Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
![]() ![]() ![]() |
Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
aly |
![]()
Post
#301
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 7 January 05 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 tlx
- is-xx-yy
|
|||
ydaniel |
![]()
Post
#302
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
a mea porneste la 92 de gr.am luat-o noua:)in rest am gasit si la alte valori da erau facute in gernamy:)) asa ca am renuntat
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
eXtenSion |
![]()
Post
#303
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Sa NU va luati electroventilator de nova, ca la berlina cel putin eu nu imi dau seama cum ar putea incapea.. Sunt 94% sigur ca nu incape.
|
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
latinoo |
![]()
Post
#304
|
![]() Membru Group: Members Posts: 192 Joined: 23 February 06 From: Brasov ![]() |
da merge varianta cu radiator + ELV de nova , si marele avantaj e ca radiatorul e de aluminiu , nu de tabla ca la berline , deci racire mai buna
|
--------------------
Dacia
Berlina
- BV-84-LOV turbo in progress
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#305
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
si radiatorul de nova cu ce e asa de special? e mai subtire sau ce? Ca daca e la fel de gros nu incape elv`ul ala.
Poate doar la "zambet" nu merg? This post has been edited by eXtenSion: 16 Sep 2006, 17:20 |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
latinoo |
![]()
Post
#306
|
![]() Membru Group: Members Posts: 192 Joined: 23 February 06 From: Brasov ![]() |
|
--------------------
Dacia
Berlina
- BV-84-LOV turbo in progress
|
|
cristidb |
![]()
Post
#307
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(latinoo @ 16 Sep 2006, 21:01) Si un mare dezavantaj, ca nu prea incape pe berlina. Eu nu cred ca incape. Nu am probat, dar e mai inalt si mai lat decat radiatorul mare de berlina. Sunt mai multe modele pentru nova: de aluminiu, de cupru cu doua randuri de celule, si de cupru cu 3 randuri de celule. Am avut de toate si cel mai bun e cel de cupru cu trei randuri de celule. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#308
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Super toll oli! Deci pe berlina (cel putin in cazul meu) cred ca poti monta elv din`asta doar daca muti radiatorul mai in spate, scotand elicea de pe fulia pompei de apa(ce usor,nu?), inversezi polii elv`ului (sa se roteasca invers -nu stiu cat de bine i`ar face asta-) si il montezi in fata radiatorului. Mai trebuie modificata si carcasa care il tine, ca altfel nu poate fi prins de "radyatoru" normal de berlina care nu are suporturile alea de prindere.
Sau lasi radiatorul la loc si te pui sa tai din bara de plastic + calandru si arata ca p*la dupa.. Cred ca trebuie sa ii faci si ceva protectie ca daca sta invers intra si apa in el. Acuma am indoieli si in privinta celui de papuc. Bine ca m`a pus Hermes sa iau de nova. E mai bun, mai silentios si cu turatie super sexy.Arata asa de bine in garaj, mai rama ii trebuie. |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
latinoo |
![]()
Post
#309
|
![]() Membru Group: Members Posts: 192 Joined: 23 February 06 From: Brasov ![]() |
QUOTE(eXtenSion @ 16 Sep 2006, 21:18) Super toll oli! Deci pe berlina (cel putin in cazul meu) cred ca poti monta elv din`asta doar daca muti radiatorul mai in spate, scotand elicea de pe fulia pompei de apa(ce usor,nu?), inversezi polii elv`ului (sa se roteasca invers -nu stiu cat de bine i`ar face asta-) si il montezi in fata radiatorului. Mai trebuie modificata si carcasa care il tine, ca altfel nu poate fi prins de "radyatoru" normal de berlina care nu are suporturile alea de prindere. Sau lasi radiatorul la loc si te pui sa tai din bara de plastic + calandru si arata ca p*la dupa.. Cred ca trebuie sa ii faci si ceva protectie ca daca sta invers intra si apa in el. Acuma am indoieli si in privinta celui de papuc. Bine ca m`a pus Hermes sa iau de nova. E mai bun, mai silentios si cu turatie super sexy.Arata asa de bine in garaj, mai rama ii trebuie. pai de ce nu ai luat elv de papuc de 1.6 , acela subtire si cu multe palete . e conceput de fabricant sa stea in fata motorului. chiar daca nu ai gauri pe radiator , dai radiatorul jos si prinzi ELV in 3 suruburi M6. vezi ca la prinderea lui de radiator sunt niste bucse mici de cauciuc ca sa nu sune fier pe fier de la trepidatii |
--------------------
Dacia
Berlina
- BV-84-LOV turbo in progress
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#310
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Problema e ca suportul pe care sta elv il tine iesit prea inafara, deci ar lovi in radiator. Nu e problema prinsul suportului de radiator.
De ce nu am luat de papuc? Pt ca am citit, aici, ca e mai bun asta de Nova.. |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
latinoo |
![]()
Post
#311
|
![]() Membru Group: Members Posts: 192 Joined: 23 February 06 From: Brasov ![]() |
cel de papuc e clar mai bun pentru ca a fost calculat sa raceasca motoru cu ELV pus in fata lui(calculat sa impinga aerul) iar cel de nova il trage
|
--------------------
Dacia
Berlina
- BV-84-LOV turbo in progress
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#312
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Parca vad ca nici ala nu incape..
|
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
latinoo |
![]()
Post
#313
|
![]() Membru Group: Members Posts: 192 Joined: 23 February 06 From: Brasov ![]() |
|
--------------------
Dacia
Berlina
- BV-84-LOV turbo in progress
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#314
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
elv care l-am luat avea un cod pe el
![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
eXtenSion |
![]()
Post
#315
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
|
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#316
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
nu.al meu e facut de sc ana imep pitesti.si a costat 73 de ron in martie.da ,daca e de dacia merge;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
eXtenSion |
![]()
Post
#317
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Al meu sigur nu are loc, dar de mers merge.
|
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#318
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
pai si la mine a intrat f greu.pune o poza cu elv sa vedem si cred ca intra dar la fix;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#319
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Pun si eu o intrebare.
Nu se poate comanda electroventilatorul cu ajutorul indicatorului de temperatura? Adica sa iei cumva semnalul de pe traseu si la o anumita tensiune (temperatura) sa porneasca electroventilatorul? |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#320
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Pt vis-a-vis http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=50171&st=0
post 7 poza 4. |
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#321
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
pai daca nu indica bine:) prin termocupla e cea mai buna varianta:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#322
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
sfatul dat mai sus este foarte bun mai ales ca se poate regla cind sa porneasca si cind sa se opreasca la termocupla mecanica nu areacest avantaj si in plus este mult mai fiabila
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#323
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Mai baieti, spuneti drept pe cine ati pus sa ma spioneze? nu de alta, da prea coincid treburile...
Actualmente sunt in probe cu o termocupla electronica, deocamdata pare se functioneze excelent, histerezis-ul, temperatura de anclansare si declansare sunt toate reglabile, asa ca pare promitatoare. Deoarece am radiator de Alu, fara locas pt termocupla, am folosit o bucata de teava de cu pe furtunul de iesire din radiator. in acesta teava am cositorit 2 tranzistori cu siliciu, ale caror jonctiuni BE le folosesc ca senzori de temperatura. (au variatie de tensiune cvasiliniaracu temperatura). Semnalul este amplificat de un circuit integrat A741 si comanda un releu. Voi posta curand schema si detaliile de realizare. |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#324
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
![]() eu am facut-o pe aia de la scheme electronice si merge pe masina de cind am pus ELV asta a mea nu are histerezis pleaca pe la 89-90 si tot acolo se opreste inca ceva sa folosesti piese de calitate sa nu aiba fuga termica eu iti recomand un alt amplificator operational care sa fie compensat termic |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#325
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
e f buna ideea.dar cat de fiabil este sistemul?
![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#326
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
foarte fiabil daca se folosesc piese de calitate dupa cum am spus
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#327
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
dyogenes am o intrebare de ce ai montat 2 tranzistori o faci in 2 trepte
![]() ![]() |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#328
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Nu, nu va fi in 2 trepte. Cel de-al doilea tranzistor e pentru alarmare (nu am mare incredere in termocontactul din chiulasa) in caz ca temperatura continua sa creasca. Deja sunt in teste de 2 zile, montajul merge impecabil. Am reglat insa temperatura de pornire prea sus (92 grade) si ma tem ca vara ar fi problema. Maine o sa mai invart de potentiometrul respectiv, sa porneasca dej la 87 grade.
Histerezisul e usor de obtinut daca ampliful operational nu lucreaza in regim de comparator, ci de amplificator. Practic tensiunea la iesire devine din ce in ce mai mare (evident cu un BD136 ca buffer) pana cand la un moment dat invinge elasticitatea arcului si atrage armatura releului. Cu cat bratul releului este mai aproape de electromagnet, forta e mai intensa, astfel ca, si daca tensiunea scade (senzorul se raceste), acest brat va ramane lipit si contactul se pastreaza, ELV functionand. Abia cand senzorul se raceste suficient, si tensiunea pe releu devine insuficienta mentinerii armaturii mobile, aceasta se desprinde de electromagnet si releul decupleaza. Se obtine astfel un histerezis dependent de tensiunea de lucru a releului, distanta dintre armatura mobila si electromagnet, si, elasticitatea arcului releului. Panta variatiei tensiunii de iesire este data de amplificarea AO, deic implicit histerezisul. Cu cat amplificare e mai mica, cu atat histerezisul este mai mare. |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#329
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
eu am 92 cu termocupla clasica. si nu e prea sus.cam cat ar costa montajU?si vreti sa-ti lansati in productia de serie?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
dyogenes |
![]()
Post
#330
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Montajul in sine este foarte ieftin, sa zicem ca piesele adunate la un loc fac vreo 15 RON, incluzand releul. Mai migaloasa e treaba cu montatul tranzistorilor-senzor in teava de cupru si montarea acestei tevi pe traiectul furtunului de iesire din radiator.
Eu nu am nici timp si nici intentia de a realiza vreun montaj in scop comercial. Voi trasa azi schema electronica si o voi posta la sectiunea "scheme electronice". Stiu acele termocuple 92/78 grade, dar mi se pare totusi prea mult. Eu am folosit un termometru de precizie, cu mercur, pentru calibrare, si la 92 grade apa din radiator (e 50% antigel de fapt) scoate aburi serios (nu fierbe "in toata masa lichidului", cu bule, dar abureste bine). toti acei aburi creaza presiune, deschid suspapa vasului de expansiune si se pierd. incet-incet se observa scaderea nivelului lichidului de racire. In plus, la acea temperatura, motorul meu mai da cate un rateu, ca atunci cand avansul e prea mare. Asa ca am redus un pic temperatura. Ok, am postat schema si o imagine a dispozitivului in topicul de "scheme electronice" This post has been edited by dyogenes: 23 Sep 2006, 19:54 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th May 2025 - 14:42 |