Comanda incalzire habitaclu, ... electrica
![]() ![]() ![]() |
Comanda incalzire habitaclu, ... electrica
Muttley |
![]()
Post
#1
|
||
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|||
driverx |
![]()
Post
#2
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Lasa ma prostiile. O sa iti iei EVO 8 si BTL-ul o sa il folosesti pe post de depozit pentru turbine, admisii, spoilare and shit. Oricum, DEJA e folosit cu un asemenea scop, cel de depozitare
![]() |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Muttley |
![]()
Post
#3
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Ba, am o vaaaaaaaga impresie ca esti offtopic. Si ca ma enervezi. Si ca ai un relanti de educat
![]() In plus, din ce stiu eu, bestia (inca) nu e folosita pe post de depozitare. Da' poate nu stiu eu ce fac aia-n graj... garajul ala ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.466 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Directia o fi interesanta, dar e o prostie, daca ma intrebi.
De la hai sa zicem doua care se poate strica (robinetul si comanda) treci la un geamantan de piese care se pot strica. Si pe care nici nu stii sa le depanezi, ca nu stii electronica. Si si daca ai sti, legile lui Murphy spun ca se va strica atunci cand ai la dispozitie cele mai nepotrivite scule. Ti-o mai pomenit unu' pe acolo ca el o pus robinet in locul robinetului, si ai facut misto de el. Vrei sa te scapi de robinete proaste, pune si studiaza cum poti inlocui robinetul ala cu un robinet cu bila, preferabil unul recomandat pentru apa fierbinte si "trafic intens", si sa-i adaptezi mecanismul de comanda, si probabil unu' de prindere. Pentru preincalzire, m-am uitat un pic la rezistenta de incalzire electrica a habitaclului de la twingo diesel. 900W. Banui ca si restul se invart prin aceeasi zona. Cre' ca ii piere cheful la baterie dupa ce vede asa ceva. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
driverx |
![]()
Post
#5
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
giani.cosmin |
![]()
Post
#6
|
![]() Nea' Viteza Group: Members Posts: 141 Joined: 31 October 08 From: Dacia, Resita C-S ![]() |
O sa revin cu o schema mai simpla, dar trebuie sa ma documentez de ceva electro-ventile care atunci cand sunt inchise sau deschise nu le trebuie tensiune permanenta pe bobina.
Insa ma pricep si la instalatii pe capilare ( de cupru, Minel stie! ) ceea ce nu stiu daca cuprul nu se corodeaza la actiunea antigelului. ![]() |
--------------------
Dacia 1310 TX
Opel Vectra A
.
- numar de Caras ([__\==v==/__]) |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#7
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Nu corodează, termostatul e din cupru.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
giani.cosmin |
![]()
Post
#8
|
![]() Nea' Viteza Group: Members Posts: 141 Joined: 31 October 08 From: Dacia, Resita C-S ![]() |
soooooper!!! atunci ii dau inainte cu studiul si cu executia. cum scot o schema ceva cu o sa o postez aici.
Dar daca poate cineva sa ma ajute cu o schema electrica a unei lazi frogorifice de voiaj de se alimenteaza la bricheta ar fi mult mai sooper. ( e vorba de clima) |
--------------------
Dacia 1310 TX
Opel Vectra A
.
- numar de Caras ([__\==v==/__]) |
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#9
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Pune ma mana si trage un furtun in habitaclu si un robinet cu termostat de calorifer. Te complici aiurea cu firele alea...
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#10
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(bucatzel @ 4 May 2009, 14:19) De la hai sa zicem doua care se poate strica (robinetul si comanda) treci la un geamantan de piese care se pot strica. Sa admitem (pentru inceput) ca se strica doar doua la solutia standard. DAAAAR... - robinetul se strica intr-o fericire. Cand se strica, pierd antigelul. Si am Aral, si e scump. Si injur; - comanda cand se strica, o repari. Dand bordul jos! Si eu n-am timp, chef, nervi de asa ceva. Eu practic caut aici o solutie fiabila. Ma refer la electrovalvele alea doua. Daca exista si-s bune, eu p-alea le vreau. Daca se arde una dupa 1 an, tot e mai bine decat sa schimb robineti la fiecare 2 saptamani (cam atat au rezistat ultimii 2). Dar daca aceste electrovalve exista, tare cred c-au sa reziste. Iar pe partea de comanda ce sa se strice? Un buton? Nu. Partea electronica? Strica-s-ar. O dau jos in 2 minute si i-o returnez celui ce mi-o executa ca s-o repare. Dar n-o sa se strice deloc. Iar daca se strica nu mor daca se blocheaza incalzirea p-o pozitie. Am pe masina aprindere muuuult, mult mai complexa decat rahatelul asta. Aia dac-o fi sa strice se opreste motorul. Si geamuri electrice, iar daca cedeaza cu geamul deschis, trebuie sa dorm in masina. Si totusi ma risc. QUOTE(vis-a-vis @ 4 May 2009, 15:36) Pune ma mana si trage un furtun in habitaclu si un robinet cu termostat de calorifer. Te complici aiurea cu firele alea... Daca n-as fi avut temporizator stergatoare in bord, in acel loc as fi putut pune robinetul de bronz de 1300. Ala-i bun. Da' nu se poate. Iar instalatii sanitare si robineti... n-as prea vrea. Ne rezumam la dezvoltarea ideii din titlu? ![]() giani.cosmin, din cupru sunt si radiatorul si caloriferul. Lada frigorifica la ce-ti trebuie? Pentru AC cumva? Daca da, pentru asta e un topic de jdemii pagini, gasesti acolo idei destule ![]() This post has been edited by Muttley: 4 May 2009, 14:50 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#11
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Iti dai seama ca va ramane doar o idee, nu?
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#12
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Ma, eu inca sper. Trebuie doar supapele alea afurisite, atat. De restul are cine sa se ocupe.
Dar daca ramane doar idee... Robinet de irigatii agricole sau soba cu lemne... |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.466 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Tu ai doua probleme, generate de una singura. Robinet prost. Fie curge, fie merge suficient de prost incat sa tragi de comanda pana se strica ea.
Ok, robinet de uamt nu-i bun, ala de 1300 nu sta unde vrei tu. Nu crezi ca solutia urmatoare ar trebui sa fie un robinet de pe o masina de generatie mai noua? Care poate are un robinet comandat electric, sau vreun mecanism asemanator celui pomenit mai sus. Nu stiu de tine, dar eu sunt fan piese standard, pentru ca sa am sanse sa gasesc un inlocuitor cand se strica. Pentru ca orice se strica la un moment dat. Iar electrovalvele alea teoretice de acolo ar trebui sa se deschida destul de mult, ca sa nu gatuie incalzirea masinii. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Masinile straine n-au robineti. Au voleti.
Electrovalvele n-au cu ce sa restrictioneze. Se pun pe un furtun de un diametru dat, pe pozitie de deschidere asigura curgerea pe aceeasi sectiune. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
si vrei cu deschidere variabila in functie de pozitia comutatorului sau doar deschi/inchis, eventual treapta 0, 1 si 2?
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
Muttley |
![]()
Post
#16
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
deci cu 2 electrovalve si o logica de comanda simplutza.
Cat esti dispus sa oferi pentru toata dracia asta? |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
Muttley |
![]()
Post
#18
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
M-ai spart
![]() Ti se pare c-am postat la bursa? Iti dau report ma! |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
ok, greseala mea ca am incercat sa te scot din dilema. Tine-o tot asa.
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
Muttley |
![]()
Post
#20
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Gata?
Nu l-am lasat pe prestatoru' de servicii de ocazie sa ma "scoata din dilema" si s-au dus ideile? Recapitulare (scurta de altfel): electrovalve, 12V... exista? |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
ionut_daniel |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 10 October 08 ![]() |
Salut...!Incerc si eu sa ajut pentru ca ma intereseaza subiectul. am gasit pen net ceva electrovalve de 12v, asta e link-ul http://www.autoclimaparts.com/catalog/?c1=68, si pe langa electrovalve mai e acolo si un robinet comandat de un motoras care daca il actionam cu un buton cu resort il putem opri in pozitii intermediare si nici nu e un consumator permanent ca electrovalvele...sau la linkul acesta http://www.bartrom.ro/index.php?mn=produse...869&back=u20763
|
--------------------
Dacia
DAcia
dacia
|
|
Muttley |
![]()
Post
#22
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
In primul rand, felicitarile mele pentru linkuri!
![]() Apoi, cam astea par a fi ce trebuie... 20225022.jpg ( Size: 36.56k ) Number of downloads: 714 2022589086.jpg ( Size: 23.42k ) Number of downloads: 727 De ala alb ce sa mai zic... Cel putin din poza, mi se pare pur si simplu... Perfect ![]() LE: gata, ca am facut si pe mine. Chestia asta din poza... 20235124.jpg ( Size: 44.28k ) Number of downloads: 241 Are cumva termometru incorporat? Si termostat?? Si din butoanele alea doo din stanga se seteaza temperatura??? Si asta ar putea comanda, sa zicem... O electrovalva?!? ![]() This post has been edited by Muttley: 6 May 2009, 16:28 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#23
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Ala primu pare bun pt tractor, d-ala cu 2 baterii
![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#24
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
....mah da si io vreu "climatronic" dela
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
Muttley |
![]()
Post
#25
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Io-s 'nebunit. Habar n-am ce face, da' tare-mi mai place cum arata
![]() A016827.jpg Brb, ma uit pe net, incerc sa aflu cu ce se ocupa ![]() Edit: am gasit si pedefeu'. Sper din toata inima sa scap de antigel scurs pe la tija, de chestii rupte prin bord, iar asta sa fie de fapt un rahatsel de modul de comanda, care sa aiba-n el un termostat si care sa fie capabil sa dea un semnal catre electrovalva aia alba de mai sus ![]() Ia sa vad ![]() Leeeeeeitar edit: am citit pedefeu' da' mare lucru n-am inteles. Adic-am inteles ca e termostat, ca setezi o gramada de prostii-n el samd. Da' e de masina? Ca-s o groaza de chestii electronice scrise p-acolo, ca daca pica curentul nu stiu ce se petrece, ca trebuie relee, etc. Eu cred ca-i pentru camere frigorifice... Dar totusi, de ce mai exista varianta de 12V?!? Si-nca ceva... Ce-s alea de langa el, in poza de mai sus? Si inca ceva! E 60 de lire panarama ![]() LLE: electrovalva alba de mai sus am impresia ca-i 48 de euro. Si eu vroiam doo ![]() This post has been edited by Muttley: 6 May 2009, 22:57 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#26
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
electrovalva aia...
![]() |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
Rusu` |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 25 April 09 ![]() |
Chestia aia cu capatul argintiu ar trebui sa fie sonda de temperatura, o pui undeva unde sa fie temperatura bine luata, iar celalalt de langa ar fi transformatorul de alimentare, probabil in cazul montarii pe linia de 220 daca nu are destinatia auto.
L.E. Nu ti-as recomanda sa cumperi acea scula, prefer sa cumperi alt model de termostat care sa-ti comande electrovalvele, ala in primul rand are destinatie mai mult pentru automatizari industriale, releul de iesire comanda direct 230 V, e cam scump, dar sunt sigur ca gasesti si altele mai bune, citind documentatia produsului, sunt unele chestii vagi, iar programarea e cam greoaie, eu zic sa cauti ceva mai bun. Late L.E. cautand mai adanc prin google, observ ca avem o firma in Romania care distribuie ceva in genul ce ai tu, smecheria e ca le poti cere parerea despre electrovalve, asadar nu ramane decat sa intri pe adresa respectiva, eventual ii contactezi cu intrebarile la care vrei raspuns, si anume, care electrovalva e buna, etc si nu uita sa intrebi daca au manual in romana pentru programari, adresa e asta http://www.adelaida.ro/product_info.php?cP...products_id=495 This post has been edited by Rusu`: 7 May 2009, 17:40 |
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- AG 07 CLG
|
|
adrianne |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Mi-a ramas gandul la topicul asta... mergand prin magazin IT vad dracia din poza, la 190 lei, dupa care neuronii mei incep sa zburde spre "klimatronic":
- o electrovalva poate inchide alimentarea caloriferului, - dracovenia in cauza monitorizeaza temperatura din habitaclu si comanda aeroterma. Cum ar trebui sa mearga: - pana la 25 grade: electrovalva deschisa, aeroterma pornita => aer cald - de la 25 la 30 grade: electrovalva inchisa, aeroterma oprita => stationar - peste 30 grade: electrovalva inchisa, aeroterma pornita => aer rece. Iar ca sa delirez pana la capat ![]() Pe partea de aer cald, dracia aia ar scadea turatia aerotermei pe masura ce creste temperatura (circuit inversor) iar pe partea de aer rece , pe masura ce scade (comanda liniara prin triace). Klima, adica "BI-KLIMA" (are si mod "iarna") ![]() partea 1 - antigel sub 10 grade: nimic - antigel peste 10 grade: intra in functiune partea 2 (d-aia ziceam BI) ![]() partea 2 - habitaclu sub 25 grade: aer cald - habitaclu 25 - 30 grade: nimic - habitaclu peste 30 grade: aer rece. Sa mai scot cateva elucubratii? ![]() http://www.akasa.co.uk/akasa_english/spec_...ak_all_01bk.htm Attached thumbnail(s) water_mark_allinone_lcd.jpg ( Size: 16.23k ) Number of downloads: 167 |
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B44UCJ parerea unui amator...
|
|
Muttley |
![]()
Post
#29
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Rusu', eu citisem doar ce scrisesei initial, abia acum am vazut ca ai editat
![]() Am sa studiez linkul. adrianne, te complici mult bagand in poveste aeroterma. Aia si-asa-i degeaba la dacii. Si chiar sa nu fi fost, tot inutil mi se pare. E doar parerea mea. Eu vad lucrurile ceva mai simplu, in cazul termostatarii: - o singura electrovalva, cu pozitie de repaus "inchis". - termostat simplu, cu un afisaj cu 3 caractere (minus si 2 cifre). Si 3 butoane: sus, jos si on/off. Functionare: - vara, nu vreau caldura, OFF; - iarna, drum lung, ON, setez temperatura la 20 de grade de exemplu si am 20 de grade in masina; - pentru restul cazurilor, adica: iarna, frig rau, merg prin oras distante scurte si vreau caldura full, sau vara, am nevoie de caldura doar in caz ca ploua si se abureste parbrizul - setez temperatura la 50 de grade, restul se face din ON/OFF. Simplu si eficient zic eu... ![]() Edit: ar mai fi util pe displayul termostatului un mic led care sa semnalizeze inchiderea circuitului electric. Cu alte cuvinte, sa stea aprins cand e deschisa electrovalva. si PS: asa ceva, mici sanse sa existe de cumparat. Dar un electronist priceput ar putea realiza acest termostat? ![]() This post has been edited by Muttley: 12 May 2009, 21:02 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
hai sa va dau eu un pont
![]() pentru inlocuirea robinetului ala prost eu am pus un Y din teava de cupru iar inainte un robinet clasic cu bila |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th May 2025 - 01:35 |