Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
![]() ![]() ![]() |
Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
ionutz_pitiku |
![]()
Post
#1411
|
||
![]() Membru Vitezoman ! Group: Members Posts: 14 Joined: 24 January 10 From: Romania ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1987 https://www.facebook.com/groups/contact.daciaclub/
|
|||
sebymesteru |
![]()
Post
#1412
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
arata intradevar binisor dar din cate am auzit s-au cam plans multi ca nu prea are debit de aer suficient. Eu am optat pt cel cu 4 pale mari,sunt adeptul lucrurilor balsoaie desi avand in vedere ca am si radiator mare de cupru,probabil mergea si asta mic,da am zis sa am un plus de siguranta. Cert e ca la un prieten cu nova cu radiator mic de cupru si elv de-asta mic i-o fiert motoru in draci. Chestia cu termocupla de 92 de grade...hm,e cam mare,asa am si eu acum provizoriu ca mi s-o bulit aia electronica si pana o repar am pus una de 92-72 parca de pe o nova. Chestia e ca asta pleaca prea sus,tine motorul prea fierbinte,sta apa sus de tot si se opreste foarte repede. Acuma nu stiu,eu o si calc ce-i drept insa cu aia electronica ai avantajul ca o poti regla cum vrei... So,faci cum crezi ca e mai bine...
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
hyena |
![]()
Post
#1413
|
![]() Old School Fan Group: Members Posts: 2.556 Joined: 25 September 08 From: B. Ghencea ![]() |
el nu merge cu ea decat pe DN cate a acolo nu mai stiu mai rar prin oras deci e suficient... si asa nu o sa porneasca decat la o parcare ceva maxim... cel putin la mine asa mere
|
--------------------
Dacia/Dacia/Suzuki
1310MLS/750s BIG
1986/1989
- B986ZBY Dacia mea 1310 '86 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f=126&t=223323&st=0#entry3169331
EX Dacia 1310 '98 /index.php?showtopic=160866&st=330 |
|
ionutz_pitiku |
![]()
Post
#1414
|
![]() Membru Vitezoman ! Group: Members Posts: 14 Joined: 24 January 10 From: Romania ![]() |
Pt cristiman46:
Nu am putut sa-ti raspund la PM din cauza k nu imi da voie k cica nu am destule postari ![]() Comanda am dat-o la un magazin de piese auto de la mine din zona si codurile sunt urmatoarele Facet 7.5607 (92-82 / 97-87) Facet 7.5610 (92-87 / 97-92) ...dar astea au treapta a doua prea sus. Facet 7.5618 (92-82 / 95-80) Facet 7.5656 (92-82 / 95-80) ..din asta am luat eu si mi se pare cea mai potrivita Eu cred ca daca porneste ELV-ul la 92 de grade apa nu sta deloc prea sus fiindca termostatul deschide la 89 de grade si daca nu exista racire din exterior apa ajunge la 92 de grade si porneste dracovenia... Imi pare rau ca ii dezamagesc pe unii dintre voi si va spun ca cei care isi pun termostate mai mici de 89 de grade gresesc foarte mult. Motorul este proiectat sa lucreze la temperatura de 89-90 de grade si nu mai putin. Zic asta fiindca multi isi pun termostate de 86, 82 ...chiar si mai mici etc si acest lucru e 100% gresit. Sunt mecanic, repar motoare de la zero si stiu ce vorbesc din experienta dar si din pregatirea mea. Stima |
--------------------
Dacia
1310
1987 https://www.facebook.com/groups/contact.daciaclub/
|
|
Cosmin1300 |
![]()
Post
#1415
|
![]() Dacia Performance Club Group: Members Posts: 152 Joined: 9 August 11 From: Dambovita ![]() |
Multumesc pentru sfaturi, cei drept ventilatorul are o turatie asa de mare si un debit de aer cum nu am mai vazut sincer... Dar acum vine problema... Nu il pot monta pe radiatorul mare de dacia 1310... radiatorul are 33 de cm inaltime, iar ELV-ul are 36
![]() |
--------------------
DACIA
1310
1998
- DB 07 VNF
|
|
Siconi |
![]()
Post
#1416
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
QUOTE(ionutz_pitiku @ 2 Sep 2011, 14:04) [...] am cumparat si doua ELV cu 10 pale fiindca vreau sa pun unu pe interior si altu pe exterior (daca ar fi incaput amandoua pe interior ar fi fost mult mai bine) [...] PS: daca o sa am cu ce, o sa fac si niste poze Stima Din cate am citit, spui ca te p[ricepi la mecanica si motoare si bine faci. Atunci cred ca deja stii ca ceea ce vrei tu sa faci nu este bun sau intelept. Intrebarea mea este urmatoarea: ambele ELV-uri sunt identice, cu montare pe interior? Variante de raspuns: 1. Daca DA, atunci iti dai seama ca ELV-ul montat pe exterior are nevoie de alimentare cu polaritate inversa ca sa fie in acelasi sens cu cel de pe interior. Asta n-ar fi nimic; configuratia palelor adica forma lor aerodinamica permite un flux de aer eficient la rotirea intr-un anumit sens. Rotindu-le in sens invers (cerut de montarea pe exterior pentru a fi in concordanta cu cel din interior, pentru un aport de aer mai bun) geometria palelor nu mai ajuta cu aproape nimic, raspandind aerul in directii total diferite si fara a avea vreun spor in acest sens, deci devine nu doar inutil, ci si impotrivitor. O varianta ar fi sa scoti palele si sa le montezi invers, adica cu fata spre corpul motorasului, desigur schimband si polaritatea alimentarii cu tentiune. Astfel vei obtine in ELV cu sens invers si cu geometrie corecta. Mai intervine un aspect aici: ELV-ul e construit sa fie montat pe interior, deci sa functioneze cu rotatie intr-un anumit sens; schimbandu-i sensul s-ar putea sa nu aibe viata prea lunga mecanica motorasului respectiv. Aici experimenteze daca vrei, eu nu am avut nevoie de o asemenea racire la un banal motor de 1.3L, nici chiar la cel de 1.6L, desi am obiceiul sa schimb treptele de viteza de la 3.300 rpm in sus (doar e benzinar si "ii place" in ture). 2. Daca unul dintre ELV-uri este pentru montare pe exterior, asigura-te ca ambele functioneaza in acelasi sens de rotatie pentru a oferi un flux sporit de aer. Altfel, unul il va contracara pe celalalt si vei avea racire doar din inertia masei de aer pe care o intampini la inaintare in trafic, ceea ce nu e indeajuns... ca altfe nu iti mai luai 2 ELV-uri, nu?! Sper ca te-am lamurit putin pe tema asta. QUOTE(sebymesteru @ 4 Sep 2011, 15:31) [...] Eu am optat pt cel cu 4 pale mari,sunt adeptul lucrurilor balsoaie desi avand in vedere ca am si radiator mare de cupru,probabil mergea si asta mic,da am zis sa am un plus de siguranta. Cert e ca la un prieten cu nova cu radiator mic de cupru si elv de-asta mic i-o fiert motoru in draci. [...] mi s-o bulit aia electronica si pana o repar am pus una de 92-72 parca de pe o nova.[...] Si eu tot adeptul celui cu 4 pale sunt... cel cu 10 mi se pare cam economic construit si cu multe deficiente constructive, inclusiv geometria palelor care nu asigura acelasi aport de aer precum cel cu 4 pale mari. Diferenta este in consumul de curent, cel cu 4 pale avand unul mai mare. QUOTE(Cosmin1300 @ 5 Sep 2011, 09:18) Multumesc pentru sfaturi, cei drept ventilatorul are o turatie asa de mare si un debit de aer cum nu am mai vazut sincer... Dar acum vine problema... Nu il pot monta pe radiatorul mare de dacia 1310... radiatorul are 33 de cm inaltime, iar ELV-ul are 36 [...] Ai putea foarte simplu sa modific suportul actual: partea de sus o lasi cum e, iar in partea de jos tai suportul cu flexul (polizorul unghiular) si il scurtezi cu cat ai nevioe (in cazul tau, 3 cm pe ambele brate). Apoi sudezi la loc ce a ramas si gata. Fara chin cu scosul palelor sau alte operatii ce costa timp si rupere de degete. Cu metoda mea esti gata in maxim 30 min. cu tot cu montat sus pe radiator. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
sebymesteru |
![]()
Post
#1417
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
ionutz,pe chestia cu termocuplele am mai dezbatut-o,spun ca termocupla de 92 tine motorul prea cald pt ca daca la iesirea din radiator apa are 90 de grade,in motor va avea deja vre-o 95 probabil si chestia e ca in mers nu-i bai,ca ai racire dar am patit de exemplu sa ma opresc dupa ce am parcat,elv-ul nu a plecat si apa a inceput sa bolboroseasca in borcan... Cand mi-am facut termocupla electronica am setat-o prima oara la 90 cu 81-82 si la fel,pleca prea sus,dupa aia am mai scazut pragul sub 90,nu stiu exact pana la cat ca era deja montata pe masina si mergea bine,pornea cand aveam pe ceas apa imediat sub linia de 95 si se oprea pe cea e 90. Dupa ce opream,daca nu pornise deja,pornea la cateva secunde dupa oprire,mergea cam 20-30 de secunde si se oprea. Mi se pare cel mai ok. In mers nu pornea decat dupa mers intins cu peste 110 pe caldura de peste 30 de grade afara. Eu zic ca e ok asa,chestia e ca aqma mi s-a bulit montajul,suspectez ceea ce mi s-a mai bulit odata,adica dioda care joaca rolul de senzor de temperatura,un 1N4148. As pune un 1N4007 insa nu stiu daca capsula de plastic are aceelasi transfer termic ca cea din sticla...
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
ionutz_pitiku |
![]()
Post
#1418
|
![]() Membru Vitezoman ! Group: Members Posts: 14 Joined: 24 January 10 From: Romania ![]() |
[quote=Siconi,5 Sep 2011, 10:10]
Din cate am citit, spui ca te p[ricepi la mecanica si motoare si bine faci. Atunci cred ca deja stii ca ceea ce vrei tu sa faci nu este bun sau intelept. Intrebarea mea este urmatoarea: ambele ELV-uri sunt identice, cu montare pe interior? Variante de raspuns: 1. Daca DA, atunci iti dai seama ca ELV-ul montat pe exterior are nevoie de alimentare cu polaritate inversa ca sa fie in acelasi sens cu cel de pe interior. Asta n-ar fi nimic; configuratia palelor adica forma lor aerodinamica permite un flux de aer eficient la rotirea intr-un anumit sens...[QUOTE] Stai linistit ca stiu asta si am intors elicea invers (pt ca permite) la ELV-ul care il pun pe exterior si in felul acesta sufla binisor. Daca nu intorci elicea si schimbi doar sensul zgomotul ELV-ului se schimba dar randamentul scade drastic.. Deci am intors elicea si o sa-i schimb si sensul pt a sufla peste radiator, dar acesta va lucra mai rar ca il voi pune pe treapta a doua la termocupla (95-80) si bineinteles va avea si o comanda la buton pt a putea fi pornit la nevoie [quote=sebymesteru,5 Sep 2011, 11:40]ionutz,pe chestia cu termocuplele am mai dezbatut-o,spun ca termocupla de 92 tine motorul prea cald pt ca daca la iesirea din radiator apa are 90 de grade,in motor va avea deja vre-o 95 probabil si chestia e ca in mers nu-i bai,ca ai racire dar am patit de exemplu sa ma opresc dupa ce am parcat,elv-ul nu a plecat si apa a inceput sa bolboroseasca in borcan... Cand mi-am facut termocupla electronica am setat-o prima oara la 90 cu 81-82 si la fel,pleca prea sus,dupa aia am mai scazut pragul sub 90,nu stiu exact pana la cat ca era deja montata pe masina si mergea bine,pornea cand aveam pe ceas apa imediat sub linia de 95 si se oprea pe cea e 90. Dupa ce opream,daca nu pornise deja,pornea la cateva secunde dupa oprire,mergea cam 20-30 de secunde si se oprea. Mi se pare cel mai ok. In mers nu pornea decat dupa mers intins cu peste 110 pe caldura de peste 30 de grade afara. Eu zic ca e ok asa,chestia e ca aqma mi s-a bulit montajul,suspectez ceea ce mi s-a mai bulit odata,adica dioda care joaca rolul de senzor de temperatura,un 1N4148. As pune un 1N4007 insa nu stiu daca capsula de plastic are aceelasi transfer termic ca cea din sticla... [/QUOTE] Eu inteleg ceea ce zici tu dar eu iti spun ca o instalatie de racire in stare buna, aerisita cum trebuie si tinuta sub presiune NU va bolborosi nici la peste 100 de grade, gandeste-te ca sunt motoare care au temperatura de lucru in jur de 110, 115 grade si la alea nu fierbe apa... Momentul cel mai periculos este atunci cand apa bolboroseste si se creeaza goluri in instalatia de racire si asta duce la arderea garniturii de chiulasa... Eu de cand am masina nu mi-a bolborosit in borcan niciodata, desi apa s-a ridicat de cateva ori pana s-a aprins becul in bord (motivul era termostatul ramas blocat) Revenind la valoarea termocontactului de 92 de grade, nu mi se pare prea mult fiindca de exemplu ma opresc din mers cu masina si stationez cu motorul in relanti, apa va urca pana la 92 si va porni ELV dar acesta va functiona pana ce la iesirea apei din radiator nu va fi mai mult de 82 de grade. In concluzie apa ajunge la valoarea de 92 un timp foarte scurt si in nici un caz nu are voie sa fiarba la valoarea asta. Cei care au probleme cu racirea trebuie sa aiba in vedere alte aspecte: radiator partial infundat; camera de ardere micsorata; avansul dereglat; consumul; Stima This post has been edited by ionutz_pitiku: 5 Sep 2011, 12:44 |
--------------------
Dacia
1310
1987 https://www.facebook.com/groups/contact.daciaclub/
|
|
Andyno |
![]()
Post
#1419
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.435 Joined: 9 June 09 From: Bucuresti. ![]() |
care este faza de va chinuiti atat ptr un elv? ...ptr ca este bun el?
nici la injecata si nici la caburatie nu am probleme de nici un fel...ca fierbe motorul sau nu se incalzeste. |
--------------------
Dacia 1310, an 99'.
Toyota Hilux D4D 170 CP 2007.
Dacia 1310, an 20' injectata.
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#1420
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
normal lichidul de racire nu poate bolborosi cu o termocupla de 92 chiar si dupa oprire... cu conditia sa nu fie un defect sau o problema pe instalatia de racire
dar daca totusi totul pare in regula si lichidul bolboroseste atunci acordati atentie deosebita concentratiei antigelului si supapelor de presurizare a sistemului de racire deoarece acestea ajuta la ridicarea punctului de fierbere a lichidului din instalatie, din acest motiv unele motoare pot atinge din constructie in mod normal temperaturi de peste 100 grade celsius (ex. 103 la supernova) |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
Cosmin1300 |
![]()
Post
#1421
|
![]() Dacia Performance Club Group: Members Posts: 152 Joined: 9 August 11 From: Dambovita ![]() |
QUOTE(Andyno @ 5 Sep 2011, 15:13) care este faza de va chinuiti atat ptr un elv? ...ptr ca este bun el? nici la injecata si nici la caburatie nu am probleme de nici un fel...ca fierbe motorul sau nu se incalzeste. Daca noi avem fix-ul acesta in cap cu ELV-ul, de ce te bagi tu? Poate tie iti convine sa ramai cu elicea aia de plastic de la pompa de apa.. Dar noua nu. Sa nu fie cu suparare. ON: Am cumparat alt ELV, l-am dat pe cel cu 10 pale de nova, pentru acesta cu 4 pale, luat de pe o dacia sport cu ceva timp in urma, si a ramas prin garaj... Vroiam sa va intreb ce termocupla sa iau?? Am termostat de 89 de grade... Si nu stiu ce termocupla sa cumpar ![]() Attached thumbnail(s) DSC00001.JPG ( Size: 142.12k ) Number of downloads: 939 DSC00002.JPG ( Size: 142.69k ) Number of downloads: 988 |
--------------------
DACIA
1310
1998
- DB 07 VNF
|
|
Grasu-1300 |
![]()
Post
#1422
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 24 March 08 From: Piatra-Neamt ![]() |
Am un elv , ca cel din pozele de mai sus, dar am radiator mic si cu toate ca are pe el piulitele de prindere elv ,sudate pe el din fabrica, nu il pot monta deoarece trebuie montat mai spre stanga si nu mai sta in pozitie corecta furtunul gros din partea de jos al radiatorului. Aveti vreo idee in privinta asta, pentruca daca fortez montarea furtunului din partea de jos a radiatorului, acesta se stranguleaza si e posibil sa nu mai aiba debitul necesar pt o circulatie suficienta a lichidului de racire ! O alta problema : un radiator mic face o racire suficienta a motorului in cazul in care montez elv. ? Sau va porni foarte des elv-ul ?Multumesc !
|
--------------------
dacia
1300
1973
- NT 01 PKW
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#1423
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
pentru radiator mic se gasea furtunul de sus mai lung ca sa nu stea in forta cel de jos,ala din cate stiu e universal,nu vine in mai multe marimi si da,probabil elv-ul tau nva porni ceva mai des,dar nu intratat incat sa fie deranjant....
Apropos de faza cu fiertul...eu nu stiu cu ce va incalzeste pe voi ca apa aia ajunge la 100 de grade de exemplu,cand la toate masinile apa sta lipita la 90,ca poate ajunge la 105 sau mai stiu eu cat e alta treaba,e o protectie in plus in cazul in care ceva cedeaza si nu mai ai destula racire sau deloc. In rest nu vad de ce trebuie sa-mi stea asa fierbinte motorul,oricum cel mai bine trage pe la 85-86,cel putin la mine ca nu-i uzat. Dac crestem temperatura,creste dilatarea pieselor ceea ce pt un motor mai uzat e binevenit dar pt unul inca bun nu cred ca-i prieste neaparat. Plus ca acei coeficienti de dilatare ai pieselor nu poti sti cat de bine au fost respectati,pt ca piesele facute la srl sunt facute din te miri ce,nu au tratamentele necesare sau nu se respecta structura materialelor,etc. De-asta pledez pentru un motor de Dacia dus pana la 90 de grade maxim,peste deja eu consider ca e inutil,si nu-si are rostul. E doar o parere,nu dati cu pietre. ![]() This post has been edited by sebymesteru: 6 Sep 2011, 20:04 |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
Grasu-1300 |
![]()
Post
#1424
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 24 March 08 From: Piatra-Neamt ![]() |
Furtunul din partea de sus al radiatorului il am mai lung, dar furtunul de jos este de un singur model si daca il folosesc la un radiator mic montat mai spre stanga, se stranguleaza. Asta ar fi problema care apare in situatia asta !
|
--------------------
dacia
1300
1973
- NT 01 PKW
|
|
Grasu-1300 |
![]()
Post
#1425
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 24 March 08 From: Piatra-Neamt ![]() |
Iata ce spune constructorul:
Attached thumbnail(s) DSCN1466.jpg ( Size: 2.09mb ) Number of downloads: 944 DSCN1467.jpg ( Size: 2.04mb ) Number of downloads: 828 DSCN1468.jpg ( Size: 2mb ) Number of downloads: 793 DSCN1469.jpg ( Size: 2.09mb ) Number of downloads: 179 |
--------------------
dacia
1300
1973
- NT 01 PKW
|
|
Cosmin1300 |
![]() ![]()
Post
#1426
|
![]() Dacia Performance Club Group: Members Posts: 152 Joined: 9 August 11 From: Dambovita ![]() |
Am montat si eu azi defapt ieri ELV-ul si ieri mi-am luat o teapa cu termocupla moka de la un prieten, care nu a deschis decat de 2 ori si pe urma mi-a fiert motorul
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cost: ELV-20 de lei Termocupla 20 de lei Releu 15 lei Instalatia am confectionat-o eu impreuna cu un prieten . Manopera: am facut-o eu Rezultate: satisfactia , si placerea de a merge cu masina acum.. Acum nu mai am grija ca imi fierbe la mers in coloana/semafoare, etc. Si in mers nu ma astept sa porneasca pentru ca vin curentii de aer rece, trec prin radiator, si pe urma pe motor, deci nu e nevoie sa porneasca ELV-ul ![]() Recomand cu cea mai mare incredere sa va montati ELV, pentru ca la iarna castigati 5-10 minute la incalzire... Nu mai stati cu paleta aia de plastic sa plecati pe drum si inca sa aveti geamurile inghetate si frig in masina ![]() This post has been edited by Cosmin1300: 8 Sep 2011, 18:33 Attached thumbnail(s) DSC00001.JPG ( Size: 139.69k ) Number of downloads: 253 DSC00004.JPG ( Size: 150.44k ) Number of downloads: 251 DSC00006.JPG ( Size: 142.96k ) Number of downloads: 237 DSC00007.JPG ( Size: 139.83k ) Number of downloads: 286 DSC00008.JPG ( Size: 143.96k ) Number of downloads: 283 DSC00013.JPG ( Size: 149.09k ) Number of downloads: 242 DSC00014.JPG ( Size: 150.07k ) Number of downloads: 245 DSC00001.JPG ( Size: 145.06k ) Number of downloads: 242 DSC00002.JPG ( Size: 151.58k ) Number of downloads: 261 DSC00003.JPG ( Size: 147.88k ) Number of downloads: 258 DSC00004.JPG ( Size: 155.91k ) Number of downloads: 256 DSC02061.JPG ( Size: 289.97k ) Number of downloads: 292 |
--------------------
DACIA
1310
1998
- DB 07 VNF
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#1427
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
Cosmin1300 ai pus si tu vreo siguranta de protectie pe releu?
prin termocupla e bine sa treca ,,minus,, care sa inchida circuitu,prin releu,la ELV |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
Cosmin1300 |
![]()
Post
#1428
|
![]() Dacia Performance Club Group: Members Posts: 152 Joined: 9 August 11 From: Dambovita ![]() |
|
--------------------
DACIA
1310
1998
- DB 07 VNF
|
|
Siconi |
![]()
Post
#1429
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Nu e nevoie de siguranta. Aceasta ar proteja doar releul, care nu are cum sa intre in scurt (ori merge, ori se arde, caz in care se intrerupe bobinalui). Eventual, ai putea sa masori curentul pe care il "papa" ELV-ul si pe partea de forta sa pui o siguranta, desi nu e indicat. Daca nu sti sa calibrezi bine siguranta, adica sa pui una corespunzatoare pentru un anumit curent, risti sa montezi FIE una la limita si care se va arde prea des sau cand ti-e lumea mai draga pentru ca la pornire orice motor electroc ia curent mai mare decat la regim de functionare (soc electric), FIE pui o valoare prea mare si nu se mai arde in veci!
Nici electromotorul, nici bobina de inductie si nici alternatorul nu au sigurante pe ele si nu s-a intamplat niciodata nimic. Repet: nu spun ca e de prisos sa faci si chestia asta (montarea sigurantei), ci doar ca ea trebuie montata pe circuitul de forta si aleasa o valoare optima (preferabil ar fi o siguranta cu temporizare, care rezista la socurile de tensiune tranzitorii, deci nu crapa la orica nimic). Alegerea e a ta. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
crick |
![]()
Post
#1430
|
Membru autentic Group: Members Posts: 666 Joined: 2 January 09 From: Bucuresti ![]() |
Monteaza neaparat o siguranta; din ea alimentezi contactul releului care porneste ELV dar totodata si borna de + a releului astfel bateria este separata de orice scurtcircuit aparut pe traseul de alimentare al motorului/releului,amandoua fiind situate in compartimentul motor sunt supuse mereu la conditii vitrege :apa,caldura,oxidari ,coroziune,etc.Acel tip de ELV nu prea este stralucit,dupa un timp destul de scurt bucsile cedeaza,apoi scartaie si se poate bloca,ti-as fi recomandat ceva strain de pe la dezmembrari.Acelasi lucru si despre termocupla,se poate bloca pe deschis(fiert motor cum ai patit)sau pe inchis(merge pana la descarcarea bateriei), un montaj electronic ar fi mult mai fiabil,oricum ideea cu ELV este buna,mentine temperatura mai constanta.
Nu stiu de ce fabricantul nu a montat siguranta pe bobina de inductie,probabil acele socluri erau prapastios de bune si niste intreruperi de alimentare la viteza mare nu prea erau sanatoase ,cert este ca am intalnit un caz in care firul de alimentare la bobina era topit pana la intrerupere(nu stiu de ce) dar cu schimbarea firului totul a revenit la normal.Despre partea cu electromotorul si alternatorul acolo sunt curenti mari si orice contact imperfect(siguranta) produce o cadere de tensiune destul de mare de luat in seama la o baterie de 12V. |
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003
- B _____
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#1431
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Stai linistit ca va merge mult si bine si fara siguranta,daca e legat cu simt de raspundere nu vei avea probleme. Cat despre ventilator,eu l-am desfacut,spalat,curatat,uns cu ulei(nu cu vaselina) si montat la loc. Merge super si va mai merge mult si bine. Cand incepe sa faca galagie il dau jos si repet operatiile astea si gata. Daca nu ai grija de el poate sa fie de oricare ca la un moment dat tot va face urat....Oricum decat unul de-ala subtirel care sufla anemic si face si galagie mai mare,mai bine asta. Mai gasisem un MagnetiMarelli
![]() ![]() |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
crick |
![]()
Post
#1432
|
Membru autentic Group: Members Posts: 666 Joined: 2 January 09 From: Bucuresti ![]() |
Bineinteles ca merge si fara siguranta ,asa cum poti conduce cu centura de siguranta pusa sau fara...cred ca intelegi ideea!
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003
- B _____
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1433
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
e daca se blocheaza cumva motoru poate sa ia foc masina
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Cioby92 |
![]()
Post
#1434
|
![]() Membru fara semnalmente Group: Members Posts: 402 Joined: 22 December 09 From: Brasov ![]() |
Salutare, vreau sa montez si eu un electroventilator pe batrana dacie pana la venirea iernii. Am achizitionat un electroventilator de dacie, maine ma duc sa iau termocupla si releul si sper sa apuc sa le montez saptamana aceasta. Am gasit pe topicul acesta o schema si as vrea sa stiu daca este buna sa ma pot ghida dupa ea, o atasez mai jos.
This post has been edited by Cioby92: 12 Sep 2011, 01:50 Attached thumbnail(s) 2elxeg3.jpg ( Size: 31.75k ) Number of downloads: 310 |
--------------------
Dacia
1300/1976
cu elemente de 1310
- BV 01 EMP Dacia Logan 1.4 MPI Laureate GPL 2008 B 12 ZVK
I'll Make You an Offer You Can't Refuse |
|
Grasu-1300 |
![]()
Post
#1435
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 24 March 08 From: Piatra-Neamt ![]() |
Nu trebuie neaparat sa treci prin contactul de la cheie. Acuma te-as intreba daca radiatorul este mic sau mare ca de dacia papuc ? Daca este mic trebuie sa-l deplasezi spre stanga masinii si astfel apare problema furtunului gros din partea de jos al radiatorului , pe care trebuie sa-l fortezi spre stanga si se cam stranguleaza, plus ca radiatorul nu mai sta in suporturile de jos de pe traversa.
12 Sep 2011, 06:29: AA ! Scuze - nu e contact de cheie ! Releul ar fi mult mai bine sa fie de 40 A. De faruri are contactele dimensionate pentru un curent mai mic. This post has been edited by Grasu-1300: 12 Sep 2011, 06:29 |
--------------------
dacia
1300
1973
- NT 01 PKW
|
|
Cioby92 |
![]()
Post
#1436
|
![]() Membru fara semnalmente Group: Members Posts: 402 Joined: 22 December 09 From: Brasov ![]() |
Radiatorul este mare, releu o sa caut de 40 A cum ai zis, sper sa gasesc.
|
--------------------
Dacia
1300/1976
cu elemente de 1310
- BV 01 EMP Dacia Logan 1.4 MPI Laureate GPL 2008 B 12 ZVK
I'll Make You an Offer You Can't Refuse |
|
bygy007 |
![]()
Post
#1437
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#1438
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
Mie mi se pare destul de buna schema lui Cioby92,dar cu o specificatie. Sa se monteze becul pe pini bobinei releului.
Asa o am eu montata si nu am probleme. Doar o data cand nu se aprindea k imi intrase apa la releu si sa intrerupt bobina(cautati relee izolate cu mastic, sau izolatile). |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1439
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca te uiti atent e aceeasi schema numai ca e altfel desenata in al doilea desen este butonul clasic de dacia cu bec
This post has been edited by bygy007: 12 Sep 2011, 20:34 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Cioby92 |
![]()
Post
#1440
|
![]() Membru fara semnalmente Group: Members Posts: 402 Joined: 22 December 09 From: Brasov ![]() |
Am un intrerupator pentru dezaburire modelul acesta, aveti idee in ce ordine se leaga firele ca sa il pot folosi pentru pornirea electroventilatorului?
This post has been edited by Cioby92: 12 Sep 2011, 20:44 Attached thumbnail(s) 674673994893803274759293_5618947_700_700.jpg ( Size: 82.08k ) Number of downloads: 223 674684911569001998729295_5618947_700_700.jpg ( Size: 58.04k ) Number of downloads: 178 |
--------------------
Dacia
1300/1976
cu elemente de 1310
- BV 01 EMP Dacia Logan 1.4 MPI Laureate GPL 2008 B 12 ZVK
I'll Make You an Offer You Can't Refuse |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th June 2025 - 18:21 |