DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> NU INTELEG TEORIA, please help !!

EvilOne
post 10 Mar 2005, 22:52
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti/Alexandria




ce am observat din experienta, diferite grafice, plus un drum cam de 1000km pe autostrada cu o masuina cu consum instantaneu.

1. Pina la 50-60kmh consumul e mai bun in viteza inferioara decit in superioara. Exact exemplul dat de tine RION.Fara exagerari, adica a 1 la 50.
2.Dupa 60kmh(constant), consumul cel mai mic este obtinut in treapta cea mai mare, respectiv la turatia cea mai mica.

Nu sustin ca asta e adevarul absolut ramine de discutat, insa din ce am observat asa se prezinta lucururile. Din ce am citit mai sus, un singur lucru e fals si anume ca consumul cel mai mic e la turatia de cuplu maxim(constant). La acea turatie, motorul e cel mai eficient insa in mod sigur nu si cel mai ECONOMIC.



--------------------
Reno Megan Sedan (coaja) 1.6 2008
156
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 11 Mar 2005, 12:27
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




RIon, am verificat alaltaseara, dar cu motorul rece.
La 50 km/h in tr a 3-a consum instantaneu 7.5 litri.
La 50 km/h in tr a 4-a consum instantaneu 5.6 litri.
Voi incerca sa fac mai multe masuratori cu motorul cald, deoarece astea la rece nu sunt prea relevante. Insa trebuie sa mai astept sa treaca zapada, acum neavand unde sa ating viteze din astea astronomice. biggrin.gif
Am observat o chestie pe care nu mi-o pot explica. Daca vrei sa mergi intr-un anumit palier de viteza, consumul la acea viteza este diferit in functie de cum ai atins acel palier (prin cresterea sau scaderea vitezei).

This post has been edited by Sony: 11 Mar 2005, 12:29


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kaspersky
post 11 Mar 2005, 12:28
Post #33


maistru Zen


Group: Members
Posts: 1.063
Joined: 23 April 03
From: Cluj-Napoca




Deci uitati ce am obtinut eu:
Solenza 1.4 MPI

treapta III 50 km/h 2300 rot 5.4 l/100
treapta IV 50 km/h 1800 rot 4.7 l/100

Sper sa nu fi inversat consumurile. O sa mai fac consumul inca o data in week-end!


--------------------
KIA Cee'd SW 1.6 GSL Base 2008
"Să fii patriot în România înseamnă să puți a iesle în timp ce constați că toate celelalte popoare ne sunt inferioare."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 11 Mar 2005, 12:30
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Cum ai determinat consumurile astea la Solenza? Prin ce metoda?


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kaspersky
post 11 Mar 2005, 12:35
Post #35


maistru Zen


Group: Members
Posts: 1.063
Joined: 23 April 03
From: Cluj-Napoca




Prin metoda citirii displayului calculatorului de bord! (vezi http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=6283&hl= )


--------------------
KIA Cee'd SW 1.6 GSL Base 2008
"Să fii patriot în România înseamnă să puți a iesle în timp ce constați că toate celelalte popoare ne sunt inferioare."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 11 Mar 2005, 12:36
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Nu am stiut ca ai asa ceva. smile.gif


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 11 Mar 2005, 14:27
Post #37


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




Sony, numar de rotatii?
Se bate ceva cap in cap... din forumle, si practica pe motoare cu carburatie, reiese una... la injectie la SLZ si LGN alta... oricum diferenta de litraj intr SLZ si LGN e prea mare...
ceață mare...

This post has been edited by RIon: 11 Mar 2005, 14:33


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 11 Mar 2005, 14:48
Post #38


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




QUOTE(Sony @ 11 Mar 2005, 13:27)
[...]
Am observat o chestie pe care nu mi-o pot explica. Daca vrei sa mergi intr-un anumit palier de viteza, consumul la acea viteza este diferit in functie de cum ai atins acel palier (prin cresterea sau scaderea vitezei).
*


Pentru calculatorul de bord, "Consum instantaneu" nu exista. Ceea ce este prezentat sub aceasta eticheta este de regula "consumul mediu pe ultimii X metri" sau "consumul mediu in ultimele Y secunde". Cu cît X- respectiv Y sunt mai mici, indicatia e mai aproape de "instataneu" dar precizia masurarii scade. Se cauta un compromis intre acesti doi factori.

Prin urmare, indicatia incepe sa aiba semnificatie abia dupa X, respectiv Y

Stie cineva cit este X- sau Y?

os

This post has been edited by os: 11 Mar 2005, 14:57


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kaspersky
post 11 Mar 2005, 14:54
Post #39


maistru Zen


Group: Members
Posts: 1.063
Joined: 23 April 03
From: Cluj-Napoca




daca bine retin, la mine x=20m, cind am facut masuratorile am mers ~300m viteza&turatie contanta si consumul se stabilizase!

This post has been edited by kaspersky: 11 Mar 2005, 14:56


--------------------
KIA Cee'd SW 1.6 GSL Base 2008
"Să fii patriot în România înseamnă să puți a iesle în timp ce constați că toate celelalte popoare ne sunt inferioare."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 11 Mar 2005, 15:00
Post #40


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




QUOTE(RIon @ 11 Mar 2005, 15:27)
[...] oricum diferenta de litraj intr SLZ si LGN e prea mare [...]
*


Logan mergea cu motorul rece. Calculatorul motorului stie asta si imbogateste amestecul. Este asadar normal ca masina sa consume substantial mai mult.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 11 Mar 2005, 15:06
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




QUOTE(kaspersky @ 11 Mar 2005, 16:54)
daca bine retin, la mine x=20m, cind am facut masuratorile am mers ~300m viteza&turatie contanta si consumul se stabilizase!
*



Intrebare de 10 puncte (de la mine): al tau e facut special pentru injectia de la SLZ? Stii ca difera de DSN, nu? Ca ai presiune in rampa constanta, iar debitul depinde si de depresiunea din galerie, nu doar de durata injectiei...

This post has been edited by Sergiu: 11 Mar 2005, 15:07


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bihomoldoveanul
post 11 Mar 2005, 16:11
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 515
Joined: 31 December 03
From: Bucuresti




Masina nu are nici o legatura cu graficele de pe hirtie. Cum bine remarca cineva mai devreme motorul nu este suspendat in timp si spatiu si nici nu functioneaza in gol.
Intr-o situatie in care incerci sa simulezi aceasta suspendare - adica la drum lung fara schimbari de regim de mers, consumul optim se obtine la turatia de cuplu maxim in treapta cea mai mare de viteza. End of story.
In viata reala consumul masinii nu este dat insa de regimul motorului in sarcina minima. Diferenta intre consumul urban si consumul extraurban se realizeaza exclusiv la semafor. In punctul respectiv aproape ca nu conteaza distantele ci doar timpul si fortele implicate. Ai o forta inertiala pe care trebuie sa o infringi in unitatea de timp. Daca doua masini identice pleaca de la semafor, soferii schimba vitezele identic doar ca unul accelereaza la fund iar altul abia porneste - cel care a plecat in vina va avea un consum aproximat de 25% iar cel molcom de de 7%. Nu conteaza ce turatie ai in punctul t0 in treapta a treia, conteaza ce turatie aveai cu o secunda mai devreme si masa autovehicolului. Cu cit diferenta dintre cele doua turatii este mai mare cu atit consumul este mai mare.


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 11 Mar 2005, 16:19
Post #43


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04





Admir aplombul cu care ne explici cum sta treaba. Dar nu pot sa nu-ti amintesc despre:
QUOTE(Bihomoldoveanul @ 11 Mar 2005, 17:11)
[...] consumul optim se obtine la turatia de cuplu maxim in treapta cea mai mare de viteza. End of story[...]
*


Daca n-ar exista forte rezistente. Dar - surpriza! - acestea exista si au proasta inspiratie sa varieze neliniar cu viteza.

QUOTE(Bihomoldoveanul @ 11 Mar 2005, 17:11)
Ai o forta inertiala
*


Vezi mai sus capitolul "rezistenta la inaintare"

"End of Story" pune-l la stories; aici vorbim despre realitate.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Solenza
post 11 Mar 2005, 16:44
Post #44


Solenza... prima iubire!


Group: Members
Posts: 912
Joined: 4 July 04
From: Buc (Ap. Patriei)




Frate.. Consum minim la CUPLU MAXIM! A 3a la 2500 ia mai putin decat a4a la 45km/h la 1500-1700.. Asta mi se intampla si la SLZ! Asta numai la mers in oras..
Mi se duce mult mai repede benzina cand merg cu a4a la 50.. Daca merg in oras cu maxim a3a consumu e mai mic!


--------------------
Citroen C3 1.4Hdi 2011 - Inca numere rosii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Solenza
post 11 Mar 2005, 16:47
Post #45


Solenza... prima iubire!


Group: Members
Posts: 912
Joined: 4 July 04
From: Buc (Ap. Patriei)




QUOTE(os @ 11 Mar 2005, 16:19)

Daca n-ar exista forte rezistente. Dar - surpriza! - acestea exista si au proasta inspiratie sa varieze neliniar cu viteza.
Vezi mai sus capitolul "rezistenta la inaintare"

*



Ce zici tu aici e ca si cum ai zice... Daca eram presedinte... 168.gif Ideea e ca in aceleasi conditii meteo, consumul e mai mic la cuplu maxim!


--------------------
Citroen C3 1.4Hdi 2011 - Inca numere rosii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 11 Mar 2005, 16:55
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




QUOTE(Adrian_Solenza @ 11 Mar 2005, 18:47)
Ce zici tu aici e ca si cum ai zice... Daca eram presedinte... 168.gif Ideea e ca in aceleasi conditii meteo, consumul e mai mic la cuplu maxim!
*



Ce zici tu aici e ca si cum nu ai avea ce face decat sa scrii (sau vorbesti). Lasand glumele (sau ironiile) la o parte, rezistentele alea neliniare influenteaza clar! Ce naiba, daca ai avea 10 viteze la motorul de DSN/SLZ/LGN, si teoretic in treapta 10 ai avea viteza de 300 km/h la turatia de cuplu maxim, crezi ca aia ar fi viteza de consum minim?


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 11 Mar 2005, 17:06
Post #47


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




@Adrian_Solenta:
Well, asa sa fie.

Daca zici ca ai masurat inseamna ca eu (si cu mine cei care tocmai si-au postat indicatiile calculatoarelor de bord, si cu ei calculatoarele insele) ne inselam. Si nu numai ei, am postat la vremea respectiva linkuri spre Audi si spre ADAC si nu numai, care desigur se inseala si ei....

Au mai fost discutii de acest gen, dar în fond fiecare face ce doreste, eu ma retrag din discutie. Drum bun!

This post has been edited by os: 11 Mar 2005, 17:13


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 11 Mar 2005, 18:00
Post #48


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(os @ 11 Mar 2005, 17:06)
Au mai fost discutii de acest gen, dar în fond fiecare face ce doreste, eu ma retrag din discutie. Drum bun!
*



Os subiectul acesta este destul de complex, nu cred ca ai ales atitudinea cea mai potrivita.
Eu am aceeasi discutie cu clienti care pun motoare pe autobuze si camioane si care sunt total nemultumiti de nepotrivirea dintre curba de consum a motorului si consumul real al masinii. Intr-un final se ajunge la concluzia ca trebuie sa se faca masuratori pentru ca teoria unora si altora nu reuseste sa acopere toti factorii care intervin in rulajul masinii.
Parerea mea este ca ar trebui canalizata discutia mai mult catre latura ei practica, palpabila si pentru cei care nu au aprofundat prea mult in acest domeniu.





--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 11 Mar 2005, 18:05
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




@os, prea repede iti iei jucariile si pleci! Nu ai fi bun in politica. tongue.gif
@RIon, nu am fost atent la turatii. Am incercat sa mentin o viteza constanta mai mult timp pentru erori mai mici, dar asta este cam greu intr-un oras ca Bucuresti.


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 11 Mar 2005, 18:08
Post #50


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(Sony @ 11 Mar 2005, 18:05)
@os, prea repede iti iei jucariile si pleci! Nu ai fi bun in politica. tongue.gif
@RIon, nu am fost atent la turatii. Am incercat sa mentin o viteza constanta mai mult timp pentru erori mai mici, dar asta este cam greu intr-un oras ca Bucuresti.
*



Incearca si tu cand pleci spre Urziceni-Slobozia, drumul este perfect pentru probe...numa' sa nu bata vantu' in afara localitatii.

This post has been edited by tunderbird: 11 Mar 2005, 18:09


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 11 Mar 2005, 18:10
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Plec in seara asta la Fetesti, dar o iau pe A2! Daca nu voi pleca prea tarziu voi verifica. Pana la autostrada va fi si motorul cald.


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 11 Mar 2005, 18:12
Post #52


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(Sony @ 11 Mar 2005, 18:10)
Plec in seara asta la Fetesti, dar o iau pe A2! Daca nu voi pleca prea tarziu voi verifica. Pana la autostrada va fi si motorul cald.
*



Super! Da' cam bate vantul...in fine, om vedea.


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Solenza
post 11 Mar 2005, 18:17
Post #53


Solenza... prima iubire!


Group: Members
Posts: 912
Joined: 4 July 04
From: Buc (Ap. Patriei)




QUOTE(os @ 11 Mar 2005, 17:06)
@Adrian_Solenta:
Well, asa sa fie.

Daca zici ca ai masurat inseamna ca eu (si cu mine cei care tocmai si-au postat indicatiile calculatoarelor de bord, si cu ei calculatoarele insele) ne inselam. Si nu numai ei, am postat la vremea respectiva linkuri spre Audi si spre ADAC si nu numai, care desigur se inseala si ei....

Au mai fost discutii de acest gen, dar în fond fiecare face ce doreste, eu ma retrag din discutie. Drum bun!
*



Au mai fost stiu... Eu am postat ce am sesizat la mine... Si in fond, asta e! Fiecare merge cum vrea!


--------------------
Citroen C3 1.4Hdi 2011 - Inca numere rosii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 11 Mar 2005, 18:21
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




QUOTE(tunderbird @ 11 Mar 2005, 18:12)
Super! Da' cam bate vantul...in fine, om vedea.
*


Bate din aceeasi directie, asa ca ne-am putea face o parere pentru ca se pastreaza niste proportii. Nu au rost niste masuratori foarte exacte, datele valabile pe masina mea nu vor fi identice pe alt Logan.


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 11 Mar 2005, 22:49
Post #55


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Domnilor,

Mai intii va multumesc pentru reactii. Chiar am vorbit serios cînd am spus ca in fond fiecare face ce crede de cuviinta, pe buzunarul lui. Pina la urma nici nu vorbim de o diferenta de costuri (din cauza combustibilului) chiar asa mare.

Cu vreo citeva mesaje in urma, mi-am sintetizat opinia: pentru o viteza data, cea mai economica la combustibil e treapta cea mai mare pe care motorul o suporta (functioneaza stabil si raspunde la acceleratie). In postarile ulterioare acesteia, am explicat *de ce* cred eu ca-i asa (umplere mai buna, clapeta de aer/accelerare deschisa mai larg; peste o anumita turatie se adauga, mai ales pentru motoarele cu aprinderile clasica, functionarea mai buna a aprinderii la turatii mai joase). Kaspersky si Sony au postat rezultatele masuratorilor lor. Cel putin un producator de automobile (bunisoare, alea cu oooo), ca si diverse grupuri de discutii si asociatii fac aceleasi recomandari.

Tematica este intr-adevar complexa si interesanta, si-mi place s-o dezbat - ceea ce ar trebui sa se fi vazut. Dar eu sunt inginer, si prin urmare imi place sa inteleg - daca se poate cu formule, daca nu macar cu explicatii calitative. Pe vremea mea nu se preda religia la scoala, si "crede si nu cerceta " mi-e strain. De aceea solicit argumente si sunt bucuros sa ma las convins.

In final reiau si detaliez afirmatia de la inceputul acestui post: nu vorbim de cine stie ce economie majora, mai mult: traficul - mai ales cel de oras - nu permite intotdeauna alegerea libera a treptei de viteza. Pe deasupra, multi dintre noi (daca nu cumva toti) se asteapta de la mersul cu masina si la un pic de "fun factor", care nu se obtine asa usor mergînd batrîneste. Toate acestea ma conduc la a spune iar: la urma urmelor, fiecare-i liber sa conduca asa cum se simte mai confortabil.

Poate ne spun colegii interesati de experiment ce masuratori au mai facut.

Bafta,
os


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 11 Mar 2005, 22:57
Post #56


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




Salut!
Dupa parerea mea situatia e:
1) la mers constant (viteza constanta, drum drept, liber) e un consum mai mic in treapta de viteza mai mare, deci turatie redusa
2) la mers cu accelerari, decelerari, franari - oras e indicat un mers in treapta inferioara pt. rezerva de putere

P.S. Eu nu merg f subturat (nu sub 1800), dar nici constant turat (nu constant peste 3000)

Bafta!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bihomoldoveanul
post 12 Mar 2005, 10:20
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 515
Joined: 31 December 03
From: Bucuresti




QUOTE(os @ 11 Mar 2005, 18:19)
Daca n-ar exista forte rezistente. Dar - surpriza! - acestea exista si au proasta inspiratie sa varieze neliniar cu viteza...Vezi mai sus capitolul "rezistenta la inaintare"
"End of Story" pune-l la stories; aici vorbim despre realitate.
*



FYI inertia care cea mai costisitoare rezistenta care trebuie infrinta nu te afecteaza in deplasare rectilinie si uniforma, ba chiar dimpotriva. Fortele de frecare la nivelul rotilor nu sint liniare ci chiar constante, singurul exponent real este forta de frecare cu aerul. Cuplul maxim in ultima treapta nu-ti ofera cea mai putere overall, dar iti ofera cea mai buna eficienta pe treapta respectiva, deci cea mai buna eficienta in infringerea fortelor rezistente. Asta cumulat cu diferenta semnificativa de distanta (fata de o treapta inferioara in aceeasi plaja de turatii) duce la consumul minim per suta de km. Toti producatorii isi afiseaza cifrele consumului in ultima treapta la (hai sa zicem) 90km/h care, surpriza, la majoritatea masinilor coincide cu punctul de cuplu.
BTW, atitudinea de cenzurat pastreaz-o pentru tine si prietenii tai foarte apropiati.

QUOTE(Sergiu @ 11 Mar 2005, 18:55)
Ce naiba, daca ai avea 10 viteze la motorul de DSN/SLZ/LGN, si teoretic in treapta 10 ai avea viteza de 300 km/h la turatia de cuplu maxim, crezi ca aia ar fi viteza de consum minim?
*


Daca ai avea 10 viteze la masina ar insemna pur si simplu ca cutia de viteze este hilar supradimensionata pentru puterea motorului. Atit. In cazul unei masini in care transmisia este echilibrata nu se aplica teoria ta dar daca vrem sa ducem discutia in absurd de la viteza 6 incolo probabil masina ar incepe sa incetineasca pe masura ce tu tii acceleratia din ce in ce mai la fund in timp ce schimbi vitezele. In vid insa, altfel ar sta situatia smile.gif


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentine
post 12 Mar 2005, 11:29
Post #58


Old Timer


Group: Members
Posts: 1.074
Joined: 20 September 03
From: California




Parerea mea e ca oricum la 1500 de ture masina e cam subturata in a IV-a in oras. Chit ca consuma cu 0,5% mai putin, nu se merita, zic eu, pe termen lung sa mergi asa. Daca merg pana in 50 la ora numai cu a III-a (nici nu ajunge la 3000 de ture) daca nu, aIV-a, sau la peste 75-80, aV-a.


--------------------
Ford Focus 2009
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.

Atentie, atentie, si iar atentie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Daedalus
post 13 Mar 2005, 02:27
Post #59


sound addicted


Group: Members
Posts: 947
Joined: 1 March 05
From: Bucuresti




Cat mai merg cu Solenza merg cu a 3-a la 50 la ora si am undeva la 2.500 de ture aprox. Ma gandesc ca e mai bine. Oricum daca ii dau a 4-a trebuie s'o mai calc pana la vreo 60 ca altfel parca e subturata, tremura putin masina.
Oare artificiul asta depinde daca motorul merge pe injectie sau carburator? Nu cunosc principiile niciunuia, deci d'aia intreb. blink.gif


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI 2004 - B xx FTU
mda
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vv
post 14 Mar 2005, 11:15
Post #60


dilbert.com


Group: Members
Posts: 1.080
Joined: 10 June 04
From: Bucuresti




RIon - eu am mai facut niste teste si imi retrag afirmatia anterioara (aia cu consumul instantaneu mai mic in a II-a). Cred ca nu era acceleratia la fel de mult apasata.
Una peste alta, tind sa cred in continuare ca totusi la aceeasi 'talpa' (nu la acelasi rpm, cum a mai zis cineva conteaza cum ai ajuns la rpm-ul respectiv) consuma mai putin % in treapta mai mare. Problema e ca daca o bagi in viteza mare in oras, va trebui sa incetinesti pe portiuni pana la turatii foarte mici, si dup-aia cand o 'calci' iti va papa f. mult. Asta ar fi explicatia mea pentru 'consum mai mic in treapta mai mica, in oras'.


--------------------
Renault Grand Scenic 2008 - B.00.XXX
It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st June 2025 - 02:06
Forum Renault