Zgarieturi si vopsea matuita!PLS HELP!
![]() ![]() ![]() |
Zgarieturi si vopsea matuita!PLS HELP!
GABONE77 |
![]()
Post
#61
|
||
![]() el jefe Group: Members Posts: 856 Joined: 9 August 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Sandero
2009 1.6 MPI Laureate
- TPG cine e bun e bun si cand e rau
|
|||
Overclocker |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 23 July 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Hmmm... am si eu o problema cu vopseaua...
-partea I - m-a lovit unul care dadea cu spatele sa iasa din parcare -> varza aripa stanga fata + capota + faruri + spoiler... etc -partea II - toate bune si frumoase s-au inteles de minune tipul de la asigurarea lui ala cu agentul meu de la CASCO si au hotarat ca schimba tot... ca doar era masina in garantie -> cost total 28.000.000 -partea III - pana sa duc masina in service mai patzesc una... se deschide capota pe la 120 din cauza indoiturii si imi vine pe parbriz... sun la tipul de la CASCO -> nici o problema, se rezolva -partea IV - iau masina de la service si o duc entuziasmat acasa... dupa cateva zile o duc sa o spal... cu aceasta ocazie constatand urmatoarele: vopsea umflata pe capota intr-o zona de aprox 5-6 mm^2... si constat ca tipii care au efectuat vopsirea nu au acoperit partea din spate a masinii acest lucru avand ca rezultat matuirea vopselei pe portiunea respectiva din cauza vaporilor din camera de vopsire. Toata problema mea a fost ca nu am mai avut timp sa umblu pe la serviceuri atunci si sa rezolv problemele... iar acum la mai bine de 6 luni de la incident masina arata tot asa... care ma poate indruma spre o spalatorie (in cluj) unde sa dea cu ceva sa nu se mai vada diferenta intre partea acoperita si cea neacoperita? Vopseaua sarita de pe capota nu ma deranjaza asa de tare ca si problema cu pierderea luciului.... sau ce altceava sa fac? |
--------------------
Dacia
Solenza Europa
2004 1.4MPI
- CJ-08-ZYP Anything can be overclocked...
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#63
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Am avut rabdarea necesara parcurgerii topicului si tinand cont ca eu ieri am dat cu ceara la masina , parerile mele sunt urmatoarele :
1. Daca masina este zgariata pana la tabla , atunci mai intai se degreseaza bine zona/zonele , dupa ce masina a fost in prealabil spalata si uscata . Apoi se usuca bine zona cu laveta uscata . Se retuseaza vopseaua cu o pensula finuta ( vopseaua sa fie la culoare , ca cea din fabrica !!! ) . Dupa ce se termina procesul de etusare cu vopsea , se lasa la uscat cel putin 24 de ore ( primele 30/45 de minute sunt critice ) . Apoi se aplica urmatoarele etape ... 2 si 3 ! 2. Daca masina a fost zgariata doar pana la vopsea ( adica a fost zgariat doar lacul ) si se vad urme de zgarietura , dar nu in profunzime ( nu pana la tabla ) : Se cumpara polish abraziv ( de preferinta de culoarea vopselei / sau universal ) . Masina trebuie sa fie spalata in prealabil si uscata ! Se aplica polish-ul cu laveta sau cu buretele din dotarea pachetului . Se lasa 5-10 min sa se oxideze si sa actioneze asupra vopselei , apoi se curata ( cu alte lavete curate si uscate ) ( de preferinta miscarile vor fi de-a lungul liniilor masinii si nu circulare pentru a nu ajuta efectul de soare de pe vopsea ) . Dupa ce se curata toata masina , se mai curata inca odata mergand cat mai lin pe suprafata masinii si opservand daca laveta din mana aluneca sau nu . Nu e bine sa incercati cu mana ! Nu uitati ca substantele sunt toxice , mainile contin grasimi si impuritati , si va treziti cu mainile umflate si usturimi la nivelul unghiilor ! Dupa acest tratament urmeaza pasul 3 ! 3. Daca masina are doar urme de zgarieturi si linii superficiale la nivelul lacului ( dar acesta nu este strapuns ) , se foloseste doar ceara . Daca aceasta este corect aplicata nu este nevoie de polish abraziv . Se spala bine masina si se usuca ! Se mai trece lin cu o laveta inainte de ceruire pentru indepartarea unor impuritati . Se incepe aplicarea cu o laveta sau cu buretele din kitul de ceruire . Se aplica de preferinta cu miscari circulare pe suprafete definite ( capota / plafon / usa / ...) Nu incepeti haotic ! Se aplica pe sprafata si apoi se incepe indepartarea ceruirii din partea in care s-a inceput . Trebuie sa fie o perioada intre 5 - 8 minute de oxidare a ceruirii . Se incepe indepartarea de pe suprafete cu lavete uscate , curate si se schimba in momentul in care se observa "incarcarea" lavetei . A nu se continua cu aceeasi laveta murdara ! Se incepe indepartarea cu miscari drepte de dute-vino de-a lungul liniilor caroseriei si circulare in rest . Se curata suprafete mici de aprox 25 x 25 cm si apoi se trece mai departe . Dupa indepartarea startului de ceara suprafata trebuie sa fie foarte lucioasa si sa alunece laveta pe ea foarte usor . Nu folositi ceara pe suprafetele nevopsite de plastic sau cauciuc si nici pe sticla ! Dupa ce se termina toata masina de ceruit , se mai verifica inca o data cu o alta laveta uscata toata caroseria ! Daca trebuiesc degresate parti din caroserie care sunt impregnate cu murdarii , acest lucru se efectueaza inainte de tratamentul cu ceara si spalare . Alte cateva sfaturi : petele de bitum , smoala , asfalt , vaselina , " bombardamente pasaricesti " si altele pot fi scoase cu substante speciale , dar si cu GAZ ( si motorina , dar asta nu am incercat ! ) . Imediat dupa indepartarea bitumului se spala bogat suprafata cu apa cu sampon si se usuca ! Nu fumati pe langa tratamentele cu ceara , gaz , motorina sau alte spray-uri de profil ! Eu am Scala Rosu Imperial si am avut suprafete mari cu bitum ( tot ce era sub bandouri si aripi fata/ spate , pentru ca fostul proprietar a fost cam idiot ) Pentru toate tratamentele : nu trebuie sa fie prea frig , sa nu ploua , sa nu ninga , sa nu bata vantul sa aduca particule de nisip ... A nu se spala masina cel putin o saptamana de la aplicare ! Nu va speriati ca , toate tratamentele se lasa cu vopsea pe laveta , dar nu uitati ca nu trebuie sa apasati pe lavete ( exceptia facand treaba cu bitum-ul ca se lasa cu febra musculara si masaje la centura ) La fosta Dacie 1310 ( fusese vopsita acum 4 ani ) , care era Alb Nova a functionat uimitor polish-ul abraziv + ceara . Iar la Scala , toti vecinii au crezut ca mi-am vopsit / lacuit masina ! Bafta si astept intrebari ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Overclocker |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 23 July 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Faceti-ma si pe mine sa inteleg... problema care am descriso mai sus... cu vaporii de vopsea care au ajuns pe suprafata lacuita... se curata cu polish abraziv?
|
--------------------
Dacia
Solenza Europa
2004 1.4MPI
- CJ-08-ZYP Anything can be overclocked...
|
|
marius80_eugen |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca ai vapori de vopsea pe tabla masinii vopsita si lacuita se curata f usor cu gaz . Pe suprafete mici se freaca incet cu o laveta , apoi se curata cu o lata laveta cu apa si sampon . Pe ambele lavete vor ramane doua tipuri de vopsea si anume a vaporilor de vopsea de pe lacul tau , dar si culoarea vopselei tale . Nu uita , dupa ce cureti cu gaz , se sterge suprafata cu laveta uda cu apa cu sampon si apoi se sterge cu o laveta uscata . Daca vaporii sunt pe suprafata mai mare sa zicem de o capota si o aripa , mai bine o speli masina complet , cu cat mai multa apa pentru limpezire. Bafta !
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Overclocker |
![]()
Post
#66
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 23 July 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Vaporii sunt pe plafon si pe una din aripile din spate... sunt aceasi culoare cu masina... dar unde gasesc gazul ala?
This post has been edited by Overclocker: 21 Dec 2005, 15:16 |
--------------------
Dacia
Solenza Europa
2004 1.4MPI
- CJ-08-ZYP Anything can be overclocked...
|
|
marius80_eugen |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Mai omule , gaz gasesti de obicei la benzinariile mai vechi gen Petrom sau Metalo-chimice . Eu cu 150 ml gaz am curatat tot ce era sub bandourile laterate la masina . Mi-a luat cam 3 ore si o febra musculara de o zi . Eu am avut la indemana si solutie de curatat carburatoare ( spray) , motorina , benzina , polish abraziv , axion ... Dintre toate am optat catre gaz ( si bine am facut ). Cu solutia de curatat carburatoare am curatat jentile ( ca sunt din aliaj ) si a facut o super treaba , dar mi-a fost frica ca e cam tare pentru vopsea si am facut doar proba cu el . Pur si simplu cu asta curge singur bitum-ul fara sa freci , pentru ca este foarte "tare" , dar nu sfatuiesc pe nimeni sa dea peste vopsea cu el . La prima spalare sau curatare pe care o voi face va pun si niste poze sa vedeti cum a iesit treaba cu ceara . Chiar si acum , dupa doua ninsori si o inghetare completa se mai vede efectul . Bafta !
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
razvanalexa |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 17 October 06 ![]() |
Asa ceva ati mai vazut? Asa am cumparat-o. E aripa dreapta sus. Ce ar trebui sa-i fac inainte de a vopsi? Mi-am cumparat vopsea verde cameleon (spray) si vreau s-o carpesc cumva pana trece iarna dar sa si arate cat de cat bine. La anul vreau sa o vopsesc ca toata e numai dungi, probabil a sters praful de pe ea cu o carpa.
![]() 0016.jpg ( Size: 416.62k ) Number of downloads: 403 0018.jpg ( Size: 427.62k ) Number of downloads: 384 |
--------------------
dacia
solenza
2004 Scala
- NT 06 KDL
|
|
crintea1949 |
![]()
Post
#69
|
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 24 April 05 ![]() |
Domnilor sunt foarte multi bulangii de proprietari de masini vechi, care in parcare daca nu te-a atins asa pe lungime de unu doi cm nu-i multumit, neatent, as avea o multime de epitete si comparatii. Dar sunt si copii din parinti tampiti, care nu au alta distractie decat sa zgarie masina pe toata lungimea, cu pix, cheie, maI ales daca parchezi masina pe trotuar si este si langa scoala. Am scoala langa bloc, se organizeaza excursii cu aturocarul, foarte bine. Scoala are o curte mare, foarte bine. Toti parintii stau pe trotuar cu copii asteptind dimineata autocarul si dupaamiaza sosirea autocarului. Corect ar fi ca sa intre in curtea scolii cu masinile proprii sa aspte plecarea sosirea, nu sa priveasca ca picati din luna ca faci manevre disperate sa poti iesi sau intra , pe trotuar sa parchezi sau ca nu ai loc de parcare si invirti in jurul blocului, lasi masina in alt loc deranjand pe altii. Poate citeste si cineva ca re va fi in situatia de a conduce copii , e mai corect sa astepta in curtea scolii. Zilele trecute, mai exact joi si vineri mi-au lasat dracii astea de copii amintiri neplacute- zgarieturi , pacat astai natia.
|
--------------------
dacia
solenza
- B33HRZ
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th July 2025 - 19:32 |