DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Tiuit in a 4a...., masina noua...SLZ Confort de rodaj

bogdan_o
post 2 Mar 2005, 12:06
Post #31


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Mersi de sfat. Chiar am asa ceva, dar e de la Prevent. Faza e ca spray-ul era in casa si masina la benzinarie. Si nu imi ardea sa mai dau bani pe asa ceva. Pana la urma am rezolvat problema. Mai taraneste, e adevarat. Sa se termina odata cu iarna asta ca m-am saturat.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristyyy2003
post 3 Mar 2005, 00:16
Post #32


R.I.P. Marli


Group: Members
Posts: 736
Joined: 19 December 04
From: Bucuresti




Acum ca am ajuns acasa sa va spun si de la ce era acel miros groaznic. Adevarat astazi am fost la service. Am ajuns acolo s-a urcat acel mecanic in masina la mine, cei drept era curat deci nu a murdarit nimic, am dat o tura de aporx. 2 km si .... mirosea dar nu la fel de tare ca aseara; s-a uitat el ce s-a uitat si a ajuns la o concluzie: cu siguranta nu este de la ambreaj, este prea 'tanara' ca fie ambreajul plus ca nu patineaza deloc. bun o urcam pe elevator.
Stupoare: am uracat pe elevator si ghiciti ce?! pe teava de la toba de esapament, acolo unde iese ea din saxofon, era clorura de calcar sau ce naiba este asta care o dau astia pe sosea, si se uscase acolo iar cand motorul se incalzea, deci si teava aia, ala se 'topea' si mirosea groaznic. Ce mi-a recomandat? Sa o duc la Shell si sa o spal biggrin.gif
Cat despre tiuit mi-a spus sa astept pana pe la 5000 Km si daca persista sau se accentueaza " o sa vedem ce putem face " ( el mi-a spus ca o sa dispara dupa 3000-4000 km...acum eu cred ca a vrut sa scape de mine desi sper sa nu fi fost asa )

Toate bune si frumoase...sper wink.gif


--------------------
Suzuki SX4 2008 - B 67 TMK
"Greierii" ma innebunesc!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvanmarius
post 3 Mar 2005, 09:14
Post #33


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 2 March 05




Eu am o slz.diesel,de vreun an de zile.Dupa primii 4-500 km am auzit si eu acelasi zgomot din cand in cand .Nu am reusit sa-mi dau seama ce este.Pan a pe la 30.000km nu s-a mai auzit.Pe urma a inceput iarasi.Acum are 51800 km si se mai aude doar cand vrea ea.Am crezut ca este problema specifica celor pe motorina dar vad ca s-a intamplat multora.
Oricum trece de la sine.


--------------------
dacia D.cab,solenza 1.9D - CL xx yyy B 36 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alan25r
post 3 Mar 2005, 09:45
Post #34


Membru


Group: Members
Posts: 177
Joined: 29 December 04
From: Craiova




Nu numai Johnson. Exista si alte marci si toate fac acelasi lucru bun: dezgheata rapid.


--------------------
Solenza 1.4 MPI Oltcit Club 11 RL - DJ-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristyyy2003
post 14 Mar 2005, 10:01
Post #35


R.I.P. Marli


Group: Members
Posts: 736
Joined: 19 December 04
From: Bucuresti




Dupa cum nu imi doream...tiuiutul s-a accentuat.
Acum am 2700 km si face mai tare...
Poate fi de la uleiul Dacia Oil? Am inteles ca daca bag alt tip de ulei pierd garantia... sad.gif


--------------------
Suzuki SX4 2008 - B 67 TMK
"Greierii" ma innebunesc!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AVT
post 14 Mar 2005, 10:05
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 288
Joined: 17 February 05
From: Bucuresti




QUOTE(cristyyy2003 @ 14 Mar 2005, 10:01)
Dupa cum nu imi doream...tiuiutul s-a accentuat.
Acum am 2700 km si face mai tare...
Poate fi de la uleiul Dacia Oil? Am inteles ca daca bag alt tip de ulei pierd garantia... sad.gif
*



Nu stiu de zgomot ce sa-ti spun, dar uleiul Dacia Oil este super prost (parerea mea smile.gif ) Cat despre folosirea altui tip de ulei in garantie, nu este nici o problema. Fac ei galagie dar nu te lua dupa ei. La masina mea, in garantie, am ramas perplex cand la revizia de 20K mi-au pus ulei Valvoline. I-am intrebat ce fac, ca ala nu e de origine, mi=au zis ca e ok ca e la fel de bun si ca imi pun d'ala ca nu au momentan in magazie de origine. De atunci am pus numai Valvoline si nu au comentat si nici nu am pierdut garantia.
Am auzit, tot aici pe forum, ca unii au pus Elf in garantie.

This post has been edited by AVT: 14 Mar 2005, 10:06


--------------------
Chevrolet Kalos 1.4 16v 94cp - ----
Omu' e ca si tamplaru': traieste ce traieste si p'orma moare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristyyy2003
post 14 Mar 2005, 11:04
Post #37


R.I.P. Marli


Group: Members
Posts: 736
Joined: 19 December 04
From: Bucuresti




Dar poate fi acel tiuit de la ULEIUL DaciaOIL?
Eu ma gandeam la un GTX3


--------------------
Suzuki SX4 2008 - B 67 TMK
"Greierii" ma innebunesc!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedrovl
post 14 Mar 2005, 11:29
Post #38


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.007
Joined: 12 October 04




QUOTE(cristyyy2003 @ 14 Mar 2005, 11:04)
Dar poate fi acel tiuit de la ULEIUL DaciaOIL?
Eu ma gandeam la un GTX3
*



Nu cred ca e posibil sa tiuie de la ulei. Mi se pare absurd. Eu la toate masinile pe care le-am avut am pus numai Castrol. La SLZ am avut un singur schimb de Elf (am pus STI si de cand nu se mai gaseste am pus Dacia Oil) pentru ca eram convins ca Dacia Oil e prost. Dupa ce am citit pe forum ca sunt multi care au folosit si folosesc fara probleme Dacia Oil, iata ca ma aflu la cel de-al doilea schimb cu Dacia Oil si merge perfect. Imi pare chiar rau ca l-am hulit atat pentru ca se comporta chiar bine. La revizia de 30 k aveam cam 12 mii cu el si cand l-au scos era perfect si mai trecusem si iarna (am facut revizia de 30 acu 2 spatamani aproape) . Recunosc ca daca as avea bani as pune ca inainte numai Castrol Magnatec, pentru ca nu are egal. Dar atata timp cat la Logan e acelasi ulei si se schimba la 15 mii nu vad de ce sa nu fie bun la SLZ 10 mii . Deci Nu vad cum ar putea sa tiuie de la ulei.


--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 14 Mar 2005, 12:38
Post #39


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Tiuitul vine din grupul conic (angrenaj pinion de atac-coroana diferentialului) care este prea strans.
Daca jocul este la limita, exista sansa ca dupa un rulaj relativ scurt sa se realizeze rodajul care are ca drept rezultat marirea jocului si disparitia zgomotului.
Daca reglajul este prea strans atunci trebuie neaparat mers la service pentru refacerea reglajului.

Daca jocul este prea mare apare un zgomot de frecventa joasa - uruit.

La masinile Dacia-Renault (facut in Turcia) calitatea prelucrarilor mecanice lasa de dorit si din aceasta cauza montajul cutiei de viteze se realizeaza cu o usoara strangere in grupul conic....cu alte cuvinte se prefera acel tiuit in locul uruit-ului, care are sanse sa dispara dupa rodaj.

In concluzie, eu subscriu la ce ti-a spus mecanicul, adica trebuie refacut reglajul numai in cazul in care zgomotul nu dispare dupa 5000 km.

La masina mea de serviciu, care este Clio Symbol acest tiuit a fost de la inceput si persista si acum la un rulaj de 31.000km. Maimutoii de la IPSO mi-au spus ca "asa face toate".

Cea ce am spus mai sus este rezultatul experientei mele pe Dacia clasica, experientei in reparatii de camioane si din ce am mai citit in legatura cu practica de reparatii auto in decursul vremii.


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedrovl
post 14 Mar 2005, 20:52
Post #40


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.007
Joined: 12 October 04




QUOTE(tunderbird @ 14 Mar 2005, 12:38)
Tiuitul vine din grupul conic (angrenaj pinion de atac-coroana diferentialului) care este prea strans.
Daca jocul este la limita, exista sansa ca dupa un rulaj relativ scurt sa se realizeze rodajul care are ca drept rezultat marirea jocului si disparitia zgomotului.
Daca reglajul este prea strans atunci trebuie neaparat mers la service pentru refacerea reglajului.

Daca jocul este prea mare apare un zgomot de frecventa joasa - uruit.

La masinile Dacia-Renault (facut in Turcia) calitatea prelucrarilor mecanice lasa de dorit si din aceasta cauza montajul cutiei de viteze se realizeaza cu o usoara strangere in grupul conic....cu alte cuvinte se prefera acel tiuit in locul uruit-ului, care are sanse sa dispara dupa rodaj.

In concluzie, eu subscriu la ce ti-a spus mecanicul, adica trebuie refacut reglajul numai in cazul in care zgomotul nu dispare dupa 5000 km.

La masina mea de serviciu, care este Clio Symbol acest tiuit a fost de la inceput si persista si acum la un rulaj de 31.000km. Maimutoii de la IPSO mi-au spus ca "asa face toate".

Cea ce am spus mai sus este rezultatul experientei mele pe Dacia clasica, experientei in reparatii de camioane si din ce am mai citit in legatura cu practica de reparatii auto in decursul vremii.

*



Teoretic nu ar trebui sa fie la fel pentru ca totul e diferit fata de berlina. Dar practic s-ar putea sa ai dreptate mai ales daca le-ai desfacut...

Chestia cu "asa face toate" mai ales la un Renault da-mi voie sa nu o cred.
Iar" calitatea prelucrarilor mecanice" sigur nu lasa de dorit chiar daca sunt facute in Turcia pentru ca altfel nu tineau sute de mii de km cum au ajuns unii cu DSN sau chiar SLZ.




--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valioglu
post 14 Mar 2005, 21:34
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 498
Joined: 2 July 04




QUOTE(tunderbird @ 14 Mar 2005, 12:38)
Tiuitul vine din grupul conic (angrenaj pinion de atac-coroana diferentialului) care este prea strans.
Daca jocul este la limita, exista sansa ca dupa un rulaj relativ scurt sa se realizeze rodajul care are ca drept rezultat marirea jocului si disparitia zgomotului.
Daca reglajul este prea strans atunci trebuie neaparat mers la service pentru refacerea reglajului.

Daca jocul este prea mare apare un zgomot de frecventa joasa - uruit.

La masinile Dacia-Renault (facut in Turcia) calitatea prelucrarilor mecanice lasa de dorit si din aceasta cauza montajul cutiei de viteze se realizeaza cu o usoara strangere in grupul conic....cu alte cuvinte se prefera acel tiuit in locul uruit-ului, care are sanse sa dispara dupa rodaj.

In concluzie, eu subscriu la ce ti-a spus mecanicul, adica trebuie refacut reglajul numai in cazul in care zgomotul nu dispare dupa 5000 km.

La masina mea de serviciu, care este Clio Symbol acest tiuit a fost de la inceput si persista si acum la un rulaj de 31.000km. Maimutoii de la IPSO mi-au spus ca "asa face toate".

Cea ce am spus mai sus este rezultatul experientei mele pe Dacia clasica, experientei in reparatii de camioane si din ce am mai citit in legatura cu practica de reparatii auto in decursul vremii.
*


Solenza nu are grup conic. De fapt unul din avantajele cutiei transversale este lipsa cuplului conic.


--------------------
DACIA SOLENZA CONFORT 1.4 - B-01-DOG
viata e scurta dar nedreapta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristyyy2003
post 30 Mar 2005, 09:17
Post #42


R.I.P. Marli


Group: Members
Posts: 736
Joined: 19 December 04
From: Bucuresti




Care dintre voi, baietii mai priceputi, veniti la intalnirea de joi? As face o tura cu unul dintre voi sa vedem de la ce este. Acum am aproape 4000 km...din contra acum face si intr'a 3 a de la 40 km/h in sus.


--------------------
Suzuki SX4 2008 - B 67 TMK
"Greierii" ma innebunesc!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 30 Mar 2005, 09:52
Post #43


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




Orice angrenaj cu roti dintate huruie, tiuie sau cum vreti voi sa-i ziceti. De fapt cind se controleaza angrenarea se face si un control al nivelului de zgomot produs si care trebuie sa fie intre anumite limite.
Cauzele sunt multiple si tin de prelucrari. Nu exista roata, pinion, prelucrate perfect,identice cu generatoare de referinta si care sa asigure aceeasi pata de contact, indiferent de tehnologiile de prelucrat ca sunt clasice sau CNC.
Sunt si alti factori, antraxul dintre alezajele carcasei, diametrele rulmentilor, jocurile etc. Toate la un loc fac un ansamblu. Si ca toate cutiile sa fie la fel, cu aceleasi jocuri, aceeasi pata de contact, etc, ar trebui verificate fiecare in parte si facute retusrile respective. Iar asa ceva nu este posibil.
Deci fiecare piesa din acest ansamblu este in anumite tolerante si fiecare piesa este controlata pe fluxul de fabricatie. Insa unele sunt la limita inferioara, altele la cota nominala, altele la limita superioara.
De aceea la unele se aude mai putin iar la altele mai mult, insa acel zgomot exista la toate.
Parerea mea este ca acest zgomot nu poate influenta negativ functionarea cutiei.
A propos, rotile si pinioanele si tot ce tine de cutie, se fac la pitesti.

This post has been edited by bomicabomic: 30 Mar 2005, 09:52


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 30 Mar 2005, 12:09
Post #44


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(valioglu @ 14 Mar 2005, 21:34)
Solenza nu are grup conic. De fapt unul din avantajele cutiei transversale este lipsa cuplului conic.
*



Ai dreptate angrenajul pinion de atac-coroana diferential este cilindric nu conic, dar n-am inteles ce vrei sa spui cu "cuplu conic".
Problemele de angrenare sunt in mare parte aceleasi, mai ales la angrenajele cu dinti curbi.


Pedrovl, chiar daca calitatea (scuzati cacofonia) prelucrarilor lasa de dorit, cutiile pot rula sute de mii de km fara defecte majore. Eu am o 1300 din '81 care a fost zgomotoasa de noua, singura grija a fost sa-i verific mereu nivelul de ulei si sa-i schimb simeringurile planetare. Actualmente are aproape 250000 km fara sa-i fi desfacut vreodata cutia de viteze.

Am un coleg care are un Renault Kangoo la care cutia s-a blocat in viteza 1. Maimutele de la IPSO au reusit sa o deblocheze, si fara sa ne anunte, cu de la sine putere au demontat-o in bucati. Bineinteles ca nu au gasit nimic suspect in interior si au luat decizia sa schimbe tot ce li s-a parut lor ca ar avea un joc anormal care ar conduce la blocarea furcilor de comanda. Cea mai scumpa piesa (numai 25 mil lei) era carcasa cutiei de viteze, pentru ca Renault nu prevedea in tehnologia de reparatie inlocuirea bucselor care sustineau axele furcilor. Atunci am avut prima ocazie sa vad o cutie de viteze Renault (facuta in Franta) desfacuta. Da-mi voie sa-ti spun ca singura diferenta privind calitatea, comparativ cu o cutie romaneasca, era la nivelul inelelor sincronizatoarelor...ceea ce explica si usurinta cu care poti manevra levierul schimbatorului de viteze la Renault.
Spre uimirea mea, calitatea prelucrarilor celorlalte piese, era comparabila cu cea de la Dacia13xx... 182.gif

This post has been edited by tunderbird: 30 Mar 2005, 12:19


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dragos
post 30 Mar 2005, 13:10
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 17 August 04
From: Galati




Tiuitul, care in fapt este un susur (asa'i la mine), dar destul de audibil, vine la vit. superioare (4-5) numai cand apesi pe pedala de acceleratie. De asta vorbiti?


--------------------
Dacia Solenza 1.4MPI Clima - ...
Posesor de Solenza...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valioglu
post 31 Mar 2005, 22:35
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 498
Joined: 2 July 04




NU e normal sa faca zgomot cutia, dar provenienta poate fi depistata. Zgomotul poate proveni si de la rulmentii alternatorului, ai compresorului de a.c. sau pompa de servo, suierat al tubulaturii de admisie aer, dar in aceste cazuri ar face la orice viteza, depinzand de turatie.
Pentru a elimina unele din cauze se poate merge foarte scurt timp fara curelele de antrenare - cu exceptia celei de la pompa de apa - distributie.
Alte surse de zgomot, independente de motor (care oricum nu pare a fi problema): rulmentii rotilor, sabotii, placutele de frana, rulmentii diferentialului, ai cutiei de viteze, sateliti diferential, pinioane cutie, lipsa ulei cutie de viteze, tabloul de bord, jenti care nu sunt originale si ating suportul etrierilor (am vazut cu ochii mei specimene din astea). La identificare ajuta suspendarea succesiva a cate unei roti, pornirea motorului si introducerea in treapta de viteza corespunzatoare zgomotului (merge si direct a cincea). Asa se pot identifica defecte ale unui organ corespunzator unei parti a transmisiei. Motorul si cutia sa fie calde pentru ca uleiul sa fie subtire - face mai mult zgomot.
Se mai poate introduce un nou ulei de cutie, preferabil aceleasi specificatii, dar alt producator, la care se adauga sau nu aditiv. Daca se schimba ceva, problema e din cutie-diferential.
Diagnosticarile astea sunt bune chiar si numai pentru a putea da indicatiie necesare mecanicilor, sa nu se apuce sa desfaca alte prostii.

This post has been edited by valioglu: 31 Mar 2005, 22:36


--------------------
DACIA SOLENZA CONFORT 1.4 - B-01-DOG
viata e scurta dar nedreapta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valioglu
post 31 Mar 2005, 22:38
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 498
Joined: 2 July 04




Sa nu fie de la casetofon. 168.gif


--------------------
DACIA SOLENZA CONFORT 1.4 - B-01-DOG
viata e scurta dar nedreapta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristyyy2003
post 13 Apr 2005, 08:59
Post #48


R.I.P. Marli


Group: Members
Posts: 736
Joined: 19 December 04
From: Bucuresti




Uite ca se apropie de 5000Km ( 4870 km ) si tot face sad.gif
Intre timp am mers si cu un mecanic in masina care 'zice ca asa face toate' dar eu nu cred deoarece la munca avem 2 slz noi- confort, una are cam cat a mea iar cealalata vreo 13000 km si nici una dintre ele nu face asa sad.gif


--------------------
Suzuki SX4 2008 - B 67 TMK
"Greierii" ma innebunesc!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marius
post 15 Jun 2007, 10:36
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 13 October 03
From: Bucuresti




QUOTE(Dragos @ 30 Mar 2005, 13:10)
Tiuitul, care in fapt este un susur (asa'i la mine), dar destul de audibil, vine la vit. superioare (4-5) numai cand apesi pe pedala de acceleratie. De asta vorbiti?

deci da...

ceva noutati cu rezolvarea tiuitului asta?

imi face de ceva vreme dar numai intr-a 5-a sad.gif ...nu conteaza turatia, e suficient sa accelerez si s-aude


saptamana viitoare oricum o sa fac revizia de 50k si intentionez sa-i schimb si uleiul la cutie. nu cred c-o s-ajute la disparitia suieratului asta dar alte idei n-am. ce-as mai putea incerca? unsure.gif


--------------------
ex Dacia ex Solenza ex 2003 Clima - ex 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ador13
post 15 Jun 2007, 14:07
Post #50


VADER


Group: Members
Posts: 263
Joined: 9 September 05
From: Mangalia




Si a mea fluiera intr-a cincea, de la 130km/h in sus, desi acum 3 luni cand am luat-o nu facea asa. Oricum, faza e ca de obicei cand iti iei o masina, la inceput ti se pare tare silentioasa, dar mai tarziu incepi sa ii auzi toate scartiielile si galagiile sad.gif.


--------------------
OPEL ASTRA H 2007 - CT-13-...
EX: DACIA SOLENZA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marius
post 20 Jun 2007, 16:14
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 13 October 03
From: Bucuresti




daca intereseaza pe cineva...

am schimbat uleiul din cutie si tiuitul ala stresant ce-l aveam intr-a 5-a a disparut (as zice complet dar cred ca ma hazardez, parca mai e un mic suierat ce in celelalte trepte nu exista)

in fine, ideea e ca la cat ulei aveam in cutia de viteze nimic nu-i de mirare ca facea ca toti dracii ...meseriasu lu peste a scos-o ca n-aveam nici 1 litru jumate, dracu stie ...eu nu stiu cat am avut ca-n momentu ala umblam dupa cai verzi icon_mrgreen.gif
important e ca era mult sub cat ar fi fost necesar.

sfat: insistati sa va verifice nivelul uleiului din cutie wink.gif


--------------------
ex Dacia ex Solenza ex 2003 Clima - ex 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th June 2025 - 17:13
Forum Renault