Diesel sau benzinara ?
![]() ![]() ![]() |
Diesel sau benzinara ?
Ov |
![]()
Post
#211
|
||
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.526 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|||
adrian_c |
![]()
Post
#212
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
Resalutare,
Am cautat pe net sa vad ceva preturi la carburanti si am gasit website-ul asta : http://www.gazonline.ro/ Vream sa ma apuc de niste calcule (consum, bani etc), dar am nevoie de niste consumuri medii mixte de la doua motore apropiate ca putere (poate ca si cuplu pentru benzina aspirata). Consider ca motorul cel mai des intalnit in Romania este cel de 1.4 75-100 CP, insa nu gasesc echivalent in diesel. Pana la urma as compara un 1.4i 16v cu 1.5dCI. Astept din partea dvs. niste consumuri medii obtinute in regim mixt (mers normal, nu sportiv). Cred ca la 1.4i 16v ar fi undeva la 7.5 l/100 km; iar 1.5dCI sa fie 6 l/100 km. Astept confirmari/infirmari. As putea totusi sa iau referinta consumurile date de producatori, insa ce masini sa compar. Iau pe Megane Website Renault, Renault Megane Sedan : 1.4 16v - 6.8 l/100 km 1.5dCi 85 CP - 4.7 l/100 km Acum hai sa facem calcule : La 1000 km avem : - benzina : 6.8 l * 10 sute = 68 l * 3.51 Ron (benzina 95 pret minim) = 238.68 Ron - motorina : 4.7 l* 10 sute = 47 l * 3.43 Ron (motorina pret minim) = 161.21 Ron rezulta astfel o diferenta de 77.47 Ron / 1000 km. Suma rotunda 70 Ron La 10k km diferenta creste la 700 Ron. La 100k km avem 7000 Ron = 1666.6(6) Euro cu 1 € = 4.2 Ron. La 200k km avem 3333.3(3) euro Efectiv, calculul este relativ, trec ani pana ajungi la 200k km, insa m-am gandit ca trebuie si un calcul din asta. Asta in Romania. In afara tarii (Europa de Vest) se schimba suma : Considerand 1.2 €/l benzina si 1 €/l motorina, pentru aceleasi motoare obtin o diferenta la 1000 km de 34.60 €. La 100k km, suma ajunge la 3400 € (dublu fata de Romania). Asa se explica de ce in Europa de Vest motoarele pe motorina predomina. Bafta ! This post has been edited by adrian_c: 8 May 2009, 00:33 |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
b34uen |
![]()
Post
#213
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 788 Joined: 12 February 07 ![]() |
ca parere personala: unde o benzinara consuma 7,5l/100 un diesel similar consuma maxim 5l/100. si trebuie sa faci calculul si pentru cei care iau motarina cu 2 lei/l
![]() acum cred ca fiecare prefera ca masina ceea ce are in momentul respectiv. pana la urma cred ca vorba unui incepator care abia luase carnetul: "ce conteaza, masina sa fie...". |
--------------------
dacia
logan
2008 ambition 1,5dci
- B 92 ELL 1) Esti pe daciaclub
2) Imi citesti semnatura 4) Nu ai observat ca lipseste pct. 3 5) Tocmai ai verificat daca exista pct. 3 sau nu 6) Zambesti. |
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#214
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Salutare!
Ieri la benzinarie mi-am aruncat din intamplare ochii pe preturile de la diesel si spre surprinderea mea am observat ca pretul motorinei nu numai ca numai este peste cel al benzinei, dar este mai mic cu 0.1 lei. La omv-ul in cauza era benzina de 95(cea ieftina) 3.53 iar motorina cea ieftina 3.43. In conditiile astea calculele se schimba putin fata de cum erau acum 6 luni - 1 an. @adrian_c - calculul tau nu e foarte exact, nu ai luat in considerare pretul mai mare la casco, pretul mai mare l revizii, revizii mai dese la diesel. De asemenea pret mai mare la anume piese in eventualitatea in care se strica in afara garantiei. E evident ca financiar dpdv consum+asigurari+revizii iesi mai bine la diesel, dar trebuie sa amortizam investitia initiala (mai mare cu 1500-3000 decat la benzina in functie de marca si model). Calculeaza te rog si costurile pentru benzina+gpl. Pretul pentru gpl vazut de mine ieri a fost de 1.62ron/l. In media gpl se consuma cu 1-2 litri mai mult decat benzina. P.S. - e destul de greu sa faci calcule pentru urmatorii 3 ani in conditiile in care atat pretul petrolului cat si accizele cat si marja de profit a benzinarilor cat si diferenta de la benzina la motorina la gpl se schimba. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
adrian_c |
![]()
Post
#215
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
Andy_ACS,
In ceea ce priveste calculul de mai sus, m-am limitat efectiv la consum. Am facut rost din surse "secrete" de un calcul pentru revizii pentru Citroen C4 (parca pentru motorul diesel) realizat de catre o societate de leasing din Bucuresti. Ma voi uita pe fisa aceea si va scriu ce sume erau pe acolo. Acum nu stiu daca reviziile la Diesel sunt mai dese. La diesel ai filtrul de motorina care este scump. Am intrebat in Belgia cat costa un schimb de ulei, filtru ulei si filtru motorina si am primit un pret in jurul a 300 euro. Nu stiu cate este in tara. Poate cineva sa-mi trimita fisa aceea cu reviziile pentru Renault Megane Sedan 1.4 16v si 1.5dCi 85 CP ? Apoi stabilim niste preturi si calculez din nou. PS: La Solenza 1.4 MPi, in 4.5 ani am investit in consumabile si piese de schimb peste 2500 €. Am toate facturile si voi face un Jurnal de Bord pe la sfarsitul lui iunie (nu prea am timp pana atunci). |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#216
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
@adrian_c - diferenta de pret la revizie intre benzina si diesel variaza in functie de marca si model. In general la diesel reviziile sunt mai dese. La Dacia la benzina intervalul este de 20.000 km sau un an, iar la diesel este de 15.000km sau un an. In majoritatea cazurilor costul reviziilor la diesel este mai mare (ulei mai mult, filtru de motorina, etc). De asemenea costul casco e evident mai mare la diesel (daca acceptam faptul ca plolita casco se calculeaza in functie de pretul masinii si pretul masinii diesel este > pretul masinii pe benzina).
Cred ca e interesant pentru cineva un cost per total in care sa se includa toate cheltuielile rezultat in urma folosirii masinii pe o anume perioada. Acest cost trebuie sa includa parametrii precum: cost initial, taxe, asigurari, impozite, revizii, cost piese schimbate in afara garantiei, cost combustibil, pret de revanzare. Apoi se trage linie si se calculeaza. Asta strict dpdv al costurilor. Unii oameni ar putea renunta de exemplu sa cumpere diesel daca diferenta e foarte mica, altii poate ar renunta sa cumpere benzina daca diferenta e foarte mare. De aceea toti pun problema in felul urmator: merita diesel daca mergi mai mult de 25-30-40 mii km pe an. Deoarece de la aceste rulaje in sus diferenta de casco, revizii are o pondere mai mica in cheltuielile totale, si de asemenea amortizarea investitiei initiale se face mai repede. Daca se merge foarte putin ai ocazia sa iesi mai prost cu dieselul, nici macar sa amortizezi diferenta la investitia initiala. Incearca sa refaci calculul cu gpl (1.62 ron/l) - numai la consum, fara revizii si alte costuri sa comparam cu ce a rezultat la benzina si motorina. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
adrian_c |
![]()
Post
#217
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
Nu te grabi, le facem pe rand, in final vom face tot calculul necesar.
Ma voi referi la o singura marca si am ales Renault Megane Sedan, insa motorul de 1.4 16v nu mi se pare potrivit pentru 1.5dCi, parca ar merge un 1.6i 16v. Maine fac si pentru GPL ca nu timp acum. |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#218
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
De ce nu faci calculul pentru 1.6 HDI vs 1.6 cum s-o numi cel pe benzină de ce C4 ?
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
adrian_c |
![]()
Post
#219
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#220
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Păi nu contează, dar sunt mai apropiate ca cilindree și putere decât cele de pe Logan.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#221
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Inca o chestie 'financiara' de luat in calcul:
cazul 1. Masina luata cu credit pe 4 ani - diesel costa mai mult cu 1500E (sa zicem), deci proprietarul imprumuta mai mult cu 1500E. Dobanda e pe undeva pe la 10% pe an la euro si 20% pe an la lei.... asa ca la final nu mai trebuie amortizati numai 1500E (diferenta diesel-benzina) ci si dobanda aferenta cazul 2. Masina luata cu cash - diesel costa cu 1500E mai mult (sa zicem). Daca ar lua benzina proprietarul ar putea sa depuna diferenta de 1500E la banca cu o dobanda de 5% la euro si 12% la lei. La finalul celor 4 ani in care tine masina (sa zicem) proprietarul castiga din dobanda ceva bani. Pe an la 1500E castiga 75E daca depune in eu iar daca depune in lei la 6150ron (aprox 1500E) castiga 738 ron. Adica 738/3.5 = 210 litri de benzina. Asta ca sa facem calculul financiar pana la capat, sa il ajutam toti pe adrian_c sa faca un calcul cat mai exact ![]() Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
adrian_c |
![]()
Post
#222
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
QUOTE(MAERSK @ 8 May 2009, 09:24) Am gasit fisierul ala, insa este decat C4 2.0HDI, C-Crosser 2.2HDI, Jumpy 2.0HDI si C1 benzina si motorina. Curiozitatea este ca la C1 benzina costul revizii + intretinere este 2539.60 RON, iar la C1 diesel este 1672.04 RON. Preturile sunt calculate pentru 100k km. Am cerut sa imi dea C4, Peugeot 207 si 308. This post has been edited by adrian_c: 8 May 2009, 10:36 |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
god |
![]()
Post
#223
|
![]() wizard Group: Members Posts: 328 Joined: 15 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Mi se par MULT prea mici preturile de acolo pentru revizii si intretinere intr-o 100.000 km.
Doar din 3 revizii la al meu Logan-diesel(rev de 20k, 30k si 40k km) s-au dus pana acum 1600-1700 RON in conditiile in care nu s-a schimbat nimic in plus fata de ce trebuia la fiecare revizie(si nu am ajuns inca la revizia de 60.000 aka distributie schimbata aka minim 1000 RON doar revizia aia). ![]() Ori e ceva dubios acolo ori am inteles eu aiurea ![]() This post has been edited by god: 8 May 2009, 13:50 |
--------------------
Dacia
Duster 1.5 dci 4X4
Iunie 2010 / Prestige It's time to burn™
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#224
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
A se înlocui RON cu EURO.
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
adrian_c |
![]()
Post
#225
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
Este RON (probabil fara TVA), insa este Citroen C1, masina aia are motor benzina de 1.0 l. La motorina vad ce se face din 30k km in 30k km. La benzina din 15k km in 15k km.
Au cam amutit benzinarii ![]() Tocmai am venit de la un service Citroen din Belgia, schimb ulei Total Activa sau Quartz 5W40 si filtru ulei (pieces d'origine Citroen) 150 €. Ma duc peste 10 zile sa fac schimbul dupa 5000 km. This post has been edited by adrian_c: 8 May 2009, 14:25 |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#226
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Ce legătură are cu benzinar / nebenzinar?
Alea nu sunt prețuri de reprezentanță din România, decât dacă sunt în EURO. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
adrian_c |
![]()
Post
#227
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
Of of, v-am spus ca preturile le am de la o firma de leasing cu un parc auto mare. Probabil ca au ceva aranjamante cu service-urile respective, insa preturile la piese mi se pare corecte. Poate mana de lucru sa fie mai mica.
Intreb daca le pot atasa aici sa le vedeti si voi. |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#228
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Preturile sunt prea mici, de acord cu MAERSK.Ar trebui sa calculezi preturi de revizie al unei masini fara aranjamente cum spui tu...
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#229
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
am facut eu pentru GPL 300Km cu 50roni si cu AC pornit cind situatia o cere mers numai in oras si (luat aglomeratia de la tirg vitan de vre-o 4-5 ori , coada pina la IML)
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
adrian_c |
![]()
Post
#230
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
Totusi mie nu mi se par mici aceste preturi.
Hai sa va dau un exemplu din acest document : C1 benzina, revizie standard la 15000 km : 1 x Filtru ulei 37.92 1 x Garnitura buson baie ulei 2.57 1 x Filtru de polen 59.1 1 x Filtru de aer 63.56 4 litri x Ulei motor 4 x 27.30 1 x Lichid spalator parbriz 9.00 Total cost materiale consumabile 217.79 Total cost manopera 133.50 Rezulta : TOTAL COST REVIZIE 351.29 Nu mi se pare putin 27 RON un litru de ulei, nici 63 RON filtrul de aer. Nu stiu manopera. Aranjamente, adica o conventie sa reduca pretul manoperei datorita nr. mare de masini. |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
SSilent |
![]()
Post
#231
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
hai sa mai piperam putin situatia, ca tot faceti calcule... cat polueaza un dizal si cat polueaza un motor cu benzina/LPG?
|
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
adrian_c |
![]()
Post
#232
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
QUOTE(SSilent @ 8 May 2009, 18:26) hai sa mai piperam putin situatia, ca tot faceti calcule... cat polueaza un dizal si cat polueaza un motor cu benzina/LPG? Hai sa vedem : sursa 1 : website-ul Citroen Romania, Citroen C4, Emisii CO2* mixt (g/km) - 1.6i 16v 120 CP : 124 g/km - Citroen C4 1.6HDI 110 CP : 108 g/km sursa 2 : Renault Romania, Renault Megane Sedan - 1.4i 16v : 164 g/km - 1.6i 16v 110 CP: 163 g/km - 1.5dCI 85 CP : 124 g/km - 1.9dCI 130CP : 145 g/km Care polueaza mai mult ? ![]() Pe LPG nu stiu care sunt emisiile poluante, insa v-am spus ca nu stau cu butelia in spate ! ![]() This post has been edited by adrian_c: 8 May 2009, 22:25 |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#233
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
CO2 ăsta e bullshit de marketing. Fumul ăla de diesel conține mult mai multe substanțe nocive.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
za_kristake |
![]()
Post
#234
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 628 Joined: 9 March 08 From: Sibiu ![]() |
nu-mi zi ca renunti la masina care vrei sa o iei doar ca iti zice dealerul ca polueaza.
|
--------------------
1310
L
1997
- SB
|
|
SSilent |
![]()
Post
#235
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
QUOTE(za_kristake @ 8 May 2009, 22:27) eu? nu... nu am fost si nu voi fi niciodata ecologist (cand vine vorba de autoturisme)... ca tot e un mare bullshit dupa cum a zis si MAERSK, dar nici turism dizal nu o sa-mi iau niciodata ![]() si btw, la comparatiile alea de emisii, benzinarele sunt cu 16 "volti" si dizalurile cu 8, hai sa echilibram totusi.... anyway, nu concep ca o masina pe benzina sa polueze mai mult, mergeti in spatele la un dizal sa vedeti cum scoate din cand in cand cate un norisor negru de fum, si nu-mi spuneti ca e masina nu stiu cum, ca am vazut si Mercedes-uri care sa faca asta ![]() |
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
adrian_c |
![]()
Post
#236
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
Voi sunteti stresati rau de fumul ala. Fumul ala apare de la super-soferii care nu stiu cand sa schimbe viteza si ating "limita de fum".
Totusi, chiar daca mai iese cate un norisor de fum tot nu vad legatura cu emisiile poluante. Si legat de valori, pana una alta sunt valori oficiale. Va supara cumva adevarul ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#237
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
CO2-ul e "reciclat" de plante, sau așa ar trebui. Fumul?
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
SSilent |
![]()
Post
#238
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
nu ma supara adevarul, am zis si cred ca o sa mor cu asta pe buze, dizalu mi se pare o binecuvantare pt masini care cara mult, pt dube/tiruri/locomotive... dar NU mi se pare ok pe o masina care cara maxim 500 de kile o data pe an.
o sa mor cu benzina in sange pentru ca imi place sunetul de motor nu de galeata cu piulite agitata, imi place un motor care sa "traiasca" si fara turbosuflanta, imi place o masina care zvacneste plina de viata cand o accelerez, imi place o masina care sa nu puta a pacura, imi place o masina care desi are un motor mic are potential (sa nu mai zic de un motor de peste 2000cm3), imi place o masina care poate fi si tacuta atunci cand vreau, imi place o masina care sa toarca fara sa imi faca vibromasaj, imi place sa am sub capota un motor OTTO de la care a plecat totul... |
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
C@talin |
![]()
Post
#239
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
La mitsu cateva date,sa tinem minte ca dieselul are 16V mai ales ala de 2.0 l
Mitsubishi Lancer 1.5 M/T 109 CP Inform - Benzina 109CP / 143Nm Euro 4 Co2 160 g/km Mitsubishi Lancer 1.5 M/T 109 CP Invite - Benzina 109CP / 143Nm Euro 4 Co2 160 g/km Mitsubishi Lancer 1.8 143 CP Invite - Benzina 143CP / 178Nm Euro 4 Co2 160 g/km Mitsubishi Lancer 1.5 A/T 109 CP Invite - Benzina 109CP / 143Nm Euro 4 Co2 160 g/km Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D 140 CP Inform - Diesel 140CP / 310Nm Euro 4 Co2 160 g/km Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D 140 CP Invite - Diesel 140CP / 310Nm Euro 4 Co2 160 g/km Mitsubishi Lancer 1.8 143 CP Intense - Benzina 143CP / 178Nm Euro 4 Co2 160 g/km Mitsubishi Lancer 1.8 CVT 143 CP Invite - Benzina 143CP / 178Nm Euro 4 Co2 160 g/km Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D 140 CP Intense - Diesel 140CP / 310Nm Euro 4 Co2 160 g/km Mitsubishi Lancer 1.8 CVT 143 CP Intense - Benzina 143CP / 178Nm Euro 4 Co2 160 g/km Mitsubishi Lancer 1.8 143 CP Instyle - Benzina 143CP / 178Nm Euro 4 Co2 160 g/km Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D 140 CP Instyle - Diesel 140CP / 310Nm Euro 4 Co2 160 g/km Mitsubishi Lancer 1.8 CVT 143 CP Instyle - Benzina 143CP / 178Nm Euro 4 Co2 160 g/km 9 May 2009, 01:25: acuma vedeti marketingu ? ![]() This post has been edited by C@talin: 9 May 2009, 00:25 |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
adrian_c |
![]()
Post
#240
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
SSilent foarte frumos ce ai spus in mesajul anterior, insa vreau sa iti spun ca C4-ul meu 1.6HDI este super comfortabil si silentios. Putin zgomotos cand este motorul rece, insa cum se incalzeste dispare sunetul de tractoras.
Si ca sa finalizam problema cu poluarea hai sa va spun ceva. Am sub nas o revista franceza (Occasasion magazine). Este un articol interesant despre BONUS-MALUS. Ce este acest Bonus-Malus ? Este un sistem care se aplica la inmatricularea masinilor noi si care ia in considerare emisiile de CO2. Astfel, daca masina emite: - sub 60 g/km ai Bonus 5000 € (primesti de la stat acesti bani) - intre 61-100 ai Bonus 1000 € - intre 101-120 ai Bonus 700 € - intre 121-130 ai Bonus 200 € urmeaza o zona neutra pentru emisii intre 131-160, adica 0 € apoi zona penalizanta: - intre 161-165 ai Malus 200 € (adica platesti acesti bani catre stat la prima inmatriculare) - intre 166-200 ai Malus 750 € - intre 201-250, Malus 1600 € - peste 250, Malus 2600 € In cadrul articolului este prezentat un tabel cu 21 de marci de masini care au Bonus 700 €. Asa ochiometric pot spune ca 80% dintre masini au motorizari Diesel. Cele pe benzina sunt cu motorizari mici (maxim 1.2 l) si cele Hybrid (Honda Civic si Toyota Prius). Concluzia finala : motorizarea Diesel polueaza mai putin ! This post has been edited by adrian_c: 9 May 2009, 15:48 |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th July 2025 - 00:07 |