Ulei motor
![]() ![]() ![]() |
Ulei motor
uragan |
![]()
Post
#121
|
||
![]() Membru Dacia Club ! Group: Members Posts: 327 Joined: 9 July 09 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
2005 E4 , Clima
- AG ** DYN Be the one , Not Anyone !
|
|||
stigalex |
![]()
Post
#122
|
Membru incepator Group: Members Posts: 98 Joined: 9 June 09 From: CL sau B ![]() |
Uleiul Dacia este bun de ceva?
|
--------------------
Dacia
Solenza
2005 Confort
- CL 30 MGK
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#123
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Uragan - ai pus prea mult de fiecare data . Oare unde ai citit ca se baga 3,1 litri ?
Stigalex - este ok , ca si Elf , dar nu este BUN . Nu-l tine mai mult de 7.000 - 8.000 km si poti sa bagi toata viata , altfel da mai mult pe alte marci si uleiuri mai de calitate si le tin 10.000 - 12.000 . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#124
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
De cand este ELF un ulei prost ? Si de cand decide cineva fara pregatire in domeniu, pe un forum, intervalele optime de schimbare ?
|
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#125
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
Uleiul elf este recomandat pentru motoarele renault, in franta din fabrica se pune in motoare elf
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#126
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Evident, si este un ulei foarte bun. Diferenta de pret intre un semi-sintetic si sintetic nu-i mare.
|
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
ramsen |
![]()
Post
#127
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
ELF
- 10 w 40 = 26 lei - 5 w 40 =39 lei |
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#128
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
elfu 10w40 face spume iarna dar in rest e bun pentru forja ... probat unge foarte bine !
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Valman |
![]()
Post
#129
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
QUOTE(Relu_GT @ 6 Aug 2009, 15:50) Uleiul elf este recomandat pentru motoarele renault, in franta din fabrica se pune in motoare elf Pe baza unui parteneriat comercial. La fel cum Dacia Automobile recomanda Dacia Oil (Texaco). Asa ca sper sa nu-ti imaginezi ca Elf e singurul ulei care ar trebui folosit la un motor Renault sau ca doar el (Elf) isi face treaba cel mai bine. ![]() QUOTE(dr_mKe @ 6 Aug 2009, 14:52) Si de cand decide cineva fara pregatire in domeniu, pe un forum, intervalele optime de schimbare ? De cand citeste un manual de utilizare. In acesta sunt specificate intervalele de timp in functie de conditiile de utilizare. In cazul Logan conditiile de utilizare severe impun schimbul la 7500 km, daca-mi amintesc bine. Deci singura pregatire e mirabila capacitate de a citi manualul in limba romana. QUOTE(djasu82 @ 6 Aug 2009, 18:23) Spumarea n-are legatura cu marca de ulei. Iar daca fenomenul apare, sigur ungerea nu e optima si uleiul nu e bun pt forja. ![]() This post has been edited by Valman: 6 Aug 2009, 20:11 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#130
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
francezu recomanda elf ,da elf frantuzesc nu elf romanesc facut la brasov
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#131
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
Poate se mai gaseste si elf de import
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#132
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
News flash pentru Valman: Dacia nu mai are de multa vreme Texaco in bidoane
![]() Parteneriatul intre Reno si Elf merge mult inapoi in timp & motorsport. Grupul TOTAL are in gama uleiuri pentru toate buzunarele si nivelurile de performanta. Conditii severe inseamna TAXI, SCOALA DE SOFERI si alde d-astea. Nu circulat normal in oras sau in afara lui ![]() Elf 10W-40 nu mi-a facut nici o data spuma in 7 ani si 100.000 km in Dacia 1310. |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#133
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
nu ti-a facut fiindca nu ai filmat ... si nu ai dat importanta eu am vazut pe 1310 la un coleg ... motorul nu avea absolut nimic totusi tot de ulei era ceva ... sau mai bine spus poate capacul de culbutori la vechiile daci 1310 -condensa bla bla bla.
In rest pentru forja schimb la 5300-6000 nu avea probleme , eu la fosta l-am tinut 6500 si asa am si dat-o si inca se simtea la degete ca inca era bun. Dupa mine ducea 9000-10000. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Valman |
![]()
Post
#134
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
QUOTE Dacia nu mai are de multa vreme Texaco in bidoane Da, multumesc. Din pacate asa e, dar nu e chiar de multa vreme. Bidoanele astea noi cu Lubrifin in ele, n-au mai mult de 1 an. QUOTE Conditii severe inseamna TAXI, SCOALA DE SOFERI si alde d-astea. Nu circulat normal in oras sau in afara lui Ce inseamna circulat normal in oras ? Normalitatea circulatiei urbane in Romania, e un cosmar in majoritatea cazurilor. La conditii severe intra inclusiv franari-accelerari frecvente, opriri-porniri repetate (in cazul acordarii prioritatilor), trasee scurte (sub 10 km), temperaturi extreme, praf. Toate aceste 5 criterii se regasesc din plin in traficul nostru urban, fara a face taximetrie sau scoala de soferi. This post has been edited by Valman: 7 Aug 2009, 17:41 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#135
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Pentru 10 km facuti in trafic urban motorul ajunge linistit sa functioneze in regimul optim de temperatura. Daca in oras consideri ca trebuie sa demarezi in tromba si sa franezi la fel, atunci indeplinesti conditiile pentru trafic in conditii severe. Atata vreme cat motorul toarce linistit la ralanti sau circuli in oras in cel mult tr. 4 in sarcina partiala minima, mentinand turatia intre 2000-2500-3000 rpm pentru economie, eu personal nu vad de ce ar fi conditii severe. Pentru praf se recomanda schimabarea filtrului de aer. Eu nici o data nu-l las 10.000 km, in 6-8.000 km este deja imbacsit si nici macar nu circul prea mult in oras.
Distante scurte sunt cele gen 1-3 km in care motorul nu apuca sa ajunga in regimul termic normal. |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
Valman |
![]()
Post
#136
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
Sunt de acord cu cazul tau, insa nu e corect sa-l prezumi ca fiind general valabil.
QUOTE Pentru 10 km facuti in trafic urban motorul ajunge linistit sa functioneze in regimul optim de temperatura. Sub 10 km iarna (care poate insemna 1-9 km) nu e tocmai optim. Dar mai important e modul cum se parcurg. QUOTE Daca in oras consideri ca trebuie sa demarezi in tromba si sa franezi la fel Atunci cand trebuie sa te strecori repede in trafic sau alergi sa prinzi verdele semaforului, demarezi/turezi destul de tare. Daca mai si cotesti, franezi pe masura. Atunci cand distanta e mica intre masini si primul franeza brusc sau cand se baga un imprudent in fata ta, iar franezi destul de tare. Sunt destule episoade de trafic urban in care turatia nu e constanta. Chiar daca tu n-o faci, suntem destui in situatia de a apela la un astfel de stil de cateva ori pe saptamana. QUOTE Pentru praf se recomanda schimabarea filtrului de aer. Nu numai. Inclusiv a uleiului. Praful alaturi de traseele in care ungerea nu atinge parametrii optimi, alaturi de regimuri de turatie schimbate frecvent si/sau temperaturile extreme, determina caracterul unui rulaj sever. Ce avem de facut in cazul lor ? Schimbam anumite consumabile mai des. Astfel ca a schimba un semisintetic la 7-8 mii km, e un lucru necesar, recomandat de producator. Q.E.D. This post has been edited by Valman: 7 Aug 2009, 19:13 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#137
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Sau se pune un sintetic pentru ca per total este mai ieftin, diferenta de pret este mica si nu merita sa mai folosesti un semi.
![]() ![]() ![]() ![]() In general eu nu ma grabesc in oras calcand masina pe coada cum spui tu. In Bucale mereu am facut mai putin decat preziceau diversii copiloti, unii memebri ai forumului, si n-am "agresat" masina. La drum intins procedez la fel, depasesc tot ce ajung din urma fara sa fortez masina inutil. Cand o fac imi aleg un drum virajat fara circulatie. Foarte important, nu opresc motorul dupa ce am calcat masina bine, o data oprit in parcare ![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#138
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
Si vrei sa convingi pe toata lumea sa faca asa ca tine ca numai tu stii cum e cel mai bine sa utilizezi masina
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#139
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Pana una alta cred ca-s printre cei foarte putini care nu au avut probleme tehnice din cauza exploatarii si intretinerii necorespunzatoare. La 108.000 km am si eu prima problema tehnica, o planetara dreapta descentrata si asta doar pana maine la amiaz
![]() Eu imi exprim parerea bazata pe experienta personala. Pe distante mici graba in trafic este gratuita. Ajungi mai repede cu 2-3 minute ? Nu merita. Daca-ti place sa mergi "turbat" in oras, este alta poveste ![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
uragan |
![]()
Post
#140
|
![]() Membru Dacia Club ! Group: Members Posts: 327 Joined: 9 July 09 ![]() |
Stiu in mod sigur ca Renault recomanda : ELF .
Eu il folosesc si sunt foarte multumit de el , mentionez ca am mers cu acest ulei si 12.000 km , in concluzie parerea mea este una foarte buna . |
--------------------
Dacia
Solenza
2005 E4 , Clima
- AG ** DYN Be the one , Not Anyone !
|
|
Valman |
![]()
Post
#141
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
QUOTE Sau se pune un sintetic pentru ca per total este mai ieftin Asta cu costurile e alta discutie. Noi am plecat de la ce recomanda constructorul in functie de severitatea rulajului. Cred ca ar trebui facut un calcul mai precis, pt ca daca dai mai mult pe un sintetic cu care mergi ceva mai mult, probabil ca tot acolo iesi. De regula diferenta acopera aproape inca 1,5 litri de semisintetic sau 1 litru de sintetic. Oricum, pt cine nu conteaza banul, ar trebui sa prefere sinteticul. QUOTE Depinde de cat de agitat (sa zicem) ti-e stilul de condus. In trafic nu te agiti doar dupa cum doresti, ci mai ales dupa cum iti impun ceilalti participanti si situatiile neprevazute in care esti implicat. QUOTE pentru grabit in oras exista si metode alternative de condus tongue.gif cum ar fi strazi paralele cu marile bulevarde De acord si aici, dar deviem de la discutia generala de la care pornisem si anume - ce numim rulaj sever si daca in atari conditii recomandarea constructorului e corecta ? Ceea ce spui tu intra in categoria recomandari personale si nu sunt intotdeauna la dispozitia tuturor. E si motivul pt care nu citim in manualul de intretinere asa ceva. QUOTE In general eu nu ma grabesc in oras calcand masina pe coada cum spui tu. Tu nu, altii (adica majoritatea)...da. Purtam o discutie generala. QUOTE La drum intins procedez la fel, depasesc tot ce ajung din urma fara sa fortez masina inutil. Nu stiu ce rute alegi tu, dar eu ajung din urma destul de des cate 2 TIR-uri sau camioane cu remorci. Daca le-as depasi agale sa nu fortez motorul... ![]() QUOTE nu opresc motorul dupa ce am calcat masina bine, o data oprit in parcare Daca stai 5 minute, dar daca stai 1 ora sau mai mult ? QUOTE(dr_mKe @ 7 Aug 2009, 23:45) 1. Pana una alta cred ca-s printre cei foarte putini care nu au avut probleme tehnice din cauza exploatarii si intretinerii necorespunzatoare. 2. La 108.000 km... 1. Categoria celor care nu au probleme tehnice pt ca-si exploateaza si intretin masina corespunzator, e majoritara. Romanii (mai ales cei cu masini ieftine ca noi) isi intretin masinile cu destula dedicatie. Daca faci parte din aceasta categorie, nu poti fi o exceptie. 2. 108.000 km la un motor bine intretinut e abia prima tinerete. This post has been edited by Valman: 8 Aug 2009, 07:46 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#142
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Sa stabilim ce inseamna motor "fortat". O repriza scurta (9-10 secunde in tr 3 pt 80-120 kmh) pentru depasire nu inseamna fortaj. Rulare pe autostrada la viteza maxima pe 300 km, alta poveste, atunci temperatura uleiului ajunge sa creasca mult si-i sunt puse la grea incercare calitatile.
Viteza medie pe drum national este in general in jurul la 80 kmh, pe un drum foarte aglomerat la orice ora, deloc de neglijat. Deva-TM in 2 ore (160km) sau Deva-Bucale (400 km) cam in 5 ore, nu-i stil "pensionar". Agitatia inutila in traficul urban este specific romaneasca si in nici un caz nu duce la o deplasare mai rapida. Culmea este Bucurestiul unde tocmai din cauza asta se blocheaza frecvent intersectiile. Opusul este Timisoara unde traficul curge frumos indiferent de aglomeratie, tocmai pentru ca se circula calm. In trafic poti alege sa fii mereu calm. La fel poti alege sa conduci sportiv sau sa conduci agitat fara o medie orara buna, cu consum ridicat si masina solicitata inutil. Vis a vis de intretinerea masinilor, tin sa te corectez putin. Faptul ca pe un forum se intalnesc niste oameni care au grija de masini, nu inseamna ca asa stau lucrurile si in realitate ![]() ![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
Valman |
![]()
Post
#143
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
QUOTE O repriza scurta (9-10 secunde in tr 3 pt 80-120 kmh) pentru depasire nu inseamna fortaj. Da, o repriza (sau 2-3) nu inseamna motor fortat, dar daca se aduna si mai esti si incarcat, la deal si mai sunt si 37 de grade afara... QUOTE Agitatia inutila in traficul urban este specific romaneasca si in nici un caz nu duce la o deplasare mai rapida. Dar duce la stresul mecanic suplimetar de care vorbeam. QUOTE In trafic poti alege sa fii mereu calm. La fel poti alege sa conduci sportiv sau sa conduci agitat fara o medie orara buna, cu consum ridicat si masina solicitata inutil. Calmul e atitudinea, psihologia soferului. Noi discutam regimul motorului si dinamica masinii. Da, eu pot fi calm, dar daca traficul si situatia in care ma aflu neintentionat imi impun sa merg repede, atunci calmul meu nu face doi bani in privinta stresului mecanic. Tot talpa rezolva nevoia mea, indiferent cat de calm sau agitat as fi. Da, eu pot fi calm dar daca toparlanul mi-a sarit in fata (si-s o multime), calmul meu nu exclude stresul motorului. Ce spun e ca socoteala de acasa nu se potriveste cu aia din targ. In trafic esti in mare parte dependent de ceilalti, starea drumului si a vremii si nu in ultimul rand de nevoia ta. Cred ca-ti dai seama ca daca toata lumea ar avea la dispozitie atitudinea si traseul dorit, notiunea de rulaj sever n-ar mai exista. Ori ea exista si majoritatea soferilor o impartasesc. Mi se intampla sa consider ca traseul cutare e mai lejer. Din motive similare, la un moment dat si alti participanti la trafic gandesc la fel. Si oare ce rezulta cand pe acelasi traseu se intalnesc masini scoala, camioane, autobuze, scutere, soferi negrabiti, incorecti etc, iar eu am intarziat ? Nu calmul ma scoate din aceasta situatie ci doar ma fereste de un accident din vina mea. Motorul insa duce tot greul daca trebuie sa ajung la timp unde trebuie. QUOTE Faptul ca pe un forum se intalnesc niste oameni care au grija de masini, nu inseamna ca asa stau lucrurile si in realitate Lucrez la o firma care are un parc auto, motiv pt care merg frecvent in diferite service-uri pt revizii sau schimburi de consumabile. Majoritatea covarsitoare a celor prezenti in acele service-uri, sunt acolo pt acelasi motiv - revizii si schimburi de consumabile. Interventiile la motor si cutie de viteze (adica sectorul vizat de discutia noastra) sunt rarisime. Doar batrana Dacia 1300 se mai "bucura" de astfel de "atentii". Acuma una din doua : ori posesorii isi intretin masinile corespunzator, ori au niste masini formidabile concepute pt conditii extrem de severe. Eu am mizat pe prima varianta, incurajat si de ceea ce stiu despre masinile tuturor cunostintelor mele si anume ca aproape toti posesorii lor au constiinta a ceea ce numim masina intretinuta corespunzator. Daca majoritatea ar fi prost intretinute pe linia noastra de discutie, service-urile ar fi pline de masini ale caror motoare si cutii de viteze sunt la pamant. Eu asa ceva n-am intalnit. This post has been edited by Valman: 8 Aug 2009, 12:56 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#144
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Atitudinea ti-o faci singur
![]() ![]() Motoarele de serie mare sunt concepute din caietul de sarcini sa functioneze in conditii neprielnice, gen ulei neschimbat la timp, de calitate proasta, etc. In fabrica Daewoo de la Craiova testau astia in regim de sarcina si turatie maxima motoare luate la intamplare de pe linia de productie cu un cockteil de ulei cu impuritati de te durea mintea (cat de rau putea fi) si totusi motoarele nu crapau. Asa procedeaza toata lumea la productia de masa. Componentele sunt dimensionate incat preiau aceste solicitari mecanice fara probleme. Redu masele in miscare pentru cresterea performantelor si vezi ce rapid se duce fiabilitatea cand motorul este abuzat fara cap. Sa luam insa un motor turbo pe benzina, la care astfel de tratamente distrug rapid turbina, in prima faza. La un aspirat cu 120 cp / litru ii spui adio destul de devreme cu uleiuri proaste. Practica ne invata ca daca punem ulei bun, il schimbam la timp, ne vom bucura multe sute de mii de km de un motor in stare buna de functionare. Motoarele moderne trebuiesc abuzate repetat si sistematic ca sa cedeze rapid. Si asta se intampla foarte rar. PS > nu uita ca eu stau aproape si de campie (unde 37 de grade se numesc racoare vara) si de munte unde 12% se cheama rampa serioasa ![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
Valman |
![]()
Post
#145
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
QUOTE Motoarele de serie mare sunt concepute din caietul de sarcini sa functioneze in conditii neprielnice, gen ulei neschimbat la timp, de calitate proasta, etc. Fara indoiala insa nu-s concepute sa functioneze asa pe intreaga durata de exploatare. QUOTE Practica ne invata ca daca punem ulei bun, il schimbam la timp, ne vom bucura multe sute de mii de km de un motor in stare buna de functionare. Desigur, insa discutia noastra plecase de la ce inseamna "a schimba uleiul la timp". Tu ai spus ca "circulatul normal in oras" s-ar sustrage calificativului de rulaj sever, de unde si schimbul la 7-8 mii km nu s-ar justifica. Ori practica releva ca in cazul majoritatii participantilor la trafic, traseele urbane si nu numai, impun un rulaj sever. Rulajul sever nu se raporteaza la cat tine un motor pana crapa, ci la suma criteriilor ce contribuie cel mai mult la uzura unui motor fata de ideal (mersul constant pe autostrada de exemplu). Evident, fiecare stie ce-i dezirabil si masurile necesare. Problema e ca arareori ne facem traseul asa cum ni-l dorim. Asta e si motivul pt care constructorul delimiteaza tipurile de rulaj si implicit periodicitatea schimbarii consumabilelor. QUOTE Motoarele moderne trebuiesc abuzate repetat si sistematic ca sa cedeze rapid. Si asta se intampla foarte rar. Ceea ce nu inseamna ca notiunea de rulaj sever dispare. Ea e raportata la gradul de uzura fata de ideal si nu la defectarea totala a unui motor. QUOTE nu uita ca eu stau aproape si de campie (unde 37 de grade se numesc racoare vara) Nu inteleg. Dobrogea, asemenea sudului Romaniei, e una din cele mai aride zone ale tarii. Tulcea mea e numai dealuri, strazi scurte si cotite, iar termic sigur nu-i mai rece ca Deva. ![]() This post has been edited by Valman: 8 Aug 2009, 19:57 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#146
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Cand ai sa mergi cu o masina care are si indicator de temperatura pentru ulei, si ai sa circuli in oras, asa solicitant, ai sa vezi ca nu ajunge la 130 de grade celsius, deci uleiul ramane in temperatura optima. In schimb pe autostrada la rulaj sustinut la turatie si sarcina mare se duce in sus foarte frumos.
Uleiurile moderne au eliminat o mare parte din aceste probleme. Multe masini, ce-i drept din clasele mai de sus, au un senzor simplu care te anunta cand uleiul s-a uzat peste un anumit grad prestabilit de catre constructor. Mi se pare un sistem foarte util pentru ca sunt multi care ruleaza preponderent distante lungi, fara sa solicite motorul si ar putea sa stea linistiti schimband uleiul la interval mai mare. A propos, la Timisoara, joia trecuta, la umbra erau 38 de grade, iar la soare 45 ![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
Valman |
![]()
Post
#147
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
QUOTE Cand ai sa mergi cu o masina care are si indicator de temperatura pentru ulei, si ai sa circuli in oras, asa solicitant, ai sa vezi ca nu ajunge la 130 de grade celsius, deci uleiul ramane in temperatura optima. Legatura dintre afirmatia ta (ca traficul urban nu inseamna rulaj sever) si replica mea (ca traficul urban inseamna rulaj sever) fiind ? Un ulei nu se uzeaza doar prin factorul termic ci si mecanic. Un motor nu-i supus in trafic urban doar la stres termic ci si mecanic. Acesta din urma e mai prezent in traficul urban. Constructorii de motoare si producatorii de uleiuri, considera pe buna dreptate traficul urban ca fiind mai stresant pt motor decat cel extraurban. Mai e ceva de zis ? QUOTE In schimb pe autostrada la rulaj sustinut la turatie si sarcina mare se duce in sus foarte frumos. Pe autostrada racirea e superioara traficului urban. Doar turatiile aproape de limita pot crea probleme pe termen lung. |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#148
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Asta pentru ca motoarele de regula functioneaza circa 10 minute iarna pentru a ajunge in regimul termic normal, timp in care functioneaza cu amestec imbogatit (noxele se determina cu motor in regim "cald"), uleiul care nu-i in banda de temperatura "normala" si nu are performanta 100%. Asta-i motivul pentru care traficul urban, de regula, uzeaza uleiul si motorul mai mult. Cat motorul este rece unele tolerante constructive sunt mai mari, deci nici o problema, dar exsita unele "critice" care sunt mai mici iar frecarea este mai intensa
![]() De ce scrie in cartea tehnica sa incalzesti motorul in mers, lejer, fara acceleratii puternice si fara sa depasesti 3000 rpm ? ![]() ![]() Drept urmare ne intoarcem la exploatare neadecvata. Asa forteaza cei mai multi city slickers motoarele si cutiile de viteza in oras. |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
Valman |
![]()
Post
#149
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
QUOTE(dr_mKe @ 8 Aug 2009, 23:08) Asta-i motivul pentru care traficul urban, de regula, uzeaza uleiul si motorul mai mult. Aha, deci pana la urma rulajul urban este unul sever, chiar daca nu presupune taximetrie sau scoala de soferi. De unde si sugestia shimbarii uleiului mai devreme e justificata. |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#150
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Dar nu si explicatiile tale. Stresul vine din cauza nefunctionarii in parametri, nu din cauza "raliului" din oras
![]() ![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 21:54 |