pompă de frână, aș vrea s-o repar
![]() ![]() ![]() |
pompă de frână, aș vrea s-o repar
b77csd |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 24 November 03 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Nova GTi/Logan Laureat dci
1999/2006
- B77CSD cheers,
serban |
|||
variable_dynamics |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Exista kit de reparatie pentru pompa de frana de Nova insa NU recomand! Pentru producatorii acestor kituri(nu dau nume) cotele pieselor sunt facultative(adica sunt fabricate la cote total aiurea si din materiale de calitate...indoielnica). Nu vorbesc in necunostinta de cauza...ci sunt patit de n ori, din pacate.
La fel, de luat in considerare ar fi si uzura interioara a corpului pompei de frana(uzura "oglinzii" corpului pompei). Denumirea "oficiala" a kitului este: "colectie reparatie pompa frana Nova" insa in ideea a ceea ce am scris mai sus, recomand o pompa noua de frana. Sarbatori Fericite! Numai bine. This post has been edited by variable_dynamics: 25 Dec 2008, 20:25 |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
anndi |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
Pompa noua! Nu are rost sa te chinui. Eu am incercat cam toate variantele si nu tine nimic. Pentru un milion nu are rost sa te joci cu franele.
|
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
gti98 |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Am inceput "investigatiile tehnice" pe Dacia 1100, prin 1972-74; din 1975 am permis; din 1980, am avut, pana in 2001, o "minunata" berlina Dacia 1300. Iar din 1998, posed o Nova GTi.
Cum in fiecare lucru, cat ar fi de rau, se poate gasi si o parte buna, combinat cu entuziasmul tineretii, am invatat si aplicat o droaie de chestii despre automobil. Din aceasta experienta, reparatia de care esti tu tentat, desi nu imposibila, nu e prea recomandabila, deoarece: 1) Cum au constata si altii, dar si eu, "piesele de schimb" in general si reperele de cauciuc in special sunt mizerabile (atat abateri dimensionale cat si materiale de kk) 2) Demontarea si mai ales remontarea pompei e destul de delicata; din text nu pari a avea cunostinte prea multe si pornesc de la premisa ca nici indemanarea si manualitatea nu ti le exersezi curent 3) La demontare e foarte posibil sa gasesti vreo deficienta practic neremediabila (deteriorarea interioara a cilindrului pompei: coroziune, zgarietura, uzura) In plus, pentru destui dintre noi, timpul de imobilizare a masinii e important. Chiar daca schimbi pompa cu totul, tot te asteapta o aerisire destul de laborioasa, recomandata a fi facuta la vremea asta (pe termometru eu am minus 6) in interior, si care necesita 2 persoane... Iar daca vrei sa o vezi pe dinauntru, si daca merita, sa incerci inlocuirea cauciucariei si poate a pistoanelor, poti sa o faci dupa aia (daca iti mai gasesti timp si chef!) Pompa noua foarte probabil (iar experienta!) iti va face probleme mult mai repede decat aia pe care a pus-o fabrica...Asa ca o rezerva nu-ti va strica! Toate cele bune si La multi ani (si km)! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
b77csd |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 24 November 03 ![]() |
Răspunsurile astea hotărâte mă fac să întrevăd o a treia cale: "merge și așa"
![]() Deși continui să mă întreb: fabrica oare de unde ia cauciucurile? Mersi! |
--------------------
Dacia
Nova GTi/Logan Laureat dci
1999/2006
- B77CSD cheers,
serban |
|
anndi |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
Simplu! Calitatea 1 se duce la fabrica, calitatea 2 tot la fabrica pentru stocuri, iar restul, inclusiv rebuturile, pe piata ca "piese de schimb" ORIGINALE.
|
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Răspunsurile astea hotărâte mă fac să întrevăd o a treia cale: "merge și așa" Expresia "merge si asa" nu isi are nici locul nici sensul in nici o discutie legata de sistemele de SIGURANTA ale unui autoturism, fie ca e Dacia sau alta marca.... Mai pe romaneste....Cu franele si cu directia NU E DE JOACA! Iti recomand ori sa schimbi pompa de frana ori, daca vrei neaparat sa INCERCI sa economisesti niste bani, sa apelezi la cineva priceput care sa iti demonteze si sa iti dezasambleze pompa de frana si sa iti zica daca se mai poate INCERCA repararea ei. In concluzie.....orice numai NU "merge si asa"! Ca fapt divers, in cautarile mele(destul de frecvente) dupa un kit de reparatie care sa fie cat de cat corespunzator d.p.d.v. tehnic.....posibil sa fi gasit un kit "castigator". Ma abtin de la concluzii/afirmatii deocamdata deoarece mai am de facut ceva masuratori si incercari... In caz de reusita, voi posta numele firmei producatoare, desi...tot loterie este deoarece cotele pieselor variaza de la kit la kit. La Multi Ani si... Numai bine! |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
MIHAI8888 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 1 September 07 ![]() |
nu cauta solutii unde nu sunt !
kitul de reparatie costa in jur de 30 ron +lichidul 10-15 ron iar o pompa de srl costa 60ron eu am luat de ASAM si-a facut treaba (am trecut ITP) despre fiabilitate nu stiu pt ca ulterior am vandut masina numai nu merge fara frane!! |
--------------------
vw golf
fost nova
1998 gti
|
|
mmi&g |
![]()
Post
#9
|
mmi&g Group: Members Posts: 290 Joined: 4 October 07 From: buc ![]() |
Salutare la toti posesorii de nova.
Revin si eu cu o problema dupa o foarte lunga si frumoasa perioada:Am constatat intamplator ca in bidonasul cu lichid de frana mai aveam maxim 2 cm de lichid.Am luat un bidonas si am completat,insa in 2-3 ore nivelul era iarasi ca inainte.Din cate se pare pirde pe la baza bidonasului,chiar unde intra in pompa.Intrebarea mea este cum scot bidonasul de acolo,eventual sa-l schimb daca el este de vina.Intra in pompa in 2 puncte in care cred ca are cate o bucsa. Banuiesc ca se scoate prin tragere,insa nu vreau sa risc. Numai bine si la cat mai putine probleme. |
--------------------
dacia
nova gt
1999 gt
- b 08 mmj
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
da , se scoate prin tragere daca nu e spart sunt garniturile , alea din 10 maxim una e buna daca esti atent nu trebuie aerisire
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 00:49 |