DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Problema Frana, Uneori imi prinde foarte jos

variable_dynamics
post 12 Jun 2009, 11:16
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




QUOTE(rralex89 @ 12 Jun 2009, 02:16)
apropo de asta, de fiecare data cand aerisesc, in spate am aer, nu se intampla acelasi lucru si in fata.

Aerul ala intra pe undeva, deci circuitul frana spate NU este etans, evident. Verifica/schimba urmatoarele:
- cilindri receptori frana spate: Verifica stutul conductei de frana(sa fie strans bine si filetul acestuia sa nu fie uzat. Cilindrii receptori, daca nu i-ai schimbat niciodata(sau acum foarte mult timp) da-i jos, demonteaza-i(scoate-le pistoanele si verifica-le oglinda interioara) Daca gasesti uzura a oglinzii, schimba-i cu totul! Nu mai cumpara garnituri deoarece le inlocuiesti degeaba.
- repartitorul de frana(montat sub masina, in dreapta, in apropiere de puntea spate a masinii). Verifica-i stuturile conductelor, uita-te dupa urme de lichid de frana pe corpul acestuia.
- conducta circuitului frana spate(capatul dinspre pompa de frana): verifica strangerea stutului conductei in corpul pompei.
QUOTE(rralex89 @ 12 Jun 2009, 02:16)
Stiu sigur ca pe undeva imi ia aer dar nu-mi dau seama pe unde, mecanicii de la viorel mi-au spus ca repartitorul e bun.

Inspecteaza ce ti-am scris, dar TU INSUTI. "Mecanicii" au tot interesul sa nu rezolve problemele din prima, in speranta ca vei reveni cu probleme sau macar ca vei ingrosa portofelele altor colegi de-ai lor, tot "mecanici", de prin alte ateliere.
Crede-ma pe cuvant, majoritatea nu se lasa "impresionati" de faptul ca sistemul/piesa cu probleme tine de siguranta circulatiei sau nu(ca in cazul tau: sistemul de franare). E trist dar e adevarat.
Verificarile mentionate de mine mai sus sunt verificari simplu de efectuat insa importante. Sfatul meu este sa le faci tu insuti. Revino apoi cu detalii.

Numai bine.


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rralex89
post 14 Jun 2009, 17:27
Post #32


Membru incepator


Group: Members
Posts: 69
Joined: 23 March 08
From: Bucuresti, Romania




multe dintre verificari (cu exceptia repartitorului le-am facut singur) m-am uitat la toate suturile si sunt stranse bine. lichid de frana nu pierd.

Cilindri receptori nu i-am schimbat niciodata iar daca ar curge pe acolo, presupun ca nu as vedea deoarece ar curge in interiorul tamburului. Am dreptate?

Am sa fac aceste verificari in urmatoarele zile si revin cu noi informatii.

Multumesc


--------------------
Dacia Nova GT 1999 - B-19-ZGH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 15 Jun 2009, 00:43
Post #33


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 26 April 08
From: Brasov




Daca iti curge pe la cilindrii receptori ,s-ar vedea lichid daca te-ai uita pe interiorul jentii...nu ramane tot in tambur,se scurge ( trecut prin asta) .


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
br03gnn
post 15 Jun 2009, 04:04
Post #34


Club MAK Motorsport Braila de obicei noaptea pe strazi


Group: Members
Posts: 138
Joined: 9 November 08




tu ar trebui sa disperi frana 1 ora intr-o parcare oprit desigur si dupa care sa inspectezi masina


--------------------
fiat uno 1997 - CT-07-VKP
Asta e viata nu ai ce face , te uiti inapoi razi si treci mai departe!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rralex89
post 15 Jun 2009, 17:25
Post #35


Membru incepator


Group: Members
Posts: 69
Joined: 23 March 08
From: Bucuresti, Romania




nu e lichid pe interiorul jentii. m-am uitat la tot. sa mor daca mai inteleg ceva. totul pare ok... dar nu e.

daca ar avea cineva din bucuresti timp sa ma ajute i-as fi recunoscator.

i-as turna bere si-n cap


--------------------
Dacia Nova GT 1999 - B-19-ZGH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 16 Jun 2009, 06:02
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Uite s-a trezit si un mosh: aerul pe spate intra pe la cilindri, la eliberarea pedalei de frana; garnitura are forma de "fusta", usor conica; la apasarea franei, presiunea o impinge si spre peretii cilindrului, asigurand etansarea (nu curge!!), dar la eliberarea pedalei, se creeaza o (mica) depresiune; materialul garniturii permite admisia unei mici bule de aer. Dupa n franari, aerul e suficient ca sa "inmoaie" pedala. O aerisire remediaza (temporar) problema.
La minunatia de pompa cu ICP, aerisirea circuitului "de siguranta" (al doilea circuit spre repartitor) e lucrul dracului! S-au scris tutoriale foarte bune, totusi eu am reusit prin metoda "fara ICP adus in avarie".
Din (trista) experienta personala: cauciucariile pentru Dacia (romaneasca: berlina, nova, partial SN) sunt EXTREM de proaste!!! Mie groaza de perspectiva unei interventii pe sistemul de franare!
Privitor la pompa noua, sunt de acord cu ce s-a scris: poti lua o teapa monumentala, sa fie mai proasta, de noua ca cea veche!

Iar despre "mecanici"...asta ne baga tara asta in rahat: lipsa ETICII PROFESIONALE in toate domeniile, ca oameni priceputi se mai gasesc daca-i cauti..

Toate cele bune!!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cosmin.nova
post 16 Jun 2009, 11:56
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 688
Joined: 20 April 09
From: Bucuresti




adevarat, toti mecanicii sunt bulangii; nu au constiinta cand e vorba de un sistem foarte important cum ar fi frana; traim in romania si asta ne ocupa tot timpul dry.gif


--------------------
Logan 1.6MPi 05' / Papuc 1.9D dropside 05'
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rralex89
post 16 Jun 2009, 18:55
Post #38


Membru incepator


Group: Members
Posts: 69
Joined: 23 March 08
From: Bucuresti, Romania




pompa e buna, am luat-o de la CNCD. dar acum eu habar n-am in ce sa mai am incredere. sunt de acord cu gti98, dar asta nu-mi rezolva problema cu franele. ce ar trebuii sa fac? sa mia schimb inca o data garniturile cilindrilor? n-as vrea sa cumpar mai mult lichid de frana decat benzina cum spunea un coleg forumist de-al nostru mai devreme.


--------------------
Dacia Nova GT 1999 - B-19-ZGH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rralex89
post 12 Dec 2009, 11:37
Post #39


Membru incepator


Group: Members
Posts: 69
Joined: 23 March 08
From: Bucuresti, Romania




am rezolvat-o! d'abea acum, fara misto!

i-am schimbat tot circuitul de franare (cu exceptie conductelor): pompa (luata de pe un renault 19), repartitor nou, etrieri noi, cilindri spate noi....

E aproape Ferarri tongue.gif

problema asta m-a tinut 1 an....



--------------------
Dacia Nova GT 1999 - B-19-ZGH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cosmin.nova
post 1 Jan 2010, 16:22
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 688
Joined: 20 April 09
From: Bucuresti




Salut si la multi ani drunksinging.gif , am si eu o problema. Nu-mi mai tin franele.
Am facut aerisire pe spate (franeaza bine acuma si tine bine doar spatele, fata..foarte slab); pe fata nu am gasit suruburile de aerisire..aveti idee sau o schema ceva unde sunt? Mi-a spus cineva ca s-ar fi dus capurile de la suruburi de la uzura..rugina. Cum fac?


--------------------
Logan 1.6MPi 05' / Papuc 1.9D dropside 05'
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Relu_GTT
post 1 Jan 2010, 21:44
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.502
Joined: 11 May 08
From: BRASOV




daca nu le gasesti ar insemna ca sunt rupte aerisitoarele


--------------------
Dacia SuperNova 2002 Confort - BV 27 GTT
BMW e46 FL 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
basileros
post 2 Jan 2010, 09:11
Post #42


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 1 July 08




ai pus-o!!!!!....cum se zice...fara aerisitoare nu ai decat cateva alternative blush.gif ..ori schimbi etrierii[costa ceva dar ai frane bune] smile.gif ....ori incerci sa scoti aerisitoarele rupte[dai o gaura de ~5 in aerisitor urmarind vechea gaura.....dai cu spray degripant.....bagi un alezor in gaura si desfaci incet iar cu putin noroc chiar se desface...rectifici filetul cu un tarod daca e necesar blink.gif ]...ori cea mai usoara necostisitoare si destul de eficienta metoda:demontezi etrierii de pe disc[cu ocazia asta poti sa schimbi si garniturile si cureti pistoanele]....se scot furtunele din etrier ....cu o seringa se umple etrierul cu lichid de frana[se poate lovi incet ...misca in diferite pozitii pt a fi siguri ca a iesit tot aerul ]pana da afara....cu etrierul tinut in pozita cu gaura pt furtun in sus se conecteaza furtunul[pe care trbuie sa curga lichid]......daca faci aceasta operatiune cu rabdare o sa ai satisfactie si frane bune wink.gif ....hai spor la treaba


--------------------
dacia nova gt 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 2 Jan 2010, 12:24
Post #43


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Ultima metodă am folosit-o și eu când am schimbat furtunele, de teamă să umblu la aerisitoare. A mers.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Relu_GTT
post 2 Jan 2010, 18:04
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.502
Joined: 11 May 08
From: BRASOV




eu acum cateva luni am aerisit si schimbat tot lichidul de frana, iar aerisitoarele de pe fata nu au vrut sa se desfaca (nu am fortat tare) si am dat cu mult wd-40 si lichid de frana ce il aveam scos de la rotile spate si sau desfacut usor


--------------------
Dacia SuperNova 2002 Confort - BV 27 GTT
BMW e46 FL 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 2 Jan 2010, 19:57
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




dar instalatia daca se mai auto-aeriseste nu poate scoate aerul din etrier pana la urma? nu de alta dar si mie imi curgea unul si pana l-am schimbat tot complectam si prindea frana chiar daca a ramas si pompa fara lichid.
inainte sa pun un etrier nou erau rupte ambele aerisitoare si mecanicul care mi-a reaparat franele a aerisit pe la furtune si era ok

This post has been edited by danciusergiu84: 2 Jan 2010, 20:00


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cosmin.nova
post 4 Jan 2010, 01:19
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 688
Joined: 20 April 09
From: Bucuresti




o sa schimb etrierii...inca ceva pe lista..pe langa ambreaj si toata bucsaraia fata.. smile.gif minim 15 mil


--------------------
Logan 1.6MPi 05' / Papuc 1.9D dropside 05'
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djmix7388
post 9 Jan 2010, 12:34
Post #47


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 14 July 09




Citind toate problemele aduse in acest topic, poate nu e ceva nou dar ridic si eu o problema la dacia pe care am cumparat-o cu 7 luni in urma. De cand am luat-o frana tine doar jos si nu imi blocheaza rotile in niciun fel decat atunci cand fac o aerisire completa. De obicei imi tine intre o zi si trei pedela mai sus si frana mai prompta, apoi iar se inmoaie sad.gif . Acum 3 luni am descoperit ca pe spate un cilindru imi "lua aer" drept urmare l-am schimbat, si iar aerisite toate rotile si pompa. Toate bune si frumoase cu frana vreo 2 saptamani si iar s-a inmuiat pedala, iar frana nici in ruptul capului sa blocheze vreo roata. Duminica trecuta am plecat din Rm. Sarat spre Brasov. A mers cum am fost invatat cu ea. O saptamana a stat sub zapada, au fost si cateva nopti de -17 grade insa nu am mers deloc cu ea, apoi vineri seara am pornit-o si am plecat inapoi spre Rm Sarat unde dupa vreo 15km cand schimbam vitezele cateodata se oprea motorul. Daca mergeam si opream la stop evident calcam ambreiajul si frana, iar se oprea. Am uitat sa mentionez ca de cand am luat masina atunci cand calc frana si in mers si pe loc imi scade relantiul la limita sa se opreasca motorul. Supapa de cauciuc pe unde vine furtunul de la servofrana am schimbat-o si nu scapa aer. Poate fi de vina si membrana de la servofrana?


--------------------
Dacia 1310 L Berlina / GPL 1997 - BZ 00 MIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elm
post 9 Jan 2010, 13:14
Post #48


Biciclist de cursa lunga


Group: Members
Posts: 207
Joined: 30 July 09




QUOTE(br03gnn @ 15 Jun 2009, 04:04)
tu ar trebui sa disperi frana 1 ora intr-o parcare oprit desigur si dupa care sa inspectezi masina
*



Am disperat eu frina 2 minute in parcare si mi s-a blegit pedala de tot wacko.gif


--------------------
Dacia Logan II 2018, Prestige
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 9 Jan 2010, 15:20
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




se poate sa fie de vina si partea de servo de la frana, si pe acolo sa traga aer fals motorul, sau sa nu ajute la franare, la mine la rece parca mai murea motorul desi am injectie iar cand franam usor cateodata era ok, dar daca franam mai tare murea servo si trebuia sa apas ca la tractor, daca tineam frana constant la un niver mediu aveam fluctuati la pedala adica servo cand lucra cand nu (va da-ti seama ca dateam din cap ca la disco), am schimbat eu piesa respectiva cu una noua (80 ron) ca e o piesa ce se uzeaza (membrana, garnituri) si rezultatul a fost mai bun decat m-am asteptat de la o nova.


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
contabilosu
post 10 Jan 2010, 15:06
Post #50


Membru incepator


Group: Members
Posts: 64
Joined: 24 December 08




Am si eu o intrebare : semnul exclamarii intr-un cerc si paranteze rotunde de pe bord indica faptul ca am probleme la frine sau e alceva ?


--------------------
Dacia Nova GT Dacia Nova GT 1998 - ot-69-kam
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 10 Jan 2010, 17:49
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




dap e de la sistemul de franare, e legat la capacul bidonului de lichid de frana si se aprinde daca e putin si mai e legat la sonda ICP de pe pompa de frana si se aprinde daca este aer in ea


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emideac
post 11 Jan 2010, 13:52
Post #52


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 16 April 09




aceeasi problema o am si eu cu martorul luminos...sta de cand o am aprins ..
ce s-ai fac sa se stinga???????


--------------------
dacia NOVA 1998 GT - bv 08 rrw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 11 Jan 2010, 13:53
Post #53


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Să cauți pe forum resetare sondă ICP


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
basileros
post 11 Jan 2010, 16:59
Post #54


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 1 July 08




nu te juca cu viata ta sau a altora.. mad.gif ......verifica nivelul lichidului de frana din vas....mai e posibil sa fie pompa frana in avarie[vezi ca sunt mai multe top. pe forum care te invata cum sa rezolvi problema].....daca nu te pricepi ia legatura cu un service si rezolva....hai bafta


--------------------
dacia nova gt 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elm
post 16 Jan 2010, 18:44
Post #55


Biciclist de cursa lunga


Group: Members
Posts: 207
Joined: 30 July 09




QUOTE(emideac @ 11 Jan 2010, 13:52)
aceeasi problema o am si eu cu martorul luminos...sta de cand o am aprins ..
ce s-ai fac sa se stinga???????
*




QUOTE(C a t a l i n @ 11 Jan 2010, 13:53)
Să cauți pe forum resetare sondă ICP
*



Am vazut pe forum la un moment dat ca rezolvarea in service la problema de mai sus a fost scoaterea papucului electric de la sonda ICP. Gata, merge acuma!! mellow.gif

La urmatoarea ridicare de capota, ia sa vaz ce am si eu acolo... Ca sa observ ca mie imi lipseste pina si firul cu papuc cu tot radmasa.gif

PS: dupa verificarea cu un ohmetru a rezultat (normal) ca sonda ICP era in avarie


--------------------
Dacia Logan II 2018, Prestige
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 17 Jan 2010, 22:22
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




stie cineva ce se intampla mai exact cand sonda ICP intra in avarie?
nu de alta dar poate o patesc eu sau altii si sa stim cum sa procedam...

This post has been edited by danciusergiu84: 17 Jan 2010, 22:23


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th May 2024 - 00:56
Forum Renault