Bacanit Motor, Se aude un tacanit urat la motor..
![]() ![]() ![]() |
Bacanit Motor, Se aude un tacanit urat la motor..
TRG-ul |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 3 January 09 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- B 36 GLN
|
|||
brigada_diverse |
![]()
Post
#2
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
bujia de la pistonul banuit mai merge? tachetii sunt reglati bine? primeste curent bujia aia?avansul e reglat corect?capacuyl de delco e bun?
motor reconditionat? se pare ca e bataie de bolt ..putin probabil sa fie de cuzinet... |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
motanpaul |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Salutare, revin cu o problema care ma macinat zilele astea, deoarece masina iara face pe nebuna. De vreo 1 sapt jumate miroase a benzina, dar nivelu nu a crescut decat foarte putin, si am zis ca e de la soc. Am schimbat membrana de la pompa de benzina intr-un final, membrana nou de scornicesti, dar am puso cam aiurea si mia bagat niste benzina.
Mia pus taicamiu alta membrana, a puso bine de data asta.Uleiul (esso 15w40 multigrade extra)ce il am in masina are doar 250 km facuti. Am scos din masina 1 l de ulei, si am pus jumate de litru de ulei nou(doar atat am mai avut) . Pe joja imi arata ca e la mijloc uleiul. Problema e ca motoru a inceput sa aiba o bataie. Pornesc motoru la rece si se aude o bataie in blocu motor(poc-poc-poc), nu face mult timp doar pana se incalzeste putin motoru. De circulat nu am circulat cu masina mult.Nici nu imi vine sa o mai pornesc.Alt ulei nu ii pun pana nu vad daca imi mai baga benzina in ulei. Pot sa iau din comert un aditiv pentru ulei, sa bag in motor?Vreau sa bag aditivu ala pentru o perioada scurta de timp, pana imi dau seama daca mai baga sau nu mai baga benzina in ulei. Oricum masina nu o mai pornesc pana nu imi dati un sfat, deoarece pana acum in afara de un pic de tacanit la tacheti motoru se auzea bine si la rece. Problema e ca nu mai am bani de alt ulei. Deja azi am cumaprat un panther 20w50 la 4 l. Panther-ul il pun dupa ce vad ca nu mai baga benzina.Multumesc This post has been edited by motanpaul: 20 Apr 2009, 19:34 |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#4
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
la cald zici ca nu mai bate? as banui ca este vorba de bataia la rece din cauza uzurii care o au multe dacii dupa ce elimini variantele ca nu bate vreun culbutor in capac si ca nu e nici distributia... ori e o bataie slaba de bolt(altele bat si la cald) ori bataie la arbore(intre cuzinet si arbore) cu bataia de bolt daca nu loveste camasa se poate merge o viata de motor...la arbore bataia se accentueaza pana sare odata biela de acolo si crapa blocul...acum depinde de care e |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
motanpaul |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
![]() Nici cand nu aveam benzina in ulei, cam tot asa era presiunea de ulei la mine. Chiar nu stiu.Am ascultat de unde vine cu motoru pornit, bataia se auzea din bloc. |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#6
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
nu cumva se auzea dinainte si acum ai remarcat? uzura nu apare asa repede..ca nu dublezi cantitatea de lubrifiant cu cata benzina a intrat
tampoane ceva, toate sunt bune? |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
motanpaul |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Maine dimineata inainte sa ma duc la lucru ma duc si iau 3 l de ulei romanesc si ii pun de proba.Nu mai pornesc masina cu uleiul ala.
Daca desfac busonu de baia de ulei, uleiul fiind rece nu va curge tot?Sau va curge mai greu? |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#8
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
cu ambreiajul calcat o pornesti?
o sa curga greu, schimbul din cate stiu se face cu uleiul cald distributia, culbutorii..asta in primul rand sa nu tacane...... suportii motor, tampoane.... sa nu fie rateuri, desi putin probabil misca si esapamentul sub ea, sa nu loveasca ala aiurea dupaia de abia vezi la motor bataile de bolt sau de maneton(unde vine biela pe arbore) sunt batai ce se aud infundat... sa nu fie si din alte parti bataile... motorul cati km are? daca vrei sa scurgi uleiul sa ai motorul un pic cald si il lasi vreo 20 min sa se scurga tot This post has been edited by cristitranca: 20 Apr 2009, 20:10 |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
motanpaul |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Depinde uneori o pornesc cu ambreaju calcat, uneori nu.Iarna totdeauna cu ambreaju calcat o pornesc.
M-am bagat sub masina si am ascultat, pe la distributie, pe la elicea pompei de apa. Eu zic ca sunetu venea din bloc motor. Sau maine dimineata intru pana in real, iau un tratament pentru ulei de la 2+2 e la 15 roni(nu e cu teflon).Si ii bag in motor, deaorece aditivu ii ridica vascozitatea uleiului. |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
kog |
![]()
Post
#10
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
pe mine m-a invatat un mecanic cum sa depistez de unde vin bataile.
Pornesti motorul si il lasi sa mearga, apoi iei o surubelnita si faci asa: Ii pui varful in zona din care se aude bataia, si pui urechea pe capatul de plastic al surubelnitei asa incat sa iti astupi urechea. Bataia se aude amplificata asa si iti dai seama mai usor. Asa mi-a depistat alternatorul strunjit si tachetii reglati prost( la tacheti a pus surubelnita pe piulitele care tin capacul de chiuloasa, a spus ca bataille tachetilor nu sunt ritmice adica diferenta mare intre reglaje de la un piston la altul) spor la treaba |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#11
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
sau asa...o sa sara forumistii acum ca sa nu pui aditiv, dar pt test nu strica nimic
o chestie la aditivi...nu baga dastia de ingrosare al uleiului in ulei bun...pt moment uleiul o sa urce pana sus mai usor, dar dupa oprire o sa curete suprafetele si nu o sa mai fie protejate..vezi video pe youtube cu un test simplu.... de alti aditivi gen Ceratec(care am luat, dar nu l-am pus..astept urmatoarea masina ) nu pot spune nimic pe moment-daca spun de rau inseamna ca m-am fraierit cu el- vezi ca gasesti pt ingrosare a uleiului si la 8 lei, nu numai la 15... eu cand ma plictisesc pun stetoscopul(ala d epe gatul medicilor)..dar trebe sa ai ureche formata sa auzi asa ceva(eu l-am pus in speranta ca voi invata, dar ce se aude acolo.....dumnezeu cu mila ![]() This post has been edited by cristitranca: 20 Apr 2009, 20:31 |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
kog |
![]()
Post
#12
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
pai bine, o bataie nasoala care se aude su cu ochiul liber tot o auzi
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
motanpaul |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Cristi pana la urma ce aditiv sa ii iau pentru ingrosarea uleiului da sau nu? dar macar sa pot merg cu uleiul ala vreo 30 km sa vad daca mai baga benzina in ulei.
Daca nu baga benzina, ii pun uleiul nou luat azi.Am dat 55 roni pe 4 l de ulei panther 20w50+filtru ulei texaco de la real. |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
domnilor, la bataia de bolt nu avem ce face. Dar la bataia cauzata de uzura cuzinetilor sau a arborelui cotit recomand calduros fasii de staniol, indigo, tabla de 0,1 - 0,2mm si orice alt material aveti la indemana.
Asta in cazul in care nu vreti sa schimbati cuzinetii si rectificat arborele cotit. Sau pistoanele, in functie de partea care bate. Sunt de parere ca a baga un adititv in ulei, doar ca sa nu mai auzim bataile este pur si simplu obataie de joc, pentru ca si mai vascos fiind uleiul, respectivele lovituri tot se vor produce si de aici vom avea o uzura rapida a motorului. Ca sa vedeti daca bataia e de la uzura cuzinetilor de biela sau a arborelui cotit este destul sa ridicati masina pe caramizi, sa ii dati jos bara aia dintre lonjeroane si baia de ulei. Apoi verificati fiecare biela, joc paralel cu pamantul este normal, joc perpendicular cu pamantul =bataie si aici se aplica materiale de corectie intre cuzinet si biela infunctie de uzura. De obicei e auzibila peste 0,2mm. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#15
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
parerea mea, pt test poti pune aditivul de ingrosare, mai ales sa vezi daca mai bate bate
in real am vazut aditivi de ingrosare pe la 8 lei..acum nu stiu ce anume ai pe unde stai tu....cam toti fac aceeasi balarie, ingroasa uleiul nu stiu cata benzina ti-a bagat in ulei deci nu ma pot prununta daca se poate merge cu el. daca uleiul nu mai unge, mai ales in sarcina risti sa uzezi motorul.... uleiul sa l schimbi dupa teste(daca te convinge ca e ok si nu mai baga benzina) 20 Apr 2009, 22:00: p.s. omul a intrebat pentru teste doar sa bage aditivul, nu sa il si tina....eu asa am inteles This post has been edited by cristitranca: 20 Apr 2009, 22:00 |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
motanpaul |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Multumesc de sfaturi.Sa vad ce reusesc.Si eu sper sa fie de la altceva:distributie,pompa de apa,suporti motor.Dar nu stiu....si am avut de gand sa iua o pompa de benzina noua, inainte sa schimb membrana dar am zis ca ies mai ieftin.Daca incepa sa bata calumea.Ma duc la dezmembrari, il dau pe a meu si iau altu mai bun.Dar daca se ajunge la chestia asta, motor de 1400 ii pun.
Decat sa ma chinui sa il repar, mai bine iau altu si il pun direct sus. Sa vad ce reusesc. |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
bashtalu |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
ziua buna,
readuc la viata acest topic, am observat ca de la un timp se aude o bataie la motor. fie ca e motorul rece sau cald bataia tot este perceptibila. am localizat-o in dreptul elicei, sper sa nu ma insel, oricum motorul nu merge rotund, trebuie reglat avansul,probabil si de la carburator amestecul, etc pana ajung la un mecanic, cam ce credeti ca ar putea fi? multumesc |
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
bashtalu |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
nimic?
|
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
mihai7575 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 744 Joined: 1 December 10 From: SLATINA ![]() |
|
--------------------
Dacia 1300,
dacia solenza,
1981,2004 |
|
stanciu_scm |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 24 November 08 ![]() |
si eu aceasi problema dar la mine se aude o bateie cand este motorul cald si nu mai am presiune de ulei tis sa precizez ca cuzinetii iam schimbat
|
--------------------
dacia
1310 l
1998 1999
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#21
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
batai in motor pot fi:
1. culbutori cu distante mari 2. bataie la piston(boltul de la piston) 3. bataie de linie (la arborele cotit0 4. bataie de segment, daca segmentul e rupt 5. nu imi mai amintesc acum daca si schimbat cuzinetii nu inseamna ca nu poti avea batai din aceeasi zona. a fost verificat arborele? |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
panter1 |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
1. culbutori supape evacuare - suna ca niste clancanituri de fregvente medii spre joase cu putin ecou, este un sunet mai ciudat nu seamana a fier pe fier; supape de admisie - ca niste bile de biliard lovinduse.. Iar daca bat tijele culbutorilor se aude ca un tacanit..
2. bolturi piston se aud ca niste clincanituri simple 3. arborele se aude un sunet gros, aproape infundat.. 4. segmentii clantane,cevagen clant-clant se aud ca o morisca continu.. 5. rulmenti alternator suierat continu This post has been edited by panter1: 2 Jun 2011, 23:17 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
bashtalu |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
am fost la un mecanic si mi-a zis ca e de la distributie, trebuie desfacut si vazut
incerc sa gasesc ceva piese de calitate manopera ar fi cam 125 lei |
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#24
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
aia e departe de a fi bataie...e un clantatin si aia se poate testa cam asa: motor oprit. scoasa din viteza, se misca de pala de la ventilator putin(joc mic cat sa misti distributia) si daca are joc o sa se auda clant clant
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
nikuniku |
![]()
Post
#25
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
si la un motor care merge perfect daca misti de paleti de la ventilator,o sa se unde clant clant
bashtalu daca motoru are mii de km schimba distributia si patina intinzatoare,ca doar tu stii cata talpa dai la masina |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
bashtalu |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
motorul a fost refacut anul trecut, nu stiu exact ce s-a schimbat, segmentare sau ce altceva. am dat jos cureaua si am pornit motorul, se aude clantanitul ala in dreptul pompei de apa...
This post has been edited by bashtalu: 4 Jun 2011, 10:20 |
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#27
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
sub pompa de apa e un capac metalic mai mare. ala e capacul ce acopera distributia
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
iulica89 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.265 Joined: 6 August 08 ![]() |
Dupa ce anul trecut am inlocuit segmentii+cuzinetii am observat ca intinzatorul de la distributie este uzat-atingeau rolele...Am inlocuit intinzatorul cu unul de arcomp parca...Problema este ca acum se aude la rece cum rontaie si la cald cand decelerez se aude la fel in zona din fata a motorului si principalul suspect este intinzatorul.
Sa schimb distributia sau doar intinzatorul? Se mai poate merge o zi-doua asa? This post has been edited by iulica89: 14 Mar 2013, 12:38 |
--------------------
Dacia
1310
1989 MLS
- PH 10 SIA Iulian
|
|
Merced |
![]()
Post
#29
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Pai probabil a fost prost intinzatorul si iti atinge lantul in carcasa. Eu am mers asa vreo 20.000km si nu s-a rupt, da' daca tii la masina, cauta un intinzator de calitate si inlocuieste-l. Eventual daca tot umbli p-acolo, ai putea sa-i pui si distributie noua cu totul, ca sa nu mai ai stres pe viitor. Evident, daca gasesti ceva bun, nu panaramele de se vand acum de catre S.R.L.-uri, inclusiv in cutii cu holograme Dacia...
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
dute la remat si da un capac jos si cautati un intinzator bun
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th May 2025 - 20:27 |