FRANA DE MANA, TINE SI NU TINE
![]() ![]() ![]() |
FRANA DE MANA, TINE SI NU TINE
sumi_nos |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 237 Joined: 18 December 06 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1410 SPORT
1989
- AG-01-MVU
|
|||
PH-06-BOA |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Daca in mers, tragi si merge taras, aia e. Trage frana si pleaca cu 1-a , ori merge taras, ori moare motorul. Cat vrei mai mult?
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
gabriel19 |
![]()
Post
#3
|
![]() ex Dacia 1310 (first love) actual Opel Astra (tunning in progres Group: Members Posts: 96 Joined: 6 February 09 From: PH ( Patria Hotilor ) ![]() |
ca sa nu mai deschid alt topic: si eu am o problema cu frana de mana, numai ca la mine nici pe asfalt nu scartaie si daca o pun la vale si trag frana de mana incetu cu incetu o ia la vale si cand plec cu ea trasa pleca aproximativ usor. cum as putea s-o reglez?
|
--------------------
ex Dacia
1310,
actual Opel Astra, ex PH 47 BAN, ex DB 08 CAO
- actual PH 46ABI downgrade from 47 to 46
iubirea-i ca o floare...te pisi pe ea si creste mare |
|
sumi_nos |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 237 Joined: 18 December 06 ![]() |
ma cand plec de pe loc plec ori foarte greu cu a-1-a ori plec cu scart daca e trasa frana de mana dar nu raman rotile blocate adica incep sa se invarta nu plec cu rotile taras
|
--------------------
dacia
1410 SPORT
1989
- AG-01-MVU
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
slabeste-o,mai strange piulita, dar verificand sa nu infraneze cu levieru netras
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
sumi_nos |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 237 Joined: 18 December 06 ![]() |
nu merge frate,nu tine cum vreau eu cred ca nu am ce sai fac ca sa tina cum vreau eu tre sa o reglez sa merg cu rotile infranate adica sa reglez de la dinti aia sa frace ferodoul pe tambur
multumes oricum pentru indicatii |
--------------------
dacia
1410 SPORT
1989
- AG-01-MVU
|
|
panter1 |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
cred ca vrei sa faci derapaje cu frana de mana
![]() ![]() This post has been edited by panter1: 2 Jul 2009, 02:22 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
ATM |
![]()
Post
#8
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Pt Gabriel - presupunand ca tamburii, sabotii etc. sunt inca buni, ai putea sa tensionezi un pic cablul de frana (care din cate stiu eu e din 2 bucati, ce se unesc printr-un surub cam pe unde incepe V-ul de separatie al cablului). Poti strange surubul respectiv, compensand (poate) lungirea in timp a cablului. Mai ales daca tie-ti tine si sus frana de mana (la 12-13 dinti) poti s-o cobori linistit pana la 7-8 dinti ca sa tina mai bine. Obligatoriu dupa aia salti masina pe cric si invarti rotile, sa vezi daca nu ai intins cablul prea mult , sa nu-ti mearga rotile infranate (se incing).
Asta e varianta cea mai simpla. Daca insa ai sabotii uzati rau, sau tamburii ovalizati, sau mai stiu eu ce...mai greu, se lasa cu demontaj. Iar pana o faci, ca masura de siguranta in panta, bracheaza rotile in directia trotuarului/bolovanului din dotare, pana atingi bordura. Asa n-are un' sa mai plece. This post has been edited by ATM: 4 Jul 2009, 20:33 |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
gabriel19 |
![]()
Post
#9
|
![]() ex Dacia 1310 (first love) actual Opel Astra (tunning in progres Group: Members Posts: 96 Joined: 6 February 09 From: PH ( Patria Hotilor ) ![]() |
Multumesc ATM pentru raspuns
![]() ![]() PS: astept un raspuns cu referire la ce am scris putin mai sus. |
--------------------
ex Dacia
1310,
actual Opel Astra, ex PH 47 BAN, ex DB 08 CAO
- actual PH 46ABI downgrade from 47 to 46
iubirea-i ca o floare...te pisi pe ea si creste mare |
|
ATM |
![]()
Post
#10
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Pentru inceput, incearca sa strangi cablul din surubul de dedesubt, cum am zis, e o operatiune destul de simpla. Daca nu merge, de-abia dupa aia incepi sa iti pui probleme de demontat tamburi , ca sa vezi cu ochii tai ce e pe acolo. Daca masina e cea din semnatura, presupun ca sabotii tai nu sunt cu autoreglaj, ca la mine, ci se regleaza manual, cu ceva scula de 6 (inbus/torx/clichet, niciodata n-am stiut ce anume). Bineinteles tamburii trebe demontati pentru reglajul asta.
This post has been edited by ATM: 5 Jul 2009, 21:59 |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
gabriel19 |
![]()
Post
#11
|
![]() ex Dacia 1310 (first love) actual Opel Astra (tunning in progres Group: Members Posts: 96 Joined: 6 February 09 From: PH ( Patria Hotilor ) ![]() |
Da, masina cea de la semnatura este. Iainte aveam puntea ei originala, dar a ruginit si atingea roata de amortizor, se strambase fuzeta parca ii zice nu sunt sigur. Am cumparat alta de la dezmembrari iar dacia era dupa 93,94, iar sabotii sunt cu autoreglaj mai mult ca sigur. O s-o strag de la surub deocamdata.
Gata s-a rezolvat, tine perfect. ![]() ![]() This post has been edited by gabriel19: 6 Jul 2009, 14:51 |
--------------------
ex Dacia
1310,
actual Opel Astra, ex PH 47 BAN, ex DB 08 CAO
- actual PH 46ABI downgrade from 47 to 46
iubirea-i ca o floare...te pisi pe ea si creste mare |
|
neajiji |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
Aceeasi problema am avut-o si eu, asa ca am desfacut frumusel rotile spate, m-am uitat, am examinat atent agregatul si am tras concluzia ca sabotiii erau foarte putin uzati si deci am trecut la reglarea cablului de frana dupa metoda lui ATM acum tine perfect si nu mai pot pleca cu frana de mana trasa. Inainte pur si simplu pleca fara probleme cu frana trasa fara niciun stress.
Intrebarea mea este strangerea cablului de frana de mana determina si o frana mai puternica pe spate sau aceea e controlata doar de repartitorul de franare? This post has been edited by neajiji: 7 Jul 2009, 15:28 |
--------------------
X
Y
Z
|
|
gabriel19 |
![]()
Post
#13
|
![]() ex Dacia 1310 (first love) actual Opel Astra (tunning in progres Group: Members Posts: 96 Joined: 6 February 09 From: PH ( Patria Hotilor ) ![]() |
Pai din cate stiu eu strangerea franei de mana dupa metoda lui ATM se strange frana de mana, atat, adica doar la stationare, nu si cand intra repartitorul. De franrea brusca se ocupa repartitorul de franare , deoarece cand franezi brusc, masina se inclina in fata, iar lichidul de frana patrunde in conducte din spate declansand repartitorul si distribuind forta de franare si pe spate astfel fiind mai eficienta si impedica ca rotile de pe fata sa nu se duca taras foarte rau. Eu zic ca e un fel de ABS vechi facut de romani (bun la timpul lui ce-i drept).
Asta ar fi teoria, dar stim cu totii ca nu prea se intapla asa. Eu m-am rotit la 90 de grade odata pe sosea uscata cu dacia pt ca am franat brusc si mergeam drept. ![]() This post has been edited by gabriel19: 8 Jul 2009, 17:08 |
--------------------
ex Dacia
1310,
actual Opel Astra, ex PH 47 BAN, ex DB 08 CAO
- actual PH 46ABI downgrade from 47 to 46
iubirea-i ca o floare...te pisi pe ea si creste mare |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#14
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Habar n-ai... e pe dos...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
neajiji |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
Maersk ai putea sa explici daca tot stii mai bine cum e? Eu recunosc ca nu stiu perfect cum este distribuita forta de franare intre roti dar vreau sa aflu.
|
--------------------
X
Y
Z
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#16
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Aș putea, la fel de bine precum și voi ați putea căuta pe forum. Aici se discută de frâna de mână.
8 Jul 2009, 18:50: Între sistemul frânei de staționare și cel de serviciu nu există legătură. Ambele acționează saboții, dar ATÂT. Repartitorul nu funcționează după cum scrie domnul mai sus. Presiune în circuitul de frânare există în permanență. La creșterea acestei presiuni, odată cu apăsarea pedalei, începe frânarea. Deasemenea lichid există în permanență în conducte. Dacă ar fi aer ar fi grav. Repartirotul nu are legătură cu frânarea pe puntea față. Rolul lui este acela de a preveni blocarea roților spate, fapt ce ar duce la derapaje foarte greu de controlat, mai ales pe viraj. Repartitorul este acționat la destinderea suspensiei spate, nu la pătrunderea lichidului, cum spune viitorul pilot de curse ratp. Repartitorul nu distribuie, ci limitează sau chiar anulează presiunea în circuitul de frânare spate. Repartitorul nu împiedică blocarea roților față. Nu are nicio legătură cu ABS-ul. La mașinile mai noi, cu sau fără ABS, acest repartitor mecanic a fost înlocuit de EBD - electronic brake distribution. This post has been edited by MAERSK: 8 Jul 2009, 17:50 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
neajiji |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
Am inteles, unele lucruri le stiam dar pe jumate. Merci!
|
--------------------
X
Y
Z
|
|
Paca |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 559 Joined: 1 August 07 ![]() |
eu n-am avut niciodata probleme cu frana de mana...a tinut in permanenta asa cum vreau eu...ideea e ca nu stiu daca e normal sau nu sa patineze rotile pe spate daca incerci sa pleci cu frana de mana trasa...la mai toate masinile straine pe care am avut ocazia sa le conduc...frana de mana blocheaza rotile pana la patinare doar in mers...pe loc toate au plecat cu spatele invartindu-se
|
--------------------
Dacia
1310
berlina 1997
- IS 91 VIC
|
|
neajiji |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
NU prea pleaca de pe loc decat foarte chinuit cu frana de mana trasa e un lucru cert si la dacie si alte soiuri mai bune de masini.
|
--------------------
X
Y
Z
|
|
gabriel19 |
![]()
Post
#20
|
![]() ex Dacia 1310 (first love) actual Opel Astra (tunning in progres Group: Members Posts: 96 Joined: 6 February 09 From: PH ( Patria Hotilor ) ![]() |
eu asa stiam
![]() apropo nu am zis k are legatura cu abs-ul, am dat un exemplu |
--------------------
ex Dacia
1310,
actual Opel Astra, ex PH 47 BAN, ex DB 08 CAO
- actual PH 46ABI downgrade from 47 to 46
iubirea-i ca o floare...te pisi pe ea si creste mare |
|
sumi_nos |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 237 Joined: 18 December 06 ![]() |
SI PANA LA URMA,CUM REGLEZ FRANA DE MANA,CA SA POT SA FAC DERAPAJE FARA PROBLEME DE GENU(DACA NU TINE BINE SI O PROPTESC PE UNDEVA?)DACA O FAC SA PLEC CU ROTILE TARSITE DUPA LOC ATUNCI POT ZICE CA TINE.
ROG PARERI |
--------------------
dacia
1410 SPORT
1989
- AG-01-MVU
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#22
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
N-o să reușești să faci așa ceva...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
neajiji |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
Mai bine ca nu se poate (pentru ceilalti)
|
--------------------
X
Y
Z
|
|
G I M |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
MAERSK nu-i spulbera visele...nimic nu este imposibil...de putut se poate!
|
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#25
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Tamburii de Dacie nu țin atât de bine... Și nici nu e nevoie... În mers blochează, pe loc nu... Niciun om normal nu are nevoie să blocheze roțile, mai ales cele spate... Frânarea e mai slabă când roțile sunt blocate, plus că se pierde controlul direcției...
Dar na, pentru un potențial donator de organe, o fi important... This post has been edited by MAERSK: 9 Jul 2009, 18:28 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Paca |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 559 Joined: 1 August 07 ![]() |
ca sa nu-ti bati capu prea mult...cauta niste bucati patrate de plastic mai gros...pune-le sub rotile din spate...trage frana de mana...si joaca-te.ai grija unde faci
|
--------------------
Dacia
1310
berlina 1997
- IS 91 VIC
|
|
Andreass |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 7 July 09 From: Constanta ![]() |
Bun videoclipul ,, Si ideea e destul de originala , da tot nu rezolva , unele probeleme , da in mare e o idee buna in caz ca vrei sa te distrezi
|
--------------------
Dacia
Break 1310 , Solenza
1994 , 1,3l
- CT-05-HEL
|
|
Paca |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 559 Joined: 1 August 07 ![]() |
nu rezolva faptul ca strici cutia,planetare,directie,cauciucurile de pe fata poate si puntea spate dar mai ales nu rezolva faptul ca e destul de periculos si pui in pericol viata unora,a ta...eu am incetat de mult sa mai fac de astea
|
--------------------
Dacia
1310
berlina 1997
- IS 91 VIC
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#29
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
Dacia aia nu cumva are bagat ceva sub rotile din spate, ca altfel la ce faceam el trebuia sa iasa fum din rotile din spate.
|
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#30
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Citești din 2 în 3?
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 05:12 |