Patineaza ambreiajul, in treapta a 3-a
![]() ![]() ![]() |
Patineaza ambreiajul, in treapta a 3-a
lucifer |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 711 Joined: 9 April 05 From: Bucharest Dr. Taberei ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1410
1997
- B xx GEC
|
|||
ArtVandelay |
![]()
Post
#2
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
sigur nu ti se pare? ar trebui sa patineze si in restul treptelor, mai ales pe rampe
This post has been edited by ArtVandelay: 28 Aug 2011, 14:53 |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
lucifer |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 711 Joined: 9 April 05 From: Bucharest Dr. Taberei ![]() |
Daca mi se parea nu mai postam , urc o panta zilnic cand ma intorc acasa si nu mi-a facut decat o data intra 2-a dar eram 4 persoane in masina si in mers la fel intra 2-a in aceeasi zi , dar in treapta a 3- face mult mai des . Am schimbat cablul de ambreiaj deoarece se rupsesera din sarme si am crezut ca exista posibilitatea sa agate si sa nu decupleze pana la capat dar probabil ar fi facut in toate treptele .
Faza e ca am mai incercat in mers mai multe turatii , de exemplu cand schimb dintr-a 2-a in a 3-a si apas mai tare pe acceleratie face , cam pe la 3000-3500 ture , daca iau putin picioru din gaz si accelerez iar nu mai face . Poate sunt eu obsedat ![]() |
--------------------
dacia
1410
1997
- B xx GEC
|
|
Lucian MC |
![]()
Post
#4
|
![]() Mandru Posesor De Dacie Sport Group: Members Posts: 628 Joined: 17 May 09 From: Iasi ![]() |
Nu esti obsedat , pot fi 2 lucruri .
1 este ambreiajul pe duca si asta e unul din primele simptome dar te mai duce inca 5000 km minim daca nu mergi ca prostul. 2 drumul e cu pietris/apa sau suprafata alunecoasa si cauciucele is duse si intra diferentialul cutiei caz in care e acelasi simptom. Bafta. |
--------------------
Dacia
Un sport si un break
1989 1410 si 1995 1410
- IS-60-GVE
|
|
lucifer |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 711 Joined: 9 April 05 From: Bucharest Dr. Taberei ![]() |
Avand in vedere ca ambreiajul este din fabrica pe masina , varianta 1 este cea adevarata cred eu dar si cea mai costisitoare
![]() |
--------------------
dacia
1410
1997
- B xx GEC
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Discul e subtiat (daca ai cablul reglat bine, cu jocul corect), si-l poti vedea prin fereastra de punere la punct a volantei. Mai poate fi si soarele crapat, iar otelul fiind bun, inca mai face putin servici. Daca e discul subtire (il poti si masura prin acea fereastra), si nu ai timp si bani de schimbat, aplica metoda mea, descrisa zilele trecute, de a baga pene de clingherit. Metoda de testare e cam dura cu a I-a. Bagi a IV-a, turezi la vre-o 3500, si daca eliberezi ambreiajul si motorul nu se opreste, patineaza discul. Deci fara frana de mana, ca si cand ai vrea sa pleci cu a IV-a. Cu frana trasa, socurile sunt tari, dure, au efecte asupra transmisiei. Fiind cald afara, schimba discul, daca placa nu e sparta. Daca e uzat soarele in locul de contact al rulmentului, faci pe strung o bucsa pe care o fixezi pe rulment, cu exteriorul mai mare de cat inelul de contact al rulmentului, pentru a calca pe soare, in locul neuzat. Chiat si rupte daca sunt varfurile soarelui, placa tot merge, si mult mai mult timp de cat cea noua, cu rulment original. Citeste si celalalt topic , legat de ambreiaj, si vezi cum ar trebui bagate penele, in cazul in care nu-ti permiti sa schimbi discul.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
lucifer |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 711 Joined: 9 April 05 From: Bucharest Dr. Taberei ![]() |
Am incercat azi varianta cu plecatul de pe loc in treapta a patra , am turat cam pe la 3000 de ture si am dat drumu incet la ambreiaj , a ramas tot in 3000 de ture si s-a deplasat putin inainte , am mai incercat sa dau drumu la ambreiaj ca si cum as pleca normal de pe loc a scazut turatia iar apoi motorul s-a oprit .
Tot astazi venind dinspre Eroilor (cu ~ 60 km/h in treapta 4 ) urcand dealul de la academie ,am dat a 3-a motorul s-a turat in gol si am inceput sa pierd din viteza , de cum am dat a doua a inceput sa traga normal . Deja am inceput sa ma obisnuiesc cu patinatul intr-a treia , ideea e sa nu fie ceva grav si sa ma lase in drum dintr-o data . |
--------------------
dacia
1410
1997
- B xx GEC
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#8
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
Te va lasa in drum brusc daca il vei solicita.Am mers o data cu 7 oameni in masina,am urcat o rampa si acolo a inceput sa patineze,deja pana acasa nu mai vroia sa intre in viteze,a fost solicitat si si-a dat duhul.Daca nu-l il soliciti mai merge si patinand
|
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
lucifer |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 711 Joined: 9 April 05 From: Bucharest Dr. Taberei ![]() |
Greutati nu am carat de-a lungul timpului si nici nu o voi face , mai ales acum , la fel nici solicitari daca te referi la plecari a la "Schumi" ca doar stiu ce poate pe langa ca are 14 ani .
Sper sa aveti dreptate si la un mers lin sa ma mai tina macar pana la primavara ![]() |
--------------------
dacia
1410
1997
- B xx GEC
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
N-ai inteles faza cu penele? Daca continui sa mergi cu el patinand, placile de ferodo se vor carboniza, devin casante si se vor fisura, farama, si te vei trezi in drum, cu discul de otel, gol. Va fi asta, chiar in toamna, cand va fi mai mare dragul, sa intri sub ea. Daca-i bagi pene, vei trece sigur de iarna. Patinatul, nu-i o solicitare? Patinand, se incalzeste excesiv discul, priza, si va arde si simeringul de la priza. Asa va trebui sa demontezi si cutia, pentru a schimba simeringul.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
jews |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 83 Joined: 23 June 07 ![]() |
cam aceeasi problema o am si eu: nu-mi patineaza la plecare sau in panta dar daca sunt in a 3-a sau a 4-a si o accelerez brusc, spre exemplu intr-o depasire, se tureaza pana aproape de 4000 fara sa creasca in viteza. Am mai suspectat prezenta uleiului pe disc. Exista vreo cale de degresare sau curatare fara a demonta cutia?
Multumesc! |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- PH-09-BVD
|
|
lucifer |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 711 Joined: 9 April 05 From: Bucharest Dr. Taberei ![]() |
Eu unul vreau sa incerc sa dau cu Break Cleaner deoarece am observat ca face cand e foarte cald afara , si ar putea arunca uleiul din cutie pe la semering pe disc , dar putin probabil ca ar face in toate treptele , mai nou imi face si in treapta a doua
![]() Deocamdata m-am interesat pe la mine prin zona cat costa kitul ambreiaj si manopera sa stiu la ce sa ma astept din timp ![]() Kit complet ~ 230 lei , manopera ~ 230 lei in service autorizat . |
--------------------
dacia
1410
1997
- B xx GEC
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Minunat! Mergi acolo! Daca tu dai 500 lei pe o reparatie de ambreiaj, stai bine. Mai pui 500 si iei alta masina. O placa de presiune poate uza si 5-6 discuri, fara sa o schimbi. Rulmentul de presiune poate tine cat masina. Volanta daca e denivelata, se poate lua fata dreapta si mai tine p-atat. Ce-a mai ramas? Discul, sau numai ferodourile. Diafragma placii, daca e adancita in zona de contact cu rulmentul, se face bucsa pe rulment (nu aiureala din comert pusa pe diafragma, care impiedica apropierea "petalelor" la apsare), prin care se urmareste latirea suprafetei de contact, si asa placa se poate utiliza foarte mult timp in continuare, chiar daca are varfurile sarite. Aveti voi tinerii, o boala, cu "chitul" ! Dati apa la moara altora, iar voi, cu buzunarele fluturand.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
lucifer |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 711 Joined: 9 April 05 From: Bucharest Dr. Taberei ![]() |
Eu m-am interesat de pretul unui kit deaorece indiferent de ce se schimba intr-un service la ce tine de ambreiaj tot 230 lei era manopera, cu lipituri nu am vrut sa umblu ca nu vreau sa vand masina (eventual sa dau o teapa), o am de noua din '97 , iar daca la cei 500 de lei as mai adauga 500 sa iau alta masina pe care nu o cunosc si sa bag inca 1000 sa o aduc la starea masinii pe care o am , doar de dorul de a avea o Dacie mai noua sau cu un ambreiaj "poate" mai bun ,chiar nu are rost .
Multumesc tuturor pentru pareri si sfaturi , voi posta aici cand se va rezolva problema si cum s-a facut aceasta . |
--------------------
dacia
1410
1997
- B xx GEC
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#15
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
Nu stiu cat le ai cu mecanica,dar eu am schimbat ambreiajul singur intr-o curte,desigur a durat ceva vreme pana am pus motorul la loc,dar costurile au fost zero,aveam in garaj un alt disc si aia fost.In ceea ce priveste spusele lui PH 06 BOA eu zic ca merita sa incerci nu aveai nimic de pierdut,din ce am vazut dansul e genul de om inventiv,mai rar oameni ca el,tot respectul.Nu stiu daca te tine ambreiajul patinand pana la primavara,sper sa ai bafta,dupa mine ambreiajul e cel mai scarbos consumabil la o masina,ia banul bine din buzunarul omului
This post has been edited by vallyyy: 9 Sep 2011, 00:10 |
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Azi am bagat pene, la un Renault 11. Imi pare rau, ca nu va pot arata cum facea inainte, si cum merge dupa. Omul nu era sigur ca poate sa iasa din curte, ca-i patineaza ambreiajul. Dupa 20 min, lasa urme negre pe asfalt.
Multumesc pentru apreciere! Sunt inventiv, si asta cu penele e una din ele, dar eu am mers mereu pe ideea ca, in orice domeniu, nu esti tu si nici eu, ultimul destept. Totdeauna se poate ceva MAI BUN. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
lucifer |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 711 Joined: 9 April 05 From: Bucharest Dr. Taberei ![]() |
De cand s-a mai racit vremea , nu mai face aproape deloc , decat intr-a 3-a ca la inceputul problemei
![]() M-am interesat in alt service si mi-au spus ce trebuie schimbat doar discul in cazul in care ma lasa , ati avut dreptate ca ar fi un moft sa schimb tot kit-ul , multumesc pentru sfaturi si promit ca data viitoare o sa fiu mai atent la sfaturile voastre si recomand si celorlati sa faca la fel ! This post has been edited by lucifer: 27 Sep 2011, 19:32 |
--------------------
dacia
1410
1997
- B xx GEC
|
|
lucifer |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 711 Joined: 9 April 05 From: Bucharest Dr. Taberei ![]() |
De vreo saptamana , ambreiajul meu patineaza de la treapta a doua in sus probabil vrea sa isi dea duhul , cand a venit frigul am crezut ca s-a rezolvat problema nemai patinand decat ca la inceput in treapta a treia , astazi simtind ca i se intampla o schimbare , mergand la magaziunul de piese si apoi intr-un service sa vad cam care mai erau preturile , in drum spre casa facandu-mi calcule a inceput levierul schimbatorului de viteze sa se miste in pozitii nefiresti , vitezele nu mai erau unde trebuiau , asta pana la urmatorul semafor cand levierul schimbatorului a "murit" a cazut din picioare si s-a aplecat pe picioarele pasagerului din dreapta ca si cum s-ar fi "ofilit" . S-a rupt tija schimbatorului de la baza , mentionez ca nu intra deloc greu in viteze sa fi fortat si acela sa fi fost motivul , teava aceea unde s-a rupt parca e taiata cu flexul , am mai gasit un topic pe aici dar e din 2008 si pe vremea aceea se mai gaseau piese dar acum nu prea , imi spune si mie ce pot face ?
Vreu sa bag un tarod sa dau filet in bila aia din pedalier la fel si in tija schimbatorului si sa bag o tija filetata , de sudat nu prea merge cred eu ca bila aia unde se misca schimbatorul pare a fi de plastic . Unde am intrebat nu am gasit piesa respectiva , nu prea se mai gasesc piese de Berlina nimeni nu le mai aduce nici macar pe comanda , a devenit o raritate ![]() |
--------------------
dacia
1410
1997
- B xx GEC
|
|
ghitza |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Se gaseste fara probleme schimbator viteze 5 trepte(difera de cel pentru 4) imposibil sa nu gasesti.daca nu aici sigur ww.bestautovest.ro/levier-cutie-viteze-5-trepte-simplu-srl.html
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
lucifer |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 711 Joined: 9 April 05 From: Bucharest Dr. Taberei ![]() |
Am gasit de producator la 20 lei cam rebut dar bine ca am gasit , bila aceea de plastic are niste bavuri.....
![]() |
--------------------
dacia
1410
1997
- B xx GEC
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 01:09 |