DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

6 Pages < 1 2 3 4 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> de ce e dacia bataie de joc ?

Maskatu
post 23 Jun 2009, 13:00
Post #31


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




QUOTE(tatabobu @ 23 Jun 2009, 11:45)
Sunt multe chestii care tin de siguranta si pe care 1300 le avea, pe care tu nu le consideri ca fiind sisteme de siguranta. Daca pentru tine sistem de siguranta inseamna numai si numai ceva controlat de un ECU, inseamna ca trebuie sa-ti mai largesti orizontul cunoasterii in privinta asta.
*


Enumără te rog aceste sisteme ("multe la număr") la care faci referire. Eu unul mă refeream la sisteme "moderne" dacă se pot numi așa (pentru că pe alte mașini sunt prezente de câțiva zeci de ani). Cum ar fii: abs,esp,asr, airbag-uri și multe altele. Ințeleg ca iți aperi mașina, dar macar poți da și niște exemple concrete. Am avut și eu dacie 1310 și știu cum e. Dacă tu consideri că o servo frână și un sistem de centuri sunt sisteme de siguranță "moderne" și care sunt demne de menționat pentru o mașina din anii 2000 atunci nu mai are sens să discutăm.

Iți readuc aminte ca aici vorbeam de ce dacia a ajuns in starea de acum in care toată lumea o critică. De aceea a ajuns romania unde este. Din cauza mentalitatii acesteia ... "lasa domne' ca avem si noi sisteme de siguranta", nu si-a dat nimeni interesul la dacia. In alte tari in anii 80, sistem de siguranta insemna abs,esp, airbag-uri, sistemul airbag devenind o dotare standard pe masinile Volvo 850 in anul 1991. La noi, la romani sistem de siguranta echivala cu o centura, si cam atat.


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 23 Jun 2009, 13:09
Post #32


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




De la sisteme "inexistente" la sisteme "moderne" e cale lunga. Parerea mea. wink.gif


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 Jun 2009, 13:12
Post #33


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




structura fata deformabila controlat in caz de impact, adica absoarbe socul, si nu urca motorul pe sofer..la vremea aia era chiar ultimul racnet chestia.

Sunt masini mai nesigure care s-au fabricat pana in 2000...Tico de exemplu.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 23 Jun 2009, 13:14
Post #34


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




QUOTE(argon @ 23 Jun 2009, 14:12)
......Tico de exemplu.
*



Baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Vezi ca Tico e un Woo. Cum poti spune chestii negative?


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 23 Jun 2009, 13:17
Post #35


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.630
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(argon @ 23 Jun 2009, 14:12)
structura fata deformabila controlat in caz de impact, adica absoarbe socul, si nu urca motorul pe sofer..la vremea aia era chiar ultimul racnet chestia.

Sunt masini mai nesigure care s-au fabricat pana in 2000...Tico de exemplu.
*


Sau Espero. tongue.gif


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 23 Jun 2009, 13:23
Post #36


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Ce consolare... "mai sunt si altii ca noi". Intotdeauna romanul se consoleaza cu ideea ca nu este singur, nu numai el a facut x greseala, mai sunt si altii.


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 Jun 2009, 13:25
Post #37


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




crezi ca Supernova sta mult mai bine la capitolul siguranta, tinand cont de caroseria sa din ani '82-'83?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 23 Jun 2009, 13:34
Post #38


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Nu, este la fel ca si 1310. Difera doar forma caroseriei. Aceeasi tabla romaneasca, aceeasi "siguranta". Caroserie este "inspirata" de la peugeout 309, masina produsa intre 1985-1993.


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 Jun 2009, 13:38
Post #39


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Corectare: Renault 11 a fost intai, produs din 1983.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 23 Jun 2009, 13:38
Post #40


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




@Maskatu: ce rol crezi tu ca au tetierele? (tu ai avut pe D1310, dar eu nu pe D1300)

This post has been edited by vijelie: 23 Jun 2009, 13:40


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 23 Jun 2009, 13:50
Post #41


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Tetierele au fost proiectate pentru a asigura confortul pasagerilor, dar rolul principal al acestora a devenit cel de protectie, in caz de impact, mai exact prevenirea unor afectiuni grave ale vertebrelor cervicale. Ai dreptate aici, este un element de siguranta. Cred ca te-ai chinuit ceva sa il gasesti smile.gif


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 23 Jun 2009, 13:52
Post #42


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




Da, de fapt si tu stiai, dar ai preferat sa arunci cu rahat in necunostinta de cauza.


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 23 Jun 2009, 13:53
Post #43


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.630
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




R12 a fost printre primele masini testate la impacte si cu zone de deformare programata. 1300 avea bordul moale.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 23 Jun 2009, 14:06
Post #44


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




QUOTE(vijelie @ 23 Jun 2009, 14:52)
Da, de fapt si tu stiai, dar ai preferat sa arunci cu rahat in necunostinta de cauza.
*


Nu am aruncat cu.... cand am scris postul acela luuung m-am gandit la sistemele moderne de siguranta. Greseala mea ca nu am mentionat asta. Macar elementele pe care le are loganul acum. "Un abs" si "un airbag" conteaza mult. Pe langa asta mai sunt si dotarile de "moft" cum ar fii geamuri electrice, aer conditionat (deja nu mai este moft dupa parerea mea, mai ales cu clima aceasta care se schimba radical de la an la an) si multe alte lucruri utile, cum ar fii oglinzi degivrate.

Daca cei de la mioveni ar fii facut macar un minim de efort in a adauga cateva din aceste sisteme, poate ca nu mai era nevoie de renault sa vina sa ne trezeasca la realitatea anului 2001 . Pe mine asta ma oftica. Daca altii au putut noi de ce nu am putut?

Sunt multi posesori de dacie care si-au ostenit mainile incercand sa reproduca dotarile in cauza, preluand macarale, sau tot felul de sisteme de la alte masini. Multora le-au si iesit. Daca atatia oameni cu minime cunostinte tehnice au putut sa transforme vechea dacie intr-o masina mai primitoare si mai "desteapta", inginerii de ce nu au putut?

Va mai aduceti aminte de cauciucul acela de pe portbagaj? S-a renuntat la el pentru ridicatura aceea mica de cand cu cn-ul parca. Asta pentru ca se infiltra apa pe acolo si se facea rugina. Aceasta mica inventie a fost realizata de Romica Sandu, fost inginer la dacia. Dacia s-a folosit de inventia sa si a castigat 30 de milioane de dolari renuntand la vechea "bucata de cauciuc". Cine urmareste mass-media cunoaste procesul . De astfel de oameni avea nevoie dacia.


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 Jun 2009, 14:07
Post #45


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




s-a renuntat la cauciucul ala de pe portbagaj strict datorita costurilor de productie, era mai ieftin cu indoitura capotei.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 23 Jun 2009, 14:10
Post #46


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Tocmai de aceea dacia a castigat 30 de milioane de dolari prin renuntarea cauciucului in detrimentul "indoiturii".


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 23 Jun 2009, 14:24
Post #47


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.630
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Poate 30 de milioane de dolari era dauna ceruta de nea romica ala. Oricum, eleronu' lu peste nu facea nimic acolo, era in turbioane, nu in curgere laminara. La unele au renuntat de tot si la indoitura (care dadea prea multe rebuturi pe linia de presaj) si a fost si mai bine.
Dacia nu a progresat ca nu era nevoie. Prin 98 parca a vandut peste 100 000 de bucati. De ce sa modifici ceva ce e bun?


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 23 Jun 2009, 14:59
Post #48


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Nu neaparat ca era buna. Multi nu "isi permiteau" o masina sh. Si prefereau sa cumpere masina "autohtona". La fel cum este vorba aceea "sunt prea sarac sa imi cumpar ceva ieftin", cred ca se aplica si aici. Ultima dacie 1310 produsa la mioveni a "purtat" numarul 1,979,730. Destul de multe exemplare.


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SSilent
post 23 Jun 2009, 17:43
Post #49


Membru Vitezoman


Group: Members
Posts: 1.235
Joined: 23 July 07
From: ...I'm everywhere... nowhere




QUOTE(argon @ 23 Jun 2009, 13:12)
Sunt masini mai nesigure care s-au fabricat pana in 2000...Tico de exemplu.
*



ca bine zici, era sa mor intr-o chestie dinaia care ii zice "masina" mellow.gif


--------------------
Dacia 1210 1986 - N/A
dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^

cu planuri de viitor (adica vise):
-Yamaha Fazer 600 cm3
-Ford Escord 2000RS
-Mercedes Benz W201
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Amedeus
post 23 Jun 2009, 18:47
Post #50


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 13 December 04
From: TM




QUOTE(Maskatu @ 23 Jun 2009, 14:00)
In alte tari in anii 80, sistem de siguranta insemna abs,esp, airbag-uri.


In anii '80 doar Mercedes S Classe avea ABS (din '78) iar ESP-ul a fost introdus mult mai tarziu in 1995 tot pe un Mercedes, modelul S 600 Coupe. Dacia nu avea totusi pretentiile si pretul unui S Classe. laugh.gif


--------------------
Renault Megane Sedan IV Tce 116 2019 Business
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 23 Jun 2009, 20:58
Post #51


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Ford scorpio a avut abs, si asta incepand cu 1985 si era chiar dotare standard. ESP-ul a fost inventat de bmw, mercedes si toyota in 1987. Nu a zis nimeni ca dacia a avut pretentii de ford sau scorpio in anii 80 dar dupa 20 de ani? Adica in anii 2000? Nici atunci nu avea nu?

Normal ca nu, ca doar primele modele de logan cu abs, erau tratate ca niste masini de ultima generatie. Cand a aparut pe piata au tinut mortis sa puna "sticker" cu "abs+"... iti dai seama ce chestia au facut? Abs pe o masina romaneasca dupa 20 de ani... mare realizare tehnica ce sa mai. La fel si cu aerul conditionat. Cum a dat dacia de ac, au tinut mortis sa puna pe super nova si pe solenza sticker cu "clima". Ma mir cum de nu au pus si pe logan...


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SSilent
post 23 Jun 2009, 21:37
Post #52


Membru Vitezoman


Group: Members
Posts: 1.235
Joined: 23 July 07
From: ...I'm everywhere... nowhere




asta cu stickeru e old school ma, e traditie la Dacia, nu stiti ca si pe berlina injectata aveau pe luneta sticker "Dacia cu motor cu injectie"(asta prin 2000 parca nu?) si motoarele cu injectie prin anii 80 erau deja ceva obisnuit

This post has been edited by SSilent: 23 Jun 2009, 21:37


--------------------
Dacia 1210 1986 - N/A
dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^

cu planuri de viitor (adica vise):
-Yamaha Fazer 600 cm3
-Ford Escord 2000RS
-Mercedes Benz W201
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Amedeus
post 23 Jun 2009, 21:38
Post #53


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 13 December 04
From: TM




QUOTE(Maskatu @ 23 Jun 2009, 21:58)
ESP-ul a fost inventat de bmw, mercedes si toyota in 1987.


Nu conteaza cand a fost inventat, pe masini de serie se regaseste din '95

"Daimler-Benz presented its dynamic handling control FDR, a system jointly developed with Bosch in Arjeplog in Sweden in mid March 1994. It had its market launch a year later under the name Electronic Stability Programme (ESP) and represented a further milestone in the field of active safety"

Sursa: benzinsider.com

L.E. Stickerele Dacia sunt totusi mai decente decat alea de pe Fiat: “My Fiat is fantastic” radmasa.gif Macar alea de pe Dacia exprima realitatea, masinile chiar aveau motor cu injectie sau AC, ABS, pe cand cele de pe Fiat...

L.E.2 Primele Logane cu ABS erau modelul Ambition. Pe acest model nu exista niciun sticker care sa specifice ca ar avea ABS. wink.gif
Modelul "ABS+" este o varianta cu motor de 1.4 spre deosebire de Ambition dotat doar cu motorul de 1.6

This post has been edited by Amedeus: 23 Jun 2009, 21:52


--------------------
Renault Megane Sedan IV Tce 116 2019 Business
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 23 Jun 2009, 21:51
Post #54


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Bineeee amedeus. Nu inteleg ce vrei sa demonstrezi. Ca romanii nu au avut prea multe secole la dispozitie pentru a ingloba esp,abs, airbag-uri si multe altele pe masini? Ca vad ca tot insisti ca abs a fost in 90 ca esp in 95. Una peste alta ideea este ca sunt de cel putin 15 ani majoritatea si nu au fost implementate si nici nu ar fii fost daca nu venea renault. Sunt sigur de asta. Eu nu vreau sa ma cert cu nimeni. Vreau doar sa discutam. Stiu ca e masina nationala. Si eu am dacie si voi aveti dacie.

Dar oare chiar asa de greu a fost implementarea unor sisteme, sau a unor facilitati pentru masina? Dacia din 2004 era in urma cu 30 de ani. De ce oare? Am mers cu multe masini straine, unele chiar vechi. Am avut si ford scorpio din 88 si avea din stadard, oglinzi electrice degivrate, geamuri electrice fata, servo-directie si abs.
Si acum o sa spui tu "avem pretentii de ford la dacie??". Nu amedeus nu avem.... de aceea dacia nu a ajuns unde trebuie. Din cauza mentalitatii asteia.

QUOTE(SSilent @ 23 Jun 2009, 22:37)
asta cu stickeru e old school ma, e traditie la Dacia, nu stiti ca si pe berlina injectata aveau pe luneta sticker  "Dacia cu motor cu injectie"(asta prin 2000 parca nu?) si motoarele cu injectie prin anii 80 erau deja ceva obisnuit
*


exactly my point biggrin.gif Pe mine mereu m-a enervat idiotenia asta de "Dacia cu motor cu injectie". Mi se parea mai corect sa fi spus "Dacia cu motor pe injectie".


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Amedeus
post 23 Jun 2009, 21:58
Post #55


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 13 December 04
From: TM




Nu vreau sa demonstrez nimic, doar sa-ti atrag atentia asupra faptului ca sunt masini produse cu mult timp dupa ce Dacia nu mai fabrica modelul Berlina, neechipate cu ESP (de exemplu), masini care costa cat 5-6 Dacii.
Si la obiect: nu cred ca motivul bataii de joc (vezi titlul topicului) e lipsa ESP sau ABS. sleep.gif

In curand Loganul va fi echipat probabil si cu ESP, avand atunci cam toate dotarile necesare unei masini moderne, dar tot va fi tinta mistourilor romanilor, care ar vrea la 10.000€ dotari si performante de 20.000€ (la fel ca in exemplul tau cu Scorpio din '88, care la vremea lui probabil costa cat 10 Dacii)

This post has been edited by Amedeus: 23 Jun 2009, 22:05


--------------------
Renault Megane Sedan IV Tce 116 2019 Business
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SSilent
post 23 Jun 2009, 22:04
Post #56


Membru Vitezoman


Group: Members
Posts: 1.235
Joined: 23 July 07
From: ...I'm everywhere... nowhere




motivul bataii de joc e mentalitatea tampita a romanilor, si anume "e dacie... lasa"
eu nu stiu in ce circumstante functiona uzina Dacia, ce ingineri avea, ce finantari avea, dar din exterior se vede un lucru clar... era praf, si ceea ce produceau ei nu satisfacea nevoile financiare pentru dezvoltare... erau clar nevoi de investitii majore pentru a ridica nivelul, investitii pe care nimeni nu le-a facut, decat reno intr-un final... si sincer se vede, oi fi eu impotriva masinilor gen Dacia Logan, Renault Symbol, si alte specimene de genu, dar fata de ce era inainte e un salt destul de mare, poate nu neaparat din p.d.v. tehnologic, dar cel putin din p.d.v. calitativ


--------------------
Dacia 1210 1986 - N/A
dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^

cu planuri de viitor (adica vise):
-Yamaha Fazer 600 cm3
-Ford Escord 2000RS
-Mercedes Benz W201
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Amedeus
post 23 Jun 2009, 22:07
Post #57


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 13 December 04
From: TM




QUOTE(SSilent @ 23 Jun 2009, 23:04)
motivul bataii de joc e mentalitatea tampita a romanilor


Ai perfecta dreptate. up.gif


--------------------
Renault Megane Sedan IV Tce 116 2019 Business
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 24 Jun 2009, 13:24
Post #58


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(Maskatu @ 23 Jun 2009, 20:58)
...primele modele de logan cu abs, erau tratate ca niste masini de ultima generatie. Cand a aparut pe piata au tinut mortis sa puna "sticker" cu "abs+"...
*

Fals. Modelul in cauza (Ambition) nu era inscriptionat cu nimic din care sa reiasa ca avea ABS. Modelul ABS Plus a fost o serie limitata aparuta ulterior modelului Ambition.

Slabut de tot, nene, slabut... wink.gif

LE Modelul de ABS era intr-adevar de ultima generatie wink.gif

This post has been edited by vijelie: 24 Jun 2009, 13:25


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Amedeus
post 24 Jun 2009, 21:41
Post #59


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 13 December 04
From: TM




QUOTE(Amedeus @ 23 Jun 2009, 22:38)
L.E.2  Primele Logane cu ABS erau modelul Ambition. Pe acest model nu exista niciun sticker care sa specifice ca ar avea ABS.  wink.gif
Modelul "ABS+" este o varianta cu motor de 1.4 spre deosebire de Ambition dotat doar cu motorul de 1.6


Asta ii spuneam si eu mai sus. "ABS Plus" e un model, la fel ca "Preference", "Laureate", etc. La fel si pe SN: "Clima" era un model,(la fel ca "Rapsodie", "Europa", etc) stickerul indicand denumirea modelului nu faptul ca are AC . De aia e Dacia bataie de joc, stim sa criticam fara a avea informatii suficiente. dry.gif


--------------------
Renault Megane Sedan IV Tce 116 2019 Business
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 26 Jun 2009, 07:13
Post #60


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




Ce m-a lasat pe mine masca e ca, atunci cand a anuntat Dacia ca renunta la Berlina, s-au inghesuit o gramada pe ultimele exemplare. Cu liste de asteptare si spaga sa intri in fata (!). E, acuma, cum s-or simti proprietarii aia cand se uita la un Logan?


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
6 Pages < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 20th July 2025 - 17:53
Forum Renault