DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> curiozitate la 1,9 d

dorelus
post 6 Apr 2009, 08:54
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 181
Joined: 26 December 08




Bună ziua la toată lumea.
Măi fraților, am două mari necunoscute la solenza mea:
1. Dacă mașina este încărcată, la o pornire de pe loc mai în forță sau în pantă, se aude sub motor cred o trosnitură metalică de zici că s-a rupt ceva a sărit un dinte de la planetare, ceva în genul ăsta. În rest mașina merge țuț. M-am uitat la scut, dar zgomotul produs de lovirea scutului de către motor este altul, probat la opriri bruște, accidentae ale motorului.
2. În treptele 2,3,4,5 când merg subturat, la o anumită viteză și turație, se produce o zdrăngănealo-rezonanță metalică prin zona tobelor de zici că tobele sun lipite de caroserie. O juma de zi am tras de evacuare și motor, și nu am depistat cauza. Mai adaug că mufa EGR am scos-o la primii 1000 km parcuși de nouă, ca să nu mai tremure motorul.
În ce 5 ani da când am mașina,aceste probleme au fost studiate și de câteva service-uri, fără o concluzie sigură. Ce să fie, ce să fie?


--------------------
dacia solenza 1,9 d 2003 - is04yyl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CrysMM
post 6 Apr 2009, 10:31
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 473
Joined: 11 March 09
From: Braila - Ulmu




Se poate sa-ti atinga sistemul de evacuare de scut. La cele pe benzina asa se intampla. Verifica unde este cea mai apropiata zona dintre evacuare si scut sa vezi dca exista urme de frecare. Ca solutie eu am indoit un pic scutul si nu mai atinge.


--------------------
Dacia 1310 + SuperNova + Ford Focus combi 1,6b 1999 / 2001 / 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BoomPunk
post 6 Apr 2009, 11:03
Post #3


Membru fara respect ptr lege si ``organ``!


Group: Members
Posts: 637
Joined: 20 March 06
From: Bucharest




Trosnitura poate sa fie de la bucsile barii stabilizatoare,sau de la bieleta antirasturnare motor.Mai poate fi si de la bucsile basculelor,amortizoare,sau chiar rulmenti.Trebuie verificate temeinic.


--------------------
Dacia de calcat Zepter
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorelus
post 6 Apr 2009, 12:36
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 181
Joined: 26 December 08




Nu am jocuri pe față, am verificat în service, înainte de a face unghiurile (greșite din fabrică). Am 48 de mii cu ea și de nouă am probl. de la pct 1 și 2.
Deci nu jocuri, nu atinge evacuarea nicăieri. Altceva e și nu îmi dau seama de atâta vreme. Oare altă 1,9 d nu face la fel?

This post has been edited by dorelus: 6 Apr 2009, 12:37


--------------------
dacia solenza 1,9 d 2003 - is04yyl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
darius
post 6 Apr 2009, 17:04
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 396
Joined: 18 March 05
From: arad




Hehe......ah cate batai de cap imi dadea si mie zgomotul ala la mers subturat(a 2 a la relanti de ex.,de fapt cam orice treapta cu motorul subturat),cat era in garantie le-am facut capul calendar la mecanici ca se luau de cap cand ma vedeau.
Asadar iti voi spune concluzia trasa de mine dupa studierea indelungata a problemei:o hiba pe care ingineri de la dacia au scapat-o cand au proiectat ei compatibilitatea motor-cutie de viteze(da,zgomotul vine din cutie)si crede-ma ca am testat cel putin 3 slz diesel si faceau exact la fel............asadar nu merge subturat si obisnuieste-te cu ideea ca asa va muri,problema nu se agraveaza in timp(am 110.000 si exact la fel face),sa nu iti fie mila sa ii dai pana in 3000 de ture la schimbari normale,consumul va fi acelasi iar motorului ii priieste.Eu nu sunt un racer dar ii place mai mult putin turat decat subturat.......numai bine.


--------------------
Seat Cordoba 6L - xx-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorelus
post 6 Apr 2009, 19:31
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 181
Joined: 26 December 08




Darius, cutia de viteze este de pe Kangoo, nu prea cred să fie deficiențe de proiectare... dar voi studia și ipoteza ta, ms.
Eu suspectez o deficiență de proiectare-execuție la evacuare, în ansamblu, care ar putea intra în rezonanță cu un motor-cutie subturat... sau mai rău, de nouă fagurele din toba catalitică crăpat-rupt f...
Dar de trosneala la pornirea de pe loc ce zici? Apare numai când ambreiez, și mașina a început să se miște...


--------------------
dacia solenza 1,9 d 2003 - is04yyl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 6 Apr 2009, 20:36
Post #7


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Deasupra catalizatorului e o tabla - in care e invelit. Incearca sa tragi de ea sau sa o impingi in sus.

Verifica bieleta antirasturnare - cea rasucita de sub masina.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
darius
post 6 Apr 2009, 20:42
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 396
Joined: 18 March 05
From: arad




Ceva de genul face si la mine dar numai la oprirea motorului si numai cateodata,rar.Eu suspectez bucsele alea de cauciuc absorbante de socuri care fac legatura dintre motor si caroserie,dar cum la mine face numai din cand in cand nu prea mi-am batut capul cu ele.


--------------------
Seat Cordoba 6L - xx-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 13:40
Forum Renault