DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

885 Pages « < 815 816 817 818 819 > »  
Reply to this topicStart new topic

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Grandtourul meu de 3000 de euro, Laguna 2.0 dci 180

argon
post 19 Dec 2016, 11:03
Post #24481


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Da' 15k tuseste? Ca pana acum tot la 16-18-20k a fost schimbat ...cu elf 5w40, normal, nu long life..si motorul merge. Inafara de costuri duble, era ceva avantaj daca schimba la 8-9k? Sunt totusi 7-8 litri , ...nu Logan cu baie de 3 litri...unde uleiul se uzeaza de 2 ori mai repede.

This post has been edited by argon: 19 Dec 2016, 11:06


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursul_bipolar
post 19 Dec 2016, 11:19
Post #24482


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.667
Joined: 23 July 08




Sunt cazuri si cazuri, tu esti un caz fericit. Altii nu. Acum depinde cat de control freak esti. Daca vrei sa tii masina mai mult nu as depasi 10k, iese urat uleiul dupa 10k. Daca e doar in trecere pe la tine merge si schimbul la 20k.
Intotdeauna uzura unui motor de vede dupa prima suta de mii, cat de curat e motorul, cum se aude mai ales la temperaturi scazute.
Am un coleg ce detine un Nissan Almera 2005, 90k, motorul manaNca ulei mult, revizii facute la 20k cu ulei spune el de la reprezentanta.
Depinde si cum mergi cu masina, preponderent urban sau extraurban. Extraurban se umple cu impurittati mai greu, pastreaza mai mult proprietatile dar urban in niciun caz.

Am schimbat uleiul la spark dupa 5k in oras si doar oras, nu mi-a placut ce am vazut iar uleiul era grupa 3+.


--------------------
Toyota RAV4 HSD Elegance 2018
Toyota Highlander HSD Exclusive 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MuciX
post 19 Dec 2016, 11:21
Post #24483


sunt un om bun


Group: Members
Posts: 9.559
Joined: 19 November 07
From: când în când




QUOTE(ursul_bipolar @ 19 Dec 2016, 11:19)
iese urat uleiul dupa 10k
*


Din diesel uleiul iese urat dupa 10 kmp. Ochiometric nu descoperi nimic la uleiul ala.


--------------------
- - -
Un român emigrat este un român salvat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AndreiMR
post 19 Dec 2016, 11:32
Post #24484


Membru alfist


Group: Members
Posts: 3.828
Joined: 15 January 09
From: Pitesti




Nu e chiar asa...eu la Alfa am vazut cum iese uleiul dupa 8k km si cum iese dupa 12 k. In primul caz era inca vascos. In al doilea, era ca o zeama chioara. Sigur, e o observatie complet ne-stiintifica, si n-as baga mana in foc ca uleiul vechi de 12k km era compromis, dar nici mie nu mi-a placut cum a iesit. Ambele schimburi facute in conditii meteo similare, cu motorul cald deci exclusa influenta temperaturii asupra vascozitatii. Vazand asta, eu unul n-as tine Selenia WR 5w40 mai mult de 10k km in motor smile.gif

This post has been edited by AndreiMR: 19 Dec 2016, 11:33


--------------------
2018 Mazda 3 G120 Challenge
2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE
EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursul_bipolar
post 19 Dec 2016, 11:43
Post #24485


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.667
Joined: 23 July 08




QUOTE(MuciX @ 19 Dec 2016, 12:21)
Din diesel uleiul iese urat dupa 10 kmp. Ochiometric nu descoperi nimic la uleiul ala.
*



Si din benzina iese la fel de urat. Data viitoare promit ca fac un filmulet in care va voi arata diferentele. Din pacate nu pot face teste de calitate pentru ca in tara la noi nu sunt laboratoare pentru utilizatorii normali si aceste teste costa destul de mult. Referintele mele sunt cele de pe bobistheoilguy acolo unde testele de laborator pentru un ulei uzat se fac dupa 5-6k mile si performantele uleiului sunt impactate.


--------------------
Toyota RAV4 HSD Elegance 2018
Toyota Highlander HSD Exclusive 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madhorsefuzzy
post 19 Dec 2016, 12:08
Post #24486


Membru


Group: Members
Posts: 4.247
Joined: 9 May 05
From: Bucuresti




Daca aveti rabdare inca 7700Km si daca baietii astia se tin de cuvant si realizeaza gratuit analiza pentru clientii lor, o sa aveti pusa aici o analiza a uleiului Yacco Lube-R 5W30 RN0720 dupa 10.000Km si aproximativ 6 luni (sau cand voi atinge Km aia).

Daca e adevarata treaba parca ma bate gandul sa schimb si la Logan uleiul, chiar si pentru analiza asta gratuita.

Momentan mi se pare dubios zgomotul motorului 2.0 dci in primele 1-2 minute de la pornire la temperaturi mai mici de -5 grade. Adica cam zgomotos. Dupa cele 2 min (ca stau pe loc si-l incalzesc la 1500-2000rpm sau ca ma pun in miscare) zgomotul motorului e parfum. Sper sa nu-mi stric motorul cu uleiul lor. Dar banuiesc ca asta se va vedea la analiza aia de 10.000Km care o sa fie facuta prin primavara-vara.

Personal am ales uleiul asta pentru ca are cea mai mica vascozitate la -30 de grade 5800 mPa.s si m-am gandit ca asta ajuta cel mai mult la pornirile la rece.


--------------------
Laguna Grandtour 2011 4Control 2.0dci 200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock
"Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursul_bipolar
post 19 Dec 2016, 12:22
Post #24487


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.667
Joined: 23 July 08




Hmmm... imi da ceva cu virgula la cum pun baietii aia problema.
Ei spun asa:

" Disfunctionare

Uleiul de motor are aceasta particularitate de a traversa organele esentiale ale motorului. Analiza compozitiei unui ulei dupa un anumit kilometraj ofera un bilant al starii de sanatate a motorului. Aceasta oferta se dezvolta, tot mai mult, la service-uri si se poate realiza cu ocazia unui schimb de ulei. Se face o prelevare si se trimite la laborator. Rezultatele sunt obtinute in circa 5 zile. Comparand un ulei nou cu cel uzat se obtine starea organelor motorului."

Adica sa traducem, uleiul nostru este bun iar el este atat de bun incat o sa iti spuna ca motorul e praf sau nu.

Sa mergem mai departe:

"Chimistii din laboratoare incep prin a verifica vascozitatea uleiului.

- daca vascozitatea este mai mare decat cea a uleiului de origine, exista inseamna o degradare

- daca indicatorul este mai slab decat cel original este vorba de o diluare cu carburant nears."

Normal inseamna asa: daca vascozitatea este mai mare inseamna degradarea uleiului pt ca el s-a umplut cu impuritati - normal. La a doua chestiune este normal ca uleiul sa se combine cu o cantitate de combustil de asta si mirosul de benzina atunci cand scoti joja, deci perfect normal, asta nu indica nimic dar lor da.

Si mai departe:

"A treia serie de teste urmareste sa constate poluarea prezenta in ulei, cum ar fi continutul de carbon. Un continut mare de carbon in uleiul uzat de la un vehicul Diesel poate sa insemne ca injectoarele sau pompa de injectie sunt dereglate."

Aici o dau rau in bara, in loc sa spuna ca uleiul lor nu face fata din punct de vedere al TBN-ului (prea mic) dau vina pe motor. Urat.

Eu nu as avea incredere in testele lor. Ca si idee pe site-ul amintit mai sus niciodata nu se pune problema uzurii motorului pe baza analizei de ulei. Nu exista o corelare directa intre uzura motorului si ceea ce se gaseste in ulei decat daca in ulei sunt gasite bucati din motor.

Dupa cum pun problema eu vad doar o tentativa ieftina de marketing ca sa mai castige niste clienti.


--------------------
Toyota RAV4 HSD Elegance 2018
Toyota Highlander HSD Exclusive 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MuciX
post 19 Dec 2016, 12:23
Post #24488


sunt un om bun


Group: Members
Posts: 9.559
Joined: 19 November 07
From: când în când




QUOTE(ursul_bipolar @ 19 Dec 2016, 11:43)
Din pacate nu pot face teste de calitate pentru ca in tara la noi nu sunt laboratoare pentru utilizatorii normali si aceste teste costa destul de mult.
*


Fa-ti un prieten la BRML ca au spectrometru. biggrin.gif


--------------------
- - -
Un român emigrat este un român salvat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Dec 2016, 12:26
Post #24489


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(madhorsefuzzy @ 19 Dec 2016, 13:08)
Daca aveti rabdare inca 7700Km si daca baietii  astia se tin de cuvant si realizeaza gratuit analiza pentru clientii lor, o sa aveti pusa aici o analiza a uleiului Yacco Lube-R 5W30 RN0720 dupa 10.000Km si aproximativ 6 luni (sau cand voi atinge Km aia).

Daca e adevarata treaba parca ma bate gandul sa schimb si la Logan uleiul, chiar si pentru analiza asta gratuita.

Momentan mi se pare dubios zgomotul motorului 2.0 dci in primele 1-2 minute de la pornire la temperaturi mai mici de -5 grade. Adica cam zgomotos. Dupa cele 2 min (ca stau pe loc si-l incalzesc la 1500-2000rpm sau ca ma pun in miscare) zgomotul motorului e parfum. Sper sa nu-mi stric motorul cu uleiul lor. Dar banuiesc ca asta se va vedea la analiza aia de 10.000Km care o sa fie facuta prin primavara-vara.

Personal am ales uleiul asta pentru ca are cea mai mica vascozitate la -30 de grade 5800 mPa.s si m-am gandit ca asta ajuta cel mai mult la pornirile la rece.
*



Daca o faci cu mâna ta, nu te mai plange de zgomot . E normal să bată motorul tau la rece dacă pui ulei prea subțire .

This post has been edited by argon: 19 Dec 2016, 12:27


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 19 Dec 2016, 12:49
Post #24490


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.387
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




madhorsefuzzy - daca si cu ulei de drujba in motorina +uleiuri minune .... motorul este zgomotos la pornire... eu zic sa treci la Elf ... ca esti mai castigat ....

Eu nu stau sa incalzesc nimic ... niciodata nu am stat ... cheie si la drum ... nu are de cat sa se incalzeasca cum si unde poate ... si al dracului daca face galagie .... Vagonul ... sa ne intelegem .... ca la celalalt ... este alta treaba smile.gif la partea de galagie ..

This post has been edited by cj98czh: 19 Dec 2016, 12:53


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Dec 2016, 13:04
Post #24491


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Putin trebuie sa stai...dar sub 1 minut, functie de temperatura, si in nici un caz sa o ti turata ca Dacai 1300, la ralanti. CUm e vremea acum, eu plec cand imi zice OK mare pe bord, asta inseaman ca 30-40 secunde. Cand e cald apare OK imediat pe bord. Si n'o turez pana nu urca acul putin, dar nici nu pot, ca nu sare de 2500 si cu pedala la fund imediat dupa pornire.


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pishky
post 19 Dec 2016, 13:19
Post #24492


rca Naspa


Group: Members
Posts: 3.522
Joined: 26 January 11
From: Constanta




QUOTE(mars @ 18 Dec 2016, 22:51)
Argumente?
*


asta am gasit in porCbagaj cand am luat masina, cu asta a mers, cel putin ni intervalul 120.000 - 270.000 kmP, si inca merge => e OK uleiul.
simple as that, daca ceva functioneaza lasa-l asa.


--------------------
Reno, dizel, ca nu-mi permit o benzina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 19 Dec 2016, 13:25
Post #24493


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.387
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(argon @ 19 Dec 2016, 13:04)
Putin trebuie sa stai...
*




Pai un pic stau ... ca 2 sec. pana invart de cheie si porneste, alte 2 sec. pana bag in R sau 1 ... depinde cum am parcat-o .... deci sa tot fie vreo maxim 6-10 sec. ... indiferent ca afara sunt +30 sau -20 ...

Dar sa stau sa stau sa o turez la 1500 2-5 minute... si din alea no way ... am altele mai importante de facut ... dar intradevar nu o turez pana se incalzeste putin ..

A si da ... daca a nins noaptea .... atunci o pornesc si merge asa pana termin de curatat 2 masini ... singura exceptie .. ca eu cu inghetatul nu am treaba ca fiind aproape de bloc parcarea nu ingheata ..

Revizii la timp, consumabile ok si de cate ori este cazul se schimba/repara daca apare ceva ... in rest ... paie si bataie ..

This post has been edited by cj98czh: 19 Dec 2016, 13:26


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madhorsefuzzy
post 19 Dec 2016, 13:36
Post #24494


Membru


Group: Members
Posts: 4.247
Joined: 9 May 05
From: Bucuresti




QUOTE(ursul_bipolar @ 19 Dec 2016, 13:22)
Eu nu as avea incredere in testele lor.
Deci sa nu fac testul nici moca? Adica ma costa 100ml din baia de ulei.

QUOTE(argon @ 19 Dec 2016, 13:26)
Daca o faci cu mâna ta, nu te mai plange de zgomot . E normal să bată motorul tau la rece dacă pui ulei prea subțire .
Deci uleiul trebuie sa fie cat mai gros la -30 de grade?

Ce fac cu mana mea? Elf, Wolf, Ravenol si acum Yacco. Mai am pe lista Shell, Valvoline si poate mai descopar cateva.

QUOTE(cj98czh @ 19 Dec 2016, 14:25)
... am altele mai importante de facut ...
Multa lume grabita. smile.gif

Eu recuperez pe drum cele 2 min. ca dupa ele turez motorul.


--------------------
Laguna Grandtour 2011 4Control 2.0dci 200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock
"Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursul_bipolar
post 19 Dec 2016, 14:06
Post #24495


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.667
Joined: 23 July 08




QUOTE(madhorsefuzzy @ 19 Dec 2016, 14:36)
Deci sa nu fac testul nici moca? Adica ma costa 100ml din baia de ulei.


Moca poti sa-l faci dar din ce spun ei acolo din punctul meu de vedere pun problema gresit si dezinformeaza.

Cam asa arata o fisa a unui ulei supus analizei.


--------------------
Toyota RAV4 HSD Elegance 2018
Toyota Highlander HSD Exclusive 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mars
post 19 Dec 2016, 14:24
Post #24496


meow or never


Group: Moderatori
Posts: 7.306
Joined: 22 January 04




QUOTE(cj98czh @ 19 Dec 2016, 13:25)
ca eu cu inghetatul nu am treaba ca fiind aproape de bloc parcarea nu ingheata
*



Asa prost e izolat blocul ala radmasa.gif?


--------------------
Mercedes-AMG A 35 (2023)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Dec 2016, 14:41
Post #24497


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(madhorsefuzzy @ 19 Dec 2016, 14:36)
Deci uleiul trebuie sa fie cat mai gros la -30 de grade?
*



Trebuie sa fie suficient de gros, nu cat mai gros. Motorul are vreo 12 ani de cand e conceput, plus 2-300k la activ, nu-i trebuie ulei prea subtire la rece.

This post has been edited by argon: 19 Dec 2016, 14:43


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 19 Dec 2016, 14:42
Post #24498


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




QUOTE(cj98czh @ 19 Dec 2016, 12:25)
eu cu inghetatul nu am treaba ca fiind aproape de bloc parcarea nu ingheata ..

... paie si bataie ..
*


E clar de ce nu iti ingheata masina... laugh.gif O tii in paie radmasa.gif

This post has been edited by MoneyTalks: 19 Dec 2016, 14:43


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 19 Dec 2016, 14:54
Post #24499


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.387
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(argon @ 19 Dec 2016, 14:41)
Motorul are vreo 12 ani de cand e conceput, plus 2-300k la activ,  nu-i trebuie ulei prea subtire la rece.
*



eu as zice 3-400.000 km .... sa fim realisti ...


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Dec 2016, 15:06
Post #24500


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




El are sub 200.000.

19 Dec 2016, 17:17:
Ma poate ajuta cineva cu codurile OE de filtru de ulei si de motorina? La toti vad ca sunt doua variante, cu doua coduri diferite, cum imi dau seama?

This post has been edited by argon: 19 Dec 2016, 16:17


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 19 Dec 2016, 16:36
Post #24501


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




QUOTE(MoneyTalks @ 19 Dec 2016, 01:59)
Esti sigur ca ala e bmw si nu... logan? Ca numa la logan masina produce combustibil laugh.gif Ca altfel sau ne iei de fraieri, sau esti un vinator care mai trebuie sa taie din coada vulpii, si inca MULT
*


QUOTE(cj98czh @ 19 Dec 2016, 08:17)
Doar si minciuna ii vorba, nu?
*


Deschideți porți veșnice să intre BMW-ul măririi. În cele ce urmează, sub deviza "De Crăciun întră cu bocancii murdari in sufrageria oamenilor", să prevedem zic ce se va întâmpla după ce pun pozele:
- MoneyTalks cu ochii tulburi, într-un club dubios din Singapore, dă cu scrumiera de masă si-o conduce pe Tiothay Tionpyng în camera, neștiind că e shemale, dar ce mai contează, consumul pe care l-a vazut e mult prea mic.
-Argon stand pe bordura in fața garajului, izbește pachetul de semințe de perete, lovește cu bocancul PET-ul de bere Albacher 3/4 consumat, își ascute cea mai mare unghie și... Adrian Nastase împușcat în gât e pantaloni scurți pe lângă ce se va întâmpla in metropola Deva... sad.gif
-cj98czh: un tip banal si virgin, i se va umfla doar o vena pe gat, dar e submissive si se linisteste repede.

Pentru onor colegii de mai sus, mânat de-o răutate rară, deși știu că în cele ce urmează, nu mai poate fi vorba de sărbători fericite pentru ei, loați:
Pe o temperatură: IMG_0537.JPG ( Size: 1.45mb ) Number of downloads: 332

La viteza medie de: IMG_0536.JPG ( Size: 1.41mb ) Number of downloads: 332

Căruța cu 150Cp consumă: IMG_0535.JPG ( Size: 1.43mb ) Number of downloads: 337


Încheiat pamfletul. blush.gif


--------------------
BMW 730Ld - AR - - '07 High Executive
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Dec 2016, 16:39
Post #24502


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




mda...ai dat cu mucii in fasole, media de 43 kmph nu e medie de oras, pana si in Deva am 21 km/h, in Cluj il las pe czh sa-ti zica, iar in Bucuresti, gasim noi pe cineva sa-ti explice de vmed.


Ontopic, dau comanda de revizie

Attached thumbnail(s)
New_Bitmap_Image.jpg ( Size: 197.66k ) Number of downloads: 325


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 19 Dec 2016, 17:07
Post #24503


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




DPMDV ce trece de 20-21 nu prea mai e oras.
Ca idee in bucuresti ma invart intre 16-18 ca medie orara.
42.8 e total altceva... si irelevant.


--------------------
Suzuki GSX-1300-R - B'100'HAY 2008
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mars
post 19 Dec 2016, 17:21
Post #24504


meow or never


Group: Moderatori
Posts: 7.306
Joined: 22 January 04




Bre, 42 e consum de Valea Prahovei in weekend, ce o dai cu urbanu'?


--------------------
Mercedes-AMG A 35 (2023)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 19 Dec 2016, 17:33
Post #24505


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




Nu o da cu urbani, ci cu bmw
In Arad nu scoti o medie de 42 nici daca esti singur pe sosea


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Dec 2016, 17:39
Post #24506


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




La 43 km/h aveam 4.2 cu Logan 1.5 dci.


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursul_bipolar
post 19 Dec 2016, 17:42
Post #24507


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.667
Joined: 23 July 08




43kmh nu prea e de oras, in bucuresti daca ai 15-20 sa fii multumit.
Asa am si eu consumul asta, dar afara si mers linistit: consum.jpg ( Size: 117.43k ) Number of downloads: 255


This post has been edited by ursul_bipolar: 19 Dec 2016, 17:43


--------------------
Toyota RAV4 HSD Elegance 2018
Toyota Highlander HSD Exclusive 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 19 Dec 2016, 17:43
Post #24508


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.507
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(MoneyTalks @ 19 Dec 2016, 17:33)
Nu o da cu urbani, ci cu bmw
In Arad nu scoti o medie de 42 nici daca esti singur pe sosea
*



E, scoti, cum s-a mentionat, Aradul e oras mai mult cu numele.
Dar daca se misca asa sprintar, MOS-ul nu e aradean curat.


--------------------
Dacia 1300 - 3-SB-2608 1981
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreist
post 19 Dec 2016, 17:58
Post #24509


betiv fumator consumator de porc


Group: Members
Posts: 819
Joined: 24 November 14




QUOTE
Elf, Wolf, Ravenol si acum Yacco. Mai am pe lista Shell, Valvoline si poate mai descopar cateva.
Am auzit numai de bine despre ENEOS daca mai vrei unul.


--------------------
Renault W209/R129/Symbol M113/K9K 702
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursul_bipolar
post 19 Dec 2016, 18:09
Post #24510


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.667
Joined: 23 July 08




Eneos este un ulei care are o baza diferita de grupa 3 sau 4, are o baza dezvoltata de japonezi si se numeste Wbase. Normal Wbase este asemanatoare cu grupa 4 PAO dar care nu are continut de sulfuri. Sulfurile sunt cele care fac depunerile in motor.

Comunicatul oficial:

"ENEOS SUSTINA
by ENEOS Motor Oil on Friday, November 12, 2010 at 10:55am

At the SEMA show in Las Vegas on November 2, 2010, Nippon Oil (USA) Ltd. officially announced a new product line for the US market to be sold under the ENEOS brand name: SUSTINA. This is a very exciting new product that has launched in Japan as of November 1, 2010, and will officially launch in the US in early 2011.

The ENEOS team is very excited about the SUSTINA product due its new proprietary technologies developed in-house by JX Nippon Oil and Energy Corporation. These include a new synthetic base stock called WBase and a new sulfur-free anti-wear additive chemistry that promotes longer life of detergents, keeping your engine cleaner, longer.

At the heart of SUSTINA is the WBase technology. This new synthetic base oil is a Gas-to-Liquid Equivalent (GTLE), and was engineered to give the oil higher fluidity. Traditional synthetic base oils consist of hydrogen-carbon molecules which contain ring structures. These structures can often collide and intertwine with each other, slowing oil movement, especially at cold temperatures. WBase technology realigns the hydrogen-carbon chain into a structure that is more or less completely straight, allowing freer movement of the oil molecules and providing lower engine drag and improved fuel efficiency and power.

How does WBase compare to PAO? Like PAO, WBase is a high-performance synthetic base oil. In comparison, though, WBase has a higher Viscosity Index (VI) – when considering 4cSt base stocks, PAO has a VI of 124, while WBase has a VI of 140. This translates to higher stability across broader viscosity ranges, while requiring smaller amounts of VI Improver.

In addition to WBase, JX Nippon Oil and Energy has developed a new anti-wear additive chemistry. Most engine oils today utilize zinc, sulfur, and phosphorus in their anti-wear additives, but sulfur can negatively impact the cleanliness of an engine. This is because Sulfur, when exposed to oxygen, moisture, and heat, can form harmful acids that attack the detergents in the oil. Once all of the detergents are destroyed by the acids, the oil can no longer perform one of its primary functions – keeping dirt and contaminants in suspension. The industry-wide response to this is to have a high TBN in order to neutralize the acids, but this is only effective to a point.

Pistons used in testing to compare Sustina, GF-4, and GF-5 oils
The ZP additive chemistry found in SUSTINA provides superior anti-wear protection, but without the use of sulfur . By eliminating sulfur, the formation of harmful acids is greatly reduced and the need for a high TBN is diminished . Therefore, the detergents used in SUSTINA have a much longer life, up to twice as long as those found in other fuel-conserving ILSAC GF-4 and GF-5 licensed engine oils."

This post has been edited by ursul_bipolar: 19 Dec 2016, 18:21


--------------------
Toyota RAV4 HSD Elegance 2018
Toyota Highlander HSD Exclusive 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
885 Pages « < 815 816 817 818 819 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st August 2025 - 06:12
Forum Renault