DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme la cutia de viteze, Logan 1,5dCi 70CP, 2007

TIulian
post 18 May 2009, 18:48
Post #1


Metode de seducție cu cărămida..


Group: Members
Posts: 197
Joined: 27 March 07




Salut !

La ultima revizie, si anume 60000km, am schimbat uleiul la cutia de viteze - cu ulei cumparat din service Dacia, ca sa fiu sigur ca e exact ce trebuie. Problema este ca tot cam de atunci, cand accelerez in treptele 1, 2 si 3, de pe la 2000rpm in sus face ca o bormasina; mai mult de atat, simt chiar ca masina trage un pic mai bine, si NU ARE nici un chiptuning (merge mai lejer, si nu mai da in nas imediat dupa schimbarea treptelor, cum facea inainte - avea o ezitare mai ales dupa ce schimbam 2-3 - acum trage din prima cum am schimbat), iar consumul a scazut considerabil - am consum mediu de 5,8l/100km pe autostrada A1 Bucuresti - Drajna, mers constant cu 140Km/h (indicati pe bord), si aprox 3500rpm, ceea ce inainte era imposibil - aveam consum de minim 6,5l/100km masurat in aceleasi conditii (vara trecuta - circul saptamanal pe acolo, si de-asta sunt foarte obisnuit); acum eu banuiesc ca respectivul care s-a ocupat de schimbarea uleiului nu o fi pus cat trebuie, si de aici si beleaua - poate din lipsa vascozitatii uleiului, cutia se invarte mai liber (si probabil se si uzeaza de-i sar bastile), motiv pentru care vreau sa verific daca uleiul cutiei este la nivel, si daca nu, sa il completez; problema e ca nu stiu pe unde se pot face operatiunile astea, pentru ca e destul de ascunsa dupa furtune cutia.. ma poate ajuta cineva ? ..in ideea in care nu vreau sa o mai duc la service doar pentru atat, ca am si eu habar, si scutesc o pierdere de timp..

Multumesc !


--------------------
Dacia 1300 1816 SLR
Cum să îți recucerești prietena, după ce i-ai pronunțat din greșeală numele pe râgâitură..
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boobybooby23
post 18 May 2009, 19:07
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 713
Joined: 3 January 09




la diesel e mai simplu sa dai scutu jos si in partea cutiei dinspre radiator ai un dop cu doua "aripioare" alb il desfiletezi si bagi un fir sau ceva indoit in gaura,normal nivelul ar trebui sa fie pana in buza orificiului ,daca nu ai posibilitatea de a da scutu jos poti sa incerci si pe deasupra dar e mai inghesuit locu,imi pare rau ca nu am poza sa-ti arat,succes app.in cutie intra in jur la vreo 3 litri jumate


--------------------
Logan LS0A 2005,stock - nt 05 zac
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Geox16v
post 19 May 2009, 10:28
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 613
Joined: 29 March 07




Aprox nu e destul In cutie intra 2,9 sau 3,1 in functie de seria de fabricatie


--------------------
EX-DACIA LOGAN PRESTIGE 2006 1,6 16v
Creierul a invins intotdeauna muschii!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valioglu
post 19 May 2009, 17:49
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 498
Joined: 2 July 04




Masina trage mai bine si consuma mai putin deoarece s-a schimbat filtrul de aer sau alt subansamblu (poate distributia smile.gif , bujiile), sau s-a desfundat vreun injector ceva..., sigur nu are legatura cu cutia. Cei trei litri de ulei nu ii simti tu la performantele masinii si nu influenteaza consumul asa de decisiv.
Pe de alta parte zgomotul poate fi cauzat de cutie, dar si de o curea prea intinsa sau de aerul conditionat.
Uite unde e busonul. Nivelul de umplere e ca la Dacia veche.

This post has been edited by valioglu: 19 May 2009, 17:49

Attached File(s)
Attached File  cutie.bmp ( 2.88mb ) Number of downloads: 103


--------------------
DACIA SOLENZA CONFORT 1.4 - B-01-DOG
viata e scurta dar nedreapta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TIulian
post 22 May 2009, 15:24
Post #5


Metode de seducție cu cărămida..


Group: Members
Posts: 197
Joined: 27 March 07




multumesc pentru indicatii ! intr-un final am reusit sa gasesc busonul, si l-am scos, dar imediat cum l-am dat jos a inceput sa curga ulei - l-am scos pe deasupra - am bagat mana printre furtune; masina era in plan orizontal drept, iar verificarea a fost facuta dimineata, deci masina a stat peste noapte pe loc - motor / cutie reci. Din moment ce a curs ulei, nu eram prea sigur ca ala e busonul, dar acum dupa ce am vazut poza, e clar ca ala era.. nu e cam ciudat sa curga ulei pe la busonul de umplere / verificare ? oricum, uleiul era foarte curat, si mirosea clar a ulei de transmisie (are un miros specific), si de curs nu a apucat sa curga prea mult, ca am infiletat imediat busonul la loc..


--------------------
Dacia 1300 1816 SLR
Cum să îți recucerești prietena, după ce i-ai pronunțat din greșeală numele pe râgâitură..
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valioglu
post 22 May 2009, 17:26
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 498
Joined: 2 July 04




Depinde cum curge, daca doar da un pic atunci e clar la nivel. Uite cum vine nivelul.

Atentie sa nu fie de la distributie etc.

Attached File(s)
Attached File  nivel.bmp ( 1.26mb ) Number of downloads: 70


--------------------
DACIA SOLENZA CONFORT 1.4 - B-01-DOG
viata e scurta dar nedreapta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TIulian
post 28 May 2009, 12:04
Post #7


Metode de seducție cu cărămida..


Group: Members
Posts: 197
Joined: 27 March 07




Mai, nu am vazut cu ochiul, ca nu aveam acces; doar am simtit la mana cum curge imediat ce am scos busonul, si l-am pus repede la loc - cert este ca nu a dat navala smile.gif a ramas o pata cam de 10cm pe scut, si cateva picaturi jos, care s-au scurs tot de pe scut. Treaba cu cureaua intinsa mi-a mai spus-o cineva, si deja tind sa cred ca de la asta ar putea fi; recent, am schimbat distributia si cureaua de accesorii. Iar injector am avut unul infundat, ca in urma cu vreo doua luni imi clantanea unul, dar de ceva vreme nu a mai clantanit deloc - clantanea in demaraje; acum merge foarte frumos motorul, cu exceptia zgomotului mentionat aici.. Bineinteles, intrebarea care urmeaza este : ce risc daca merg cu curelele de distributie / accesorii prea intinse ? este recomandat sau neaparat sa ma duc la cineva sa mi le tensioneze corespunzator ?


--------------------
Dacia 1300 1816 SLR
Cum să îți recucerești prietena, după ce i-ai pronunțat din greșeală numele pe râgâitură..
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 28 May 2009, 13:10
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




Confirm ca o curea intinsa necorespunzator face galagie.
Am schimbat curelele de distributie/accesorii de cateva ori (sa nu intram in detalii de ce) si am observat modificari ale sunetului motorului dupa una din operatiuni. Bag seama ca era prea intinsa vreuna din ele, nu pot preciza care.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TIulian
post 28 May 2009, 13:12
Post #9


Metode de seducție cu cărămida..


Group: Members
Posts: 197
Joined: 27 March 07




facea cumva un zgomot asemanator cu o bormasina de la o anumita turatie in sus ? smile.gif


--------------------
Dacia 1300 1816 SLR
Cum să îți recucerești prietena, după ce i-ai pronunțat din greșeală numele pe râgâitură..
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 28 May 2009, 13:29
Post #10


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




intrebarea a fost despre nivel... s-a raspuns... pentru a nu degenera in discutii despre consumuri sau altele legate de zgomotul respectiv, topicul se inchide... pentru zgomote, exista alt topic general, dedicat (folositi SEARCH) sau chiar unele "pe zgomote" identificate clar...


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd May 2025 - 20:51
Forum Renault