Berlina '89 vs. berlina '96, conteaza vechimea sau nu
![]() ![]() ![]() |
Berlina '89 vs. berlina '96, conteaza vechimea sau nu
wizzard |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 2 March 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
1.4 - 2007 - Ambiance upgradat ex-Ford Sierra
ex-Dacia 1310 ex-Daewoo Matiz ex-Audi A4 Avant B5 1.9 TDI 110 CP |
|||
SilviuB |
![]()
Post
#2
|
Membru de BUKOWINA Group: Members Posts: 281 Joined: 19 August 04 From: Suceava-Bukowina ![]() |
Depinde de ce ai de gand sa faci peste cativa ani cu ea. Daca ai de gand sa o vinzi in cativa ani e mai buna o masina mai noua, iar daca vrei sa o tii pana la ,,moarte" ia-ti una mai veche. Si apropo, o dacie din '98 bine intretinuta peste 2-3 luni nu ar trebui sa fie mai mult de 1.750 E.
|
--------------------
VW
POLO
2005
- 8XSYL
|
|
Sir_Alex |
![]()
Post
#3
|
![]() Mem Brew fara alcool Group: Members Posts: 443 Joined: 2 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Teoretic, ce este mai nou este mai bun sau mai putin "cazut". Eu cred ca cel mai important este sa fie o masina in stare buna de functionare si sa verifici in principal ceea ce nu se poate remedia usor. Daca gasesti o masina care in esenta sa fie in stare buna, consumabile mai schimbi.
|
--------------------
BMW / Dacia
320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v
2003/2007
- B-XX-TDI Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
|
|
george_d |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 343 Joined: 10 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu am o dacie din 85. Acum 4 ani am bagat vreo 30 de buli ca sa-i fac tabla (podea, fete usi, aripi, etc) plus vopsitorie si alte maruntisuri si regret optiunea pt ca la vanzare masina fiind veche nu o sa recuperez banii, pe unde a fost sudata o sa rugineasca, vopseaua nu se compara cu aia origina.
Cel mai bine iei o masina mai noua pt ca: arata mai bine in general, bord CN baga caldura bine si nu vei avea probleme cu aburitu parbrizului, la vanzare recuperezi un procent mai mare din banii investiti, poti sa-i faci Casco (si la alte firme in afara de Asirom unde pt o masina de 20 ani platesti cat pt una noua) si lista ar putea continua... |
--------------------
Dacia
1210
|
|
wizzard |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 2 March 05 ![]() |
Vad ca sunteti adeptii masinii mai noi. Nu vreau... Mai bine va zic ce vreau: o masina ieftina care sa ma tina 2-3 ani (maxim). Daca va rezista mai mult este si mai bine. Ma gandesc si la varianta GPL pe care vreau sa il montez eu, dar asta e doar o idee. Vreau o masina intretinuta la care sa ma tina tabla si motorul 3 ani. Am vazut dacii mai vechi care aratau si mergeau mai bine decat cele noi, din cauza asta merg eu pe varianta cu masina mai veche...
Si acum e vremea pentru niste calcule: 1. Iau o berlina din 89 in stare buna, ingrijita, tabla si motor OK - pret 500-800Eur. Peste 3 ani o vand cu 300 Eur (daca o vand si nu o donez). Inseamna o pierdere de maxim 5-800Eur (pretul de achizitie). 2. Iau o berlina din 98 in stare buna - pret 1700-1900 Eur. Peste 3 ani daca mai iau 7-800 pe ea e bine. Asta inseamna o pierdere de cel putin 1000Eur. La prima varianta am avantajul unui pret de achizitie mic. In 30 mil iau o masina buna, schimb ulei, bujii etc. (consumabile) si ... la drum. La 20-30 mil poti experimenta - nu ai de pierdut o suma mare, pe cand la 60-70mil... e cam mult sa-ti permiti asumarea unui risc. Plus ca mai este un element: poate am ghinion si masina nu este chiar asa OK la tabla si motor. Si atunci bag bani sa o fac in jur de 30 mil ambele. Pai una este 30 mil peste un pret initial de achizitie de 20-30 mil si alta peste un pret de achizitie de 60-70 mil. Cam asa vad eu lucrurile... Am o intrebare. Am vazut in multe anunturi ca specificau RK la motor de 1-2 ani si tinichigerie la fel. Asta poate ascunde defecte ale masinii sau este un avantaj? E bina ca masina sa fi fost vopsita de un an sau de 2-3 ani? Va multumesc pentru raspunsuri. |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 - 2007 - Ambiance upgradat ex-Ford Sierra
ex-Dacia 1310 ex-Daewoo Matiz ex-Audi A4 Avant B5 1.9 TDI 110 CP |
|
adumitrachy |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
Sunt oarecum off-topic.De ce ziceti ca daciile din 98 o sa se ieftineasca? Eu am dacie din 98
![]() |
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
jaf |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru din mijloc Group: Members Posts: 641 Joined: 25 May 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
teoretic trebuie sa scada.. dar pratic mai greu umpic
![]() |
--------------------
trotineta
tri roti
2012 ful vidaut chiele "ati facut dacia de rasul lumii cu 'inventiile' voastre"
|
|
tarzy |
![]()
Post
#8
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(adumitrachy @ 9 Mar 2005, 16:26) pentru ca-s cu o clasa mai jos fata de alea mai noi, adica nu au injectie @wizzard cam ai dreptate, o masina mai veche dar bine intretinuta e o alegere mai buna. ai de pierduta la capitolul bord, cel CN este cu mult mai avantajos si CV, mai greu sa gasesti o dacie de pana in 90 cu 5 viteze. |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
wizzard |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 2 March 05 ![]() |
Am vazut un anunt cu dacie din 90 (sau 89) cu bord CN (evident nu era din fabrica cu asa ceva). Ce avantaje are bordul acesta? Cutia de viteze as putea s-o schimb din 4+1 in 5+1. La fel si aici: am vazut dacii din 80 si ceva care aveau cutie 5+1. Mi-am amintit: un alt avantaj al daciilor mai vechi este reprezentat de barile de protectie metalice care sunt mai rezistente la mici incidente fata de cele din plastic (bine, asta nu este un motiv pentru care sa renunti la o Dacie din 96 pentru una din 88
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 - 2007 - Ambiance upgradat ex-Ford Sierra
ex-Dacia 1310 ex-Daewoo Matiz ex-Audi A4 Avant B5 1.9 TDI 110 CP |
|
steph |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 775 Joined: 18 July 03 From: Bucuresti ![]() |
daca nu ai bani pt. una mai noua inceraca ceva 95 adica cea cu faruri patrate taiate de capota in colturi cu bord de cn si vopsea metalizata
![]() te legi la cap fara sa te doara cu o dacie de 15 ani |
--------------------
Toyota
Yaris
TS
- Bucuresti
|
|
wizzard |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 2 March 05 ![]() |
Nu vreau vopsea metalizata. Mi-as dori alba, dar conteaza mai mult starea tenica a masinii decat culoarea. Ideea era ca o dacie din 89 poate fi mai buna dpdv tehnic decat una din 96. Din cate am auzit, daciile din 91-95 sunt foarte slabe la tinichigerie. Ideea este sa ies cat mai ieftin atat la ahizitie cat si la intretinere. Mai mult de trei ani nu cred ca o tin, dupa care imi voi lua una noua (Dacia sau Ford sau...).
|
--------------------
Dacia
Logan
1.4 - 2007 - Ambiance upgradat ex-Ford Sierra
ex-Dacia 1310 ex-Daewoo Matiz ex-Audi A4 Avant B5 1.9 TDI 110 CP |
|
Radduu |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 526 Joined: 16 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(jaf @ 9 Mar 2005, 17:16) teoretic trebuie sa scada.. dar pratic mai greu umpic ![]() eu asa cred si sper din tot sufletul sa fie asa,,,in germania dai un pachet de tigari pe un bmw in legatura cu daciile vechi si noi....eu am cumparat o dacie din 86 acum 3 ani, merge perfect, nu am avut nici o problema . Conteaza f mult ce a patit masina respectiva. Poti sa iei o dacie din 80 sa mearga perfect sau poti sa iei un cazan din 2000, sau invers, totul depinde de la masina la masina, iar la cele vechi te avantajeaza anul de fabricatie, ca in functie de acesta se stabileste pretul unei dacii nu de felul cum merge. Parerea mea ![]() This post has been edited by Radduu: 9 Mar 2005, 20:56 |
--------------------
Dacia
1300 /1310
1983
- B If you can't find something to live for, Then you best find something to die for
|
|
steph |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 775 Joined: 18 July 03 From: Bucuresti ![]() |
la o masina veceh nu poti face casco ....
dacie alba am eu si in afara de faptu ca atrage mai putin caldura vara e naspa... la dacie asta a fost cea mai proasta vopsea... nu a patit nik inca in 5 ani da nu e timpu pierdut... mergi pe una mai noua parerea mea |
--------------------
Toyota
Yaris
TS
- Bucuresti
|
|
wizzard |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 2 March 05 ![]() |
Albul este mai usor de intretinut (a se citi mai ieftin) decat un metalizat. Parerea mea "care este"
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 - 2007 - Ambiance upgradat ex-Ford Sierra
ex-Dacia 1310 ex-Daewoo Matiz ex-Audi A4 Avant B5 1.9 TDI 110 CP |
|
steph |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 775 Joined: 18 July 03 From: Bucuresti ![]() |
haha asta crezi tu .... te referi ca in cazu unui accident se gaseste noanta mai repede??... te inseli ... asa credeam si eu ca exista alb si atat dar dupa 2 incidente minore 2 vizite la service ( facute pe casco la service agreat de asirom deci nu in fata blocului cu nea gheorghe) uite cum am 3 nuante de alb pe masina
![]() se vad daor cand e foarte curata si cand esti atent ... sau poate le vad eu ca le shtiu ... dar stai linistit ca se vad. ![]() |
--------------------
Toyota
Yaris
TS
- Bucuresti
|
|
wizzard |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 2 March 05 ![]() |
Si daca o aveai albastru metalizat, acuma te puteai lauda cu trei nuante de albastru metalizat, nu? Diferenta e ca pe cea alba ai platit un pret, iar pe cea metalizata ai fi platit mai mult. Iar daca are si putin praf pe ea ai spus ca nu prea se cunoaste - rezulta avantaj vopsea alba
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 - 2007 - Ambiance upgradat ex-Ford Sierra
ex-Dacia 1310 ex-Daewoo Matiz ex-Audi A4 Avant B5 1.9 TDI 110 CP |
|
SilviuB |
![]()
Post
#17
|
Membru de BUKOWINA Group: Members Posts: 281 Joined: 19 August 04 From: Suceava-Bukowina ![]() |
Daca vrei neaparat o Dacie mai veche de '89 poti sa cauti una adusa din Germania sau Ungaria ca au tabla mai buna. S-ar putea sa mai gasesti prin Ungaria, poate nu le-au luat romanii toate inapoi .
|
--------------------
VW
POLO
2005
- 8XSYL
|
|
george_d |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 343 Joined: 10 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Wizzard, am si eu o intrebare: tu ai mers cu o singura Dacie pana acum?
Iti spun eu care e diferenta bord CN - bord vechi: la CN iti baga caldura mult mai repede, cu debit mare si dezabureste parbrizul f repede. La ala vechi cum da putin frig si umezeala stai cu o mana pe volan si cealalta pe parbriz. |
--------------------
Dacia
1210
|
|
wizzard |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 2 March 05 ![]() |
Am mers cu 4 bucati
![]() 1. Ex-a familiei 89, facuta pt export Km putini (imi pare rau ca am dat-o) 2. O berlina din 85-86 - masina era varza dar mergea 3. Un papuc din 2001 pe injectie - avea frana f sensibila, in rest nu-mi placea ca nu vedeam in oglinda retrovizoare... 4. Un break de prin 96-97 cu bord de CN, cam troncanea pe fata, mergea binisor dar nu era o masina ingrijita (era pe firma) Singura cu probleme la incalzire din cele de mai sus e nr 2: incepea sa bage caldura mult mai greu (aproape cand ajungeai la destinatie ![]() PS: Statul cu o mana pe parbriz si cu una pe covrig nu are la baza tipul de bord (CN sau altul) ci eficienta sistemului de incalzire. Plus ca te costa cel mult 2.000.000 lei ca sa rezilvi o problema de genul "incalzire in dacia 1310". This post has been edited by wizzard: 10 Mar 2005, 10:22 |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 - 2007 - Ambiance upgradat ex-Ford Sierra
ex-Dacia 1310 ex-Daewoo Matiz ex-Audi A4 Avant B5 1.9 TDI 110 CP |
|
wizzard |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 2 March 05 ![]() |
@Silviu: nu cred ca se merita ca pentru o masina de max 1.000 eur sa bati drumul pana in ungaria sa vezi ce dacii sunt p-acolo si eventual sa iei una pentru ca-s mai bune. Pai toata distractia te mai cost cel putin 7-900 eur, nu crezi? La banii astia (poate mai pun o suta doua) si-mi iau una pe injectie din 2001...
Majoritatea romanilor (nu toti) nu se prea ingrijesc de masinile pe care le au fie astea dacii sau straineze. Te gasit gasesti masini ingrijite si din 80 si ceva si din 2000, la fel cum gasesti foarte multe jafuri si din 80 si din 2000 (inclusiv straineze). |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 - 2007 - Ambiance upgradat ex-Ford Sierra
ex-Dacia 1310 ex-Daewoo Matiz ex-Audi A4 Avant B5 1.9 TDI 110 CP |
|
george_d |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 343 Joined: 10 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai tocmai ca are la baza fix tipul de bord pt ca la CN caloriferul e in masina acuns in bord, le restu e sub grila din fata parbrizului. Sistemul de incalzire e mult mai bun ca CN. Totusi nu modelul bordului e criteriul de baza dupa care trebuie sa alegi masina.
|
--------------------
Dacia
1210
|
|
constantin gabriel |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 29 June 04 From: brasov ![]() |
Eu am o dacie din 1984 pe care am cumparat-o acum vreo 4 ani. Am dat atunci 16 milioane pe ea si eram foarte incintat de prima mea masina. In primii doi ani am mai bagat aproape 70 de milioane in ea din mers. Am si lucrat cu ea si in doua veri nu am simtit banii pe care ii aruncam in ea, fiind in plin sezon... Acum vreau s-o vind si nu pot sa cer mai mult de vreo 25 de milioane pe ea din cauza anului de fabricatie. Teapa mea... Si sincer sa fiu dupa citi bani am bagat in ea, am probleme la cutia de viteze, am probleme cu tabla... la doi ani dupa ce am vopsit-o e ruginita iar toata, incalzire nu prea am, dezaburirea... nici aia... sa nu mai zic cum ploua in ea... am niste lacuri glaciare sub presuri...
Acum ma dau cu o dacie din '99 si sint super multumit de ea. Am incalzire, am dezaburire, usile se inchd si se deschid usor, nu sint lasate, macaralele de la geamuri se ridica usor... ce sa mai zic... nu se compara cu '84. Urmatoarea masina pe care o sa mi-o cumpar (nu stiu cind va fi asta) va fi o masina noua 100%. Nu as sfatui pe nimeni sa-si ia dacie mai veche de 5,6 ani... Nu se merita.. Calculele alea cu nu stiu cit mai bagi in ea dupa ce o cumperi... sint departe de adevar... Stai sa vezi cind o sa incepi sa ramai cu ea prin intersectii si nu mai porneste, si atunci vezi cit o sa te mai coste... |
--------------------
Dacia
Berlina
- BV24GBI
|
|
tarzy |
![]()
Post
#23
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(wizzard @ 9 Mar 2005, 19:30) Am vazut un anunt cu dacie din 90 (sau 89) cu bord CN (evident nu era din fabrica cu asa ceva). Ce avantaje are bordul acesta? Cutia de viteze as putea s-o schimb din 4+1 in 5+1. La fel si aici: am vazut dacii din 80 si ceva care aveau cutie 5+1. Mi-am amintit: un alt avantaj al daciilor mai vechi este reprezentat de barile de protectie metalice care sunt mai rezistente la mici incidente fata de cele din plastic (bine, asta nu este un motiv pentru care sa renunti la o Dacie din 96 pentru una din 88 ![]() pe aia veche poti sa pui relativ usor atat bord de CN cat si cutie de 5+1, problema este ca nu-ti vei recupera niciodata banii. nici macar ceva sperante sa vinzi pe alea vechi, nimeni nu o sa cumpere CV de 4+1 iar bordul este destul de ieftin de nou ca sa nu te incurci cu sh. din cate stiu eu o CV5+1 SH este cam 5 mil si-i cam loterie curata ca nu prea stii ce iei, daca mai adaugi inca 2 mil ptr montat eu yic ca nu prea merita schimabraea doar de dragul schimbarii. |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
bodixxl511 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 8 March 05 From: Slobozia ![]() |
am observat ceva: lumea zice : bai vere, astea noi nu vezi ce prost merg fatza de alea din `85? ia uite zgomot la motor si etc......defapt problema consta in conducator: majoritatea detinatorilor de berline mai noi...tureaza cand pleaca pana la 3500-4000 si calca ambreiajul aproape de fund.....iar detinatorii de dacii mai vechi ( care mai au experienta in condus ) s-au prins si ei ca pot pleca la fel de bine fara sa tureze atat de mult, ci doar iau piciorul de pe ambreiaj....deci..parerea mea...una noua pentru ca nu o sa ai atatea probleme cu ea, si nu stii prin cate a trecut aia veche.....cati km are intr-adevar...cate accidente....etc...una noua macar are tabla mai sanatoasa.....
|
-------------------- |
|
wizzard |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 2 March 05 ![]() |
m-ati bagat in ceata... si totusi sa dau 1500eur pe una din 96 si peste 3 ani sa o dau cu 500 (daca iau si atat) sau sa dau 500 pe una din 88-89 sa trag de ea 3 ani si pe urma o arunc (desi un 100 Eur tot e posibil sa mai scot pe ea)? Apropo: ati vazut cate dacii din 81-92 sunt in Bucuresti? Daca e nevoie sa bagi asa multi bani in ele de ce le mai tin proprietarii? Pai la 500eur valoarea ei daca trebuie sa bagi 30-40 mil in ea ca sa mearga ok (nu zic 70 mil cum a facut gabriel) mai bine iei direct una din 98-99. Nu credeti ca asa ar gandi toti soferii de dacii vechi? Si de ce nu o fac? Intreb numai, nu dau cu parul.
![]() This post has been edited by wizzard: 11 Mar 2005, 00:18 |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 - 2007 - Ambiance upgradat ex-Ford Sierra
ex-Dacia 1310 ex-Daewoo Matiz ex-Audi A4 Avant B5 1.9 TDI 110 CP |
|
steph |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 775 Joined: 18 July 03 From: Bucuresti ![]() |
wizzard o dacie din 99 o iei cu 1700-1800 sau mai putin daca ai avea banis a iei una pe injectie 2000 ar fis i mai bine.
nu o sa scada atat de mult pretu ... daca o dai peste 3 ani mnai iei 1200 pe ea. bord cn... calduraaaa multa si dezaburire rapida. vad ac esti foarte hotarat pe cea < 90 de ce ne mai intrebi daca o gramada de oameni iti spun ca e sinucidere sa iei dacie de 15 ani. e rupta coapta dusa .... |
--------------------
Toyota
Yaris
TS
- Bucuresti
|
|
Radduu |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 526 Joined: 16 April 04 From: Bucuresti ![]() |
trebuie sa ai bulan sa gasesti o masina veche in stare perfecta
|
--------------------
Dacia
1300 /1310
1983
- B If you can't find something to live for, Then you best find something to die for
|
|
wizzard |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 2 March 05 ![]() |
Motivatia mea pentru una din 86-90 (cea cu patru faruri) este in primul si in primul rand de ordin financiar, adica pret de achizitie. Am avut in familie o dacie berlina 89 facuta pentru export, care avea in jur de 80.0000km cand am dat-o (acum 3-4 ani). Masina mergea brici: caldura, nu batea, nu facea, nu dregea... Sunt constient ca sansele sa gasesc una ca asta sunt foarte mici, dar totusi sunt. Si mie mi-e frica sa nu dau peste o bomba. Pe de alta parte una din 96-97 nu stiu daca se merita pentu ca diferenta fata de una din 99-2000 (ultimul model carburatie) este mica 1-200 Eur. Dar de la 20 pana la 70 mil e totusi diferenta mare, asta insemnand credit. Daca va fi nevoie voi merge pe varianta asta, dar intai vreau sa ma asigur ca este singura solutie. Am mai spus dupa 2-3 ani imi iau altceva (sper sa fie ceva nou). Deci imi trebuie o masina care sa ma tina 3 ani. Dupa aceasta perioada pot sa o arunc. As vrea sa aud mai multe pareri si de la cei cu dacii mai noi (>96) si de la cei cu dacii mai vechi (86-91).
PS: este adevarat ca Break-ul consuma mult mai mult decat berlina? care este explicatia? This post has been edited by wizzard: 11 Mar 2005, 03:14 |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 - 2007 - Ambiance upgradat ex-Ford Sierra
ex-Dacia 1310 ex-Daewoo Matiz ex-Audi A4 Avant B5 1.9 TDI 110 CP |
|
frmoett |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 17 December 04 ![]() |
QUOTE(wizzard @ 11 Mar 2005, 03:12) Motivatia mea pentru una din 86-90 (cea cu patru faruri) este in primul si in primul rand de ordin financiar, adica pret de achizitie. Am avut in familie o dacie berlina 89 facuta pentru export, care avea in jur de 80.0000km cand am dat-o (acum 3-4 ani). Masina mergea brici: caldura, nu batea, nu facea, nu dregea... Sunt constient ca sansele sa gasesc una ca asta sunt foarte mici, dar totusi sunt. Si mie mi-e frica sa nu dau peste o bomba. Pe de alta parte una din 96-97 nu stiu daca se merita pentu ca diferenta fata de una din 99-2000 (ultimul model carburatie) este mica 1-200 Eur. Dar de la 20 pana la 70 mil e totusi diferenta mare, asta insemnand credit. Daca va fi nevoie voi merge pe varianta asta, dar intai vreau sa ma asigur ca este singura solutie. Am mai spus dupa 2-3 ani imi iau altceva (sper sa fie ceva nou). Deci imi trebuie o masina care sa ma tina 3 ani. Dupa aceasta perioada pot sa o arunc. As vrea sa aud mai multe pareri si de la cei cu dacii mai noi (>96) si de la cei cu dacii mai vechi (86-91). PS: este adevarat ca Break-ul consuma mult mai mult decat berlina? care este explicatia? Eu am avut 3 Dacii din generatiile 80, 91, 98. Toate le-am cumparat second hand. Daca iti cumperi o masina din 90, o sa dai bani putini pe ea, dar cand te apuci sa carpesti tinichigeria+vopsea+ alte reparatii o sa-ti dai seama ca nu merita. Ai mai multe probleme tehnice care o sa te sacaie zilnic si oricat ai repara nu ajungi sa o aduci la starea uneia mai noua cu 5-6 ani sa zicem. Eu sunt de parerea sa iti iei o masina cat mai noua,in limita banilor pe care ii poti face rost, chiar daca o sa o tii numai 3 ani. Gandeste-te ca te lasa bateria, peste o luna caloriferu' curge, apoi electromotorul, mai schimbi un set motor, etc., in 3 ani ai timp poti trece prin toate etapele astea. Bineinteles mare atentie la nr de km (reali) si la starea masinii, conteaza f. mult cum a fost folosita. Referitor la consumul Break-ului, ultima mea masina a fost Break din 98, cu motor de 1600. E adevarat ca masina e putin mai grea dar nu am sesizat diferente mari de consum fata de berlina. |
--------------------
Renault
Megane II
2007 / Manager Renault Megane Sedan Manager 2007, 1.5 dCi, 85 CP
|
|
constantin gabriel |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 29 June 04 From: brasov ![]() |
Mai omule... daca te hotarasti pe masina veche iti vind eu dacia mea din '84. Eu am bagat o gramada de bani in ea de cind am luat-o si sa nu mai vorbim de sentimente, daca sintem tot la capitolul investitii...
"Gandeste-te ca te lasa bateria, peste o luna caloriferu' curge, apoi electromotorul, mai schimbi un set motor, etc., in 3 ani ai timp poti trece prin toate etapele astea. Bineinteles mare atentie la nr de km (reali) si la starea masinii, conteaza f. mult cum a fost folosita." frmoett Eu am trecut prin toate astea si cel care imi va cumpara masina va vedea ca am o gramada de piese noi pe ea... prea curind nu o sa mai patesti asa ceva. In schimb am ceva probleme la cutie, dar daca te gindesti sa pui alta in 5 trepte, nici nu conteaza... si ar mai fi urmele de rugina pe care nu ai cum sa nu le observi pe o dacie din '84... 30.000.000 ROL pretul negociabil... Masina valoreaza mult mai mult decit atit, si daca vrei mai multe detalii da-mi un semn... |
--------------------
Dacia
Berlina
- BV24GBI
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 12:25 |