DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme cu schimbatorul de viteze!, Cat e de grav???

SilvishoR
post 27 Jun 2009, 10:59
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 18 October 08
From: Vaslui




Salut!

Vreau sa precizez de la inceput ca nu ma pricep deloc la mecanica.
Am imprumutat de la cineva o dacie 1310.Mergea super.Toate astea pana la un moment dat cand in intersectie vrand sa bag a 2-a pentru a face virajul incepe sa caraie ca la marsalier 1 data, de 2 ori dupa a 3-a oara am tras pe dreapta unde am constatat o problema cu schimbatorul.
Toata lumea stie cum se baga a 1-a...fiind pe liber, tragi spre tine si impingi maneta inainte. Aici e problema...cand trageam de maneta spre mine se oprea la un moment dat cand impingand in fatza intra a 1-a, asta inainte, pentru ca acum nu se mai opreste maneta unde trebuia, daca trag spre mine se duce foarte mult trece de a 1-a si se aude un zgomot de arc(zdrang!!!)de fiecare data cand trag spre mine.
Acum intreb mecanicii, lumea care se pricepe... ce a cedat? Ce s-a intamplat?Cat de complexa si de costisitoare reparatia?

Astept raspunsurile si solutiile voastre!

Va multumesc anticipat!


--------------------
Nu Nu Nu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_18
post 27 Jun 2009, 11:59
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.370
Joined: 26 November 07




poate ti-a sarit arcul de sub masina,este doar o parere!


--------------------
dacia 1310 1998 - B 29 AVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lunaticul
post 27 Jun 2009, 12:28
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 203
Joined: 27 December 07
From: Iasi




Poate s-a uzat patina. Incearca sa ,,cauti" treptele 1 si 2, fara sa duci schimbatorul pana la capat (cam pe acolo unde se oprea inainte). Pana nu te bagi sub ea sa vezi ce e nu poti fi sigur.


--------------------
Dacia 1310 L 1996
In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SilvishoR
post 27 Jun 2009, 13:09
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 18 October 08
From: Vaslui




QUOTE(Sorin_18 @ 27 Jun 2009, 11:59)
poate ti-a sarit arcul de sub masina,este doar o parere!
*



Posibil pentru ca se aude un zdranganit de arc...


QUOTE(Lunaticul @ 27 Jun 2009, 12:28)
Poate s-a uzat patina. Incearca sa ,,cauti" treptele 1 si 2, fara sa duci schimbatorul pana la capat (cam pe acolo unde se oprea inainte). Pana nu te bagi sub ea sa vezi ce e nu poti fi sigur.
*



Intra in toate vitezele la perfectie...doar ca nu se mai opreste acolo unde trebuia, treptele 1,2,3,4 au ramas la locul lor... deci cutia merge...


--------------------
Nu Nu Nu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 27 Jun 2009, 16:04
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Schimba patina. E vreo 2 lei, ea se ocupa de limitarea cursei schimbatorului. Acum tu in loc sa ii dai a 2-a o cam bagi in marsarier.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_18
post 27 Jun 2009, 18:01
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.370
Joined: 26 November 07




QUOTE(Mr_Devil83 @ 27 Jun 2009, 16:04)
Schimba patina. E vreo 2 lei, ea se ocupa de limitarea cursei schimbatorului. Acum tu in loc sa ii dai a 2-a o cam bagi in marsarier.
*

asta mi se intampla mie,cand dau a 2-a imi intra in masarier,dar nu mereu,patina este problema???daca o schimb trebuie reglata?daca da cum se regleaza?


--------------------
dacia 1310 1998 - B 29 AVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 27 Jun 2009, 19:21
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Patina are gauri ovale, tocmai pentru a se putea aseza acolo unde trebuie. Eu v-as recomanda sa o faceti, si va va tine o viata. O tabla de 3, indoita la 90 de grade, la lungime cat patina originala, latura cu gaurile la fel, iar cea care limiteaza, are cam 5mm, atat de lata, incat la apasarea manetei pentru marsarier, boltul manetei sa depaseasca inaltimea laturei, ca tragand lateral de maneta, sa poata ajunge in pozitia necesara marsarierului.
Pentru reglaj, introduceti in a 1-a , fixati patina cu piulitele semistranse, ca sa se poata deplasa la bataie usoara aducand-o aproape de capatul boltului orizontal, al manetei. Sa stea lipit. Strangeti inca putin piulitele, asa fel incat sa nu se miste patina, cand veti face proba din masina. Porniti si motorul, ca nu e totuna ca la rece, si faceti proba. Daca tragand maneta la picior si simtind ca se limiteaza (se sprijina de potina) intra fara sa agate in 1-2 si marsarier, e perfect. Daca agata sau nu intra e patina prea aproape, iar daca maneta trebuie sa o departati putin de picior catre dreapta pentru a intra in viteza 1 si 2, e prea departe de boltul manetei.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SilvishoR
post 28 Jun 2009, 00:37
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 18 October 08
From: Vaslui




Va mutumesc mult pentru informatii!!!


--------------------
Nu Nu Nu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 16th May 2025 - 01:34
Forum Renault