Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
![]() ![]() ![]() |
Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
vladut88 |
![]()
Post
#991
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#992
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Mi-am tras si eu un releu pentru a monta elv-ul, cica este nemtesc ... la 14 lei
![]() - sper sa-i ajunga cei 70A ![]() - iar conectarea pinilor sa fie identica cu ce sa mai postat pana acuma, de fapt are inclusiv o schema pe dansul. HPIM0275.JPG ( Size: 541.33k ) Number of downloads: 756 HPIM0277.JPG ( Size: 610.21k ) Number of downloads: 798 Mi-am mai tras si un butonas pe care vreau sa-l folosesc dupa metoda urmatoare, asta daca merge. Butonul este cu iluminare: - becul sa se aprinda doar in cazul in care ELV-ul porneste, dar la nevoie sa pot comuta si pe manual ELV-ul (adica sa pastrez si contactul pe inchis sau deschis) in cazul care se intampla ceva la termocupla sau alta chestie, e posibil ? HPIM0281.JPG ( Size: 489.61k ) Number of downloads: 794 HPIM0280.JPG ( Size: 547.64k ) Number of downloads: 770 |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
Minel |
![]()
Post
#993
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(Adrian_Boy @ 10 Oct 2009, 22:57) Butonul este cu iluminare: - becul sa se aprinda doar in cazul in care ELV-ul porneste, dar la nevoie sa pot comuta si pe manual ELV-ul (adica sa pastrez si contactul pe inchis sau deschis) in cazul care se intampla ceva la termocupla sau alta chestie, e posibil ? Daca e posibil , bineinteles ca este posibil , asa am de mai bine de 1 an si functioneaza impecabil montajul . ![]() Bafta ! This post has been edited by Minel: 11 Oct 2009, 08:03 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
hyena |
![]()
Post
#994
|
![]() Old School Fan Group: Members Posts: 2.556 Joined: 25 September 08 From: B. Ghencea ![]() |
si eu il am asa, becul din buton functioneaza pe post de martor
|
--------------------
Dacia/Dacia/Suzuki
1310MLS/750s BIG
1986/1989
- B986ZBY Dacia mea 1310 '86 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f=126&t=223323&st=0#entry3169331
EX Dacia 1310 '98 /index.php?showtopic=160866&st=330 |
|
Siconi |
![]()
Post
#995
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Da, se poate. Contactul de la termocupla il inseriezi cu alimentarea releului tau, iar peste acest contact conectezi contactul butonului. Daca vrei sa lumineze becul din buton si cand apesi tu butonu, dar si cand se face acel contact din termocupla, atunci legi becul in paralel cu ELV-ul. Astfel, indiferent din ce parte vine comanda pentru ELV, becul se aprinde numai cand acesta porneste, dar NU iti va indica DACA a pornit sau nu, becul putand sa lumineze si daca comanda e data dar ELV este mort. Pentru a avea CONFIRMAREA pornirii ELV, ai nevoie de un senzor care sa simta efectiv ca ELV se roteste (fie un senzor de turatie, fie un senzor de curent; e mai complicat montajul in acest caz). Eu zic ca, daca faci cum am descris mai sus, este suficient. Practic, pe tine te intereseaza sa supraveghezi termocupla... daca inchide sau nu cand ar trebui s-o faca. Acest aspect e rezolvat cu solutia descrisa de mine in primele randuri.
Spor. P.S.: Daca chiar ai nevoie de o schema de montaj si legaturi, ma anunti si se rezolva. Pentru asta trebuie sa stiu cati pini are butonul si care din ei este contactul si care este becul. LE: Na, ca nu m-am putut abtine si poate foloseste si altora: This post has been edited by Siconi: 11 Oct 2009, 13:38 |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
bygy007 |
![]()
Post
#996
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca nu ma insel butonul are un pin comun iar celelalte 2 sint contact si bec
se modifica schema pe minus (termocupla sa puna releul la masa ) iar becul primeste alimentare de la motor This post has been edited by bygy007: 11 Oct 2009, 20:05 Attached thumbnail(s) vent.JPG ( Size: 26.56k ) Number of downloads: 725 index.php.jpg ( Size: 20.66k ) Number of downloads: 216 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#997
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Pe buton am numerotat asa: 1 si 2 sunt cele de sus, iar jos cel singur are notat 1a.
Sa inteleg ca cel comun este 1a, iar legatura lor cum o fac, poti sa scrii in acea schema si pozitia pinilor de la comutatorul meu, nu de alta dar nu vreau sa-l ard ![]() |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#998
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
am primit mesajul tau , ideea e acel bec din buton la ce tensiune e , ma gindesc sa nu fie un buton de 220 V ca la 12V nu merge are in interior un bec cu neon , se poate desface si pune in interior un bec de bord
![]() This post has been edited by bygy007: 11 Oct 2009, 19:47 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#999
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
bun bun, era singurul care-l avea la 12V si nu vreau sa-l ard, cum pun pinii, banuiesc ca are plus si minus, nu ?
This post has been edited by Adrian_Boy: 11 Oct 2009, 19:54 Attached thumbnail(s) HPIM0289.JPG ( Size: 621.74k ) Number of downloads: 283 |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1000
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
becul e intre 1 si 2 cel mai bine cu un aparat de masura vezi contactul si care e becul eu doar am presupus , vezi ca am modificat poza cu conectarea butonului
This post has been edited by bygy007: 11 Oct 2009, 20:06 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#1001
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#1002
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
trebuia sa iei un releu de iame!
si nu mai pune butoane fire becuri si alte alea! componente de calitate si montate cu grija=fiabilitate! |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Siconi |
![]()
Post
#1003
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
QUOTE(Adrian_Boy @ 11 Oct 2009, 19:51) bun bun, era singurul care-l avea la 12V si nu vreau sa-l ard, cum pun pinii, banuiesc ca are plus si minus, nu ? Conform cu ceea ce vad in poza aia a ta, intre 1 si 1a este contactul iar intre 1 si 2 este becul, pinul 1 fiind comun (se vad sarmele de la bec care ies din buton si vin la pinii de conectare). Deoarece este DOAR un bec simplu, nu ai polaritate la el, ca de altfel la nici un bec, de oricare fel ar fi el. Este necesara respectarea polaritatii in cazul utilizarii semiconductorilor, adica LED-uri, diode... Becurile, releele (care NU au dioda antiparalel) precum si motorasele de curent continuu (cc sau dc) nu necesita respectarea polaritati, cu mentiunea ca motorasele in cc se vor roti in sens invers decat cel mentionat de producator daca sunt alimentate invers. De regula, daca este specificat pe ele, se respecta semnele de polaritate + si -. Acuma, daca ne uitam la primele poze ale tale, intr-una din ele scrie CLAR pe buton 12VDC, deci becul este la tensiunea acumulatorului. Bafta! |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#1004
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Multumesc siconi pentru lectia de electronica
![]() Chiar nu am stiut de faza cu polaritatea, am zis sa nu fac vro boacana, oricum prinde bine la toata lumea ce ai scris tu acolo. |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
Siconi |
![]()
Post
#1005
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Nu e mare chestie... sunt altii mult mai destepti ca mine.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#1006
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
QUOTE(ydaniel @ 11 Oct 2009, 20:47) trebuia sa iei un releu de iame! si nu mai pune butoane fire becuri si alte alea! componente de calitate si montate cu grija=fiabilitate! Nu stiam ce cei de la sc iame se compara cu cei din alte tari, gen germania ![]() Date despre releul cumparat: • High contact ratings 70A • PCB terminals Technical Specifications Contact: SPST-NO Contact Material: AgSnO2 Rated Current: 70A Max. Switching Current: 75V DC Operate/Release Time: 10/10ms Testing Voltage Coil/Contact: 500Vrms Livetime Mechanical: 10x1000000 Operations Electrical: 1x100000 Operations Operating Temperatur: -40...+85°C Weight Approx.: 47g |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#1007
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Dupe 2 zile de munca, am reusit sa pun si eu ELV-ul
![]() Attached thumbnail(s) HPIM0306.JPG ( Size: 619.11k ) Number of downloads: 387 HPIM0308.JPG ( Size: 501.46k ) Number of downloads: 417 HPIM0322.JPG ( Size: 435.43k ) Number of downloads: 404 HPIM0310.JPG ( Size: 545.58k ) Number of downloads: 384 HPIM0323.JPG ( Size: 416.36k ) Number of downloads: 387 |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#1008
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
parca cunosc de "undeva " crucea de termocuple
![]() ![]() frumos a iesit vei fi super multumit |
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#1009
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(Adrian_Boy @ 24 Oct 2009, 18:49) Pai de ce 2 zile ![]() Per total GOOD WORK ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
hyena |
![]()
Post
#1010
|
![]() Old School Fan Group: Members Posts: 2.556 Joined: 25 September 08 From: B. Ghencea ![]() |
mama ce pretentii ai... Good job mane e foarte bine
|
--------------------
Dacia/Dacia/Suzuki
1310MLS/750s BIG
1986/1989
- B986ZBY Dacia mea 1310 '86 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f=126&t=223323&st=0#entry3169331
EX Dacia 1310 '98 /index.php?showtopic=160866&st=330 |
|
Minel |
![]()
Post
#1011
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(hyena @ 24 Oct 2009, 22:21) Pai si normal ca are pretentii tinand cont ca faci pt tine si nu faci de 100 de ori .... ![]() Alt buton trebuia pus,are dreptate colegul , si sa fie montat DREPT ...ca la asta zici ca ia tremurat mana cand a decupat .... ![]() Per total ii okey , dar mai are de bibilit la aranjarea firelor , etc ...... ![]() This post has been edited by Minel: 24 Oct 2009, 21:39 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#1012
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
vladut88 - chiar e buna varianta, pentru unii asa mai comozi, doar schimb "mufa" si trec de la o varianta la alta (80... la 90 ...) , merci vlad
iuliano - citeste mai sus hyena - multumesc pentru apreciere. minel - ca de obicei, pretentios ![]() This post has been edited by Adrian_Boy: 24 Oct 2009, 21:41 |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
s0rinel |
![]()
Post
#1013
|
![]() Trucker Group: Members Posts: 66 Joined: 6 August 09 ![]() |
elv ca ala am si eu
![]() |
--------------------
Dacia
1310 Li
2003
- CT 89 RGD
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#1014
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Si eu tot d-ala am.Si de la o vreme uruie de zici ca-i posedat.L-am desfacut, curatat si gresat de vreo 5 de ori.O vreme merge silentios dupa care incepe iara.Concluzia e ca e uzat,are joc la ax si s-ar impune schimbarea lui.
O vreme mai trag de el, mai ales ca acum vine frigul si va porni foarte rar sau deloc.Apai in primavara il rezolv. |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
Minel |
![]()
Post
#1015
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Schimba-i nene bucsele de bronz si o sa fie ca nou !
![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#1016
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Stai asa Cosmine ca n-am priceput.....se gasesc bucse de bronz pentru ELV?
![]() Mai ai ceva detalii? ![]() |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#1017
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
si daca nu se gasesc se gaseste strungar care sa le faca si poate "aranja" si axu
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
s0rinel |
![]()
Post
#1018
|
![]() Trucker Group: Members Posts: 66 Joined: 6 August 09 ![]() |
eu i-am pus ulei in in varful axului si nu nu se mai aude nimic
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2003
- CT 89 RGD
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#1019
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
acuma nu se aude da in timp se uzeaza mai rau mergeti la un strungar si cu 10 lei va face bucsile si nu aveti treaba
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
s0rinel |
![]()
Post
#1020
|
![]() Trucker Group: Members Posts: 66 Joined: 6 August 09 ![]() |
pai o sa fac asta cand imi schimb supapele la motor ca n`am chef sa scot radiatorul acu
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2003
- CT 89 RGD
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th May 2025 - 06:06 |