DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> probleme electrice (alternator, releu), dacia 1310, berlina 1999

Slickutz
post 19 Mar 2009, 15:16
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 16 March 09




acum vreo saptamana , ma intorceam din piatra neamt la bucuresti , iar dupa aprox 200 km am oprit la un popas si cand am vrut sa pornesc motorul , bateria era moarta.
am impins masina , a pornit, dar in 5 secunde a iesit fum de la ceasul masinii(cel de pe cupola). am oprit masina, am scos ceasul, am repornit masina prin impingere si am plecat spre buc. dupa vreo 50 km am oprit motorul ca sa vad daca porneste , si a pornit...am zis ca totul e in regula. cand am ajuns in bucuresti am oprit la un amic , iar dupa 10 minute cand am vrut sa plec, iar mi'a murit bateria. am impins, iar a pornit, am ajuns acasa si dupa vreo 2 zile cumpar un releu mecanic si il schimb

(precizez ca bateria e abia schimbata rombat 62 a- 1 luna max , aveam fluctuatii destul de mari , trecea de la rosu minus la rosu max cand turam motorul, releul si el era nou(electronic), cam tot o luna.)

am pornit motorul prin impingere si am facut vreo 2 ture de cartier(30-45 de min) ca sa aiba timp sa incarce cat de cat bateria. cat m'am plimbat, acul abia se ridica , dar m'am gandit ca e normal fiindca bateria era 0.
am oprit motorul si cand am vrut sa il repornesc, bateria tot moarta . am luat apoi un releu electronic si cand am pornit motorul , acul de la baterie s'a dus la maxim si mi'a iesit fum din mp3-playerul auto abia instalat acum vreo luna.am oprit motorul si am lasat'o in pace. banuiesc ca alternatorul e de vina, sau e doar de la releu oare ?

si inca ceva. mp3 playerul mi'a facut figuri de cand l'am pus pe masina, cand porneam masina, primele 10-15 minute , daca turam motorul se oprea. si in plus nici nu citeste bine cdurile. pe alta masina merge brici. si cand merge, dupa vreo ora imi apare mesajul de goodbye pe display si se inchide ca si cum i'as fi apasat eu butonul.
ma gandesc ca face figuri de la fluctuatiile de tensiune.

in orice caz m'a scos din sarite! rog pareri sau ajutor fizic sau virtual de la cunoscatori smile.gif - tineretului, bucuresti. poate stati careva pe aici sa imi dati o mana de ajutor , evident contra cost. in service mi'e mila de portofel, ca imi iau si o caciule de bani si plec si cu masina stricata smile.gif. multumesc

This post has been edited by Slickutz: 19 Mar 2009, 15:17


--------------------
DACIA logan 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 19 Mar 2009, 16:53
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




ia un aparat de masura , s verifica consumul de curent cand masina este oprita. Tu ai undeva un scurt ceva daca zici ca se descarca singura bateria.

Nu ramane vreun far aprins ceva?
Deconecteaza mp3-ul cand verifici.
Verifica si daca pe la 2000 de ture pe baterie tensiunea ti se stabilizeaza undeva la 13,8 - 14,5 - 14,7v.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 19 Mar 2009, 17:10
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




este un ditamai topicul despre alternator si problemele tale daca vrei exact la obiect , fa rost de un aparat de masura , de preferabil didital (maxim 25 lei ) si apuca-te de masurat raspunsul sigur il gasesti in topic

This post has been edited by bygy007: 19 Mar 2009, 17:11


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hathazy
post 20 Mar 2009, 11:48
Post #4


Ex. Daciot---iubesc Dacia si prima finta purtatoare de vagin din


Group: Members
Posts: 209
Joined: 20 March 09




Daca turometrul merge bine at e problema cu releul de incarcare.Daca turometrul merge aiurea at problema e din blocul de diode de la alternator(is 6 diode in punte costul uneia e de 3 lei le poti skimba usor si singur).


--------------------
Renault Megane 1 miros a motorina mereu 1997, inmatricula t99 - SJ 89 TOM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 21 Mar 2009, 20:06
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Daca bornele nu sunt stranse bine pe cabluri, are pierderi de curent, releul citeste bateria ca fiind descarcata si incarca maxim, dar de fapt baga numai in instalatie. De aici s-a ars si ala si ala... Alternatorul baga in gol, si 70 V.
Masa la caroserie e corecta?
Fa-ti un indicator de tensiune, cu 3 tranzistoare si 3 leduri, care iti indica de la 11V pana la 15 . Nu te lua dupa ac. E o sarma de nichelina, infasurata pe un bimetal, si cand se incalzeste , schimba pozitia acului. Vara , la 50 de grade in masina, ai sansa sa vezi ca-ti incarca si cu motorul oprit. Nu-i asa, dar am vrut sa intelegeti.

21 Mar 2009, 20:20:
Cel mai simplu test de incarcare cand nu ai un releu, sau sa verifici releul, e cu un bec , cu una sau ambele faze in paralel. Poti merge asa mult timp. N-ati vazut camioane cu becul sub grila?

This post has been edited by PH-06-BOA: 21 Mar 2009, 20:20


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 19:39
Forum Renault