DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Treapta 5 , 2000 RPM , 80 Km/h ; 3500rpm/120, 19Dci .

dudutzu
post 5 Apr 2009, 20:11
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 5 April 09
From: Bucuresti




In primul rand salutare tuturor si bine v-am gasit ...

Sunt posesorul unei solenza dieseld din 2003 ( cumparata noua).
In acest moment masina are 131000 Km si tin sa spun ca a rezistat eroic ... Si inca merge ...

Insa de la o vreme am observat o mica problema , parca nu mai accelereaza lafel ...

Oricum inainte (acum un an) aveam in trapata 5 la 3500 RPM 140km/h (aproximativ)
Acum ... sad.gif treapta 5 , 2000 RPM , 80 Km/h ; 3500rpm/120
Sincer sper sa mi se para mie ... sau sa ma insele memoria ...

Acum am si eu rugamintea ca ceilalti posesori de Solenza 1.9dci sa-mi spuna si mie ce viteza au ei in treapta a 5-a la 2000 RPM


Mentionez ca din cate stiu eu cauzele pot fi urmatoarele :

1) Filtru de aer murdar - Verificat suflat de praf , destul de curat (are aproape o luna)
2) Filtru de motorina - Neverificat am sa cumpar altul nou , ce-mi recomandati ?
3) Injectoare / bujii duse - neverifivat, sper sa nu .
4) Ambreiaj dus - De altfel sper sa nu ...


Acum mentiuni ...

~ 90 000 Km schimbat ambreiaj ( iesa din garantie si am zis ca nu strica)
~ 95 000 Km Schimbat pompa de injectie ( s-a defectat cu 3 zile inaintea expirarii garantiei).
~130 000 Km bujii schimbate acum 2 luni (3000 Km) , cele noi fiind Bosch (apropo cum se verifica daca sunt arse, pana in acest moment le-am schimbat in service odata pe an ) ; Tot ceea ce tinea de directie insclusiv caseta (mecanica) schimbate + saboti si placute, evident.

Alte probleme pe parcursul timpului :

# Luat foc instalatie electrica ... ( nu am inteles cum si de ce dar am schimbat )
# Nu stiu ce flansa cauciucata schimbata de 2 ori ( la pornire troncanea motoruk de-l lua dracii ...
# Motorul de recirculare a gazelor (asta parca este EGR ?) Inchis ( se defectase asa ca baietii de la service au zis pa, chiar daca era in garantie)

Probleme si in acest moment :

- motorul merge putin in suturi, banuiesc ca este vre-o buje dusa, sper ca nu de la injectie ( poate aveti vre-o idee)
- Jetul de la spalare parbriz nu mai are deloc putere adica abea stropeste la 5 cm de el, foarte enervant dar am zis ca o sa schimb intai capatul ( duza) apoi mtorul daca nu se remediaza problema.
- pentru o perioada destul de mare de timp nu am mers cu ea din plin in plin (cum este normal) si ca urmare a alimentariilor succesive de 50 de ron,s-a tocit axul de la sonda de combustibil doar de la 0 pana undeva la 1/4 din rezervor, indicatorul refuzand sa urce mai sus (o singura exceptie am avut cand am mers pe un drum mai "accidentat" si a sarit la valuarea reala )


Intai imi cer scuze ca a devenit destul de general topicul si apoi va multumesc voua anticipat pentru raspunsurile date.

This post has been edited by dudutzu: 5 Apr 2009, 23:44


--------------------
Dacia Solenza 2003 / 1.9Dci / confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IcsPe0001
post 5 Apr 2009, 20:53
Post #2


Doar interesat... nu si pasionat:D Pasionat de informatica...:x


Group: Members
Posts: 144
Joined: 23 January 09




salut!!! am 1.9D (mentionez ca nu e dCi motorul)

la 3000 rpm treapta 5a... am 120km/h fix. sunt sigur de asta...
am si eu tot 130.000 km, luata la sfasitul lui dec 2003

masina mea merge perfect nu am avut problemele tale... doar ca dusa pompa de injectie... si pornesc motoru la a 2-a cheie... BAFTA

bujiile eu stiu ca se verifica cu un ohm-metru... ca defapt ele sunt niste rezistente... dar nu stiu ce valoare trebuie sa indice aparatul...

Offtopic sters de un inganfat.

This post has been edited by b64chr: 6 Apr 2009, 21:13


--------------------
Dacia Solenza Avantage 1.9D 2004 / Renault Symbol 1.2 16v 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 5 Apr 2009, 21:03
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Singura cauza care ar duce la turatii diferite la aceeasi viteza(in aceeasi treapta...) este un ambreiaj care patineaza.Filtrele,injectoarele si orice altceva nu au nici cea mai mica legatura cu transmiterea miscarii de rotatie de la motor la roti!

This post has been edited by PaulT: 5 Apr 2009, 21:05


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IcsPe0001
post 5 Apr 2009, 21:12
Post #4


Doar interesat... nu si pasionat:D Pasionat de informatica...:x


Group: Members
Posts: 144
Joined: 23 January 09




Oricum inainte (acum un an) aveam in trapata 5 la 3500 RPM 140km/h (aproximativ)
Acum ... sad.gif treapta 5 , 2000 RPM , 0 Km/h ; 3500rpm/120

spune clar tipu asta cum sta treaba cu turatiile si are deptate... la 3000 ture ai 120 km/h si la 3500 140;)

daca el zice ca acuma la 3500 are 120km este o problema intradevat... ca nu cred eu ca dacia o pus cutii diferite pe aceleasi modele de masini...


--------------------
Dacia Solenza Avantage 1.9D 2004 / Renault Symbol 1.2 16v 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danono
post 5 Apr 2009, 21:16
Post #5


Ala care intreaba mult


Group: Members
Posts: 118
Joined: 12 December 07
From: Tg.Mures




Ce cauciucuri ai pe masina? Poate sa arate eronat si daca ai alte cauciucuri decat cele standard.


--------------------
Dacia Duster 2019 - MS-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IcsPe0001
post 5 Apr 2009, 21:18
Post #6


Doar interesat... nu si pasionat:D Pasionat de informatica...:x


Group: Members
Posts: 144
Joined: 23 January 09




danono esti sigur de ceea ce spui tu acolo ca mie nu prea imi vine sa cred asha ceva... am schimat cauciucuri de vara si altele de iarna si la fel indica pe bord...


--------------------
Dacia Solenza Avantage 1.9D 2004 / Renault Symbol 1.2 16v 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 5 Apr 2009, 21:29
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Scuze,eu nu am citit atent sad.gif .Intr-adevar el are o problema daca este asa.Cauciucurile iti influenteaza viteza reala,nu indicatia din bord.


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IcsPe0001
post 5 Apr 2009, 21:33
Post #8


Doar interesat... nu si pasionat:D Pasionat de informatica...:x


Group: Members
Posts: 144
Joined: 23 January 09




viteza reala normal ca e influentata... dar cea de pe bord nu ... doar daca au cauciurile chip si computeru de bord e intelegint.. si asha cev anu exista... (scz de off)

This post has been edited by IcsPe0001: 5 Apr 2009, 21:37


--------------------
Dacia Solenza Avantage 1.9D 2004 / Renault Symbol 1.2 16v 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bulldog
post 5 Apr 2009, 23:16
Post #9


"Nembru"


Group: Members
Posts: 566
Joined: 6 February 08
From: Cluj-Napoca




QUOTE(dudutzu @ 5 Apr 2009, 21:11)
- motorul merge putin in suturi, banuiesc ca este vre-o buje dusa, sper ca nu de la injectie ( poate aveti vre-o idee)

*



Injectia nu are bujii, are injectoare. poate iti sunt putin infundate, si de aici manifestarile tale.
Bujiile sunt folosite doar la pornire, pentru preincalzirea aerului de admisie.

Si mai intreba cineva de verificarea acelor bujii. Poate ca ar fi corect cu un ohm-metru, dar pe mine m0a invatat cineva o metoda rapida:
Se scot fisele de pe bujiile incandescente, cu un cablu electric se ia + de pe borna bateriei si se atinge capul fiecarei bujii. Bujiile arse nu dau scanteie cu firul. Atentie sa nu puneti firul la masa, riscati sa il topiti, sa distrugeti bateria sau sa va frigeti. Succes.


--------------------
Bicicleta, RATUC, Taxi
Imi scot mașina in ploaie să se tuneze cand tună
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dudutzu
post 5 Apr 2009, 23:44
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 5 April 09
From: Bucuresti




Deci , multam pentru corectare da intreadear este 10D nu dci (deh prea noua tehnologia... )


@Bulldog prin suturi vreau sa spun ca vibreaza putin mai mult adica neregulat , si stiu ca am mai patit asta cand era in garantie. De viua jumatate din mecanicii de la meridian pe langa ia , asta pana a venit dl mecanic maistru si m-a pus sa pornesc motorul cateva secunde si apoi sa-l opresc , moment dupa care a scos fisele si a pus dosul palmei pe bujii, moment in care le-a schimbat pe cele 2 care nu erau calde ...

Dar eu sincer sper sa fie o metoda mai exacta de determinare a celor defecte.



Mai acum viteza asa mi-o amintesc eu sincer de aceea am cerut confirmarea din partea celorlati posescori de solenza diesel.

@IcsPe0001 Mersi pentru cifre. Aceasta solenza are schimbate asa de multe "componente" adica ambreiajul + pompa + aceea flansa pentru ca pe o perioada de ~un an am folosito ca masina de scoala (scoala de soferi) si a fost chinuita de zeci de incepatori.Mai exact s-a mers foarte mult cu ea subturata si multe socuri ... motiv pentru care la sfarsitul acesteri perioada am schimbat tot ceea ce trebuia , fara nii un compromis: bucsaraie , planetare, rulmenti, ambreiaj, ect. ; apoi a cazut poma de injectie, insa tot dintr-o prostie c ea dealtfel era destul de fiabila dar intr-o excursie la munte am trecut printr-o zona mia inundata si datorita vitezei a instra cumva apa pe acolo si a ars partea electronica a pompei ( cel putin asta a fost explicatia mecanicilor) asa ca pe cea nou montata au izolata bine bine cu silicon.
Si stai tu linistit ca din punctul meu de vedere cei cu motoare de 1.4 sa stea linistiti cu ele eu sunt foarte multumit de 19d mai ales ca din cauza diferentei de consum cat timp a fost pe scoala masina s-a platit practic singura, doar ca mi-a placut prea mult ca sa o vand si sa-mi aiu altceva ...

@danono nu cred ca pot influenta cauciucurile viteza si rotatiile indicate pe bordul masinii ...

Si aparent mie nu mi se parea ca nu mai merge lafel pentru ca exista o mica diferenta (mica pe dracu) dar este a 2-a "persoana" care-mi spune ca s-ar putea sa fie infundate injectoarele ...
Habar nu am cat este un injector de solenza(daca nu este exagerat de mult le schimb) dar am sa incerc urmatoarele :
termin motorina din rezervor ( aproximativ 19 litri)ca sa alimentez cu una de calitate superioara apoi schimb filtru de motorina (sa nu se fi dus asta) si daca nu'si revine pun aditiv pt curatare sau o duc direct la service sa curat injectoarele ( in functie de cum ma sfatuiti voi ... )


P.S. THANKS AGAIN PEOPLE !

This post has been edited by dudutzu: 5 Apr 2009, 23:46


--------------------
Dacia Solenza 2003 / 1.9Dci / confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dudutzu
post 9 Apr 2009, 08:37
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 5 April 09
From: Bucuresti




First ( SORRY FOR DOUBLE POSTING )

Second

Dupa un control la un mecanic am elucidat urmatoarele :

# Daca era ceva in neregula cu admisia de motorina atunci nu se mai tura motorul.
# Singura problema de genul asta poate aparea din cauza patinarii ambreiajului.(Cum bine a spus PaulT)

Acum o singura intrebare :
Are cineva idee cat mai costa kitul de ambreiaj (doar chitul ca de montat am vb ma costa 250 ron )


THX in advance. biggrin.gif


--------------------
Dacia Solenza 2003 / 1.9Dci / confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 9 Apr 2009, 08:54
Post #12


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.079
Joined: 11 February 04




Pana nu patineaza sanatos nu are sens sa-l schimbi.
Eu cred ca tii tu minte gresit si masina merge bine.
Testeaza ambreiajul asa:
- Mergi pe sosea, cu 70-80 km/h.
- Dai a 5-a
- Apesi brusc la fund pedala de acceleratie si o tii acolo
Daca motorul se tureaza incet si creste si viteza incet e bun ambreiajul
Daca motorul se tureaza repede si creste si viteza incet e pe duca ambreiajul.

Mai poti sa o proptesti cu rotile din fata intr-o bordura inalta, bagi a 2-a, turezi motorul si dai drumu la ambreiaj. Daca motorul sta turat un pic si apoi se opreste e uzat ambreiajul. Daca se opreste imediat e bun.

Rezistentele de incalzire aer, zise si bujii de incandescenta, se testeaza cu ohmetrul. Eu am gasit ca trebuie sa aiba 0.5 - 1,5 OHM, atentie, nu KOhm.

Motorul de Solenza 1,9 D este un motor aspirat de generatie veche, care intretinut cum trebuie, duce mult si bine.


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dudutzu
post 9 Apr 2009, 22:12
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 5 April 09
From: Bucuresti




Am sa fac si testele propuse de tine ...

Stiu ca nu merita pana nu patineaza serios de aceea nici nu ma grabesc.

Revin cu rezultate biggrin.gif


1.9d duce foarte mult daca au reviziile acute la timp si corespnzator.


--------------------
Dacia Solenza 2003 / 1.9Dci / confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IcsPe0001
post 10 Apr 2009, 21:01
Post #14


Doar interesat... nu si pasionat:D Pasionat de informatica...:x


Group: Members
Posts: 144
Joined: 23 January 09




dizzy, taci ca are dreptate... nu tine minte gresit nimica... la 120km/h trebuie sa ai 3000rpm in trapta 5.


--------------------
Dacia Solenza Avantage 1.9D 2004 / Renault Symbol 1.2 16v 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 22:42
Forum Renault