DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> motorul nu porneste

rtirnovan
post 3 Jun 2007, 11:23
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 3 June 07




Ieri când am iesit de la servici m-am intrecut cu un coleg.
L-am lăsat mult in spate dar a profitat ca am incetinit la o trecere de cale ferata naspa si a incercat sa ma depaseasca.In febra momentului am turat masina prea tare in a III-a si la un momendat mi-a murit motorul si de atunci nu a mai pornit.Nu stiu ce sa ii fac si la mine in oras nu gasesc pe nimeni care sa se priceapa si trebe sa o tractez 50 km pana la Resita la Dacia.
Daca poate sa ma ajute cineva cu prolema probabila.
Cand pun contactul se aprinde becul,electromotorul invarte,am impresia ca nu amorseaza pompa dar nu stiu sigur. Multumesc anticipat.


--------------------
dacia solenza scala 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zippy
post 3 Jun 2007, 14:07
Post #2


Membru din 2003


Group: Members
Posts: 917
Joined: 26 October 03
From: Bucuresti




si te-a intrecut colegul?


--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.| VW JETTA 2014 - B 97 Z I P ]
Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtirnovan
post 3 Jun 2007, 14:44
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 3 June 07




Nici macar nu a stat sa vada ce am.
Cred ca a crescut inima in el cand a vazut cum ia distanta nu crede.gif


--------------------
dacia solenza scala 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-53-SDP
post 3 Jun 2007, 16:17
Post #4


1.6 16v E5 + GPL


Group: Members
Posts: 489
Joined: 12 March 06




motorul invarte cand dai la cheie ?

Sa nu se fi intamplat ceva la distributie


--------------------
Dacia Logan Laureat
1.6 16v E5+ GPL On the street, drive safely and reponsibly and wear the seatbelt !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 3 Jun 2007, 16:46
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




@rtirnovan Pai daca te-a mancat in c#r.
Acum revenind la problema ta incearca sa pui contactul si sa asculti cu atentie daca se aude bazaitul pompei de benzina in momentul in care pui contactul. Ar trebui sa se auda un bazait dinspre portbagaj timp de 2-3s. Daca nu se aude nimic inseamna ca s-a intamplat ceva cu pompa de benzina. Poti verifica sigurantele ca sa fii sigur ca nu e nici una arsa. De asemenea ai putea incerca sa scoti borna minus a bateriei sa o lasi asa vreo 30s si apoi sa o montezi la loc. Atentie ca daca ai RCD/Casscu cod va trebui sa bagi codul din nou.


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtirnovan
post 3 Jun 2007, 16:59
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 3 June 07




Motorul invirte dece sigur nu-i nimic la distributie.
Am verificat sigurantele si sunt in regula dar pompa nu se mai aude sa amorseze cand pun contactul.
nu stiu ce putea sa pateasca de la turatie mare ca doar intrerupe alimentarea la peste 6ooo de ture nu?
ce sa mai verific?
cred ca nu mai am ce sa ii fac personal si trebe sa o tractez pana la un service cu toate ca ii cam departe.

3 Jun 2007, 17:08:
Ce altceva ar putea sa aiba sa nu mai amorseze pompa?
Mai am vreo solutie?


This post has been edited by rtirnovan: 3 Jun 2007, 17:08


--------------------
dacia solenza scala 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
guliver
post 3 Jun 2007, 17:15
Post #7


No title


Group: Members
Posts: 545
Joined: 26 December 05




Pai daca nu amorseaza pompa e de ajuns sa nu-ti porneasca. Deci cred ca asta e problema. Incearca s-o rezolvi inainte de a cauta alte motive.


--------------------
fosta dacie fosta solenza 1900 dar nu toamna
"Fericirea e o minge de fotbal, cînd e aproape o lovești, cînd este departe alergi după ea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 3 Jun 2007, 20:25
Post #8


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




dar curent la pompa ajunge?


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtirnovan
post 3 Jun 2007, 21:05
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 3 June 07




Nu stiu cum sa verific daca ajunge curent la pompa.
Nu pot sa imi dau seama de ce s-a stricat asa brusc.
Cred ca o fi fost busita de mai de mult,nu prea avea cum sa se strice de la turatie.O sa verific daca primeste curent


--------------------
dacia solenza scala 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nicu022003
post 3 Jun 2007, 21:38
Post #10


membru


Group: Members
Posts: 537
Joined: 27 February 07




Poate ti-a sarit butonul acela rosu de la motor care intrerupe alimentarea cu benzina la accident poate are vreo protectie si atunci cand depasesti 6000 de ture.


--------------------
Volkswagen Golf 2010 - B184PAN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtirnovan
post 3 Jun 2007, 21:46
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 3 June 07




Unde-i butonul ala rosu?


--------------------
dacia solenza scala 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nicu022003
post 3 Jun 2007, 21:47
Post #12


membru


Group: Members
Posts: 537
Joined: 27 February 07




Pe langa vasul de lichid de frana.


--------------------
Volkswagen Golf 2010 - B184PAN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtirnovan
post 3 Jun 2007, 21:55
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 3 June 07




nu-l gasesc si oricum nu cred ca ar intrerupe functionarea pompei ca sa nu mai amorseze cand pun contactul


--------------------
dacia solenza scala 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YR-ZBG
post 4 Jun 2007, 08:03
Post #14


membru sufletist


Group: Members
Posts: 814
Joined: 4 April 07




Atasat gasesti ce trebuie despre butonul respectiv. (ata in cazul in care masina are asa ceva).

Attached File(s)
Attached File  senzor_soc.pdf ( 816.48k ) Number of downloads: 210


--------------------
Dacia Sandero 2009
Slz....buna masina...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sharkky
post 4 Jun 2007, 09:14
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.207
Joined: 11 July 05
From: Bucuresti




Din cate stiu, acel buton de care se spune ca sare si ca trebuie apasat, ar trebui sa fie pe partea stanga cum te uiti la motor din fata.
Dar acel buton se gaseste numai la cele cu motor Euro 3 iar din cate vad in semnatura, Scala ta din 2003 are Euro 2, deci nu ai acel buton.


--------------------
Dacia / Ford Solenza / Mondeo 2004 Clima / 2006 Ghia X, 2.0 Tdci - B XX XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Batrânul
post 4 Jun 2007, 09:21
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.463
Joined: 22 March 05
From: Bucuresti




Butonul rosu din compartimentul motor care intrerupe alimentarea cu benzina exista si la motoarele Euro 2 (chiar si SuperNova il are).


--------------------
Renault Clio IV 2015 / Life 1.2 16V
Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YR-ZBG
post 4 Jun 2007, 09:39
Post #17


membru sufletist


Group: Members
Posts: 814
Joined: 4 April 07




Nu vreau sa te contrazic....dar eu nu il am.

Si am o SLZ Confort din 2003 care are Euro2.


--------------------
Dacia Sandero 2009
Slz....buna masina...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-53-SDP
post 4 Jun 2007, 10:18
Post #18


1.6 16v E5 + GPL


Group: Members
Posts: 489
Joined: 12 March 06




Nici eu nu il am din cate stiu eu cele din 2003 nu il aveau din fabrica ci era obtional.


--------------------
Dacia Logan Laureat
1.6 16v E5+ GPL On the street, drive safely and reponsibly and wear the seatbelt !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 4 Jun 2007, 10:21
Post #19


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




SLZ cu Euro2 - adica norma 96 - are acest mecanism de protectie in rezervor. Mai precis, exista o biluta in rezervor care blocheaza iesirea in cazul rasturnarii masinii. In acest fel nu se scurge combustibil.

Eu zis sa tragi cativa pumni in rezervor. Dar nu prea cred sa fie de aici.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CIPTUNING
post 4 Jun 2007, 10:59
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 891
Joined: 22 November 05




Trecerea aia de cale ferata era urata, adica ai zguduit puternic masina la trecerea peste ea?


--------------------
SLZ SCALA - BZ 04 XLZ
"Religia-o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug"
Eminescu- Imparat si proletar ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YR-ZBG
post 4 Jun 2007, 11:02
Post #21


membru sufletist


Group: Members
Posts: 814
Joined: 4 April 07




Stefan,
Desi deja suntem un pic off topic as vrea sa lamurim un pic problema:
deci eu stiu ca senzorul ala care e montat in compartimentul motor se declanseaza la soc(si nu e montat pe modelele 2003).
La modelele 2003 zici ca e in rezervor dar ca e "activ" doar in caz de rasturnare?
Te intreb pt ca eu am avut un accident (de genul impact frontal) destul de serios...dar motorul a pornit fara probleme (dupa ce am asezat eu matzaraia inautru astfel incat sa nu o agate fulia)


--------------------
Dacia Sandero 2009
Slz....buna masina...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 4 Jun 2007, 12:03
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Eu cred ca butonul ala de care vorbiti voi are rol in declansarea airbagului printre altele.
Din cate mai tin eu minte el se afla prins cumva de carcasa amortizorului stanga (in dreapta cum te uiti din fata masinii). Deci daca aveti airbag aveti si butonul respectiv.

@rtirnovan Incearca sa scoti borna '-' a bateriei, ca poate ti-a inregistrat vreo eroare calculatorul cand ai accelerat brusc si d-aia nu porneste.

This post has been edited by nh1980ro: 4 Jun 2007, 12:05


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sharkky
post 4 Jun 2007, 12:48
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.207
Joined: 11 July 05
From: Bucuresti




QUOTE(nh1980ro @ 4 Jun 2007, 12:03)
Eu cred ca butonul ala de care vorbiti voi are rol in declansarea airbagului printre altele.
Din cate mai tin eu minte el se afla prins cumva de carcasa amortizorului stanga (in dreapta cum te uiti din fata masinii). Deci daca aveti airbag aveti si butonul respectiv.

*



Gresit ...
Cum sa fie acolo butonul care declanseaza airbag-ul?
Eu am airbag si nu am acel buton. Stiu ca acel buton e montat pe Solenzele cu Euro 3.
Senzorul pentru airbag este de obicei montat pe lonjeroane, astfel incat la un impact frontal daca se atinge lonjeronul se declanseaza airbag-ul.

Imi cer scuze daca am fost off-topic.


--------------------
Dacia / Ford Solenza / Mondeo 2004 Clima / 2006 Ghia X, 2.0 Tdci - B XX XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 4 Jun 2007, 13:16
Post #24


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




1. Sunt f. putine solenze cu buton inertial de intrerupere a alimentarii pompei, din categoria celor hibride, care mai aveau piese si componente de pe DSN
2. Intreruperea alimentarii se face la solenza din UCE injectie, care comand releul de alimentare al pompei (daca nu merge motorul uce injectie intrerupe alimentarea in 5 secunde parca). Daca uce injectie nu mai e alimentat (accident cu rupere de instalatie electrica etc), atunci nici releul pompei nu mai e alimentat, deci nici pompa nu mai functioneaza.
3. Senzorii de airbag nu mai sunt in lonjeroane de ceva vreme, mai ales pe masinile ieftine. Sunt senzori gravitationali acum. La solenza/LGN senzoruld e airbag este in computerul de airbag, care e montat pe tunelul central, in fata schimbatorului de viteze.

Astea fiind zise, eu ma indoiesc ca initiatorul va gasi senzor inertial pe solenza sa.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 4 Jun 2007, 14:32
Post #25


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




YR-ZBG - Bila aia din rezervor functioneaza la fel cu principiul prunei din sticla de vin - cand intorci sticla invers nu mai curge lichidul pentru ca pruna blocheaza intrarea. Deci nu e nimic electric - e pur si simplu gravitational. Deci se activeaza doar cand rezervorul e rasturnat.

Si eu sugerez initiatorului sa scoata bornele la baterie. Cine stie...


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtirnovan
post 4 Jun 2007, 19:55
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 3 June 07




Am scos bornele de la baterie dar cand le-am pus la loc tot nu a amorsat pompa.O sa caut sa cumpar o pompa noua cu toate ca nu sunt foe\arte convins ca aia e problema,oricum o sa o duc la Dacia pentru o verificare complecta de la a la z.
Multumesc oricum tuturor.


--------------------
dacia solenza scala 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 4 Jun 2007, 19:57
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Verifica daca pompa primeste curent inainte de a lua alta noua, nu de alta dar nealimentata n-o sa-ti mearga nici asta noua.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtirnovan
post 5 Jun 2007, 11:04
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 3 June 07




Azi am incercat din nou sa scot bornele de la baterie, nu a mers.
Am verificat toate sigurantele si sunt in regula.
Problema cred ca este cu alimentarea pompei cu curent caci am verificat firul cu un creon de 12 volti si nu cred ca vine curent pe el cu toate ca masina "vede" cand il scot si cand il pun inapoi.
De unde primeste pompa curent?


--------------------
dacia solenza scala 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 5 Jun 2007, 14:50
Post #29


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Exista un releu care se ocupa de treaba asta. Releul se afla in compartimentul motor, pe langa baterie. Nu mai stiu exact pozitia. Poate de la soc ti-a cam sarit releul de la locul lui.....


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zippy
post 6 Jun 2007, 01:40
Post #30


Membru din 2003


Group: Members
Posts: 917
Joined: 26 October 03
From: Bucuresti




nu recomand, dar masina nu porneste nici impinsa?


--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.| VW JETTA 2014 - B 97 Z I P ]
Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th June 2025 - 17:10
Forum Renault