Blow off--Pop off valve, Explicatie!
![]() ![]() ![]() |
Blow off--Pop off valve, Explicatie!
Cr3ativ3 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Ma-nvart pe-aici...fac cercuri Group: Members Posts: 264 Joined: 19 December 04 From: PITESTI ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 2004 Nu stiu sa ma semnez :P !
|
|||
semit |
![]()
Post
#2
|
![]() Private Spice Group: Moderatori Posts: 5.972 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti ![]() |
fasaie...
|
--------------------
Reno
Megane GT line 1.5dCi
'13 nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
|
|
Cr3ativ3 |
![]()
Post
#3
|
![]() Ma-nvart pe-aici...fac cercuri Group: Members Posts: 264 Joined: 19 December 04 From: PITESTI ![]() |
De sunet stiam ca ele il scot care nu e tocmai un fasait? Un rol practic nu au? Sunt puse doar pt fasaitul ala? Se monteaza doar la masinile cu turbo?
|
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 2004 Nu stiu sa ma semnez :P !
|
|
SiloS |
![]()
Post
#4
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.292 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
da . prelungesc viata turbinei . atrag priviri .
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
AMW |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 779 Joined: 7 March 06 From: Bucuresti ![]() |
eu din cate stiam o scurteaza...si sunt doar de impresie...
din cate am inteles de la un mecanic aceste blow off valve ar scoate aeru din turbina mai devreme decat ar trebui si ar forta turbina... |
--------------------
Volkswagen Passat
Highline 2.0 TDI 4MOTION
B6 Renault Megane III 1.5 dCI - 90 cp - 2012
Renault Scenic II Dynamique 1.6 16v |
|
SiloS |
![]()
Post
#6
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.292 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Esti sigur ?
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#7
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.424 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Blow-off valve regleaza presiunea gazelor arse care intra in turbina, deschizandu-se si permitand gazelor arse sa ocoleasca turbina pe un traseu special. Treaba asta se face ca turbina sa nu atinga turatii care sa nu poata fi suportate de lagare, si in acelasi timp previne cresterea presiunii peste un anume nivel in admisiune (regleaza presiunea maxima de suparalimentare)
Pop-off valve e tot o supapa care se deschide la o anume presiune, dar montata pentru a proteja compresorul , care se invarte la turatii mari din cauza inertiei si atunci cand clapeta de acceleratie e inchisa (in acest caz presiunea in galeria are creste mult, unda de presiune intorcandu-se in turbina, care nu ar fi prea fericita). Un motor turbo poate functiona bine merci si fara acest element. Ambele elemnte prelungesc viata turbinei si a motorului. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Cr3ativ3 |
![]()
Post
#8
|
![]() Ma-nvart pe-aici...fac cercuri Group: Members Posts: 264 Joined: 19 December 04 From: PITESTI ![]() |
einstein1984, mersi mult! dar am auzit(am citit mai bine zis cu 5 min in urma) ca pop off se foloseste si la turbina si ca diferenta dintre blow off si pop off e ca cea din urma da gazele in aer(de aia se aude mai tare) si blow da gazele in galeria de admisie parca! Care e diferenta dintre turbina si compresor?
![]() Mesaj editat de moderator. Limbajul de tip IRC este interzis clar de regulament ! Warn + 10% |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 2004 Nu stiu sa ma semnez :P !
|
|
RAP |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 1 January 05 From: Constanta ![]() |
Salutare, turbina este antrenata de gazele din esapament iar compresorul este antrenat de o curea
|
--------------------
Kia
Cee'd
1.4
|
|
Mario_b |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu ![]() |
Einstein, esti sigur?
Eu cred ca explicatia data de tine despre Blow-Off Valve se refera de fapt la Wastegate, iar BOV si POV sunt acelasi lucru. Bov si dump valve elimina suprapresiunea de pe admisie, iar Wastegate regleaza boostul prin scurtcircuitarea turbinei pe treseul de evacuare. |
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#11
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.424 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Mea culpa Mario b, ai dreptate.
In ce am explicat eu mai sus, turbina este componenta care primeste energie de la gazele arse, iar compresorul e cel care cedeaza energie aerului trimis in admisiune. Cele 2 sunt montate pe acelasi ax si formeaza turbocompresorul. Compresoarele antrenate mecanic nu au blow job pentru ca presiunea pe care o dau e direct proportionala cu turatia motorului. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
radian |
![]()
Post
#12
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
|
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
Mario_b |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu ![]() |
|
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#14
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.424 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(B-34-SGM @ 10 Apr 2006, 01:43) Cum ai tras concluzia ca o sa arunce flacari pe blow job? Eventual in cazul ca care am supapele praf, si da cu flacari pe admisie. Dar asta se poate la orice tip de alimentare, nu numai la carburatie. B-34-SGM a folosit primul paronimul (care in romana ar fi fost cenzurat de forum), nu pot sa primesc eu laudele. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
SiloS |
![]()
Post
#15
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.292 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Si pe wastegate arunca flacari ?
![]() |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
NoDacia |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 10 June 06 ![]() |
Kit DumpWave
Daca nu face nimic ca e alt forum.......cititi pe aici...daca da ...stergeti !! si vad ca mario_b e si aici si acolo ![]() This post has been edited by NoDacia: 17 Sep 2006, 11:29 |
--------------------
BMW
320d
2001
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#17
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.424 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Wastegate nu se deschide in atmosfera, e un bypass la turbian.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Mario_b |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu ![]() |
Da, sunt si pe BMWCLUB. Le explicam la tatari cum merge BOV, vroiau sa-si puna pe diesel!!!
![]() |
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
adi tg jiu |
![]()
Post
#19
|
![]() Group: Members Posts: 0 Joined: 15 April 08 ![]() |
2. Supapa bypass si blow-off
Supapa bypass a turbocompresorului (SB) are rolul de a reducerea presiunea de alimentare din tractul de admisie, la inchiderea clapetei de acceleratie, sub actiune vacuumului. Aceasta recirculeaza aerul in admisia turbocompresorului, trimitand-ul dupa senzorul masei de aer. Motivul utilizarii acestei supape este faptul ca la inchiderea clapetei de acceleratie galeria de admisie este sub presiune iar aerul de mare presiune care intra in motor se va lovi de clapeta inchisa si in absenta unei supape SB unda de presiune se va intoarce spre compresor provocand fenomenul numit cavitatie si o franare brusca a vitezei sale de rotire. Acest soc afecteaza lagarele turbinei iar la redeschiderea clapetei compresorul va avea nevoie de timp pentru a reveni la turatia de lucru. Supapa bypass elibereaza aerul din fata clapetei iar turbina se poate rotii fara probleme, la deschiderea clapetei ea va prinde turatie mult mai rapid. Supapa Blow-Off (SBO) are rol similar cu supapa bypass, diferenta fiind ca ea ventileaza aerul suplimentar in atmosfera producand acel sunet distinctiv “PSSSST” atat de iubit de fani. Dezavantajul acestei supape este faptul ca cantitatea de aer a fost deja masurata la trecerea prin senzorul masei de aer iar ECU (Unitatea centrala electronica) va comanda injectarea unei cantitati de combustibil corelate cu cantitatea de aer masurata. Temporar motorul va functiona cu un amestec foarte bogat care va arde o mare parte in Esapament, producand flacari spectaculoase. Acest amestec bogat poate afecta bujiile sau arde catalizatorul. O supapa SB nu poate ventila in atmosfera deoarece setarea arcului ei este prea moale si se va deschide si la deschideri partiale ale clapetei, derutand ECU. Pe piata sunt oferite supape reglabile la care se poate seta forta de tensionare a arcului. Reglajul acestora se face utilizand indicatorul de presiune al turbocompresorului. SBO SB Intretinerea supapelor SBO este foarte simpla. Fiind expusa la intemperiile de sub capota ea se poate bloca sau functiona neregulat. Majoritatea sunt demontabile, se curata cu atentie si se greseaza. Unele modele au un filtru incorporat pentru a preveni astfel de probleme. Supapele SB au avantajul ca au o durata de viata mai lunga si nu provoaca o intarziere in raspuns a turbocompresorului. Acestea au insa tendinta de a se gauri la o anumita presiune, fiind confectionate din material plastic. |
--------------------
dacia
logan
2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th May 2025 - 08:47 |