Directia - tipuri
![]() ![]() ![]() |
Directia - tipuri
klaus |
![]()
Post
#1
|
||
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|||
Mihai_E |
![]()
Post
#2
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 687 Joined: 21 October 02 From: Bucuresti ![]() |
pai si atunci de ce se plingeau unii cu solenza ca la viraje strinse si viteze mici, scade turatia foarte mult. ori nu e asistata, ori calculatorul nu-si face bine treaba. |
||
--------------------
Renault
Megane Sedan
2006 1.5dCi 100 CP Shit happens!
|
|||
asarban |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Beeei da la Cielo nu e ca la Clio adica nu e ca la SLZ adica e variabila ca nu se intareste adica ramane la fel adica e clar ca nu m-ati lamurit beei!
|
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
Mihai_E |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 687 Joined: 21 October 02 From: Bucuresti ![]() |
da daca e asistata, da nu se intareste, atunci cum e? biggrin.gif
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
2006 1.5dCi 100 CP Shit happens!
|
|
asarban |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Impotenta! :hohote:
|
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
klaus |
![]()
Post
#6
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
1. La Cielo este servodirectie, neasitata de calculator
2. La Solenza pe benzina este asistata de calculator. 3. La Solenza Diesel, este servodirectie, neasistata de calculator 4. La Clio nu stiu cum este. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
FLEX |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Lamuriti-ma si pe mine cu o cestiune:
sa presupunem ca avem o masina cu directie simpla, care la 0km/h necesita 25kgf sa tragi de volan, iar la 80km/h necesita 15kgf pentru viraj; acum, pe aceasta masina punem o pompa hidraulica care sa genereze o forta CONSTANTA de 10kgf pentru asistarea directiei, asta oare inseama ca la 80km/h forta necesara pentru rotirea volanului e 5kgf si la 0km/h e 15kgf? probabil ca asta e cazul la Cielo, (servodirectie simpla), despre care multi au spus ca iesi in porumbi daca nu esti atent la viteze mari (de fapt, cred ca e vorba de obisnuinta). Acum, eu inteleg din cele spuse de klaus (multumiri!) ca la servodirectia asistata (cazul Solenzei) asistarea asta nu influenteaza cu nimic forta debitata de pompa pentru usurarea manevrarii volanului, ci doar coreleaza parametri de lucru ai motorului pentru a nu-i fi influentat regimul de lucru de functionarea pompei, respectiv sa presupunem ca pompa debiteaza CONSTANT doar 7kgf, rezultind 18kgf pentru manevra pe loc si 8kgf pentru manevra la 80km/h, poate de aici senzatia ca e mai sigura (tare) directia Solenzei la viteza mare, comparativ cu Cielo. Personal, directia Solenzei mi s-a parut a fi bine asistata la manevre pe loc, potrivit de tare, n-o invirti cu un deget, dar tragi de volan cu o forta rezonabila ... la viteze mari, n-am avut ocazia sa incerc, fiindca test-drive-ul l-am facut prin oras ... |
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#8
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
FLEX, tocmai aici e marele avantaj al directiei asistate, controlate de calculator. Ca se pastreaza o presiune constanta in circuit, efortul la actionare ramanand constat indiferent de viteza. Altfel, vorba ta, la turatii prea mari (corespunzatoare si unor viteze mari) risti sa iesi in porumbi cu masina. E chestiune de obisnuinta, dar e mult mai sigur ca volanul sa invarta mai greu la viteze mari. Deazavantajul e ca manevrarea pe loc volanul se actioneaza mai greu decat la masinile cu servo necontrolata de calculator, de ex. Cielo pe care poti sa il invarti linistit cu un singur deget.
Ca sa te lamuresc in ceea ce priveste vitezele mari, directia nu este foarte sensibila. E acceptabila. Nu se compara cu cea a m,asinilor care au servo cu asistare variabila, dar mergi oricum relaxat. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
FLEX |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Stai ca ma pierzi ... eu inteleg asa: la Solenza (servodirectie asistata) pompa servodirectiei genereaza forta CONSTANTA indiferent de turatia motorului (good trick), in vreme ce la Cielo pompa servodirectiei genereaza forta VARIABILA pentru asistarea directiei, minima la ralenti si din ce in ce mai mare pe masura ce creste turatia ... pai asta inseamna ca la viraj pe loc, ar trebui sa invirti mai greu decit la o oarecare viteza, ceea ce din cite stiu eu nu se intimpla la Cielo ... inca sint in ceata ...
|
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
klaus |
![]()
Post
#10
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Nu, cielo genereaza forta constanta, numai ca avand motor mai mare nu prea are nevoie de asistare la turatii reduse. Directia de la Solenza ese ca cea de la Cielo, dar mai are si presostatul ala conectat la calculator
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#11
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
klaus, acum m-ai pierdut pe mine. Cielo standard (care are servo) are aceeasi putere ca si SLZ, adica 75 de cai. Si cum la el directia este mult mai moale, masina mult mai grea, ma gandesc ca pompa depune un efort mai mare. Daca nu are preostat si nu se opreste la relanti, atunci ce nevoie mai avea SLZ de presotat.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
SYL |
![]()
Post
#12
|
||||
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
...si Cielo are si cauciucuri mai late (175), comparartiv cu SLZ (165)...
asistata electric |
||||
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|||||
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th July 2025 - 11:57 |