cum se schimba simeringurile supapelor?, fara sa dau chiulasa jos
![]() ![]() ![]() |
cum se schimba simeringurile supapelor?, fara sa dau chiulasa jos
PH-06-BOA |
![]()
Post
#61
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|||
kaput |
![]()
Post
#62
|
![]() membru tuns scurt Group: Members Posts: 113 Joined: 19 April 07 From: CONSTANTA ![]() |
Daca GPL-ul arde supapele nu stiu dar eu am gpl de la 30.000 km si acum am 125.000km facuti in procent de 99.99% pe gaz si motorul nu are nici pe draq.
Problemele cred ca vin din cauza ca nu calca supapele bine pe scaune, din reglajul culbutorilor, etc. Oricum scaunele supapelor se ecruiseaza, adica stratul de la suprafata metalului capata o duritate mai mare decat materialul din care este facut(ca la sabiile de samurai: temperatura mare + actiune mecanica), deci teoretic nu ar trebui sa se "arda". GPL-ul mareste fiabilitatea si a motoarelor diesel. De ce oare? |
--------------------
Dacia
DACIA
1310/1999 GPL
- CT 56 DSD Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare!
|
|
Muttley |
![]()
Post
#63
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
kaput |
![]()
Post
#64
|
![]() membru tuns scurt Group: Members Posts: 113 Joined: 19 April 07 From: CONSTANTA ![]() |
Sper sa nu se considere reclama:
http://www.nordservice.ro/Instalatii-GPL-D...Craiova_1_8.htm Stiu ca se folosea mai demult la motoare diesel de putere mare(macarale, excavatoare, dar numai pe santiere) si se spune ca le marea puterea cu 30%. |
--------------------
Dacia
DACIA
1310/1999 GPL
- CT 56 DSD Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare!
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
am vorbit aseara cu un mecanic si mia zis ca poate sa manance ulei si pe la ghidurile supapelor, cum ar putea sa manance pe acolo? rolul simeringului nu este de a nu lasa uleil sa intre sa-l arda?
|
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
Minel |
![]()
Post
#66
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Nu le-ai schimbat inca ....... ,nu stiu ce mai astepti , dai bataie ....
![]() This post has been edited by Minel: 28 May 2009, 07:01 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
nu le-am schimbat inca pt ca sambata trecuta am umblat la roata de pe dr fata, am sch rulmentii. Vreau mai intai sa fac o scula din aia cum are PH-06-BOA sa ma ajute putin. Pot sa le schimb si singur, sau mai trebuie o a 2-a persoana sa ma ajute?
28 May 2009, 07:34: Minel, simeringurile sunt la toate la fel, sau le dau jos si ma duc cu ele demontate la magazin. multumesc This post has been edited by ionut L.: 28 May 2009, 07:34 |
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#68
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
sunt la fel toate
poti si de unu singur sa le schimbi....nu prea imi imaginez ce ar putea face a doua persoana |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Minel |
![]()
Post
#69
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Pai cumpara Goetze , raport calitate pret chiar okey si au si instructiunile de montaj pe spate ...
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
ma gandeam la a 2-a persoana sa tina surubelnita bagata in locasul bujiei, sa impinga pe supapa
|
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
varu_vyyp |
![]()
Post
#71
|
![]() Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 30 April 09 ![]() |
Fumul la masina, alb, albastru, negru. Culoare, cauze.
http://2urbietorbi.wordpress.com/2008/04/1...-culoare-cauze/ Ionut L ...sa imi zici si mie cat a costat toata treaba si daca sa remediat defectiune ![]() la mn scoate fum albastru la pornire, in mers. Presiune la ulei am, motorul trage bine nu scapa compresie si nu consuma mult.....zic si eu ca problema este de la semeringurile la supape si sau ghiduri. Ueliul din motor este prost ( ulei romanesc 8.5 Ron ) dar nu cred sa fie din cauza uleiului, la motorul vechi avem setul motor dus, scapa compresie, dar nu imi consuma ulei deloc. Asta care il am acuma e silentios merge bine numcai ca imi scoate fum!!!!!! ![]() This post has been edited by varu_vyyp: 5 Jun 2009, 17:51 |
--------------------
dacia 1300
berlina
1984 veata si acordeoane!...
|
|
corbex |
![]()
Post
#72
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Degeaba se schimba simeringuri de supapa daca ghidurile au uzura. Simeringurile
nu functioneaza corect daca planul lor nu cade exact perpendicular pe coada supapei sau a oricarei alte componente care trebuie etansata cu un simering. Daca supapa are joc in ghid, in functionare va avea o miscare dezordonata fata de axa ei logitudinala, adica se va balangani in ghid atit cit ii permite jocul. Balanganeala asta anuleaza etanseitatea simeringului si-l si uzeaza rapid. Da, poate sa provoace un consum de ulei si de 1 l la 1000 ! Simeringurile se mai uzeaza rapid si din cauza gazelor care scapa pe linga o supapa imperfect inchisa. Nu faceti cirpeli ! Dati chiulasa jos si verificati temeinic cum stau lucrurile. Exista dispozitive simple de rectificat scaun de supapa si taler de supapa. Nu puneti chiulasa la loc pina nu sinteti siguri ca supapele inchid perfect si ca nu au joc in ghiduri. |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
varu_vyyp |
![]()
Post
#73
|
![]() Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 30 April 09 ![]() |
QUOTE(ionut L. @ 28 May 2009, 06:10) am vorbit aseara cu un mecanic si mia zis ca poate sa manance ulei si pe la ghidurile supapelor, cum ar putea sa manance pe acolo? rolul simeringului nu este de a nu lasa uleil sa intre sa-l arda? ghidurile sunt concepute sa se uzeze iar chiloasa sa nu sufere modificari ( chiloasa este mai greu de confectionat fata de ghiduri ). Acuma dupa functionare indelungata sunt ghidurile uzate si deci in concluzie joaca supapa in ghiduri. Pe acolo curge uleiul, semerigurile alea de cauciuc au si ele un rol important. Asa e parerea mea! <span class='edit'>5 Jun 2009, 23:24:</span> QUOTE(corbex @ 5 Jun 2009, 19:39) Degeaba se schimba simeringuri de supapa daca ghidurile au uzura. Simeringurile nu functioneaza corect daca planul lor nu cade exact perpendicular pe coada supapei sau a oricarei alte componente care trebuie etansata cu un simering. Daca supapa are joc in ghid, in functionare va avea o miscare dezordonata fata de axa ei logitudinala, adica se va balangani in ghid atit cit ii permite jocul. Balanganeala asta anuleaza etanseitatea simeringului si-l si uzeaza rapid. Da, poate sa provoace un consum de ulei si de 1 l la 1000 ! Simeringurile se mai uzeaza rapid si din cauza gazelor care scapa pe linga o supapa imperfect inchisa. Nu faceti cirpeli ! Dati chiulasa jos si verificati temeinic cum stau lucrurile. Exista dispozitive simple de rectificat scaun de supapa si taler de supapa. Nu puneti chiulasa la loc pina nu sinteti siguri ca supapele inchid perfect si ca nu au joc in ghiduri. am sa ma duc la mecanic cu ea!!! Are tata cunostinte, nu imi mai prind urechele pe acolo ca ii pacat de motor sa fac eu practica pe el! Oricum e bina ca stiu cum sta treaba, cand o repara poate mai invat si eu ceva. ![]() This post has been edited by varu_vyyp: 5 Jun 2009, 23:25 |
--------------------
dacia 1300
berlina
1984 veata si acordeoane!...
|
|
autom |
![]()
Post
#74
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
QUOTE(ionut L. @ 28 May 2009, 09:42) Scoti bujia, dai la manivele pana coboara pistonul jos, bagi sfoara cat mai multa in cilindru( prin gaura bujiei, evident), apoi, ridici pistonul , dand iar la manivela. Sfoara compactata impiedica caderea supapei. Succes! |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
vizitatorul |
![]()
Post
#75
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 248 Joined: 10 May 09 ![]() |
QUOTE(autom @ 6 Jun 2009, 08:22) Scoti bujia, dai la manivele pana coboara pistonul jos, bagi sfoara cat mai multa in cilindru( prin gaura bujiei, evident), apoi, ridici pistonul , dand iar la manivela. Sfoara compactata impiedica caderea supapei. Succes! ![]() |
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- B453SCU
|
|
varu_vyyp |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 30 April 09 ![]() |
Up... asteptam rezultatele!!!!!
|
--------------------
dacia 1300
berlina
1984 veata si acordeoane!...
|
|
varu_vyyp |
![]()
Post
#77
|
![]() Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 30 April 09 ![]() |
up
|
--------------------
dacia 1300
berlina
1984 veata si acordeoane!...
|
|
varu_vyyp |
![]()
Post
#78
|
![]() Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 30 April 09 ![]() |
|
--------------------
dacia 1300
berlina
1984 veata si acordeoane!...
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#79
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
salutare tuturor, inca nu am schimbat simeringurile, am dat capacul jos si m-am uitat printre arculete sa vad daca se vede iesit vrun simering de pe ghid, nu se vede... ciudat este ca in unele zile scoate fum ( cand merg in aglomeratie bara la bara si plec de pe loc atunci scoate) in alte zile nu scoate nici pic
![]() |
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
varu_vyyp |
![]()
Post
#80
|
![]() Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 30 April 09 ![]() |
si eu sufar de aceasi problema......cand scoate fum ...cand nu scoate.
oricum sunt hotarat sa o duc la un sevice. o sa postez si eu cauza fumului. |
--------------------
dacia 1300
berlina
1984 veata si acordeoane!...
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
i-am zis mecanicului care imi facuse chiulasa ca imi scoate fum si eu banuiesc ca-i de la simeringuri... m-a chemat la el si mi-a dat alta chiulasa (cu ghiduri si simeringuri schimbate) sa o montez sa vad daac tot imi mai mananca ulei. La prima vedere am vazut ca are niste simeringuri verzi. Arcurile supapelor trebuie sa opuna toate aceias forta la apasare, sau admisia are arcuri mai tari si evacuarea mai moi sau invers. Eu am apasat cu mana pe ele si nu-mi pare sa opuna toate aceias forta. O sa vad cand o dau si pe a mea jos (maine) sa vad cum sunt. Daca ale mele sunt mai tari le pun pe ale mele, nu? O sa revin, sa va zic ce s-a rezolvat. Poate fac si o poza sa vedeti cum arata chiulasa
19 Jun 2009, 09:14: are rost sa mai umblu la arcuri? daca sunt mai slabe influenteaza negativ functionarea motorului? 19 Jun 2009, 16:43: cam asa arata simeringurile pe care le am puse pe chiulasa sunt verzi si au un arculet de jur in prejur. This post has been edited by ionut L.: 19 Jun 2009, 16:43 Attached thumbnail(s) Resize_of_SSA55130.JPG ( Size: 84.31k ) Number of downloads: 1148 Resize_of_SSA55129.JPG ( Size: 128.96k ) Number of downloads: 1260 Resize_of_SSA55133.JPG ( Size: 103.63k ) Number of downloads: 1261 |
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#82
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
am gasit la chiulasa veche simeringurile ridicate (scapate dupa ghiduri) am pus cealalta chiulasa si acum vad ca nu mai scoate fum
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
varu_vyyp |
![]()
Post
#83
|
![]() Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 30 April 09 ![]() |
urmeaza sa fac si eu pasula asta acasa......sa desfac chiuloasa....sa vad ce e cu acele semeringuri si o sa postez si eu ce am rezolvat.
tin sa precizez ca imi scoate fum frate, nu glulma. La pornire nu scoate nici un gram de fum, dupa ce se incinge galeria pac pac si fumul pe toba!!!!! ![]() asa suporta batrana dacie pe ori si cine la volan, fara sa aiba grija de ea!......si nu este apreciata. 20 Jun 2009, 22:06: si inca ceva.....apreciez pozele postate. Sarumana! fara menajamente imi este de ajutor lucruri dicutate in astfel de mod ( cu poze.....nu am asteptat degeaba. ). Multam frate. This post has been edited by varu_vyyp: 20 Jun 2009, 22:06 |
--------------------
dacia 1300
berlina
1984 veata si acordeoane!...
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#84
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
nu stiu daca pe chilasa ta ai simeringuri, stiu ca motoarele de 1300 au chiulasa fara simeringuri
|
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
vizitatorul |
![]()
Post
#85
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 248 Joined: 10 May 09 ![]() |
QUOTE(ionut L. @ 16 Jun 2009, 08:24) circula doar in zilelel in care nu scoate fum.... sau in noptile cu luna plina... (ups...sper sa nu te superi...am chef de glume...maine,cere unui moder sa stearga postul meu daca te supara)...bafta... ![]() |
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- B453SCU
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#86
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
postati va rog codurile pentru simeringuri si ghiduri supape, daca se poate cat mai repede, multumesc!
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
Oldredlady |
![]()
Post
#87
|
Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 6 January 18 From: Dumbravă ![]() |
Reparat, schimbat în regie proprie, singur, durata cam 2-3 ore cu spalat. Semeringuri Goetze, cheie inelara 10, inelara 11, cheie dubla fixa 20-22 (cu capătul de 20 folosit ptr. parghie si comprimat arcuri). Un magnet neodim sa nu pierd sigurantele cozii supapelor la scoatere. Am îndoit o surubelnita mai lunguta la 120 grade apx.la jumatate, si am înfășurat pe ea banda izolatoate sa nu stric biletul găurilor bujie- folosita la împingerea supapelor in sus., concomitent cu comprimate arc. Daca unele sigurante nu ies, loviti cu dragoste insinte pe arc/coada supapa înainte. In rest cum au precizat antemergatorii mei..
|
--------------------
Dacia, Renault 12
Mercedes, Audi, Renault
2100
- RO, UA
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 18:05 |