DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Franele imi fac suprize de iepuras!

livacana
post 19 Apr 2009, 11:49
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 90
Joined: 27 January 09




Salut! Am o dacia break din 1993 si am avut ceva probleme cu franele.sa va explic mai detaliat. la un moment dat raman fara frane,intru la service, acolo schimba garnituri ambele etriere,placute de frana,cilindrii spate care erau aproape blocati( si din cauza asta ferodourile sau uzat inegal),pompa de frana si implicit tot lichidul(pompa frana dublu circuit). Ieri am avut o surpriza cand am fost nevoit sa fac o franare de urgenta si am sesizat ca pedala se inmuiase( nici inainte nu reuseam sa o fac sa tina mai sus de jumatate decat dupa pedala dubla la franare,si chiar si atunci parea elastica,dar totusi tinea,acum aproape e de podea).Imi puteti da un sfat ce credeti a fi? Mentionez ca de atunci nu am parcurs mai mult de 1000 de km.Am incercat si sa ridic usor frana de mana in speranta ca este de vina distanta intre saboti dar pedala nu se modifica deloc. am observat ca exista o scurgere destul de urata pe la garniturile de cauciuc care mentin rezervorul prins in pompa. si cum sa ridic pedala mai sus de jumatate..Va rog sa imi dati un sfat....O zi buna

This post has been edited by livacana: 19 Apr 2009, 12:01


--------------------
dacia 1310 break 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cibi25
post 19 Apr 2009, 12:06
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 16 December 08
From: Botosani




salut si eu am avut o problema asemanatoare cu franele pe spate tot asa am schimbat garniturile si nu au tinut decat un drum de la Botosani la Tulcea unde am cumparat cilindri noi si iam schimbat si acum nu mai am probleme. Daca iti ei cilindri noi evita cei de asam sau conex nu sunt deloc buni.


--------------------
Dacia Berlina 1999 - BT 27 AIC
A fi sofer nu inseamna doar sa stii sa bagi cheia in contact
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
livacana
post 19 Apr 2009, 12:26
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 90
Joined: 27 January 09




scuze,am uitat sa mentionez ca cilindrii sunt noi...dar nu imi aduc aminte ce marca erau...eu mai degraba ma gandeam la ferodouri sau pe la garniturile rezervolui de lichid de frana decat cilindrii.....oricum..ms pt sfat,o sa ma uit cu atentie...


--------------------
dacia 1310 break 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 19 Apr 2009, 18:13
Post #4


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




marca pieselor??


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 19 Apr 2009, 18:30
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




Lasi masina nemiscat o zi, poate chiar doua, apoi te bagi pe suba dansa, observi eventualele scurgeri de lichid de frana pe interiorul jentilor, dar sa nu uiti si de limitator, bagi un ochi si acolo.
Scurgeri mai poti sa ai scurgeri si pe la pompa de frana, conductele nu sunt infiletate bine (acelea se infileteaza oarecum tare, dar niciodata exagerat).

E bine sa vezi ce marca pieselor montate pe masina, cele noi, unele sunt de toata jena, mai bine cauti mai mult, eventual evita service-urile care-ti pun tot felul de piese ieftine si proaste, cauta un musulica mai priceput wink.gif , asta pana inveti tu, ce si cum smile.gif

LE> mai sunt si N topicuri referitoare cu subiectul franelor biggrin.gif


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 19 Apr 2009, 18:34
Post #6


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




1. Cauta pe la toate conductele (intrari in etrieri, pompa, cilindri, racorduri flexibile) sa nu ai scurgeri de lichid. Daga gasesti asa ceva inlocuieste conducta sau piesa respectiva, depinde la care s-a dus filetul
2. Re-reaeriseste circuitul de franare. Daca vrei sa o faci acasa gasesti aici n+1 threaduri despre aerisit frane.
3. Daca nici asa nu se rezolva problema, ramane pompa de frana singura vinovata(garnituri slabe, refuleaza, nu mentine presiunea in sistem. Pompa de frana se repara deobicei prin inlocuirea cu una mai buna(asta daca gasesti una mai buna.
4. Despre scurgerea de lichid de la rezervor nu ar trebui sa iti faci probleme, se rezolva usor cu infasurarea stuturilor cu banda de teflon. Nu asta e cauza franarii ineficiente dar trebuie rezolvata

Succes!


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neajiji
post 19 Apr 2009, 20:49
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 768
Joined: 1 January 07




Ba fix 4. este! Cumpara 2 garnituri dintr-un cauciuc cat mai tare pt borcanelul de lichid de frana si nu o sa mai curga pe acolo. Chiar daca pompa este noua garniturile acelea sunt cele mai infecte cu putinta. Fa asa cum am zis si sa vezi ca rezolvi o problema mare cu 2 lei.


--------------------
X Y Z
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 19 Apr 2009, 22:32
Post #8


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




pompa are voie sa refuleze lichid in rezervor? Daca lichidul curge din rezervor nu ar trebui sa aiba treaba cu franele, eventual daca pierde lichid pe undeva si ramane borcanu ala gol, in rest...

This post has been edited by kog: 19 Apr 2009, 22:33


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
livacana
post 20 Apr 2009, 09:24
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 90
Joined: 27 January 09




am inteles,multumesc pentru sfaturi,dar ma mai gandeam la o problema....servofrana: nu scoate nici un zgomot,dar poate k nu poate baga destula presiune decat cand ajunge mai jos? e posibil, nu prea cunosc mecanismul de funtionare al ei...




Hristos a inviat


--------------------
dacia 1310 break 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neajiji
post 20 Apr 2009, 09:33
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 768
Joined: 1 January 07




QUOTE(kog @ 19 Apr 2009, 22:32)
pompa are voie sa refuleze lichid in rezervor? Daca lichidul curge din rezervor nu ar trebui sa aiba treaba cu franele, eventual daca pierde lichid pe undeva si ramane borcanu ala gol, in rest...
*



N-ai inteles, ce a zis el, ii curge lichid printre garnitura de la borcanel si borcanelul propriu zis din cauza unor garnituri prea moi si nu recomand deloc banda aia de teflon pt ca stiti bine ce proprietati corozive are lichidul de frana.
QUOTE(livacana @ 20 Apr 2009, 09:24)
am inteles,multumesc pentru sfaturi,dar ma mai gandeam la o problema....servofrana: nu scoate nici un zgomot,dar poate k nu poate baga destula presiune decat cand ajunge mai jos? e posibil, nu prea cunosc mecanismul de funtionare al ei...
Hristos a inviat
*


Adevarat a Inviat!
Nu trebuie sa scoata niciun zgomot, doar sa faca apasarea usoara a pedalei de frana.


--------------------
X Y Z
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zbf
post 20 Apr 2009, 10:59
Post #11


Membru cu acte`n regula


Group: Members
Posts: 168
Joined: 26 October 08
From: Constanta




dap, si eu am avut o problema cu franele, am pus o frana brusc, si se auzea un harait la franare radmasa.gif

cea din stanga-cea noua, cea din dreapta-a mea (placute de frana)

Bogdan002.jpg ( Size: 331.49k ) Number of downloads: 509
radmasa.gif

This post has been edited by zbf: 20 Apr 2009, 11:05


--------------------
Dacia 1310 L 1999 L
Be the change you want to see in the world
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 20 Apr 2009, 11:47
Post #12


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




ce marca e cea care a ramas fara materialul de uzura?


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
livacana
post 20 Apr 2009, 12:56
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 90
Joined: 27 January 09




scuze kog..nu inteleg la ce te referi....


--------------------
dacia 1310 break 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct-03-tvy
post 20 Apr 2009, 13:49
Post #14


ct_010


Group: Members
Posts: 828
Joined: 11 May 08




QUOTE(zbf @ 20 Apr 2009, 10:59)
dap, si eu am avut o problema cu franele, am pus o frana brusc, si se auzea un harait la franare  radmasa.gif

cea din stanga-cea noua, cea din dreapta-a mea (placute de frana)

Bogdan002.jpg ( Size: 331.49k ) Number of downloads: 509
      radmasa.gif
*



inseamna ca ai discu inca in cote, de nu ti le-a scuipat afara laugh.gif,

This post has been edited by ct-03-tvy: 20 Apr 2009, 13:51


--------------------
aro 10.4 1.6 D 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 20 Apr 2009, 22:03
Post #15


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




eu am scos o placuta care avea 5mm grosime:)
uzura minim admisa este de 7mm.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zbf
post 21 Apr 2009, 10:41
Post #16


Membru cu acte`n regula


Group: Members
Posts: 168
Joined: 26 October 08
From: Constanta




nup, spre norocul meu nu avea nimic discul, caci nu am mai plimbat-o pana nu am rezolvat wub.gif


--------------------
Dacia 1310 L 1999 L
Be the change you want to see in the world
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
giani.cosmin
post 22 Apr 2009, 06:16
Post #17


Nea' Viteza


Group: Members
Posts: 141
Joined: 31 October 08
From: Dacia, Resita C-S




Eu am renuntat la pompa de frana de tip servofrana, am pus una mecanica clasica cu simplu circuit. si am scapat si eu de aceeasi problema ca a ta. Insa acum am alte probleme franeaza prea bine si chiar la un momentdat merge infranata ( lucru neplacut) mentionez ca masina mea a stat un an jumate pe dreapta.

si servofrana o pui doar cand mergi sa-ti faca verificarea, in rest eu zic sa o schimbi cu una clasica, cat apesi pe pedala atat franezi, si iti zic ca atunci iti va prinde frana mai sus.

Bafta!


--------------------
Dacia 1310 TX Opel Vectra A . - numar de Caras

([__\==v==/__])
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 22 Apr 2009, 06:25
Post #18


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Scuza-ma ca intreb dar exista pompa frana tip " servo-frana" ... huh.gif

Si tu crezi ca, din cauza servofranei ai avut inainte frane proaste... servo DOAR ajuta la usurarea apasarii pedalei si ATAT , nu are nici o treaba ca nu iti tin franele ...


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rusu_i
post 24 Apr 2009, 11:32
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 226
Joined: 27 May 07
From: Timisoara




aveti idee de ce cand calc frana sa incetinesc (la semafor de exemplu, ambreiaj+frana) scade turatia pana pe la 600 rpm si cateodata se opreste si motorul? de aseara imi face figura asta si azi la vreo 2 semafoare o murit motoru, iar cand am ajuns acasa, pe loc cu motorul la relatiu calcam frana si scadea turatia de la 800 la 5-600 si dadea sa moara.
pompa de frana e noua de autonova, etrierii sunt Pulsor (nu sunt blocati, ii am de anul trecut), limitator de uzina (de 8 luni) si cilindrii spate is de uzina autonova aproape de 1 luna, iar servo e comefin de 2-3 ani pe masina.
ce poate sa fie ?


--------------------
FORD FIESTA V 1.25 + GPL BRC SQ24.11 2008 - TM-..-...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 24 Apr 2009, 22:59
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Ivacana, m-am enervat chiar de cand ai scris ca ai intrat in servis, si am inceput sa vad dublu.N-am baut, ca nu prea ma atrage. Doctorul spune : - Domnule, daca mai bei, ai sa orbesti
- Nu-i adevarat, cand beau, vad dublu !

Ia mai citeste ce spune si Adrian, si cati or mai fi... de servis.Pai mai aveai un pic si-ti schimba toate masina.
Du-te peste ei, cu factura, si trage-i de toate alea, pana-ti face masina. Ameninta-i cu preme, flecme , ce vrei tu, si nu te lasa dus in eroare de explicatii cum ca ar fi trebuit sa stai in dreapta cand pui frana, si ca roata de rezerva tine mai putin, ca asa trebuie... Doamneeee, ce papagali !
Atentie la placute, ca sunt unele care au suportul metalic, de vreo 2,5 mm fata de aproape 5 cat e normal, si la franare se frange in jurul pistonului, crapa compozitia datorita suprafetei mici de contact (facandu-se scoverga, capetele se indeparteaza de disc si nu apasa decat ce-i sub piston ), compozitia de ferodo zboara, si ramane tabla goala. Dar nu ramane, ca pleaca si aia , pe langa disc si suport, si-si rupe omu' gata' . Iata ce agreeaza RAR-ul fabricantilor, ca si rulmentii cu distantier de plastic intre bile. La franare se incalzeste , iese dintre bile intre rulmenti, toate bilele se strang in partea de jos, si...cum face roata? Dar la o viteza mai mare? E ceva voit, pusi pe batjocora. Pe piese e o eticheta mica - avizat RAR- nu-i tot ala din drum , atotstiutorul si facatorul?


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 27 Apr 2009, 08:04
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Stii cit costa eticheta aia mica? destul de putin, asa ca...La fel si cutiile cu "piese de origine". Se cumpara ca si carnetele-facturier. Daca asta iti spune ceva, ai aflat si misterul "agrearii" RAR.

This post has been edited by diaconuliviu: 27 Apr 2009, 08:07


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Apr 2009, 08:06
Post #22


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




n'are cum sa iasa colivia bilelor chiar daca e din plastic, e inchisa pe ambele parti.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neajiji
post 27 Apr 2009, 11:58
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 768
Joined: 1 January 07




QUOTE(rusu_i @ 24 Apr 2009, 11:32)
aveti idee de ce cand calc frana sa incetinesc (la semafor de exemplu, ambreiaj+frana) scade turatia pana pe la 600 rpm si cateodata se opreste si motorul? de aseara imi face figura asta si azi la vreo 2 semafoare o murit motoru, iar cand am ajuns acasa, pe loc cu motorul la relatiu calcam frana si scadea turatia de la 800 la 5-600 si dadea sa moara.
pompa de frana e noua de autonova, etrierii sunt Pulsor (nu sunt blocati, ii am de anul trecut), limitator de uzina (de 8 luni) si cilindrii spate is de uzina autonova aproape de 1 luna, iar servo e comefin de 2-3 ani pe masina.
ce poate sa fie ?
*



a murit pompa de servo, schimb-o. Daca calci frana pana la podea iti mai moare motorul?


--------------------
X Y Z
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 27 Apr 2009, 13:12
Post #24


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




dacia cu mas nu are pompa de servo:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rusu_i
post 27 Apr 2009, 16:18
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 226
Joined: 27 May 07
From: Timisoara




pe loc daca calc pedala pana in capat scade turatie de la 8 la 600. daca fac mai multe pedale pe loc scade turatia si da sa moara, iar in mers apas pe ambreiaj si fac o pedala de frana si tin apasat iar turatia scade si motorul da sa moara, de multe ori iau imediat piciorul de pe frana si ciupesc putin acceleratia sa se tureze, apoi iar calc frana.
e dusa servo?


--------------------
FORD FIESTA V 1.25 + GPL BRC SQ24.11 2008 - TM-..-...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 27 Apr 2009, 17:47
Post #26


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Din pacate cam da, dar verifica supapa unsens de la servo , poate scapi ieftin ...


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neajiji
post 27 Apr 2009, 18:52
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 768
Joined: 1 January 07




minel daca ar fi supapa tot timpu ar avea turatia aiurea chiar fara sa calce frana. oricum merita incercat ca doar nu costa...


--------------------
X Y Z
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 28 Apr 2009, 06:59
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(rusu_i @ 27 Apr 2009, 16:18)
pe loc daca calc pedala pana in capat scade turatie de la 8 la 600. daca fac mai multe pedale pe loc scade turatia si da sa moara, iar in mers apas pe ambreiaj si fac o pedala de frana si tin apasat iar turatia scade si motorul da sa moara, de multe ori iau imediat piciorul de pe frana si ciupesc putin acceleratia sa se tureze, apoi iar calc frana.
e dusa servo?
*


Faptul ca pe loc doar scade la 600 si nu moare iar in mers da arata defect combinat: servo cu scapari (posibil numai "simeringul" frontal) si nivel mic in CNC.
Mai poate fi una: apesi pedala, te apleci si ridici contactul de stop-frina. Daca turatia nu mai scade, posibil relanti mic combinat cu consum marit pe circuitul de stop-frina.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rusu_i
post 28 Apr 2009, 07:36
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 226
Joined: 27 May 07
From: Timisoara




cnc-ul e reglat acum 1 luna, reglat plutitorul (e din plastic) la 7mm cand inchide cuiul poantou si la 13mm cand e deschis.
se poate schimba acel simering?
anul trecut cand am schimbat pompa, am verificat capul desurubabil al tijei ce iese din servo sa actioneze pompa,faceam pedale iar cand iesea tija, scotea si un jet mic de aer pe langa tija, nu e bine lucrul asta, nu?


--------------------
FORD FIESTA V 1.25 + GPL BRC SQ24.11 2008 - TM-..-...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 28 Apr 2009, 08:33
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Daca mai gasesti kit reparatie servo, in el se afla acel simering. Atentie la siguranta care tine simeringul pe servo, in kit nu se da asa ceva, iar daca o deteriorezi pe cea existenta, cam greu de gasit alta.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 11:01
Forum Renault