Rezonanta 3000-3800rpm, exista sau nu la Solenza?
![]() ![]() ![]() |
Rezonanta 3000-3800rpm, exista sau nu la Solenza?
IRONICK |
![]()
Post
#31
|
||
![]() - Group: Members Posts: 22.607 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
||
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|||
psychoo |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.702 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
poza pusa de IRONICK este de la clio. exact la fel este catalizatorul si la solenza DOAR ca dupa catalizator are un tub flexibil inainte de imbinarea cu toba intermediara.
cat despre rezonanta, tobele pot sa produca acelasi efect la anumite turatii ca si acordarea unei incinte acustice pentru un difuzor. orice difuzor are frecventa de rezonanta si cand i se face o incinta acustica trebuie ca frecventa de rezonanta a acesteia sa fie cat mai apropiata de cea a difuzorului. cu toate astea nu se face t(z)andari nici difuzorul nici incinta, ci se foloseste rezonanta pentru amplificarea frecventelor joase. daca inlaturam rezonanta tobelor pe anumite frecvente se pot inlatura anumite vibratii mai puternice care se resimt in habitaclu. tobele sport de aia suna cum suna la anumite turatii...pentru ca intra in rezonanta. bafta |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Cate discutii din cauza a NIMIC ! Si daca e o rezonanta la SLZ stock intre 1500 - 200 si mai e una intre 3000 - 3800 si mai e una intre 5200 - 5500 rpm ... care ar fi problema ?
Acea rezonanta poate inseamna ca "ceva" vibreaza numai in acel interval , DAR nu toate fac al fel si chiar la aceeasi turatie , apoi prin schimbarea unui element a evacuarii este posibil sa nu mai faca deloc in acele intervale , dar sa faca in altele . Frecventa de rezonanta NU inseamna ca este "rezonanta" unui pahar care se sparge singurel numai la acea frecventa , ci pur si simplu la acea turatie a motorului , un element implicat in evacuare sau adiacent acesteia vibreaza , emitand anumite sunete in plus fata de lucrul la alta turatie . Daca este atat de suparatoare acea rezonanta , indiferent de turatie , schimbati evacuarea si totul se va schimba , DAR orice masina , indiferent de evacuare va avea anumite frecvente de rezonanta . Daca nu sunteti adeptii sunetului "sport" pe masina , insonorizati-va masina , mergeti mai incet sau purtati casti pentru a nu va deranja acel zgomot extraordinar . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#34
|
![]() - Group: Members Posts: 22.607 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Altu care vorbeste aiurea. Omul a intrebat la ce turatii sesizati rezonante, nu asteapta parari tampite despre alte esapamente, pahare sau insonorizari.
EL. Pana acum doar psychoo a fost la obiect. This post has been edited by IRONICK: 23 Apr 2009, 09:55 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 23 Apr 2009, 09:32) Cate discutii din cauza a NIMIC ! Si daca e o rezonanta la SLZ stock intre 1500 - 200 si mai e una intre 3000 - 3800 si mai e una intre 5200 - 5500 rpm ... care ar fi problema ? QUOTE(dia_ph2 @ 16 Apr 2009, 11:27) ... am formulat o parere ca rezonanta prezenta la Logan in intervalul 3000-3800rpm, provine de la constructia admisiei de aer. Cum aceasta admisie este identica la ambele modele, va intreb pe cei care aveti urechea fina si conduceti o Solenza, daca simtiti aceasta rezonanta. Va multumesc si astept raspunsurile voastre. |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
psychoo |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.702 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
eu i`am spus omului: incepe de la 3000 rpm si nu stiu pana unde tine deoarece deja e turat motorul si e mai greu cu sesizatul. asta pe tobe euro2. sunt curios daca la cele euro3 e aceeasi chestie, deoarece am inteles ca acolo intermediara si finala sunt dintr-o bucata.
L.E. la masina mea nu cred sa fie din cauza admisiei aerului deoarece vibratia este destul de pronuntata. oricum mie nu imi place solutia adoptata de dacia/renault cu tubul acela cu cot. parca este prea lung, iar in fata i`ar trebui un deflector ceva care sa directioneze aerul catre interiorul tubului, dar nu ma pricep asa de bine in domeniul asta. m`ar interesa parerile celor cu experienta si sfaturi. e mai bine sa ii mai scurtez din "burlanul" acela? sa ii pun o bucata de plastic astfel incat sa directioneze aerul catre tub? This post has been edited by psychoo: 23 Apr 2009, 09:58 |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
klaus |
![]()
Post
#37
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 22 Apr 2009, 23:10) bine spus andi iar multi vorbesc despre cuvantul rezonanta dar habar nu au cu ce se pupa . [...]Mie unu la dsn nu am acesta problema doar aud cum trage motorul bine si simti cum urca frumos in ture. Solenza are fix rezonanta pe la 2500-3000, si DSN-ul o avea, din cate mi-aduc eu aminte, pe la 3000, 3000 si ceva. Ca sa preluam ideea: unii vorbesc de rezonanta dar HABAR NU AU cu ce se pupaQUOTE(marius80_eugen @ 23 Apr 2009, 10:32) ci pur si simplu la acea turatie a motorului , un element implicat in evacuare sau adiacent acesteia vibreaza , emitand anumite sunete in plus fata de lucrul la alta turatie . Daca este atat de suparatoare acea rezonanta , indiferent de turatie , schimbati evacuarea si totul se va schimba , DAR orice masina , indiferent de evacuare va avea anumite frecvente de rezonanta . Daca nu sunteti adeptii sunetului "sport" pe masina , insonorizati-va masina , mergeti mai incet sau purtati casti pentru a nu va deranja acel zgomot extraordinar . Mariusica draga, ca de obicei, usor pe langa subiect si predicat. As vrea eu sa vad cum elimini matale rezonantele motorului de ordinu 2 sau 3 doar din esapament. Si sunt solutii atat de simple si de eficace prin care anumite vibratii ale esapamentului sa fie reduse, incat sfatul cu schimbatul esapamentului pare un sfat de snobi, care nu au ce face cu banii. Un sfat din aceeasi categorie cu al tau am si eu: daca nu-ti place sa-ti bata soarele pe masina, tine-o la umbra, nu umbla prin soare, da drumul la AC sa se racoreasca. Aia cu folia pe geamuri e de toata jena. Asta e realitatea, unii vor sa insonorizeze, altii vor sa se intunece, fiecare cu pasarelele lui. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
andr3y_yoo |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru ma Group: Members Posts: 1.060 Joined: 18 November 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(psychoo @ 22 Apr 2009, 20:10) eu aud pe la 3000 rpm ca incepe sa se forteze motorul. adica acolo incep niste vibratii care se resimt prin toata masina. pana acolo este liniste si pace. mentionez ca a mea este euro 2 eu simt pe la 5000 rpm ca incepe sa vibreze toata masina si cand ii taie alimentare zici ca zboara schimbatoru ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
1.4 GT Turbo
- B-68-BMD Daca Ai cap Iese Altfel Dacia 4 ever :X |
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dia_ph2 @ 16 Apr 2009, 11:27) am formulat o parere ca rezonanta prezenta la Logan in intervalul 3000-3800rpm, provine de la constructia admisiei de aer. Cum aceasta admisie este identica la ambele modele, va intreb pe cei care aveti urechea fina si conduceti o Solenza, daca simtiti aceasta rezonanta. QUOTE(klaus @ 23 Apr 2009, 11:39) Solenza are fix rezonanta pe la 2500-3000, si DSN-ul o avea, din cate mi-aduc eu aminte, pe la 3000, 3000 si ceva. Ca sa preluam ideea: unii vorbesc de rezonanta dar HABAR NU AU cu ce se pupa QUOTE(andr3y_yoo @ 23 Apr 2009, 18:17) eu simt pe la 5000 rpm ca incepe sa vibreze toata masina si cand ii taie alimentare zici ca zboara schimbatoru ![]() "Taierea" NU se face la 5000 , ci putin mai departe ! ( si iar ma intreb cine te-o fi pus in mers sa ajungi la "taiere" ??? ca nu a venit Craciunul ![]() Deci unul spune ca ADMISIA este de vina pentru rezonata care se aude in EVACUARE , altul spune ca la el se manifesta la anumite turatii ( care sunt putin diferite de la SLZ la LGN , altul ma ia ca sunt pe langa subiect , altul spune ca lui la 5000 ii vibreaza toata masina si-i zboara schimbatorul ... despre ce sa fiu la subiect ??? Daca VOI va intelegeti , continuati discutia , pentru ca sincer , nu ma mai intereseaza . S-a mai discutat asta de acum vre-o 2 ani , oamenii s-au apucat sa-si schimbe evacuarile , unii au scapat de acea rezonanta , la altii s-a mutat mai sus si se aude altfel , altii si-au schibmat masina ... fiecare cum a putut si l-a dus capul a rezolvat-o , iar acum se mai face un topic in care se incearca reinventarea rotii patrate , pt ca , vai si baietii cu LGN au asemenea probleme cu rezonanta ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
Pe-asta ai vazut-o?
http://www.bksv.com/flash/spc/SPC_3.swf Sa spui in continuare ca "unul" (cu Logan, pe care vrea sa-l faca mai silentios) a formulat o ipoteza ca si admisia poate crea rezonante, daca nu este bine proiectata. Nu esti obligat sa raspunzi, intrucat faci parte din "curentul celalalt" - cei care vor sunet sport, geamuri afumate, etc.... This post has been edited by dia_ph2: 24 Apr 2009, 06:24 |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
klaus |
![]()
Post
#41
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 23 Apr 2009, 23:01) Maestre, mai citeste inca o data. Ca lumea vorbeste de 2 rezonante DIFERITE. Intrebarea era daca si la solenza e aceeasi rezonanta ca la logan, punctul comun fiind motorul si admisia, ceea ce ar fi indreptatit la o opinie ca de vina ar fi admisia. Cum din raspunsuri a rezultat clar ca turatia de rezonanta nu e aceeasi acest lucru a fost eliminat. Insa ca sa intelegi acest lucru trebuie sa stii necesitatea rezonatorului de aer de pe admisie. Da' cum romanu se pricepe la toate, repede sa-si dea cu parerea de "cunoscator". Ca-i pe langa gard, pe langa drum, asta-i altceva, important e ca si-a dat cu parerea care i se pare si competenta. Iar de rezonanta aia, oricat ar sustine oricine, nu se scapa. Se muta mai sus pe turatii, se muta mai jos, se reduce ca amplitudine, dar nu se scapa. Evident, la aia cu tobe "sport" dispare, ca o acopera alte zgomote... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai nu scapi de ea , indiferent ce-i faci , dar se poate muta mai la deal sau la vale , cu un sunet mai sportiv sau nu , nu o acopera nici un zgomot , se aude , dar ... altfel .
Admisia poate crea rezonante , dar eu v-am aratat ca tu vb despre rezonanta admisiei si majoritatea de cea a evacuarii . Sa nu uitam ca de obicei cei care si-au pus evacuare sport , au umblat si la admisie si probabil de asta nici acele zgomote nu mai sunt cele "stock" . Parerea mea este ca , la SLZ , rezonanta data de evacuare este mult mai mare decat celelalte rezonante , iar suparatoare asta este , obisnuindu-ne cu celelalte zgomote date de vant , de suspensii , de trenul de rulare ... Apoi la o masina sa spui ca exact acea rezonanta este marea problema la ea si ca altele nu te deranjeaza ... mi se pare o aberatie . dia_ph2 - si eu am inceput tot cu "deranjamente" din astea , apoi m-am apucat de insonorizare si iti dai seama ca umbland la interior , numai anumite sunete mai patrund in interior si ele putin estompate . Dupa ce mai umbli o sa ti se para ca parca nu mai are viata motorul si oricat ii dai pedala , el tot bland se comporta . Da , fac parte din "cei cu sportul in cap si zgomote pe masura" , dar asta nu inseamna ca nu incerc sa-i inteleg si pe cei care vor altceva de la o masina . Daca vrei sa nu mai auzi acea admisie , pune blana la capota , pune chedere , insonorizeaza peretele anti-foc si in spatele bordului si iti garantez ca NU vei mai auzi asa ceva . Personal "grohaitul" unei admisii sport si urletul unei evacuari sport imi plac , dar orice trebuie sa se incadreze in limita bunului simt . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 24 Apr 2009, 09:23) Parerea mea este ca , la SLZ , rezonanta data de evacuare este mult mai mare decat celelalte rezonante , iar suparatoare asta este , obisnuindu-ne cu celelalte zgomote date de vant , de suspensii , de trenul de rulare ... Apoi la o masina sa spui ca exact acea rezonanta este marea problema la ea si ca altele nu te deranjeaza ... mi se pare o aberatie . Pai le iau si eu pe rand, in ordinea prioritatii. Nu am spus ca rezonanta la Logan intre 3000-3800 este data (sigur) de admisie; am formulat o ipoteza, pe care vreau sa o verific. Nu stiu inca de unde provine rezonanta si am incercat sa fac o comparatie intre 2 motoare asemanatoare, care au unele lucruri in comun (admisia) iar altele sunt diferite (evacuarea, suport motor). Daca o sa te uiti pe topicul despre antifonare la Logan, o sa observi ca am facut niste masuratori, dar numai acustice, nu si in domeniul vibratiilor, pentru ca nu am accelerometru; iar aceste masuratori acustice nu-mi permit stabilirea "vinovatului". Tot pe acel topic, o sa observi cum am rezolvat la Loganul pe care il detin, rezonanta extrem de neplacuta pt stilul meu de mers, cea de la 2000rpm. S-a dovedit a fi din cauza evacuarii, dar nu pentru ca toba finala n-ar fi avut rezonator Helmholtz incorporat (asa cum am presupus initial), ci din transmiterea vibratiilor coloanei de esapament la caroserie. Metoda de rezolvare a fost una infinit mai ieftina decat schimbarea tobei (de, vreau si eu sa beneficiez de asa-zisa garantie, masina are 6 luni), metoda care, probabil, ar da rezultate bune si pe Solenza - este vorba de batatorul acustic, absent pe Loganurile ph2 si chiar si pe unele ph1. Ma deranjeaza in continuare vibratia indusa la relanti de coloana de esapament si probabil de suportul motorului, mai mult chiar decat cea de la 3000-3800rpm (care a fost relatata de catre alti colegi, care conduc si cu viteze mai mari de 100km/h, spre deosebire de mine). Dar daca vibratia de la relanti are deja o reteta pregatita (vezi topicul din sectiunea Logan), cealalta inca nu stiu cum s-o rezolv si-mi sta pe creier, cu toate ca o sa folosesc masina constant la turatiile acelea de vreo 2 ori pe an... |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
andr3y_yoo |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru ma Group: Members Posts: 1.060 Joined: 18 November 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 23 Apr 2009, 22:01) "Taierea" NU se face la 5000 , ci putin mai departe ! ( si iar ma intreb cine te-o fi pus in mers sa ajungi la "taiere" ??? ca nu a venit Craciunul ![]() Deci unul spune ca ADMISIA este de vina pentru rezonata care se aude in EVACUARE , altul spune ca la el se manifesta la anumite turatii ( care sunt putin diferite de la SLZ la LGN , altul ma ia ca sunt pe langa subiect , altul spune ca lui la 5000 ii vibreaza toata masina si-i zboara schimbatorul ... despre ce sa fiu la subiect ??? Daca VOI va intelegeti , continuati discutia , pentru ca sincer , nu ma mai intereseaza . S-a mai discutat asta de acum vre-o 2 ani , oamenii s-au apucat sa-si schimbe evacuarile , unii au scapat de acea rezonanta , la altii s-a mutat mai sus si se aude altfel , altii si-au schibmat masina ... fiecare cum a putut si l-a dus capul a rezolvat-o , iar acum se mai face un topic in care se incearca reinventarea rotii patrate , pt ca , vai si baietii cu LGN au asemenea probleme cu rezonanta ! eu am zis ca la 5000 vibreaza nu ca ii taie alimentare la 6000 ii taie alimentarea...credeai ca nu i-am dat nici o blana? ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
1.4 GT Turbo
- B-68-BMD Daca Ai cap Iese Altfel Dacia 4 ever :X |
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
In treapta 1 si 2 este mai jos , in treptele superioare este mai sus ... dar daca faci media , ajungi la o aproximatie decenta .
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
FLP |
![]()
Post
#46
|
![]() Sef de trib Group: Members Posts: 1.120 Joined: 8 April 04 From: Bucuresti-Titan ![]() |
la sandero e pe la 2000
|
--------------------
.
.
. Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear |
|
oblio40 |
![]() ![]()
Post
#47
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 1 May 09 ![]() |
La mine face la ~3000 rpm. E clar ca nu numai la mine se aude si pana acum 3 mecanici mi-au dat indicatii total diferite unul de celalalt, ba ca e catalizatorul.. ba ca intra in rezonanta scutul ala de tabla de pe motor (imediad sub capota) .. ba chiar de la alternator. In concluzie m-am saturat sa merg cu masina pe la mecanici.
A reusit careva sa-l inlature? Solnita mea e din 2003, 66.000km. ![]() |
--------------------
Dacia
Solenta
2003
|
|
Brambus |
![]()
Post
#48
|
![]() member Group: Members Posts: 647 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Montati o evacuare sport +catalizator sport metalic si scapati garantat de rezonanta!
|
--------------------
Renault
Megane 2
2007 Megane 2 R26
- B969FEF
|
|
ramsen |
![]()
Post
#49
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu scapati de nimic , rezonanta se muta , se aude altfel , dar NU dispare . Pe mine nu ma deranjeaza , dar sunt altii care au probleme cu urechile si nu suporta sunetul sport si rezonanta .
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th June 2025 - 14:50 |