Dacia 1310 Li, "Chip tuning" - computerul de pe 1,6 pe 1,4
![]() ![]() ![]() |
Dacia 1310 Li, "Chip tuning" - computerul de pe 1,6 pe 1,4
bosolanu_ |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 25 May 08 From: Timisoara / Dr.Tr.Severin ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 Li
2003
- MH-03-BWG
|
|||
fiderzen |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.063 Joined: 5 March 04 From: bucuresti-militari ![]() |
au mai incercat multi...unii inca merg cu varianta asta
![]() ![]() |
--------------------
BMW
e36
320i sedan
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
da, o sa avem un morot de 1,4 litri care mananca MAi multa benzina si se uzeaza mai rapid.
Fantastic! |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
mad toz |
![]()
Post
#4
|
![]() fan dacia-reno Group: Members Posts: 1.334 Joined: 26 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Ca mananca mai mult sunt de acord, dar de ce sa se uzeze mai repede?
Din cate stiu motorul de 1.6 se tureaza mai putin decat cel de 1.4 . |
--------------------
Dacia
1310
1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm 2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
aia pentru ca 1,6 are cuplu mai mare si de aici rezulta ca e un motor pe care il turezi mai putin.
ce zici, o sa aibe cuplul mai mare motorul de 1,4 punand partea de control a aprinderii pe el ? motorul de 1,6 are si alt arbore cotit. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
payty |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
da' tot nu ne-ai lamurit de ce se uzeaza mai repede...
eu zic ca merita incercat. asa cum unii pun carburatoare fantastic de mari pe motorul de 1.3 sau 1.4, de ce nu ar merita incercata schimbarea calculatorului de injectie? daca consumul e decent, cred ca merita. atentie totusi ca calculatorul de 1.6 are incluse si legile de avans la aprindere corespunzatoare acestui motor, care difera un pic de cele de la 1.4. daca aveai delcou ca sa poti sa te joci cum vrei tu, invartindu-l mai la stanga sau mai la dreapta era ok. This post has been edited by payty: 11 Feb 2009, 08:39 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
da' ce treaba are comparatia cu carburatorul? Ca injectorul ramane tot de 1,4, mai bine ziceai ca schimba delcoul cu unul de 1,6. Cu calculatorul schimbat bine nu o sa-i fie, difera curbele de avans.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bosolanu_ |
![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 25 May 08 From: Timisoara / Dr.Tr.Severin ![]() |
Pai injectorul de pe 1,4 e diferit de cel de pe 1,6? Eu credeam ca din computer comanda injectorul sa lase mai multa benzina sa treaca :-?
Cred ca maine am sa incerc si corpul clapeta de pe 1.6 pe 1.4 ![]() |
--------------------
Dacia
1310 Li
2003
- MH-03-BWG
|
|
argon |
![]()
Post
#9
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
parca are gaura mai mare.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Daca la carburatie motorul TRAGE AMESTEC cam cit are nevoie (bine, si aici pot interveni uneori dozaje diferite), la injectie calculatorul e facut sa deschida injectorul un timp (mai mare sau mai mic, functie de cantitatea dorita) Acuma, sonda lambda da informatii si calculatorul corecteaza intrucitva cantitatea aia, dar probabil intr-o plaja; daca iese din acea plaja (sint tipuri/capacitati de motor diferite), nici gazele nu "ies" la ITP. In plus, cantitatea aia de benzina in plus va "spala" cilindrii, ungerea sufera, poate apare benzina in ulei. De aici uzura prematura. Ca sa nu mai vorbim de curba de avansuri, la 1,4 se folosesc avansuri mai mari. Ca atare, un calculator de 1,6 va oferi avansuri mai mici. Motorul tau de 1,4 nu se incalzeste mai tare putin? Daca da, iata inca o sursa de uzura mai pronuntata.
This post has been edited by diaconuliviu: 11 Feb 2009, 14:18 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
payty |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 11 Feb 2009, 08:40) da' ce treaba are comparatia cu carburatorul? Ca injectorul ramane tot de 1,4, mai bine ziceai ca schimba delcoul cu unul de 1,6. Cu calculatorul schimbat bine nu o sa-i fie, difera curbele de avans. comparatia cu carburatorul era facuta in ideea ca un carburator mare da mai multa benzina, iar calculatorul de 1.6 ar trebui sa dea si el mai multa benzina, dar fiind injectie, e mult mai precisa si probabil consumul mult mai mic decat in cazul in care schimbi carburatorul monocorp de dacie cu cine stie ce weber orizontal. @diaconuliviu: am mai vazut si eu pe net chestia asta cu spalatul cilindrilor de ulei. dar ma intreb si eu: avand in vedere ca pistonul urca si coboara in cilindru de sute sau chiar mii de ori pe minut - deci pt un relanti de 900 - de 15 ori pe secunda, si ca amestecul carburant sta neaprins o perioada foarte mica, cand are el timp sa spele cilindrul de ulei, cand in fractiunea de secunda imediat urmatoare, pistonul e iar "balacit" in uleiul din baie, si cilindrul uns la loc? Asta ca sa nu mai zic ca in faza de compresie, portiunea de cilindru care e in contact cu amestecul cu benzina e din ce in ce mai mica, pana cand ajunge egala cu 0 la PMS. Eu cred ca asta se intampla in cazul in care se merge cu un amestec atat de bogat incat bujiile se uda pur si simplu cu benzina. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
argon |
![]()
Post
#12
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(payty @ 11 Feb 2009, 22:53) comparatia cu carburatorul era facuta in ideea ca un carburator mare da mai multa benzina, iar calculatorul de 1.6 ar trebui sa dea si el mai multa benzina, dar fiind injectie, e mult mai precisa si probabil consumul mult mai mic decat in cazul in care schimbi carburatorul monocorp de dacie cu cine stie ce weber orizontal. cum sa dea mai multa, de unde sa stie cat e gaura injectorului? daca schimbi si corpul clapeta , atunci ai dreptate. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
da oricum calculatorul va "injecta" benzina in functie de tensiunea pe care o scoate sonda lambda.
Problema e ca motoarele astea nu prea sunt identice. Hai sa vedem daca eu stiu bine: motor 1,3 carburatie - identic cu 1,4 difera doametrul pistoanelor. motor 1,4 carburatie - identic cu 1,4 injectie, lipseste delcoul si pompa de benzina de pe el, mai are si placa de presiune de al unde are un mic magnet. motor 1,6 carburatie are alt arbore cotit, deci difera cursa pistonului in cilindru, deci clar avans mult diferit de 1,3 sau 1,4. daca la partea cu consumul sa zicem ca mai regleaza calculatorul ceva, la avansi el se va folosi de hartile prestabilite. Mai exista posibilitatea de a pune harta de aprindere a motorului de 1,4 si am scos exact un calculator de injectie de 1,4 identic cu cel pe care tocmai l-am inlocuit. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
Ov |
![]()
Post
#14
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
parerea mea este ca dupa cateva zile de mers, calculatorul o sa inceapa sa se comporte aproape la fel ca ala vechi
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(payty @ 11 Feb 2009, 21:53) [...] @diaconuliviu: am mai vazut si eu pe net chestia asta cu spalatul cilindrilor de ulei. dar ma intreb si eu: avand in vedere ca pistonul urca si coboara in cilindru de sute sau chiar mii de ori pe minut - deci pt un relanti de 900 - de 15 ori pe secunda, si ca amestecul carburant sta neaprins o perioada foarte mica, cand are el timp sa spele cilindrul de ulei, cand in fractiunea de secunda imediat urmatoare, pistonul e iar "balacit" in uleiul din baie, si cilindrul uns la loc? Asta ca sa nu mai zic ca in faza de compresie, portiunea de cilindru care e in contact cu amestecul cu benzina e din ce in ce mai mica, pana cand ajunge egala cu 0 la PMS. Eu cred ca asta se intampla in cazul in care se merge cu un amestec atat de bogat incat bujiile se uda pur si simplu cu benzina. Si totusi, timpii aia sint diferiti de zero. Spalare efectiva vei avea la rece, la cald o parte din ce e in plus se evapora. La cald intervine fenomen de dilutie mai ales ca segmentii nu-s etansi perfect. Daca etansarea ar fi perfecta toata benzina nearsa ar ramine deasupra segmentilor, asa... mai si scapa. In plus, acea benzina in exces nu arde, ca nu are cu ce, apare lipsa oxigenului. Acuma nu-ti inchipui ca acolo vei vedea balta de benzina, e fenomen micro, la fel si frictiunea/uzura, "pic cu pic se face balta". Orice abatere de la "normal" conduce la uzura. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
argon |
![]()
Post
#16
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
eu zic sa stati linistiti din acest punct de vedere daca folositi un ulei sintetic sau semi bun.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
De ce, ala crezi ca e imiscibil cu benzina? E vorba de benzina de pe peretii cilindrului, inmoaie pelicula aia fina de ulei din "rizurile de hon" (daca mai sint) si o spala, ca o frecare pe ulei neviscos.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
panter1 |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
Bosolanu nu ne-ai mai spus nimic despre diferente.. cum se comporta mai exact la consum-putere un motor de 1.4 cu calculator de 1.6 ce ai observat in timp? dar calculator de 1.4 pe motor de 1.6 ai incercat? Da-ne mai multe detalii ca poate facem si noi "chip-tuning-ul" cu schimbare de computer
![]() Si spui ca la accelerari bruste motorul de 1.4 cu computer de 1.6 nu mai da in nas ca cel de 1.6 ![]() This post has been edited by panter1: 25 Jun 2009, 18:11 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
bosolanu_ |
![]()
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 25 May 08 From: Timisoara / Dr.Tr.Severin ![]() |
salut,
Pai n-am mai folosit de atunci decat cateva zile computerul de 1.6 deoarece nu eram sigur de efectul asupra fiabilitatii, care acum sunt aproape sigur ca nu este unul bun. Deci nu pot sa ma pronunt asupra consumului sau fiabilitatii. Iar ca alte efecte parca s-ar fi simtit o usoara scadere in cuplu pe la aproximativ 4500 de rpm ( nu am turometru ), care este prezenta si cu computerul de 1.4 dar parca mai accentuata cu cel de 1.6. |
--------------------
Dacia
1310 Li
2003
- MH-03-BWG
|
|
panter1 |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
totusi in primul post ai spus ca motorul se simtea mai in largul lui.. are si ceva efecte bune nu?
|
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
bosolanu_ |
![]()
Post
#21
|
Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 25 May 08 From: Timisoara / Dr.Tr.Severin ![]() |
pai asa pare, dar nu poti fi sigur de fiabilitate.
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2003
- MH-03-BWG
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 05:50 |