Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
![]() ![]() ![]() |
Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
ghitza |
![]()
Post
#1111
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
|
||
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|||
iuliano_smile |
![]()
Post
#1112
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
Mai bine scrii pe daciile noastre decat aici. Ai mai multe sanse acolo.
|
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
ghitza |
![]()
Post
#1113
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
o sa incerc sa vad .mss iuliano
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
adrianne |
![]()
Post
#1114
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Trebuie sa spun din capul locului ca e jenanta renuntarea la ELV de catre cei din fabrica - elicea aia de plastic iarna, la drumuri scurte, nu lasa motorul sa se incalzeasca rapid, facandu-ma sa ma intreb care e rostul ei iarna? Cu piese noi ajunge la 200 lei toata trecerea la varianta electrica, ce este FOARTE utila iarna; pentru mine, unul, merita (ELV SuperNova 160 lei, termocupla 17 lei, releu si soclu 9 lei, teu PP 1 leu, 4 coliere 4 lei, 3 metri fir 2 lei) - montaj ca la ays-ul.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B44UCJ parerea unui amator...
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#1115
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Pe mine m-a costat cam 50, cu tot cu berea aferenta.Un releu de 30A de pe un Opel Vectra (moca), o termocupla de calitate-28 de ron, un elv (moca, l-am desfacut, curatat, gresat, etc),ceva cablaj si niste papuci-vreo 5 ron.
Trebuie sa-mi mai procur o siguranta de 20A care vine intercalata pe plus permanent.(din cauza berii am uitat s-o cumpar). Motorul batranei mele incalzindu-se la minut -NEPRETUIT! ![]() |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
cristiman46 |
![]()
Post
#1116
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 94 Joined: 10 September 09 ![]() |
sau asa ! 85 lei elecroventilator nou + termoculpla 15 lei + releu
Attached thumbnail(s) Photo_0096.jpg ( Size: 349.24k ) Number of downloads: 676 |
--------------------
dacia 1310
berlina
1988
- ph 02 utk
|
|
G I M |
![]()
Post
#1117
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Am si eu o problema...mi s-a rupt o lamela la termocupla originala asa ca am cumparat o termocupla noua...pe ea scrie doar 92-87. Am montat-o si mi-a fiert motorul pentru ca nu mi-a pornit ventilatorul. Am fost am cumparat alta pe care scrie 82-68 aceasta functioneaza dar elv porneste cam tarziu...oare termocuplele astea sunt facute la ochi? Ce termocupla sa cumpar sa deschida mai devreme.Precizez ca termocupla originala era foarte buna, elv pornea pana in linuta alba.
Multumesc. |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#1118
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Din contra, iti porneste prea repede.Unde mai pui ca-i si iarna si caldurica nu strica nimanui.Cateva posturi mai sus faceam recomandari in privinta termocuplei.E greu sa recitesti nitel?
![]() |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
G I M |
![]()
Post
#1119
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
De unde sti ca porneste devreme?Ca scrie pe ea? Chiar daca scrie pe ea ca porneste la 82 grade elv imi porneste cand acul este pe hasurat spre rosu...Si ma rog, ce recomandare ai facut tu in privinta termocuplei in afara de pret si calitate, ca eu nu am vazut nimic, am citit asta aseara inainte sa postez. Daca vrei poti da mai multe detalii cum ar fi firma, la ce temperatura se deschide si la ce temperatura se inchide...o sa citesc, nu mi-e greu
![]() Am fost si am cumparat alta termocupla, 92-82 si e ok acum, elv porneste cand acul este la inceputul liniei albe, celelalte deschideau cand acul era pe hasurat aproape de rosu. Problema rezolvata. This post has been edited by Neagu Ionut: 1 Dec 2009, 17:25 |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#1120
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Ce firma si ce bani ai cumparat de zici ca esti multumit
![]() |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#1121
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
|
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
Florinel 86` |
![]()
Post
#1122
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 270 Joined: 13 April 09 From: m17 customs(galati) ![]() |
....
![]() ![]() ![]() Attached thumbnail(s) Elv_u__montat4_fnl_.JPG ( Size: 260.08k ) Number of downloads: 669 Radiator_montat_fnl_.JPG ( Size: 735.31k ) Number of downloads: 678 Termocupla_fnl_.JPG ( Size: 654.5k ) Number of downloads: 706 Releul_de_protectie_fnl_.JPG ( Size: 840.33k ) Number of downloads: 657 |
--------------------
D 1300 L
Berlina
An 1981 powered by F7P
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#1123
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
ma bag si io ca musca in zer
elicia ce rol mai are? electroventilatorul e proiectat sa sufle? daca nu e frectie la picior de lemn |
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
G I M |
![]()
Post
#1124
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Eu nu va inteleg de ce mai lasati si elicea cand va montati elv... macar daca montai elv in partea stanga si elicea era in dreapta ar mai fi fost o treaba...dar nici atunci. De ce nu ai dat tu elicea jos, iti montai o fulie de nova (ca este mai mare) pe pompa de apa si elv pe interior cum se monteaza normal? Era mult mai bine zic eu. Ia-l ca un sfat nu ca o critica, fiecare face ce vrea cu masina lui.
|
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
CodeXS |
![]()
Post
#1125
|
Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 30 May 07 From: Timisoara ![]() |
Nu incurca omul, fulia de nova e mai...mica.
La partea cu elicea sunt de acord, e improprie montarea ELV daca nu o dai jos. (elicea va tine apa sub temperatura de deschidere a termocuplei - asta daca ai un motor relativ ok) O intrebare mai aveam la Florinel ...ELV-ul ala "baga" sau "scoate" ![]() |
--------------------
DACIA
1300
1973
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#1126
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Fulia e mai mica, asta-i si ideea, mai multe rotatii la acelasi rpm.
PS:Tu te-ndoiesti de Florinel? ![]() |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
Gaba |
![]()
Post
#1127
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
Cea mai buna investitie o fulie de nova pe pompa de apa ... schimba foarte repede apa in motor .. si daca e si bine imperecheata cu termocupla si termostatul e perfect
![]() Pe la inceputuri dupa schimbare la electroventilator aveam termocupla de 68-82 si termostat de 90 ... si aveam o mica problema , imediat dupa ce deschidea termostatul si scadea temperatura la apa din bloc parca nu mai avea asa putere cand apasam pedala la blana , ca atunci cind apa era cam in jur de 90 de grade ... (de si vedea pe indicatorul de bord de apa cit varia temperatura apei din motor) Dar le-am imperecheat si sta acum mult mai bine temperatura la motor si o disparut lipsa aia de putere ![]() |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
Siconi |
![]()
Post
#1128
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Florinel 86` |
![]()
Post
#1129
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 270 Joined: 13 April 09 From: m17 customs(galati) ![]() |
...salut....de cand miam facut motorul la masina de 1,6 cm3 si chiulasa planata cam mult...am aduso la 70 mm inaltime totala iar ca sa nu-mi apara detonatii folosesc un combustibil cu CO mai mare...motorul meu functioneaza cam temperat adica cu temperatura la apa la mers 120-140km?h in jur de 100-110 grade asa ca am adoptat metoda asta....fulia e mica cat cea de nova...elv-ul are polaritatile inversate pt ami `baga` aer direct in radiator...momentan nu-i totul facut si legat cum trebuie de aceea este si dezordinea acea in fire si legaturi...dar oricum cine se scuza se acuza asa ca.......oricum in incheiere eu de fel ascult tot ce se zice asa ca nu-mi pasa ce cred unii si altii despre masina mea avand in vedere ca am facut cate ceva pt a inbunatati momentan doar performantele...pe viitor si aspectul exterior dar toate la timpul lor....numai bine va doresc si spor la lucru la daciutele voastre...
|
--------------------
D 1300 L
Berlina
An 1981 powered by F7P
|
|
Siconi |
![]()
Post
#1130
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Tu singur ti-ai dat dupa cap. Odata cu prezentarea pozelor, puteai sa explici si de ce ai lasat si elicea veche pe pompa de apa, si de ce ai pus ELV si cum... scapai te critici. Dar cum de se incinta asa tare motorul la tine?! Si eu am avut chiulasa planata la 70.5 (am avut 2.5 luat la freza) si nu am avut problema asta, desi mergeam si eu cu 130 lejer?! Mentionez ca, totusi, dupa circa 1 an de zile de forja (ca numai domestic nu am folosit motorul ala) mi-au crapat cateva supape la evacuare, impreuna cu scaunele aferente. Asa ca am inlocui chiulasa cu una stoc pana la noi ordine.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Florinel 86` |
![]()
Post
#1131
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 270 Joined: 13 April 09 From: m17 customs(galati) ![]() |
...nu miam dat in cap deoarece nu ma intereseaza de critici si de vorbele altora atat timp cat stiu ce fac si cum fac....
|
--------------------
D 1300 L
Berlina
An 1981 powered by F7P
|
|
CodeXS |
![]()
Post
#1132
|
Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 30 May 07 From: Timisoara ![]() |
Sper sa fie si ceilalti de acord cand spun ca nu te-a criticat absolut nimeni, erau sugestii referitoare la solutia adoptata de tine pentru racirea motorului.
Ce incercam sa iti spun este ca o fulie pe pompa de apa mai mica decat cea originala si un ELV pe cat posibil cu eficienta mare (debitul de aer sa fie aspirat pe o cat mai mare suprafata a radiatorului, montat pe interior sa "traga") ar fi suficient pentru un motor chiar mai "caldut". La nevoie daca motorul este modificat extrem si folosit in regim de sarcina maxima la viteze mici solutia de racire se poate modifica prin alegerea unui radiator mai mare si mai ingust (cat sa intre intre prinderile capotei) , doua ELV si radiator de ulei. |
--------------------
DACIA
1300
1973
|
|
pirvumark |
![]()
Post
#1133
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 472 Joined: 30 September 09 ![]() |
baieti, va cer si eu un sfat prietenesc. care elv este mai bun pentru dacie, excluzand pe cele straine. cel subtire cu multe pale sau celalalt cu 4 pale mari. chestia este ca am montat unul, de vreo cateva luni, din ala subtire, si mi se pare ca face fata cam greu. este posibil sa fie si de la termocupla (86-67) ?? si de la faptul ca termocupla e pe furtun si nu pe radiator? este oare prea mica temperatura de oprire(67)?? sa schimb termocupla.??? si totusi care are debit mai mare si ar raci intr-un timp mai scurt? la drum nu am probleme, nici nu porneste, decat rar daca e cald afara sau panta mare si lunga. cand merg sub 40 apa incepe sa creasca un pic (fara sa declanseze termocupla). ce ma framanta este ca atunci cand intra in functiune sta cam mult pornit.
cam asta e sistemul care il am pe masina. This post has been edited by pirvumark: 5 Dec 2009, 20:16 Attached thumbnail(s) Imagine_196_.jpg ( Size: 236.53k ) Number of downloads: 284 Imagine_250_.jpg ( Size: 343.29k ) Number of downloads: 288 Imagine_257_.jpg ( Size: 343.71k ) Number of downloads: 310 |
--------------------
dacia
1310
1987/tx/1289cc
- GL-03-ZVI
|
|
MECCA |
![]()
Post
#1134
|
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
interesant sistemul de la filtrul de aer, cel care comuta pe vara/iarna . . .e reglabil din interior sau automat in functie temperatura exterioara ???
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#1135
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
QUOTE(pirvumark @ 5 Dec 2009, 20:15) baieti, va cer si eu un sfat prietenesc. care elv este mai bun pentru dacie, excluzand pe cele straine. cel subtire cu multe pale sau celalalt cu 4 pale mari. chestia este ca am montat unul, de vreo cateva luni, din ala subtire, si mi se pare ca face fata cam greu. este posibil sa fie si de la termocupla (86-67) ?? si de la faptul ca termocupla e pe furtun si nu pe radiator? este oare prea mica temperatura de oprire(67)?? sa schimb termocupla.??? si totusi care are debit mai mare si ar raci intr-un timp mai scurt? la drum nu am probleme, nici nu porneste, decat rar daca e cald afara sau panta mare si lunga. cand merg sub 40 apa incepe sa creasca un pic (fara sa declanseze termocupla). ce ma framanta este ca atunci cand intra in functiune sta cam mult pornit. cam asta e sistemul care il am pe masina. E mai mult decat logic ca din cauza termocuplei merge mai mult elvul.La una cu interval mai mic intre cele doua temperaturi te-ai gandit?Deasemeni la o corelare cat mai corecta (sau precisa) a termostatului si a termocuplei?......67 de grade e extrem de putin in opinia mea. PS:celalalt elv il mai ai? |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#1136
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
92-82 temp ideala de cuplare/decuplare.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#1137
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
...e buna daca ai termostat de 89, daca nu, nu e, de exemplu la mine merge bine iarna cand am termostatu asta, dar vara nu imi place deloc;
eu pe timp de vara pun termostat de 82, dar trebuie sa schimb si termocupla sa pun una de genu 87-82 de care caut de 2 ani si nu gasesc. Vara asta a facut serviciu elice de plastic pe fulie de nova si termostat de 82, acuma am pus elv-u la loc |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
pirvumark |
![]()
Post
#1138
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 472 Joined: 30 September 09 ![]() |
sa raspund si eu pe rand.
sistemul de la filtrul de aer l-am facut pentru a nu mai ridica capota toata ziua. dimineata cand plec sau daca e frig afara, actionez pe aer cald de la galerie, daca se incalzeste dau pe rece. actionarea se face din cabina, cu un buton cu dublu sens (home made- 4 microintrerupatoare intr-un buton de lumini raba/saviem). termostatul este de 86 grade. in ceea ce priveste termocupla de 92-82 nu prea sunt multumit deoarece sta apa prea sus. daca mai vine si vara am pus-o. am avut asta vara din asta si nu am fost multumit deloc. din cauza ei am renuntat pe timp de vara la elv. as vrea si eu ceva genu 87-82. ar fi supeer, dar astia la magazine nici nu stiau ca termocuplele au valori diferite. au ramas uimiti cand am intrebat de termocupla cu valoarea x, ei stiau ca exista un singur fel de termocupla. cand am luat-o pe asta de 86-67 m-au intrebat daca se potriveste la filet. ![]() nu am primit insa un raspuns concludent. care e mai avantajos? elv ma refer. daca ati avut ocazia sa folositi de-a-mundoua!? This post has been edited by pirvumark: 6 Dec 2009, 08:50 Attached thumbnail(s) Imagine_270_.jpg ( Size: 492.79k ) Number of downloads: 299 |
--------------------
dacia
1310
1987/tx/1289cc
- GL-03-ZVI
|
|
hyena |
![]()
Post
#1139
|
![]() Old School Fan Group: Members Posts: 2.556 Joined: 25 September 08 From: B. Ghencea ![]() |
eu de cand am pus elvul stau fara griji e adevarat ca vara sta mai mult pornit... dar acum iarna ii mai dau eu de la buton sa vad daca functioneaza
![]() |
--------------------
Dacia/Dacia/Suzuki
1310MLS/750s BIG
1986/1989
- B986ZBY Dacia mea 1310 '86 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f=126&t=223323&st=0#entry3169331
EX Dacia 1310 '98 /index.php?showtopic=160866&st=330 |
|
pirvumark |
![]()
Post
#1140
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 472 Joined: 30 September 09 ![]() |
da, acuma iarna nu am ce reprosa. caldura ca lumea in masina, incalzire foarte rapida a motorului fata de elice, dar eu asta as vrea sa evit cat de cat vara, sa stea tot timpul pornit. de aia intreb care are debit mai mare de aer si raceste mai bine, ca nu as vrea sa merg cu el chiar tot timpul pornit cum am patit asta vara. adica sa porneasca si sa-si faca treaba repede.
|
--------------------
dacia
1310
1987/tx/1289cc
- GL-03-ZVI
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th May 2025 - 19:20 |