DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> pompă de frână, aș vrea s-o repar

b77csd
post 25 Dec 2008, 20:11
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 24 November 03




Frâna mea are doar 2 poziții: deloc si foarte tare. La început avea ca un prag la mijlocul cursei, foarte dur, trebuia apăsat puternic ca să il depășească și apoi mergea normal. Acum are cursa foarte scurtă (e aerisită bine) și mă impinge in centură imediat cum o acționez. Am înțeles că ar fi de la pompa de frână și mi s-a recomandat schimbarea. Cum asta e peste 1 milion, aș vrea să înlocuiesc cauciucurile dinauntru.
Întrebările ar fi: ce trebuie să cer la magazin? Pompa de frână e la fel cu 1300 sau break? (de ex cilindrii de frână spate sunt ca la break). Pot cere kit de reparație pt pompa de frana de 1300? sau de break?
Și e absurd să cred ca o pot face singur? (Am vazut paginile din manual și pare fezabil. E greu de reasamblat? Trebuie 3 mâini drepte? )

Mersi


--------------------
Dacia Nova GTi/Logan Laureat dci 1999/2006 - B77CSD
cheers,
serban
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 25 Dec 2008, 20:24
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Exista kit de reparatie pentru pompa de frana de Nova insa NU recomand! Pentru producatorii acestor kituri(nu dau nume) cotele pieselor sunt facultative(adica sunt fabricate la cote total aiurea si din materiale de calitate...indoielnica). Nu vorbesc in necunostinta de cauza...ci sunt patit de n ori, din pacate.
La fel, de luat in considerare ar fi si uzura interioara a corpului pompei de frana(uzura "oglinzii" corpului pompei).
Denumirea "oficiala" a kitului este: "colectie reparatie pompa frana Nova" insa in ideea a ceea ce am scris mai sus, recomand o pompa noua de frana.

Sarbatori Fericite!
Numai bine.

This post has been edited by variable_dynamics: 25 Dec 2008, 20:25


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 26 Dec 2008, 19:59
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




Pompa noua! Nu are rost sa te chinui. Eu am incercat cam toate variantele si nu tine nimic. Pentru un milion nu are rost sa te joci cu franele.


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 27 Dec 2008, 10:26
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Am inceput "investigatiile tehnice" pe Dacia 1100, prin 1972-74; din 1975 am permis; din 1980, am avut, pana in 2001, o "minunata" berlina Dacia 1300. Iar din 1998, posed o Nova GTi.
Cum in fiecare lucru, cat ar fi de rau, se poate gasi si o parte buna, combinat cu entuziasmul tineretii, am invatat si aplicat o droaie de chestii despre automobil.
Din aceasta experienta, reparatia de care esti tu tentat, desi nu imposibila, nu e prea recomandabila, deoarece:
1) Cum au constata si altii, dar si eu, "piesele de schimb" in general si reperele de cauciuc in special sunt mizerabile (atat abateri dimensionale cat si materiale de kk)
2) Demontarea si mai ales remontarea pompei e destul de delicata; din text nu pari a avea cunostinte prea multe si pornesc de la premisa ca nici indemanarea si manualitatea nu ti le exersezi curent
3) La demontare e foarte posibil sa gasesti vreo deficienta practic neremediabila (deteriorarea interioara a cilindrului pompei: coroziune, zgarietura, uzura)
In plus, pentru destui dintre noi, timpul de imobilizare a masinii e important.
Chiar daca schimbi pompa cu totul, tot te asteapta o aerisire destul de laborioasa, recomandata a fi facuta la vremea asta (pe termometru eu am minus 6) in interior, si care necesita 2 persoane...
Iar daca vrei sa o vezi pe dinauntru, si daca merita, sa incerci inlocuirea cauciucariei si poate a pistoanelor, poti sa o faci dupa aia (daca iti mai gasesti timp si chef!) Pompa noua foarte probabil (iar experienta!) iti va face probleme mult mai repede decat aia pe care a pus-o fabrica...Asa ca o rezerva nu-ti va strica!

Toate cele bune si La multi ani (si km)!



--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b77csd
post 28 Dec 2008, 13:26
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 24 November 03




Răspunsurile astea hotărâte mă fac să întrevăd o a treia cale: "merge și așa" smile.gif
Deși continui să mă întreb: fabrica oare de unde ia cauciucurile?

Mersi!


--------------------
Dacia Nova GTi/Logan Laureat dci 1999/2006 - B77CSD
cheers,
serban
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 2 Jan 2009, 17:38
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




Simplu! Calitatea 1 se duce la fabrica, calitatea 2 tot la fabrica pentru stocuri, iar restul, inclusiv rebuturile, pe piata ca "piese de schimb" ORIGINALE.


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 3 Jan 2009, 13:27
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




QUOTE
Răspunsurile astea hotărâte mă fac să întrevăd o a treia cale: "merge și așa"

Expresia "merge si asa" nu isi are nici locul nici sensul in nici o discutie legata de sistemele de SIGURANTA ale unui autoturism, fie ca e Dacia sau alta marca....
Mai pe romaneste....Cu franele si cu directia NU E DE JOACA!
Iti recomand ori sa schimbi pompa de frana ori, daca vrei neaparat sa INCERCI sa economisesti niste bani, sa apelezi la cineva priceput care sa iti demonteze si sa iti dezasambleze pompa de frana si sa iti zica daca se mai poate INCERCA repararea ei.
In concluzie.....orice numai NU "merge si asa"!

Ca fapt divers, in cautarile mele(destul de frecvente) dupa un kit de reparatie care sa fie cat de cat corespunzator d.p.d.v. tehnic.....posibil sa fi gasit un kit "castigator". Ma abtin de la concluzii/afirmatii deocamdata deoarece mai am de facut ceva masuratori si incercari...
In caz de reusita, voi posta numele firmei producatoare, desi...tot loterie este deoarece cotele pieselor variaza de la kit la kit.

La Multi Ani si...
Numai bine!


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MIHAI8888
post 7 Jan 2009, 21:55
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 1 September 07




nu cauta solutii unde nu sunt !
kitul de reparatie costa in jur de 30 ron +lichidul 10-15 ron iar o pompa de srl costa 60ron
eu am luat de ASAM si-a facut treaba (am trecut ITP) despre fiabilitate nu stiu pt ca ulterior am vandut masina
numai nu merge fara frane!!


--------------------
vw golf fost nova 1998 gti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mmi&g
post 2 Oct 2009, 19:17
Post #9


mmi&g


Group: Members
Posts: 290
Joined: 4 October 07
From: buc




Salutare la toti posesorii de nova.

Revin si eu cu o problema dupa o foarte lunga si frumoasa perioada:Am constatat intamplator ca in bidonasul cu lichid de frana mai aveam maxim 2 cm de lichid.Am luat un bidonas si am completat,insa in 2-3 ore nivelul era iarasi ca inainte.Din cate se pare pirde pe la baza bidonasului,chiar unde intra in pompa.Intrebarea mea este cum scot bidonasul de acolo,eventual sa-l schimb daca el este de vina.Intra in pompa in 2 puncte in care cred ca are cate o bucsa.

Banuiesc ca se scoate prin tragere,insa nu vreau sa risc.



Numai bine si la cat mai putine probleme.


--------------------
dacia nova gt 1999 gt - b 08 mmj
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 2 Oct 2009, 22:02
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.973
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




da , se scoate prin tragere daca nu e spart sunt garniturile , alea din 10 maxim una e buna daca esti atent nu trebuie aerisire


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th May 2025 - 00:49
Forum Renault