DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Ce puteam sa stric ? Nu mai porneste deloc !, Am schimbat bornele - am miscat pozitia lor...

klaus
post 23 Mar 2009, 21:28
Post #31


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(dede_alex_87 @ 23 Mar 2009, 20:51)
nu stiu, la voi daca vine omul cu o parere si cu dovezi, nu e bine ca sunteti mari ingineri si trebuie sa fie ca voi.
*

Dovezi? Da, cu alea a venit Ionel 1966. Tu ai venit cu un citat dintr-un manual pe care nu l-ai inteles. De fapt nu stii practic la ce se refera, ca nu ai vazut niciodata ce inseamna nerecunoasterea cheii fata de nealimentarea/nepornirea demarorului la gama dacia cu motoare renault pe benzina.
Din cauza acestei lacune, sustinerea ta in topicul de fata, la manifestarile masinii, este complet eronata.
Citatul din manual se refera la autorizarea pornirii MOTORULUI nicidecum a DEMARORULUI. Motorul e una, demarorul e alta. Demarorul poate sa mearga pana i se face fata vanata si fundul rosu, asta nu inseamna ca si motorul merge. Deci faptul ca motorul nu merge nu inseamna ca si demarorul nu merge.
Iar in acest topic problema momentana e de demaror, fie de la el, fie de la alimentarea lui (masa sau plus)
De asemenea, daca citesti si cu ceva atentie, nu te arunci din prima, observi si detalii, cum ar fi:
QUOTE(i96nds @ 23 Mar 2009, 01:32)
Problema nu pare a fi de la sistemul antidemaraj - ca ledul se stinge... iar eu nici macar nu ajung la faza aia asa indepartata...
*
Ori stingerea ledului numai probleme cu transponderul din cheie nu presupune.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 24 Mar 2009, 00:14
Post #32


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Buna,

Uite ca iar m-a prins miezul noptii surubarind la masina...

Am tras acel fir pe direct de la borna + la papucul electromotor si a facut galagie. Deci electromotorul functioneaza - deci nu de aici e problema.

Asa ca am trecut la desfacerea contactului.

Am scos cele 2 suruburi de sus si am tras afara capacul negru de plastic de pe fund - cel in care se imping firele. Insa... nu reusesc sa pun la loc componentele..... Sunt doua stuturi de cupru - nu stiu ce sa fac cu ele... si o piesa cu 2 arcuri.

Se pricepe cineva sa ma ajute sa le pun la loc ?

Multumesc,
Stefan


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
augustin87r
post 24 Mar 2009, 00:35
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 865
Joined: 18 June 06
From: Rm.Valcea





Mai bine cumperi unul nou. Miroase-l sa vezi daca miroase a email ars (ca un transformator ars).....Eu am desfacut contactul meu si nu i-am mai pus stifturile de cupru la loc,l-am aruncat pt ca oricum era ars si funingine in el.....E mai greu de nimerit alea la loc din pacate....


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 24 Mar 2009, 00:54
Post #34


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Buna Augustin,

Al meu nu miroase deloc a ars, totul e foarte OK inauntru....
Sunt bou ca l-am desfacut, trebuia intai sa verific rezistenta, cum a zis Ionel mai sus... Dar nu stiu ce mi-a venit de am scos eu repede suruburile ! Eram curios ce e inauntru.
La SLZ nu e chiar asa usor cu un contact nou ca dupa aia trebuie sa schimb toate cheile...si dau in alte belele....

Sa incerc totusi sa il salvez pe acesta. Cred ca doar erau contactele imperfecte.
Incerc sa pun si o poza.

Exact asta e problema, nu stiu unde sa pun la loc cele 2 stuturi de cupru...

Initial am crezut ca cele 2 stuturi de cupru intra in cele 2 arcuri din acea piesa (detasabila dealtfel....) insa nu mai intra capacul !
Si tot nu inteleg cum se transmite curentul mai departe intre cele 2 stutzuri....

Attached thumbnail(s)
Contact2.jpg ( Size: 78.29k ) Number of downloads: 483


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 24 Mar 2009, 07:37
Post #35


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Cei 2 cilindrii de cupru stau perpendicular pe cele 2 arculețe, și vor fi învârtite odată cu cheia, închizând circuitul între diferite sectoare pe acel disc. Voi atașa o poză. Partea din plastic negru, ansamblul ce conține contactele electrice, mie îmi pare indentică cu cea de la Nova, și o puteai cumpăra doar pe aceasta de la magazin. Acum nu știu dacă ordinea firelor și mufa este identică.

Din poză îți lipsește partea cu sectoarele de contact.

This post has been edited by MAERSK: 24 Mar 2009, 07:41

Attached thumbnail(s)
Contact2.jpg ( Size: 81.89k ) Number of downloads: 503


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
augustin87r
post 24 Mar 2009, 11:06
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 865
Joined: 18 June 06
From: Rm.Valcea





S-ar putea sa reusesti sa il pui la loc, dar e destul de greu. Oricum, cu rabdare poate reusesti. EU mi-am luat alt contact si am fost surprins sa constat ca busonul de la rezervor se desfacea si cu cheia cea noua, si haionul la fel...Usa din stanga nu se desface cu cheia noua, dar nu am nevoie pt ca o desfac cu telecomanda....

This post has been edited by i96nds: 24 Mar 2009, 11:17


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 24 Mar 2009, 11:13
Post #37


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Buna Maerk,

Multumesc pentru schema - foarte folositoare !
Chiar ma miram de ce nu incap cilindrii aia prin arcuri....

Acum m-am lamurit ! Deci se scoate si bucata aia neagra ce se mai vede in poza in cilindrul mare - are niste opritori. Sa ii zicem mai departe semicerc negru.

Tot ce e negru se monteaza separat in mana: semicercul mai intai, apoi se pune "capacul" negru din care pleaca firele. Se tin presate cu o mana.

Cu cealalta mana vom baga piesa mica neagra ce tine arcurile - prin gaura ramasa. Punem intai primul cilindru peste arcul din dreapta si rotim piesa mica neagra catre dreapta cam 4 mm. Numai bine primul cilintru intra sub capac si va ramane acolo incat nu mai cade. Apoi punem si al doilea cilindru si rotim iar catre dreapta.

Tot acest ansamblu se baga in cilindrul negru... si gata. Se apasa bine si se prind suruburile.

Deci am reusit sa pun contactul la loc. Daca cineva are probleme de pornire din cauza contactului... sa imi zica, ma pricep sa il mesteresc.

Vorba ta, mai bine cumperi doar partea aia si o inlocuiesti. Sau daca cumperi alt contact, scoti partea asta neagra de la contactul bun si o pui la vechiul contact. Astfel NU mai trebuie sa schimbi tot setul de chei intrucat pastrezi partea mecanica (in cazul cand era buna, evident...)

Toate bune si frumoase... am luat aparatul de masura si CULMEA - functioneaza OK ! Adica inchide si circuitul demarorului.

Nu stiu daca nu cumva a functionat intotdeauna bine - ca nu am masurat inainte sa il desfac - greseala mea....

Am montat la loc contactul la masina... si tot nu porneste ! Ma exaspereaza deja !
Cum am zis, am pus si fir cu + direct pe comanda demarorului si merge OK - deci si demarorul functioneaza....

Asadar contactul e OK... demarorul e OK.... deja sunt in ceata rau de tot !

This post has been edited by i96nds: 24 Mar 2009, 11:15


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 24 Mar 2009, 11:34
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Ai avut cumva probleme cu scurgerile de electrolit din baterie? S-a scurs cumva pe manunchiul de fire ce trece pe sub baterie?
Am un prieten care a patit ceva asemanator cu un Logan. I-a curs electrolit din baterie pe firele care trec pe sub ea. Unul din firele groase de culoare rosie a avut un por si electrolitul i-a "mancat" litele pe o lungime destul de mare. Masina nu a dat nici un semn inainte. Pur si simplu nu a mai pornit la cateva minute dupa ce fusese oprita. Nici tractata nu pornea. Eu zic sa masori si conductibilitatea acelor fire.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Buyaka
post 24 Mar 2009, 11:34
Post #39


Membru pasionat


Group: Members
Posts: 507
Joined: 23 July 04
From: Bucuresti




Verifica daca vine curent pe firul subtire de la electromotor. Cu aparatul de masura setat pe V, legi +la firul subtire, pe care l-ai scos in prealabil din electromotor, - la masa (sau la - baterie), incerci si dai la automat, ar trebui ca atunci cand faci asta aparatul de masura sa indice 12V.
N-ai 12V, firul subtire e intrerupt undeva pe traseul dintre contact si ELM.


--------------------
Dacia Berlina '96 Opel Frontera '97 '96; 4x4 '97 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 24 Mar 2009, 11:51
Post #40


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Bateria e OK.
Cum ziceam, am tras un + direct de la baterie la comanda electromotor si a pornit demarorul.

Asadar masa e OK, nu au cum sa fie intrerupte cablurile groase ce pleaca de la baterie. Deci legarea pe caroserie e OK de vreme ce + si - (circuitul de forta) ajunge OK la electromotor....

Am verificat si la iesirea din contact - cand dau la cheie se baga curent pe firul de culoare GRI.
Plusul permanent la contact vine pe firul de culoare rosie si iese pe cel GRI cand dai la cheie. Deci iese curent pe GRI...... asadar contactul e OK.

Ramane sa masor cum a zis Buyaka - dar trebuie sa ma ajute cineva sa dea la cheie in acel moment... sau sa prelungesc firul de comanda electromotor pana ajung cu el la volan.

Multumesc pentru opiniile de pana acum.
Deocamdata urmatorul pas e sa verific firul dintre iesirea contact si intrarea comenzii in electromotor.

25 Mar 2009, 11:13:

Buna,

In urma ultimelor cercetari, se pare ca firul gri ce pleaca de la contact.... nu ajunge saracul prea intreg la electromotor ! Mi se pare ciudat... nu imi dau seama cum s-ar putea intrerupe brusc !

Mai caut si va zic ce am gasit.

This post has been edited by i96nds: 25 Mar 2009, 11:13


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 25 Mar 2009, 11:42
Post #41


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.068
Joined: 11 February 04




Verifica continuitatea firului gri cu aparat de masura pus pe sonerie.
Adica il decuplezi din ambele capete si il suni.
Daca nu suna pui un alt fir in paralel si dai la cheie.
Daca motorul porneste schimbi firul gri. Pune tot un fir gri, sa nu se incurce altul cand o fi de reparat
Daca nu porneste, mai investighezi
Daca suna, mai investighezi


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 25 Mar 2009, 15:29
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Si daca raspunde cineva ? icon_mrgreen.gif
Acum serios , chiar imi place procedura descrisa de dizzy . Daca toate defectiunile ar putea fi verificate asa .. ce bine ar fi ...


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bolek_bolek
post 25 Mar 2009, 20:53
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 309
Joined: 14 June 06
From: Bucurestii din deal




Pai , orice defectiune ELECTRICA se poate diagnostica asa...


--------------------
dacia slz $K@|@_04 - Numar inmatriculare
Dau raspunsuri tampite la intrebari tampite.
Conduc Incet, Dar Prost...asa , ca si voi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 26 Mar 2009, 10:54
Post #44


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti





Da, incredibil dar adevarat.

Firul e intrerupt... din cauza alarmei ! Alarma se interpune pe acel fir astfel incat sa nu dea curent de pornire cand e armata alarma.

Se pare ca alarma s-a zapacit si intrerupe circuitul !
Cred ca s-a stricat alarma din cauza intreruperilor dese de curent datorate faptului ca am miscat bornele de multe ori....

EU chiar am o alarma buna, GEMINI - care are o cheie "hardware" de dezactivare. Alarma era dezactivata ! dar tot mi-a dat bataie de cap.

De fapt am dezactivat alarma de cateva luni - ca bona mea se descurca mai greu cu alarmele.... si ca sa nu trezeasca vecinii cand ia din portbagaj carutul de bebei... am scos alarma de tot.
Dar asta se pare ca nu m-a scutit de probleme....

Da, buna invatatura de minte... poate fi si alarma de vina.
Acum ma intreb daca e cumva vreo siguranta fuzibila sau ceva asemanator la alarma. Nu cred sa o fi trecut totusi prin sigurante.... Doar de are una in interiorul ei.

Multumesc tuturor pentru ajutor !


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 26 Mar 2009, 11:22
Post #45


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Siguranta sau releul care ii comandat de alarma s-a bulit (aproape sigur exista undeva unul).

Daca pornesti inapoi alarma si aparent ea functioneaza (streseaza vecini sau te saluta din semnalizari) atunci problema e undeva in zona imobilizatorului de la alarma.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bolek_bolek
post 26 Mar 2009, 13:52
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 309
Joined: 14 June 06
From: Bucurestii din deal




Daca nu stai in Bronx si nici nu ai solenza placata cu aur, poti sa suntezi linistit releul ala din alarma , care taie circuitul de la demaror...adica pune firul cap la cap, cum era el din fabrica...

Nu se merita efortul sa intrerupi demarorul din alarma, fiindca sistemul antidemaraj de la UCE e suficient de greu de pacalit ca sa nu merite efortul pentru cei 3k E cat valoreaza o solenza. Daca se pricepe hotzul sa il pacaleasca , fii SIGUR ca isi indreapta atentia catre masini care valoreaza mai mult...


--------------------
dacia slz $K@|@_04 - Numar inmatriculare
Dau raspunsuri tampite la intrebari tampite.
Conduc Incet, Dar Prost...asa , ca si voi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 26 Mar 2009, 18:04
Post #47


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Nu stau in Bronx... smile.gif Asa ca am legat inapoi pe direct, cum era si masina din fabrica. Ma lipsesc de functia asta smechera.
Acum porneste bine dupa ce am legat pe direct.
Alarma insa nu mai merge, desi pun pe ON acea cheie hardware pe care o am - si nici nu mai bipaie cand o activez... deci s-a ars ceva.

Caut pe sub bord acel releu sau vad pe unde e. Multumesc mult.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
derivatdeelax
post 26 Mar 2009, 23:49
Post #48


Membru incepator


Group: Members
Posts: 66
Joined: 2 April 08
From: Bucuresti




si la mine refuza sa porneasca sad.gif
nu face absolutamente nimic cand dau din cheie!

am alarma dezactivata tot gemini.

i96nds cum ai rezolvat?


--------------------
Dacia Solenza 2004/Clima - B27
"Noi doi, nici macar nu suntem din aceeasi specie. Eram ca tine, apoi am evoluat. Din pozitia ta, esti un om. Din pozitia mea, esti o maimuta."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 27 Mar 2009, 01:03
Post #49


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Inseamna ca le-a venit momentul acestor alarme GEMINI 7202 ??
Incearca sa armezi alarma cu acea cheie fizica - si vezi daca bipaie la cuplare. Daca nu bipaie... inseama ca e stricata alarma - si de aia iti taie de tot pornirea.
Ca solutie: desfaci cele 2 cochilii din jurul volanului - sunt prinse in 3 suruburi - cu TORX 20.

Sub volan gasesti o doua mufe - una inchisa la culoare si una deschisa - fiecare cu catre 2 fire. Deci in total 4 fire. Exact aceste fire vor ajunge la contact.

La iesire, firul GRI la mine era intrerupt - ca mergea catre alarma.

Am refacut legatura initiala - cea din fabrica - cand firul gri... pur si simplu mergea direct spre electromotor.
Si gata wink.gif

PM si vorbim mai mult.
Stefan


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
derivatdeelax
post 27 Mar 2009, 07:58
Post #50


Membru incepator


Group: Members
Posts: 66
Joined: 2 April 08
From: Bucuresti




am iesit azi dimineata, am dat cheie si-a plecat fara niciun fel de problema.
wtf??? ideea e ca as vrea sa gasesc problema pentru ca n-as vrea sa raman cu masina pe undeva aiurea pe viitor.

sau a mea are brusc personalitate puternica si cand n-ar chef de iesit nu porneste?
o sa rog un mecanic sa verifice alarma.


--------------------
Dacia Solenza 2004/Clima - B27
"Noi doi, nici macar nu suntem din aceeasi specie. Eram ca tine, apoi am evoluat. Din pozitia ta, esti un om. Din pozitia mea, esti o maimuta."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 27 Mar 2009, 10:26
Post #51


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Alarma o verifica electricianul, nu mecanicul wink.gif

Sa stii ca si la mine a facut figuri cam vreo saptamana inainte de craparea finala ! Deci... mare grija....

Cum ziceau si colegii, doar nu avem Mercedes in Bronx ca sa ne intereseze cu adevarat aceasta "facilitate" a alarmei care taie demarorul.....

Asa ca iti recomand sa unesti la loc firele de culoare GRI - astfel incat sa nu mai treaca prin alarma. Astfel vei evita problemele pe viitor.
Freaca putin si papucul de la firul de comanda electromotor - sa fii sigur ca nu cumva atinge intermitent.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pskint25
post 27 Mar 2009, 13:31
Post #52


Membru de ieri pe maine


Group: Members
Posts: 500
Joined: 15 June 07
From: Aproape




ciudat, am avut si eu o problema asemanatoare si l-am luat de urechi pe cel care mi-a motnat alarma. Acesta mi-a explciat ca alarma este atasata sistemului electric si nu intercalata. Adica daca scot alimentarea alarmei nu imi afecteaza cu nimic functionarea masinii. La cum spuneti voi de alarma gemini, ac s-a bulit si nu mai ereg masina... ciudat...


--------------------
Dacia Solenza 2004 Scala 1.4 MPi... vreau RS - B81PSK
Always ahead!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 27 Mar 2009, 14:16
Post #53


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.068
Joined: 11 February 04




Sunt mai multe moduri in care o alarma este integrata in masina.
Cele mai simple sunt independente de masina: - legaturile la senzorii de usi, capota, portbagaj sunt separate de cele ale masinii. Practic sunt doar cuplate la baterie, in rest sunt instrumente de sine statatoare. Sunt in general, modele vechi dar destul de bune si fiabile, usor de diagnosticat si reparat. In mod normal le gasiti pe masini mai vechi. De obicei au un releu care taie demarorul sau alimentarea la bobina de inductie.
Cele mai noi, au modul de interfatare cu CAN masinii. Adica isi ia de la CAN informatiile necesare, nu mai e nevoie sa tragi fire si sa tai din instalatia masinii.


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
derivatdeelax
post 27 Mar 2009, 21:59
Post #54


Membru incepator


Group: Members
Posts: 66
Joined: 2 April 08
From: Bucuresti




QUOTE(i96nds @ 27 Mar 2009, 10:26)
Alarma o verifica electricianul, nu mecanicul wink.gif

Sa stii ca si la mine a facut figuri cam vreo saptamana inainte de craparea finala ! Deci... mare grija....

Cum ziceau si colegii, doar nu avem Mercedes in Bronx ca sa ne intereseze cu adevarat aceasta "facilitate" a alarmei care taie demarorul.....

Asa ca iti recomand sa unesti la loc firele de culoare GRI - astfel incat sa nu mai treaca prin alarma. Astfel vei evita problemele pe viitor.
Freaca putin si papucul de la firul de comanda electromotor  - sa fii sigur ca nu cumva atinge intermitent.
*



Am fost la cineva sa se uite la ea. A curatat toate contactele. Nu si-a dat seama ce are. Sincer alarma nu ma intereseaza deloc. E dezactivata din octombrie 2007.
Sper sa nu mai faca!

Merci de PM. Din pacate eu nu pot inca sa dau ... mai am nevoie de 2 mesaje cred! biggrin.gif



--------------------
Dacia Solenza 2004/Clima - B27
"Noi doi, nici macar nu suntem din aceeasi specie. Eram ca tine, apoi am evoluat. Din pozitia ta, esti un om. Din pozitia mea, esti o maimuta."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th May 2025 - 12:48
Forum Renault