DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

57 Pages « < 46 47 48 49 50 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?

ionutz_pitiku
post 3 Sep 2011, 21:32
Post #1411


Membru Vitezoman !


Group: Members
Posts: 14
Joined: 24 January 10
From: Romania




iti trebuie termocupla de 92-82 si recomand marcile Vernet si Facet..
ELV-ul vad ca arata binisor, sper sa faci treaba buna cu el


--------------------
Dacia 1310 1987
https://www.facebook.com/groups/contact.daciaclub/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 4 Sep 2011, 15:31
Post #1412


Membru rigid


Group: Members
Posts: 782
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




arata intradevar binisor dar din cate am auzit s-au cam plans multi ca nu prea are debit de aer suficient. Eu am optat pt cel cu 4 pale mari,sunt adeptul lucrurilor balsoaie desi avand in vedere ca am si radiator mare de cupru,probabil mergea si asta mic,da am zis sa am un plus de siguranta. Cert e ca la un prieten cu nova cu radiator mic de cupru si elv de-asta mic i-o fiert motoru in draci. Chestia cu termocupla de 92 de grade...hm,e cam mare,asa am si eu acum provizoriu ca mi s-o bulit aia electronica si pana o repar am pus una de 92-72 parca de pe o nova. Chestia e ca asta pleaca prea sus,tine motorul prea fierbinte,sta apa sus de tot si se opreste foarte repede. Acuma nu stiu,eu o si calc ce-i drept insa cu aia electronica ai avantajul ca o poti regla cum vrei... So,faci cum crezi ca e mai bine...


--------------------
Dacia/Mazda 1310/1410 M6 1988/1996/1999, 2007 - CV 15 REA
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hyena
post 4 Sep 2011, 18:12
Post #1413


Old School Fan


Group: Members
Posts: 2.556
Joined: 25 September 08
From: B. Ghencea




el nu merge cu ea decat pe DN cate a acolo nu mai stiu mai rar prin oras deci e suficient... si asa nu o sa porneasca decat la o parcare ceva maxim... cel putin la mine asa mere


--------------------
Dacia/Dacia/Suzuki 1310MLS/750s BIG 1986/1989 - B986ZBY
Dacia mea 1310 '86 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f=126&t=223323&st=0#entry3169331

EX Dacia 1310 '98 /index.php?showtopic=160866&st=330
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutz_pitiku
post 4 Sep 2011, 21:04
Post #1414


Membru Vitezoman !


Group: Members
Posts: 14
Joined: 24 January 10
From: Romania




Pt cristiman46:
Nu am putut sa-ti raspund la PM din cauza k nu imi da voie k cica nu am destule postari sad.gif

Comanda am dat-o la un magazin de piese auto de la mine din zona si codurile sunt urmatoarele

Facet 7.5607 (92-82 / 97-87)
Facet 7.5610 (92-87 / 97-92) ...dar astea au treapta a doua prea sus.

Facet 7.5618 (92-82 / 95-80)
Facet 7.5656 (92-82 / 95-80) ..din asta am luat eu si mi se pare cea mai potrivita

Eu cred ca daca porneste ELV-ul la 92 de grade apa nu sta deloc prea sus fiindca termostatul deschide la 89 de grade si daca nu exista racire din exterior apa ajunge la 92 de grade si porneste dracovenia...

Imi pare rau ca ii dezamagesc pe unii dintre voi si va spun ca cei care isi pun termostate mai mici de 89 de grade gresesc foarte mult. Motorul este proiectat sa lucreze la temperatura de 89-90 de grade si nu mai putin.
Zic asta fiindca multi isi pun termostate de 86, 82 ...chiar si mai mici etc si acest lucru e 100% gresit. Sunt mecanic, repar motoare de la zero si stiu ce vorbesc din experienta dar si din pregatirea mea.


Stima


--------------------
Dacia 1310 1987
https://www.facebook.com/groups/contact.daciaclub/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cosmin1300
post 5 Sep 2011, 09:18
Post #1415


Dacia Performance Club


Group: Members
Posts: 152
Joined: 9 August 11
From: Dambovita




Multumesc pentru sfaturi, cei drept ventilatorul are o turatie asa de mare si un debit de aer cum nu am mai vazut sincer... Dar acum vine problema... Nu il pot monta pe radiatorul mare de dacia 1310... radiatorul are 33 de cm inaltime, iar ELV-ul are 36 dry.gif cum fac eu sa il potrivesc pe radiatorul meu? Trebuie alt suport? Si daca ar fi sa fac altul, nu pot sa scot elicea aia.. am scos siguranta aia in care se tine, am tras de ea dar nu merge, mai este o alternativa, sa desfac suruburile care tin motorasul pe suport, si sa dau cu ciocanul in axul din fata elicei... Ce spuneti? E ok sa fac asa?


--------------------
DACIA 1310 1998 - DB 07 VNF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 5 Sep 2011, 10:10
Post #1416


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




QUOTE(ionutz_pitiku @ 2 Sep 2011, 14:04)
[...] am cumparat si doua ELV cu 10 pale fiindca vreau sa pun unu pe interior si altu pe exterior  (daca ar fi incaput amandoua pe interior ar fi fost mult mai bine) [...]
PS: daca o sa am cu ce, o sa fac si niste poze
Stima
*



Din cate am citit, spui ca te p[ricepi la mecanica si motoare si bine faci. Atunci cred ca deja stii ca ceea ce vrei tu sa faci nu este bun sau intelept.
Intrebarea mea este urmatoarea: ambele ELV-uri sunt identice, cu montare pe interior?
Variante de raspuns:
1. Daca DA, atunci iti dai seama ca ELV-ul montat pe exterior are nevoie de alimentare cu polaritate inversa ca sa fie in acelasi sens cu cel de pe interior. Asta n-ar fi nimic; configuratia palelor adica forma lor aerodinamica permite un flux de aer eficient la rotirea intr-un anumit sens. Rotindu-le in sens invers (cerut de montarea pe exterior pentru a fi in concordanta cu cel din interior, pentru un aport de aer mai bun) geometria palelor nu mai ajuta cu aproape nimic, raspandind aerul in directii total diferite si fara a avea vreun spor in acest sens, deci devine nu doar inutil, ci si impotrivitor. O varianta ar fi sa scoti palele si sa le montezi invers, adica cu fata spre corpul motorasului, desigur schimband si polaritatea alimentarii cu tentiune. Astfel vei obtine in ELV cu sens invers si cu geometrie corecta. Mai intervine un aspect aici: ELV-ul e construit sa fie montat pe interior, deci sa functioneze cu rotatie intr-un anumit sens; schimbandu-i sensul s-ar putea sa nu aibe viata prea lunga mecanica motorasului respectiv. Aici experimenteze daca vrei, eu nu am avut nevoie de o asemenea racire la un banal motor de 1.3L, nici chiar la cel de 1.6L, desi am obiceiul sa schimb treptele de viteza de la 3.300 rpm in sus (doar e benzinar si "ii place" in ture).
2. Daca unul dintre ELV-uri este pentru montare pe exterior, asigura-te ca ambele functioneaza in acelasi sens de rotatie pentru a oferi un flux sporit de aer. Altfel, unul il va contracara pe celalalt si vei avea racire doar din inertia masei de aer pe care o intampini la inaintare in trafic, ceea ce nu e indeajuns... ca altfe nu iti mai luai 2 ELV-uri, nu?!
Sper ca te-am lamurit putin pe tema asta.

QUOTE(sebymesteru @ 4 Sep 2011, 15:31)
[...] Eu am optat pt cel cu 4 pale mari,sunt adeptul lucrurilor balsoaie desi avand in vedere ca am si radiator mare de cupru,probabil mergea si asta mic,da am zis sa am un plus de siguranta. Cert e ca la un prieten cu nova cu radiator mic de cupru si elv de-asta mic i-o fiert motoru in draci. [...] mi s-o bulit aia electronica si pana o repar am pus una de 92-72 parca de pe o nova.[...]
*



Si eu tot adeptul celui cu 4 pale sunt... cel cu 10 mi se pare cam economic construit si cu multe deficiente constructive, inclusiv geometria palelor care nu asigura acelasi aport de aer precum cel cu 4 pale mari. Diferenta este in consumul de curent, cel cu 4 pale avand unul mai mare.

QUOTE(Cosmin1300 @ 5 Sep 2011, 09:18)
Multumesc pentru sfaturi, cei drept ventilatorul are o turatie asa de mare si un debit de aer cum nu am mai vazut sincer... Dar acum vine problema... Nu il pot monta pe radiatorul mare de dacia 1310... radiatorul are 33 de cm inaltime, iar ELV-ul are 36 [...]
*



Ai putea foarte simplu sa modific suportul actual:
partea de sus o lasi cum e, iar in partea de jos tai suportul cu flexul (polizorul unghiular) si il scurtezi cu cat ai nevioe (in cazul tau, 3 cm pe ambele brate). Apoi sudezi la loc ce a ramas si gata. Fara chin cu scosul palelor sau alte operatii ce costa timp si rupere de degete. Cu metoda mea esti gata in maxim 30 min. cu tot cu montat sus pe radiator.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 5 Sep 2011, 11:40
Post #1417


Membru rigid


Group: Members
Posts: 782
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




ionutz,pe chestia cu termocuplele am mai dezbatut-o,spun ca termocupla de 92 tine motorul prea cald pt ca daca la iesirea din radiator apa are 90 de grade,in motor va avea deja vre-o 95 probabil si chestia e ca in mers nu-i bai,ca ai racire dar am patit de exemplu sa ma opresc dupa ce am parcat,elv-ul nu a plecat si apa a inceput sa bolboroseasca in borcan... Cand mi-am facut termocupla electronica am setat-o prima oara la 90 cu 81-82 si la fel,pleca prea sus,dupa aia am mai scazut pragul sub 90,nu stiu exact pana la cat ca era deja montata pe masina si mergea bine,pornea cand aveam pe ceas apa imediat sub linia de 95 si se oprea pe cea e 90. Dupa ce opream,daca nu pornise deja,pornea la cateva secunde dupa oprire,mergea cam 20-30 de secunde si se oprea. Mi se pare cel mai ok. In mers nu pornea decat dupa mers intins cu peste 110 pe caldura de peste 30 de grade afara. Eu zic ca e ok asa,chestia e ca aqma mi s-a bulit montajul,suspectez ceea ce mi s-a mai bulit odata,adica dioda care joaca rolul de senzor de temperatura,un 1N4148. As pune un 1N4007 insa nu stiu daca capsula de plastic are aceelasi transfer termic ca cea din sticla...


--------------------
Dacia/Mazda 1310/1410 M6 1988/1996/1999, 2007 - CV 15 REA
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutz_pitiku
post 5 Sep 2011, 12:09
Post #1418


Membru Vitezoman !


Group: Members
Posts: 14
Joined: 24 January 10
From: Romania




[quote=Siconi,5 Sep 2011, 10:10]
Din cate am citit, spui ca te p[ricepi la mecanica si motoare si bine faci. Atunci cred ca deja stii ca ceea ce vrei tu sa faci nu este bun sau intelept.
Intrebarea mea este urmatoarea: ambele ELV-uri sunt identice, cu montare pe interior?
Variante de raspuns:
1. Daca DA, atunci iti dai seama ca ELV-ul montat pe exterior are nevoie de alimentare cu polaritate inversa ca sa fie in acelasi sens cu cel de pe interior. Asta n-ar fi nimic; configuratia palelor adica forma lor aerodinamica permite un flux de aer eficient la rotirea intr-un anumit sens...[QUOTE]


Stai linistit ca stiu asta si am intors elicea invers (pt ca permite) la ELV-ul care il pun pe exterior si in felul acesta sufla binisor.
Daca nu intorci elicea si schimbi doar sensul zgomotul ELV-ului se schimba dar randamentul scade drastic..
Deci am intors elicea si o sa-i schimb si sensul pt a sufla peste radiator, dar acesta va lucra mai rar ca il voi pune pe treapta a doua la termocupla (95-80) si bineinteles va avea si o comanda la buton pt a putea fi pornit la nevoie




[quote=sebymesteru,5 Sep 2011, 11:40]ionutz,pe chestia cu termocuplele am mai dezbatut-o,spun ca termocupla de 92 tine motorul prea cald pt ca daca la iesirea din radiator apa are 90 de grade,in motor va avea deja vre-o 95 probabil si chestia e ca in mers nu-i bai,ca ai racire dar am patit de exemplu sa ma opresc dupa ce am parcat,elv-ul nu a plecat si apa a inceput sa bolboroseasca in borcan... Cand mi-am facut termocupla electronica am setat-o prima oara la 90 cu 81-82 si la fel,pleca prea sus,dupa aia am mai scazut pragul sub 90,nu stiu exact pana la cat ca era deja montata pe masina si mergea bine,pornea cand aveam pe ceas apa imediat sub linia de 95 si se oprea pe cea e 90. Dupa ce opream,daca nu pornise deja,pornea la cateva secunde dupa oprire,mergea cam 20-30 de secunde si se oprea. Mi se pare cel mai ok. In mers nu pornea decat dupa mers intins cu peste 110 pe caldura de peste 30 de grade afara. Eu zic ca e ok asa,chestia e ca aqma mi s-a bulit montajul,suspectez ceea ce mi s-a mai bulit odata,adica dioda care joaca rolul de senzor de temperatura,un 1N4148. As pune un 1N4007 insa nu stiu daca capsula de plastic are aceelasi transfer termic ca cea din sticla...
*
[/QUOTE]



Eu inteleg ceea ce zici tu dar eu iti spun ca o instalatie de racire in stare buna, aerisita cum trebuie si tinuta sub presiune NU va bolborosi nici la peste 100 de grade, gandeste-te ca sunt motoare care au temperatura de lucru in jur de 110, 115 grade si la alea nu fierbe apa...
Momentul cel mai periculos este atunci cand apa bolboroseste si se creeaza goluri in instalatia de racire si asta duce la arderea garniturii de chiulasa...
Eu de cand am masina nu mi-a bolborosit in borcan niciodata, desi apa s-a ridicat de cateva ori pana s-a aprins becul in bord (motivul era termostatul ramas blocat)
Revenind la valoarea termocontactului de 92 de grade, nu mi se pare prea mult fiindca de exemplu ma opresc din mers cu masina si stationez cu motorul in relanti, apa va urca pana la 92 si va porni ELV dar acesta va functiona pana ce la iesirea apei din radiator nu va fi mai mult de 82 de grade. In concluzie apa ajunge la valoarea de 92 un timp foarte scurt si in nici un caz nu are voie sa fiarba la valoarea asta.
Cei care au probleme cu racirea trebuie sa aiba in vedere alte aspecte: radiator partial infundat; camera de ardere micsorata; avansul dereglat; consumul;

Stima

This post has been edited by ionutz_pitiku: 5 Sep 2011, 12:44


--------------------
Dacia 1310 1987
https://www.facebook.com/groups/contact.daciaclub/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andyno
post 5 Sep 2011, 15:13
Post #1419


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.435
Joined: 9 June 09
From: Bucuresti.




care este faza de va chinuiti atat ptr un elv? ...ptr ca este bun el?

nici la injecata si nici la caburatie nu am probleme de nici un fel...ca fierbe motorul sau nu se incalzeste.


--------------------
Dacia 1310, an 99'. Toyota Hilux D4D 170 CP 2007. Dacia 1310, an 20' injectata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 6 Sep 2011, 09:34
Post #1420


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




normal lichidul de racire nu poate bolborosi cu o termocupla de 92 chiar si dupa oprire... cu conditia sa nu fie un defect sau o problema pe instalatia de racire

dar daca totusi totul pare in regula si lichidul bolboroseste atunci acordati atentie deosebita concentratiei antigelului si supapelor de presurizare a sistemului de racire deoarece acestea ajuta la ridicarea punctului de fierbere a lichidului din instalatie, din acest motiv unele motoare pot atinge din constructie in mod normal temperaturi de peste 100 grade celsius (ex. 103 la supernova)


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cosmin1300
post 6 Sep 2011, 09:36
Post #1421


Dacia Performance Club


Group: Members
Posts: 152
Joined: 9 August 11
From: Dambovita




QUOTE(Andyno @ 5 Sep 2011, 15:13)
care este faza de va chinuiti atat ptr un elv? ...ptr ca este bun el?

nici la injecata si nici la caburatie nu am probleme de nici un fel...ca fierbe motorul sau nu se incalzeste.
*



Daca noi avem fix-ul acesta in cap cu ELV-ul, de ce te bagi tu? Poate tie iti convine sa ramai cu elicea aia de plastic de la pompa de apa.. Dar noua nu. Sa nu fie cu suparare.




ON: Am cumparat alt ELV, l-am dat pe cel cu 10 pale de nova, pentru acesta cu 4 pale, luat de pe o dacia sport cu ceva timp in urma, si a ramas prin garaj... Vroiam sa va intreb ce termocupla sa iau?? Am termostat de 89 de grade... Si nu stiu ce termocupla sa cumpar blink.gif si cateva poze

Attached thumbnail(s)
DSC00001.JPG ( Size: 142.12k ) Number of downloads: 939
DSC00002.JPG ( Size: 142.69k ) Number of downloads: 988


--------------------
DACIA 1310 1998 - DB 07 VNF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Grasu-1300
post 6 Sep 2011, 15:02
Post #1422


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 24 March 08
From: Piatra-Neamt




Am un elv , ca cel din pozele de mai sus, dar am radiator mic si cu toate ca are pe el piulitele de prindere elv ,sudate pe el din fabrica, nu il pot monta deoarece trebuie montat mai spre stanga si nu mai sta in pozitie corecta furtunul gros din partea de jos al radiatorului. Aveti vreo idee in privinta asta, pentruca daca fortez montarea furtunului din partea de jos a radiatorului, acesta se stranguleaza si e posibil sa nu mai aiba debitul necesar pt o circulatie suficienta a lichidului de racire ! O alta problema : un radiator mic face o racire suficienta a motorului in cazul in care montez elv. ? Sau va porni foarte des elv-ul ?Multumesc !


--------------------
dacia 1300 1973 - NT 01 PKW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 6 Sep 2011, 19:56
Post #1423


Membru rigid


Group: Members
Posts: 782
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




pentru radiator mic se gasea furtunul de sus mai lung ca sa nu stea in forta cel de jos,ala din cate stiu e universal,nu vine in mai multe marimi si da,probabil elv-ul tau nva porni ceva mai des,dar nu intratat incat sa fie deranjant....
Apropos de faza cu fiertul...eu nu stiu cu ce va incalzeste pe voi ca apa aia ajunge la 100 de grade de exemplu,cand la toate masinile apa sta lipita la 90,ca poate ajunge la 105 sau mai stiu eu cat e alta treaba,e o protectie in plus in cazul in care ceva cedeaza si nu mai ai destula racire sau deloc. In rest nu vad de ce trebuie sa-mi stea asa fierbinte motorul,oricum cel mai bine trage pe la 85-86,cel putin la mine ca nu-i uzat. Dac crestem temperatura,creste dilatarea pieselor ceea ce pt un motor mai uzat e binevenit dar pt unul inca bun nu cred ca-i prieste neaparat. Plus ca acei coeficienti de dilatare ai pieselor nu poti sti cat de bine au fost respectati,pt ca piesele facute la srl sunt facute din te miri ce,nu au tratamentele necesare sau nu se respecta structura materialelor,etc. De-asta pledez pentru un motor de Dacia dus pana la 90 de grade maxim,peste deja eu consider ca e inutil,si nu-si are rostul. E doar o parere,nu dati cu pietre. rolleyes.gif

This post has been edited by sebymesteru: 6 Sep 2011, 20:04


--------------------
Dacia/Mazda 1310/1410 M6 1988/1996/1999, 2007 - CV 15 REA
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Grasu-1300
post 6 Sep 2011, 21:29
Post #1424


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 24 March 08
From: Piatra-Neamt




Furtunul din partea de sus al radiatorului il am mai lung, dar furtunul de jos este de un singur model si daca il folosesc la un radiator mic montat mai spre stanga, se stranguleaza. Asta ar fi problema care apare in situatia asta !


--------------------
dacia 1300 1973 - NT 01 PKW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Grasu-1300
post 8 Sep 2011, 07:22
Post #1425


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 24 March 08
From: Piatra-Neamt




Iata ce spune constructorul:

Attached thumbnail(s)
DSCN1466.jpg ( Size: 2.09mb ) Number of downloads: 944
DSCN1467.jpg ( Size: 2.04mb ) Number of downloads: 828
DSCN1468.jpg ( Size: 2mb ) Number of downloads: 793
DSCN1469.jpg ( Size: 2.09mb ) Number of downloads: 179


--------------------
dacia 1300 1973 - NT 01 PKW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cosmin1300
post 8 Sep 2011, 18:27
Post #1426


Dacia Performance Club


Group: Members
Posts: 152
Joined: 9 August 11
From: Dambovita




Am montat si eu azi defapt ieri ELV-ul si ieri mi-am luat o teapa cu termocupla moka de la un prieten, care nu a deschis decat de 2 ori si pe urma mi-a fiert motorul blink.gif Ba chiar de 2 ori...(sunt poze de ieri si de azi, primele sunt de ieri, si urmatoarele de azi) am fost azi la magazinul de piese auto, am cumparat si eu dupa mintea mea... ca nu am avut timp sa ma informez radmasa.gif Am luat sa zic asa la nimereala, si ceva sa fie cam egal, sa le pot combina... cool.gif Am luat termostat de 89 de grade(ca cel din poza cu sageata) si o termocupla de 82-68 si s-a nimerit sa fie cele mai bune blink.gif Le-am montat si merge super, apa nu urca mai mult de 89-90 de grade, cand deschide termostatul, porneste elv-ul si il raceste pana pe la 85 de grade wub.gif asa de linistitor e cand opresti motorul si mai merge 5 minute elv-ul happy.gif Si cateva poze:)


Cost:
ELV-20 de lei
Termocupla 20 de lei
Releu 15 lei
Instalatia am confectionat-o eu impreuna cu un prieten .

Manopera: am facut-o eu

Rezultate: satisfactia , si placerea de a merge cu masina acum.. Acum nu mai am grija ca imi fierbe la mers in coloana/semafoare, etc. Si in mers nu ma astept sa porneasca pentru ca vin curentii de aer rece, trec prin radiator, si pe urma pe motor, deci nu e nevoie sa porneasca ELV-ul happy.gif

Recomand cu cea mai mare incredere sa va montati ELV, pentru ca la iarna castigati 5-10 minute la incalzire... Nu mai stati cu paleta aia de plastic sa plecati pe drum si inca sa aveti geamurile inghetate si frig in masina icon_mrgreen.gif Bafta ! Cine vrea sa ma mai intrebe detalii P.M sau Y!M: cosmin_snr

This post has been edited by Cosmin1300: 8 Sep 2011, 18:33

Attached thumbnail(s)
DSC00001.JPG ( Size: 139.69k ) Number of downloads: 253
DSC00004.JPG ( Size: 150.44k ) Number of downloads: 251
DSC00006.JPG ( Size: 142.96k ) Number of downloads: 237
DSC00007.JPG ( Size: 139.83k ) Number of downloads: 286
DSC00008.JPG ( Size: 143.96k ) Number of downloads: 283
DSC00013.JPG ( Size: 149.09k ) Number of downloads: 242
DSC00014.JPG ( Size: 150.07k ) Number of downloads: 245
DSC00001.JPG ( Size: 145.06k ) Number of downloads: 242
DSC00002.JPG ( Size: 151.58k ) Number of downloads: 261
DSC00003.JPG ( Size: 147.88k ) Number of downloads: 258
DSC00004.JPG ( Size: 155.91k ) Number of downloads: 256
DSC02061.JPG ( Size: 289.97k ) Number of downloads: 292


--------------------
DACIA 1310 1998 - DB 07 VNF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 8 Sep 2011, 18:46
Post #1427


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




Cosmin1300 ai pus si tu vreo siguranta de protectie pe releu?
prin termocupla e bine sa treca ,,minus,, care sa inchida circuitu,prin releu,la ELV


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cosmin1300
post 8 Sep 2011, 19:09
Post #1428


Dacia Performance Club


Group: Members
Posts: 152
Joined: 9 August 11
From: Dambovita




QUOTE(nikuniku @ 8 Sep 2011, 18:46)
Cosmin1300 ai pus si tu vreo siguranta de protectie pe releu?
prin termocupla e bine sa treca ,,minus,, care sa inchida circuitu,prin releu,la ELV
*




Prin termocupla trece un minus, dar siguranta nu am pus... Cred ca maine o sa pun daca nu uit wink.gif Si daca nu am treaba


--------------------
DACIA 1310 1998 - DB 07 VNF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 9 Sep 2011, 08:55
Post #1429


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Nu e nevoie de siguranta. Aceasta ar proteja doar releul, care nu are cum sa intre in scurt (ori merge, ori se arde, caz in care se intrerupe bobinalui). Eventual, ai putea sa masori curentul pe care il "papa" ELV-ul si pe partea de forta sa pui o siguranta, desi nu e indicat. Daca nu sti sa calibrezi bine siguranta, adica sa pui una corespunzatoare pentru un anumit curent, risti sa montezi FIE una la limita si care se va arde prea des sau cand ti-e lumea mai draga pentru ca la pornire orice motor electroc ia curent mai mare decat la regim de functionare (soc electric), FIE pui o valoare prea mare si nu se mai arde in veci!
Nici electromotorul, nici bobina de inductie si nici alternatorul nu au sigurante pe ele si nu s-a intamplat niciodata nimic.
Repet: nu spun ca e de prisos sa faci si chestia asta (montarea sigurantei), ci doar ca ea trebuie montata pe circuitul de forta si aleasa o valoare optima (preferabil ar fi o siguranta cu temporizare, care rezista la socurile de tensiune tranzitorii, deci nu crapa la orica nimic).
Alegerea e a ta.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crick
post 9 Sep 2011, 13:40
Post #1430


Membru autentic


Group: Members
Posts: 666
Joined: 2 January 09
From: Bucuresti




Monteaza neaparat o siguranta; din ea alimentezi contactul releului care porneste ELV dar totodata si borna de + a releului astfel bateria este separata de orice scurtcircuit aparut pe traseul de alimentare al motorului/releului,amandoua fiind situate in compartimentul motor sunt supuse mereu la conditii vitrege :apa,caldura,oxidari ,coroziune,etc.Acel tip de ELV nu prea este stralucit,dupa un timp destul de scurt bucsile cedeaza,apoi scartaie si se poate bloca,ti-as fi recomandat ceva strain de pe la dezmembrari.Acelasi lucru si despre termocupla,se poate bloca pe deschis(fiert motor cum ai patit)sau pe inchis(merge pana la descarcarea bateriei), un montaj electronic ar fi mult mai fiabil,oricum ideea cu ELV este buna,mentine temperatura mai constanta.
Nu stiu de ce fabricantul nu a montat siguranta pe bobina de inductie,probabil acele socluri erau prapastios de bune si niste intreruperi de alimentare la viteza mare nu prea erau sanatoase ,cert este ca am intalnit un caz in care firul de alimentare la bobina era topit pana la intrerupere(nu stiu de ce) dar cu schimbarea firului totul a revenit la normal.Despre partea cu electromotorul si alternatorul acolo sunt curenti mari si orice contact imperfect(siguranta) produce o cadere de tensiune destul de mare de luat in seama la o baterie de 12V.


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - B _____
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 9 Sep 2011, 16:55
Post #1431


Membru rigid


Group: Members
Posts: 782
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




Stai linistit ca va merge mult si bine si fara siguranta,daca e legat cu simt de raspundere nu vei avea probleme. Cat despre ventilator,eu l-am desfacut,spalat,curatat,uns cu ulei(nu cu vaselina) si montat la loc. Merge super si va mai merge mult si bine. Cand incepe sa faca galagie il dau jos si repet operatiile astea si gata. Daca nu ai grija de el poate sa fie de oricare ca la un moment dat tot va face urat....Oricum decat unul de-ala subtirel care sufla anemic si face si galagie mai mare,mai bine asta. Mai gasisem un MagnetiMarelli wub.gif care arata bine,avea vreo 6 pale mai mici putin,in rest arata destul de solid si el insa mi-a fost frica ca poate nu se potriveste pe dimensiunile radiatorului si am renuntat. tongue.gif


--------------------
Dacia/Mazda 1310/1410 M6 1988/1996/1999, 2007 - CV 15 REA
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crick
post 9 Sep 2011, 20:22
Post #1432


Membru autentic


Group: Members
Posts: 666
Joined: 2 January 09
From: Bucuresti




Bineinteles ca merge si fara siguranta ,asa cum poti conduce cu centura de siguranta pusa sau fara...cred ca intelegi ideea!


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - B _____
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 9 Sep 2011, 23:34
Post #1433


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




e daca se blocheaza cumva motoru poate sa ia foc masina


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cioby92
post 12 Sep 2011, 01:50
Post #1434


Membru fara semnalmente


Group: Members
Posts: 402
Joined: 22 December 09
From: Brasov




Salutare, vreau sa montez si eu un electroventilator pe batrana dacie pana la venirea iernii. Am achizitionat un electroventilator de dacie, maine ma duc sa iau termocupla si releul si sper sa apuc sa le montez saptamana aceasta. Am gasit pe topicul acesta o schema si as vrea sa stiu daca este buna sa ma pot ghida dupa ea, o atasez mai jos.

This post has been edited by Cioby92: 12 Sep 2011, 01:50

Attached thumbnail(s)
2elxeg3.jpg ( Size: 31.75k ) Number of downloads: 310


--------------------
Dacia 1300/1976 cu elemente de 1310 - BV 01 EMP
Dacia Logan 1.4 MPI Laureate GPL 2008 B 12 ZVK
I'll Make You an Offer You Can't Refuse
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Grasu-1300
post 12 Sep 2011, 06:25
Post #1435


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 24 March 08
From: Piatra-Neamt




Nu trebuie neaparat sa treci prin contactul de la cheie. Acuma te-as intreba daca radiatorul este mic sau mare ca de dacia papuc ? Daca este mic trebuie sa-l deplasezi spre stanga masinii si astfel apare problema furtunului gros din partea de jos al radiatorului , pe care trebuie sa-l fortezi spre stanga si se cam stranguleaza, plus ca radiatorul nu mai sta in suporturile de jos de pe traversa.

12 Sep 2011, 06:29:
AA ! Scuze - nu e contact de cheie ! Releul ar fi mult mai bine sa fie de 40 A. De faruri are contactele dimensionate pentru un curent mai mic.

This post has been edited by Grasu-1300: 12 Sep 2011, 06:29


--------------------
dacia 1300 1973 - NT 01 PKW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cioby92
post 12 Sep 2011, 09:04
Post #1436


Membru fara semnalmente


Group: Members
Posts: 402
Joined: 22 December 09
From: Brasov




Radiatorul este mare, releu o sa caut de 40 A cum ai zis, sper sa gasesc.


--------------------
Dacia 1300/1976 cu elemente de 1310 - BV 01 EMP
Dacia Logan 1.4 MPI Laureate GPL 2008 B 12 ZVK
I'll Make You an Offer You Can't Refuse
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 12 Sep 2011, 17:16
Post #1437


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




poate te ajuta si asta

Attached thumbnail(s)
vent.JPG ( Size: 26.56k ) Number of downloads: 229
vent2.JPG ( Size: 16.38k ) Number of downloads: 192


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 12 Sep 2011, 20:17
Post #1438


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




Mie mi se pare destul de buna schema lui Cioby92,dar cu o specificatie. Sa se monteze becul pe pini bobinei releului.
Asa o am eu montata si nu am probleme. Doar o data cand nu se aprindea k imi intrase apa la releu si sa intrerupt bobina(cautati relee izolate cu mastic, sau izolatile).


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 12 Sep 2011, 20:33
Post #1439


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




daca te uiti atent e aceeasi schema numai ca e altfel desenata in al doilea desen este butonul clasic de dacia cu bec

This post has been edited by bygy007: 12 Sep 2011, 20:34


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cioby92
post 12 Sep 2011, 20:43
Post #1440


Membru fara semnalmente


Group: Members
Posts: 402
Joined: 22 December 09
From: Brasov




Am un intrerupator pentru dezaburire modelul acesta, aveti idee in ce ordine se leaga firele ca sa il pot folosi pentru pornirea electroventilatorului?

This post has been edited by Cioby92: 12 Sep 2011, 20:44

Attached thumbnail(s)
674673994893803274759293_5618947_700_700.jpg ( Size: 82.08k ) Number of downloads: 223
674684911569001998729295_5618947_700_700.jpg ( Size: 58.04k ) Number of downloads: 178


--------------------
Dacia 1300/1976 cu elemente de 1310 - BV 01 EMP
Dacia Logan 1.4 MPI Laureate GPL 2008 B 12 ZVK
I'll Make You an Offer You Can't Refuse
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
57 Pages « < 46 47 48 49 50 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 16th June 2025 - 18:21
Forum Renault