie furata pentru ca masina fusese de noua a unui colonel de politie, cunostinta de familie.
Ne-am urcat in masina si am mers la RAR. Acolo am dat peste un idiot care mai avea putin si ma baga direct la puscarie, a inceput sa tipe in gura mare prin curte ca e furata si tot felul de chestii de genul acesta, ca seria de pe caroserie nu are initialele "RAR" in fata si spatele ei.
I-am luat cartea din mana, m-am dus inauntru si l-am cautat pe cel care facuse identificarea cand mama mea cumparase masina. A venit la masina si mi-a spus ca nu este nici o problema, ca masinile mai vechi care aveau serii din 6 cifre nu aveau acele initiale, m-a bagat pe linie si mi-a poansonat seria motorului deasupra pompei de benzina, pe blocul motor si initialele in fata si spatele seriei.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chichi
post 4 Aug 2009, 11:23
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 152
Joined: 28 December 04
From: Braila




QUOTE
Vechea Dacie: productie 1975, schimbat motor in 1984, recarosata in 1992, cumparata de mine in 2000. Motorul fusese cumparat de proprietar direct din magazin si NU avea serie stantata


Cand precizezi serie stantata, la ce referi? La seria de pe placuta (din stanga jos) sau la inscrisul gravat pe blocul motor (undeva in dreapta jos)? La mine placuta este OK, doar ca este un pic lovita, ceea ce "a dat de banuit" si l-a determinat pe tip sa examineze cu mai multa atentie blocul motor...

QUOTE
ON TOPIC: blocul motor este considerat piesa de schimb(ca si motorul din cate stiu eu) si nu ar trebui sa se ia nimeni de chestia asta la ITP. ITP-urile le-ai facut in acelasi loc? Poate te-au vazut mai ,,slab" si au marjat pe chestia asta.


Da, ITP-urile le-am facut in acelasi loc, dar cu persoane diferite... Posibil sa ma fi aburit, avand in vedere ca eu nu prea stiu despre ce este vorba cu anul fabricatiei gravat pe blocul motor.

QUOTE
(pe vremea aceea la schimbare de proprietar se facea RAR-ul).


Si eu am facut RAR-ul la schimbare de proprietar, la unul pe care fostul proprietar cred ca-l cunostea si caruia in mod sigur i-a dat si spaga... Nu mi s-a parut nimic suspect; m-am gandit ca fostul proprietar voia sa evite o situatie jenanta: tipul ala de la RAR urla in gura de sarpe la cei care nu cotizau, ca e un jaf de masina si ca nu-i da drumul, etc.... asa ca era mai prudent sa fi atent cu el, decat sa risti sa-ti pierzi cumparatorul. Am vazut si scandaluri de acest gen intre fostul proprietar si viitorul, din cauza tipului de la RAR...


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.2V 2012 - BR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
misu78
post 4 Aug 2009, 21:33
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.392
Joined: 19 May 08
From: voluntari





Cand am zis stantata am vrut sa zic ca nu avea nici placuta si nici serie gravata.
@ag02cws placuta cu seria sta pe blocul motor, dar pe acesta il poti schimba oricand. Bineinteles ca acesta trebuie sa apara in talon si carte dar asta se face foarte simplu la RAR, unde nu te intreaba nimeni de unde ai motorul(sau blocul motor) atata timp cat acesta nu este furat sau de pe o masina furata.
Seriile de pe motor si caroserie trebuie sa bata cu cele din certificat si carte. Punct.


--------------------
Ford Focus 2015 - IF-44-VOI
Membru cu armă!
Sunt inofensiv dar gandul meu e criminal!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 23:01
Forum Renault